MtgSuomi.fi

Kortit ja pakat => Keittiönpöytäpakat => Aiheen aloitti: hale - 07.07.05 - klo 22:36

Otsikko: Thought Prison
Kirjoitti: hale - 07.07.05 - klo 22:36
Ha! Vinkkejä on tullut siinä määrin, että olen jo proxyttänyt kyseistä pakkaa aika pitkälti. Kuitenkin neuvoja kaipailisin, sillä tuskaista on välillä tappaa.Siis decklistiä:

Fuksit:(20)
4xThought Prison
4xMyr Enforcer
4xTalisman of Dominance
2xSensei's Divining Top
4xWayfarer's Bauble
2xHowling Mine

Instat/Sorkat:(12)
4xSerum Visions
4xFabricate
4xCondescend


Muut:(4)
4xVedalken Engineer


Landet:(19)
15xIsland
4xSeat of the Synod

Yhteensä 55, Viidelle lapulle siis tilaa.

Neuvoja, kiitos.
Otsikko: Thought Prison
Kirjoitti: cosminen - 07.07.05 - klo 23:35
No näin yksinkertaisesti sanottuna, jotain millä noita 4 nopeasti esiin ja pöytään :)

Mitä se jotain on, en jaksa alkaa miettiä :)
Otsikko: Thought Prison
Kirjoitti: Burnsaber - 10.07.05 - klo 21:25
HAH! nyt tultiinkin minun pätemis-alueelle!

Pitää ensinnäkin miettiä mitä Thought Prison tekee. Se
1) Poistaa viholliselta kortin kädestä (hyvin voimakas efekcti)
2) Antaa lämää kaikille jotka pelaa saman värisen tai saman hintaisen spellin.

Ensimmäiseksi täytyy varmistaa että Thought Prison löytyy joka kerta kun pakalla pelaa. (4xFabricate sisään). Sitten täytyykin miettiä miten saa lämän itseensä pienennettyä mahdollisimman pieneksi. Artifacteilla ei ole väriä, joten niiden pelaamisesta ei ota lämää! Joten voikin muun pakan osalta keskittyä artifacteihin (Fabricatet tuli juuri voimakkaamiksi). vuoron 3 thought prison on tuhat kertaa parempi kuin vuoron 5, joten pakkaan lentää 4xVedalken Engineeriä (jotka buustii artifacti-teemaa). Yhden thought prisonin saaminen peliin ei ole kuitenkaan viela auto-win joten pitää keksiä keinoja saada lisää pöytään. (4xSculpting Steel!).

Laputus on kombo pakkojen paras ystävä ja voi tässä pakassa toimia aseena vihollista vastaan (lisää mahdollisuuksia Prisonille ja sama antaa vastustajalle lappuja kun se kumminkin ottaa lämää niiden pelaamisesta. Pakassa voisi toimia hyvin Howling Mine, Mikokoro, the Center Of The Sea ja Kami of the Crescent Moon -> Ne autaa sinua löytämään Fabreja,Steelejä ja Prisoneita.

Olisihan mulla vielä muitakin ideoita, mutta taidan antaa ennemmin Halen rakentaa loput pakasta itse  :D .
Otsikko: Thought Prison
Kirjoitti: hale - 10.07.05 - klo 21:54
Joo ja mietin tossa että sitte vois vaikka Myr Enforcereilla mäkyttää vihua naamariin? Mikko <3 noi sun ideas oikeesti rokkaa :)
Otsikko: Thought Prison
Kirjoitti: marke - 10.07.05 - klo 22:05
Halpa kortinveto ja kirjaston manipulointi saattais toimia myös.

Ehkä Thirst For Knowledge tai Serum Visions. Jopa Divining Top.
Thirstien kaveriksi kannattaa laitta 4 x wayfarer's bauble jolla saat manaa rullaamaan ja parempaa drawia aikaiseksi. Ylimääräiset baublet ja muut voi sitten discardia thirstiin.. Jos löytyy, niin solemn simulacrum tekee aika hyvää tuollaiselle dekille.

Sanoisin että sininen on paras pohja juuri fabricatejen takia (niitä ei kannata tosiaan silti laitta 4. Täydellä setillä käy usein niin että fabricate tulee käteen sillon ku sitä ei enää halua vaan haluais sen ukon sieltä. Fabricate vaatii myös aika paljon manaa.. se on aika turhauttavaa hukata vuoro jos hakemaansa artifactia ei saa pelattua heti. Eli pistä vaikka 2 fabricatea aluksi, jopa yksi. Lisää sitten tarpeen mukaan). Sininen antaa myös Condescendit jotka scryn takia auttaa divining toppien ja muiden kanssa thought prisonin esille kaivamista.
Otsikko: Thought Prison
Kirjoitti: Burnsaber - 11.07.05 - klo 17:46
Minusta kannattaisi enemmin pelata suurta määrää (3-4) Fabreja. Thought Prison on vähän semmoinen lappu, että se on parasta saada pöytään mahdollisiman aikaisin (jolloin saa sen pelinvoitto-pommin varmasti pois kädestä ja että vastustaja alkaisi ottaa siitä vahinkoa aikaisemmin). Vaikkakin scry ja Top toimii tietylle asteelle ei niillä onnistuminen ole sadan prosenttisen varmaa, lisäksi ne vaatii aikaa, jonka aikana vihollinen ehtii pelata kätensä tyhjäksi. (ne toimii kuitenkin hyvin Fabrien tukena - eihän fabricatetkaan voi tulla joka kerta käteen). Condescent toimii kyllä hyvin tässä pakassa, koska sen mana costin saa itse valita (helppo vältää vahinkoa omasta Prisonista).

Mikäli Prisonin jälkeen nousee lisää fabreja, ne käyttää esim. vaikkapa Howling Mineen (jos Hale lähtee lapun pakko syöttö pläänille) jonka saa myös pelattua Fabricaten jälkeen.

Bauble on hyvä ehdotus, olisi pitänyt kai tajuta ehdottaa itsekkin. Muukin vuoron kaksi mana-accel tomii hyvin jotta päästään mahdollisimman nopeasti siihen maagiseen viiteen manaan.

Ideaali peli menisi varmaan näin:
vuoro 1: Land, Top
vuoro 2: Land, Engineer
vuoro 3 Land, Prison

Mutta luulisin että se useimmiten menisi näin:
vuoro 1: Land, Bauble
vuoro 2: Land, aktivoi bauble (Talismaanikin käy :shrug:)
vuoro 3: Land, fabrcate prisoniin tai topistusta ja scryitystä Prisonin löytöön.
vuoro 4: Land, Prison
Otsikko: Thought Prison
Kirjoitti: Anssi - 11.07.05 - klo 22:18
Jos noita ulvovia miinoja ja kameja haluat pelata, niin kannattaa samantien pelata myös Ebony owl Netsukea, Black Visea ja Tinkeriä. Myöskin Ivory Crane Netsuke ja Sundroplet voisivat olla hyviä.
Otsikko: Thought Prison
Kirjoitti: hale - 21.07.05 - klo 13:56
melekein valmista.
Otsikko: Thought Prison
Kirjoitti: henward - 21.07.05 - klo 14:15
Thirst for Knowledget olisivat hyvä lisäys. Sun Dropletitkin olisivat hyvä lisäys, jotka toimivat hyvin hidastamaan vastustajien pieksuja, ja kun saat niitä useamman pöytään talismaanin kanssa, on mauton lifegainkombo valmis ;) . 4 Darksteel Citadelia 4 islandin tilalle.