MtgSuomi.fi
Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: Vilhis - 22.01.08 - klo 23:49
-
Hei,
Oona's Blackguard sanoo: "Each other Rogue creature you control comes into play with an additional +1/+1 counter on it ..." Tuntuu selvältä, että kun peliin tulee mikä vaan changeling, jolla on siis kaikki olentotyypit kaikkinna aikoina, myös se saa countterin. Kuitenkin Mtgsalvationia selatessani löysin seuraavaa:
Unfortunately, Ghostly Changeling won't get a +1/+1 counter from Oona's Blackguard. I'm not sure the exact reason, but they made a big deal about it at my prerelease, making sure everyone was aware of the ruling. It has something to do with replacement effects and the Changeling changing zones. My best idea of how it works is that the Ghostly Changeling doesn't have any abilities while it is changing zones, which is where the replacement effect is applied from the blackguard, thus it is only a Creature-Shapeshifter at the time, and not a valid creature for the bonus.
Tottako? ???
-
Kyllä ja ei. Tämänhetkisten sääntöjen mukaan tuo tarkalleen ottaen on totta. Se on myös hemmetin typerää, ja ylemmältä taholta kuulunut ruling on "ne saavat counterin koska me sanomme niin". Kuulemma Morningtiden comprehensive rules -päivitys korjaa tilanteen. Prowl ei kai myöskään oikeasti toimisi jonkun yksityiskohdan takia, mutta siihen en ole itse tarkemmin perehtynyt.