MtgSuomi.fi
Kortit ja pakat => Keittiönpöytäpakat => Aiheen aloitti: Elvish Champion - 04.02.08 - klo 21:44
-
Läänit:
13x Island
10x Plains
Creatuurat:
4x Sage of Fables
4x Fallowsage
3x Silvergill Adept
4x Silvergill Douser
3x Merrow Reejerey
4x Judge of Currents
4x Veteran of the Depths
4x Stonybrook Schoolmaster
Muu roju:
4x Summon the School (voittokeino)
3x Merrow Commerce
Haluan tietää mitä ottaa pois ja mitä tilalle. 8)
-
Pelaa vaikkapa Delugea, niin saat noita jätkiä täppäiltyä useamminkin.
Springleaf Drum on kiva täppimiesten kanssa.
-
Merrow Reejereyit sekä Silvergill Adeptit neljään ja setti Mothdust Changelingeja nopeuttamaan täppimistä.
-
Ja ihan varmuuden vuoksi, setti Wanderwine Hubit pitämään mana kusemisen riskin alhaisena?
-
Siis jos ideana on millaaminen niin ihmeessä Grimoine Thief: sisään!
-
Siis jos ideana on millaaminen niin ihmeessä Grimoine Thief: sisään!
Toki, jos pakan ideana olisi millaus, niin olisivat nuo Grimoire Thiefit siinä. Luonnollisesti myös Drowner of Secretsit olisivat myös pakassa...
Mutta vaikuttaa kuitenkin siltä, ettei millaus ole pakan ideana :)
Tietysti nuo neljä Wanderwine Hubit voisi pistää sisään, jos budjetti vaan antaa periksi.
Itse kyllä laittaisin pakkaan myös jotain poistoa... On nimittäin melko ikävää, kun kenttään pääsee joku ilkeä otus, kuten Platinum Angel, etkä voikaan sille sitten mitään :-\
Laita vaikka setti Oblivion Ringejä sisään :)
-
Deluget oli hyvä ehdotus.. Grimmore tieffejä olen ite miettiny kanssa vaikka millaus nyt ei ole tämä idea. Ja muistakaa ehdottaa mitä kannataa ottaa tieltä pois/ mitkä ovat heikkoja lenkkejä pakassa :P
-
Tuntuu että ainakin noi veteran of depthsit on on vähän ylimääräisiä.. neljään manaan päästyä tahtoo pelata jotain muuta kuin tommosen ehkä soon-to-be pihvin joka ei omista edes evaasiota. Mielummin vaikka nostoa tilalle, että nousee se koulu ja pääsee kikkailemaan itselleen toksuja. Kun kerran sinistä pelaa, voisi pari countermagiaa olla ihan poikaa ettei hieno plan pissi martyr of ashesiin, pyroclasmiin tai vastaaviin efekteihin.
-
En ole ihan varma teistä, mutta itse pelaisin Jace Belereniä..
Hyvää nostoa ja supermilli muutamassa vuorossa.
-
Millaus ei ole ideana... Ja jacen kanssa joudun antamaan muidenkin nostaa ja on hyvin todennäköistä että hekin saavat jotain hyvää.
-
Propaganda/Ghostly Prison tai Opposition?
-
Oppositionit ois hyviä mitä vois heittää meneen sen tieltä
-
Veteranit kuuseen. Niitä mihinkään tarvita jos koko vastustajan armeija on täpissä. Sit vaan chippaat sen toksuilla hengiltä.
-
Merrow Commercet on huonoja, haluat niitä tasan yhden, että voit voittaa yhdessä kierroksessa Drownerin kanssa. 4 Mothdust Changelingiä dekkiin, paras merfolkki. 1 Drowner dekkiin myös. Reejereyt neljään, niillä nostaa runsaasti lappuja Fallowsagen kanssa. Veteranit ja Sage of Fablesit on aika turhia, Opposition on hyvä. 4. Silvergill Adept dekkiin. 4 Bannerettia dekkiin ja äkkiä.
-
Millaus ei silti tule olemaan idea...
-
Pistän tähän oman suunnitelmani, koska vähän samanlainen "täppi-merfolkki" on kyseessä, joskin minun versiossani tarkoitus on MILLAUS + pelaan UB:tä, en UW:tä. En viitsinyt tehdä tälle omaa aihetta, joten joku voi sitten kommentoida tähänkin parannuksia:
Creatures 24
4x Mothdust Changeling
4x Drowner of Secrets
4x Fallowsage
4x Stonybrook Banneret
4x Ink Dissolver
4x Grimoire Thief
Other Spells 16
4x Glimpse the Unthinkable
4x Dimir Signet
4x Sage's Dousing
4x Nameless inversion
Lands 20
12 Island
8 Swamp
Ajattelin tuolla 20 ländillä pärjätä, koska koko porukan kallein spelli on se Fallowsage, 4 manaa, jota sitäkin pääsee suht helposti halventamaan. Lisäksi pelaan neljää Dimir Signettiä, joka fiksaa manat + korjaa vähäistä ländimäärää. Banneretit halventavat kamaa myös, joten Fallowsageakaan tuskin joutuu loppujen lopuksi pelaamaan neljällä manalla. Nameless inversionit poistaa, Dousingit + Grimoire Thieffit counteroi + loput (ja Thief myös) millaavat. Mustaa pakka tarvitsee vain Glimpseen (ylihyvä millauskortti) + poistoihin Nameless Inversionin muodossa. Nameless Inversionia pelaan muiden poistojen tilalta mieluiten siksi, että se on changeling, joten Ink Dissolver toimii myös sen nähdessään.
Merrow Witsniperia en halua pelata, koska Mothdust Changeling on vaan parempi: Toinen täppi-enableri, jolla voi sitten Fallowsagen kanssa laputtaa tai Thieffin kanssa millata, mikäli Dowserit tuntuvat jääneen sinne pakan pohjalle. Onko tähän parannusehdotuksia? Ja jos testeissä tuntuu, että ländit ei riitä, niin mitä pois niiden edestä?
-
Kannattaa pelata Merrow Reejereytä, sillä voi aina untapata oman Fallowsagen tai Grimoire Thiefin. Dimir Aqueducteja neljä sisään, niiden kanssa voi pitää mukavasti kahden landin käsiä.
-
Eiks Azorius Chancery olis vähän parempi ::)
-
Eiks Azorius Chancery olis vähän parempi ::)
No ainakin tohon Arcanen listaamaan.