MtgSuomi.fi

Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: konaldinho - 07.05.08 - klo 15:12

Otsikko: Godhead of Awe ja boostaavat kortit
Kirjoitti: konaldinho - 07.05.08 - klo 15:12
Kun Godhead tulee pöytään, ja pelissä on esim. Night of Souls' Betrayal, nii kuolisko kaikki VAI olisiko kaikki 1/1? Sattu kavereitten kaa semmone tilanne et oli Godhead pöyässä, ja sitä ennen oli Night of Souls' Betrayal. Ei tiietty mitä käy.
Otsikko: Re: Godhead of Awe ja boostaavat kortit
Kirjoitti: duracel - 07.05.08 - klo 17:32
Tuossa tilanteessa kaikki ukot olisivat olleet 0/0. Jatkuvat efektit, jotka muuttavat creatureiden powerin ja toughnessin johonkin tiettyyn arvoon, huomioidaan ennen jatkuvia efektejä, jotka vaikuttavat creatureiden poweriin ja toughnessiin, mutta eivät aseta sitä erikseen mihinkään tiettyyn arvoon. Näiden väliin mahtuvat vielä counterit.

Järjestys on siis poweria ja toughnessia laskettaessa:

1) Kortti itse ja siinä olevat efektit, jotka sanovat kuinka iso se on, vaikkapa Tarmogoyfilla on tällainen ability (characteristic-defining ability).

2) Jatkuvat efektit, jotka asettavat creaturen powerin ja toughnessin johonkin tiettyyn arvoon (Godhead of Awe, Humility ja mitä näitä nyt on) sekä Giant Growthin tapaiset "one shot" -efektit, myös vaikkapa Nameless Inversion kuuluu tähän joukkoon.

3) Creaturella olevat Counterit, mitä ne sitten sattuvatkaan tekemään powerille ja toughnessille.

4) Poweria ja toughnessia muuttavat jatkuvat efektit, jotka eivät aseta näitä arvoja mihinkään tiettyyn. Esimerkkejä ovat vaikkapa nyt tuo NOSB, Castle, Glorious Anthem ja muut. Jatkuvat efektit ovat siis sellaisia, joilla ei ole mitään tiettyä kestoa, vaan ovat voimassa niin kauan kuin sen luova korttikin.

5) Viimeisenä katsotaan efektit, jotka vaihtavat powerin ja toughnessin keskenään. Aina.

Näiden kerrosten sisällä käytetään timestamp-järjestystä, eli sitä järjestystä missä efektit ovat tulleet voimaan. Vanhin aina ensimmäisenä.

Siinäpä lyhyesti selitystä, kysykää tarkennusta tarvittaessa.

~jari