MtgSuomi.fi

Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: CK - 30.11.05 - klo 15:30

Otsikko: Taas paljon kysyttävää...
Kirjoitti: CK - 30.11.05 - klo 15:30
1. Vaikka se säännöltä kuulostaakin, niin meneekö Legend Rule stäkkiin?

2. Jos Kiki-Jikillä kloonaa Infectious Hostin, niin menettääkö vastustaja sitten vuoron lopussa 2 lifeä kun se säkätään?

3. Miten toksuille käy, kun ne kuolevat? Menevätkö ne gravelle vai heti pois pelistä?

4. Miten tarkkaan määritellään korteissa "owner"? Siis jos lainaan turnauksessa kaverille jonkun creaturen, pääsen pelaamaan häntä vastaan ja pelissä käytän siihen creatureen esim. Otherworldly Journeyn, niin tuleeko se sitten minun puolelleni?
Otsikko: Taas paljon kysyttävää...
Kirjoitti: jkk - 01.12.05 - klo 14:50
1. Ei mene. Se on state-based effect, joka tapahtuu aina kun joku olisi saamassa priorityn.

2. Kyllä.

3. Tokenit menevät gravelle ja katoavat sieltä seuraavan kerran kun joku olisi saamassa priorityn (tämäkin on siis state-based effect).

4. Owner on se, jonka pakassa kortti oli pelin alussa tai tokenien tapauksessa se, jonka pelaama spelli tai ability loi tokenit.
Otsikko: Taas paljon kysyttävää...
Kirjoitti: Tonttu - 01.12.05 - klo 14:57
Eroaako se, jos uhraa tuon Infectous Hostin kopion jollakin efektillä jotenkin tuosta CK:n tilanteesta? Eli menettääkö vastustaja tällöin lifeä?
Anteeksi, jos vaikuttaa tyhmältä kysymykseltä. En vain ymmärtänyt minkä takia vastustaja ei tuossa CK:n esimerkissä menettänyt lifeä.
Otsikko: Taas paljon kysyttävää...
Kirjoitti: jkk - 01.12.05 - klo 15:07
CK sanoi:

Lainaus
2. Jos Kiki-Jikillä kloonaa Infectious Hostin, niin menettääkö vastustaja sitten vuoron lopussa 2 lifeä kun se säkätään?


Ja siihen minä totesin:

Lainaus
2. Kyllä.


Ja sinä sanoit:

Lainaus
En vain ymmärtänyt minkä takia vastustaja ei tuossa CK:n esimerkissä menettänyt lifeä.


Onko tässä nyt jotain mitä minä en ymmärrä?