MtgSuomi.fi
Kortit ja pakat => Yksittäiset kortit => Aiheen aloitti: Atskuli - 27.07.08 - klo 01:55
-
Moro poro!
Ajattelin tehdä pakan, joka pyrkisi vain tasapeleihin, eikä laisinkaan voittamiseen tai varsinkaan häviämiseen. Minkälaisia korttiehdotuksia olisi tällaiseen tasuripakkaan? Formaatilla ei väliä ja minkä vaan väriset kortit käyvät.
-
Melko erikoinen ja jokseenkin mielenkiintoinen idea.
Kaikkiin pelaajiin osuva damage/life loss lienee hyvä strategia, jota tukevia kortteja mustalta, vihreältä ja varsinkin punaiselta löytyy aika paljon.
Death Cloud, Flame Rift, Inferno, Pyrohemia, Pestilence, Earthquake, Hurricane, Sickening Dreams, Canopy Surge, Spiteflame Witch...
-
Miksi?
-
Rain of Gore + Transcendence pyöräyttää käyntiin ikuisen loopin mikä johtaa suoraan tasapeliin ellei kukaan pelaaja voi mitään siihen sanoa. Ja tolla pakalla voi oikeesti yrittää voittoakin tavoitella kun Transcendencen kavereiks löytyy jopa väreille menevät Sulfuric Vortex, Forsaken Wastes, ja Everlasting Torment (ja Stigma Lasher + Fire Whip).
En just nyt muista muita looppeja. Yks tapa hankkia myös tasapeli on pyöräyttää Grindstone + Painter's Servant combo molempiin pelaajiin ja pelata sitten vaikka Vision Skeins.
-
(https://mtgsuomi.fi/keskustelu/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fresources.wizards.com%2FMagic%2FCards%2F5E%2Fen-us%2FCard3948.jpg&hash=9eeb25f54df63dc82e31c2a222d8886a2c46e2f7)
TJEU: MJH 0-0-4.
-
Divine Intervention on aika kova sana.
Celestial Convergence voi myös päästä tasapeliin :D
-
Ja tolla pakalla voi oikeesti yrittää voittoakin tavoitella
Voittoa ei saa tapahtua, vain tasapeli.
Miksi?
Olen tylsistynyt pakkoihin, jotka vain voittavat tai häviävät. Tasapeli on kuin ying ja yang, tasapainon harmonia, ikuinen rauha.
Kiitos jo ehdotetuista korteista!
-
Worldgorger Dragon + Animate Dead / Dance of the Dead / Necromancy
Lohhari pönttöön ja enkamentti päälle. Millään graveyardilla ei saa olla muita creatureita, jottei luuppausta saa pysäytettyä.
-
Hmm miks enään kirjottaa tänne ehdotuksia kun paras ehdotus tuli jos nastboilta. Stasis <3 Sillä ei voi voittaa, mutta ei sillä kyllä ehi häviämäänkään.
-
"PELATAAN STASIS. SUN VUORO." - Matti J. Hietalahti 26.7.2008, ääni sellainen, että varmasti kuului 50 m päähän
Myös: "Mulle käy tasuri heti, kun sulle käy."
Mutta niin, lapset, kuunnelkaa Ihosta. Kyllä siinä on vihjettä kerrakseen.
Siiran Erkki suunnitteli joskus 7 vuotta sitten Turbo-Intervention pakan, joka siis tietysti perustuu Divine Interventioniin. Sillä sai kuulemma aika luotettavasti vuoron 4 tasurin.
-- Nute
Oulu
-
voi myös kokeilla turpo-shahahsrasazaradia, jossa otetaan vähäsen subgamea suuhun. Valitettavasti lappu sai kenkää dci:ltä, koska se on liian RIKKI.
-
Ylläoleva lienee historian ensimmäinen kerta, kun Teemu Hyvönen ehdottaa valkoisen kortin pelaamista.
-
Ylläoleva lienee historian ensimmäinen kerta, kun Teemu Hyvönen ehdottaa valkoisen kortin pelaamista.
Teemu kertoi, miten drafti hoidetaan kahdella sanalla: forcaa valakosta.
Äppäp!
-
En nyt haluasi olla sääntönatsi tai mitään, mutta jos molemmat pelaajat burnaa hengiltä/millaa ja pistää nostaa kortin eikös se pelaaja häviä ensin jolla on priority? Näin olen ainakin kuullut voin tietysti olla väärässä.
Käykös sulle sit semmoset lukot mitä sä pyörittelet itekses nii kauan kunnes opponent on valmis tasuriin? Niitähän sitten löytys vähän enemmänkin.
-
Priority ei vaikuta mitenkään siihen kuka häviää. Jos state-based efektejä tarkistettaessa kaikkien pelaajien tilanne on se, että he olisivat häviämässä, he häviävät. Vanha kunnon esimerkki on Zap. Sinulla ei ole pakassa kortteja, ja vihollinen on yhdessä lifessä. Jos pelaat Zapin häneen, on seuraavassa SBE-tarkistuksessa tilanne se, että sinä olet häviämässä, koska et voinut nostaa korttia ja vihollinen on häviämässä, koska hänellä on nolla lifeä. Peli on tasapeli.
~jari
-
Kiitos tarkennuksesta.Taas vähän viisaampana tästä eteenpäin.
-
Faceless Butcher x 3. Muita mörköjä ei pelissä :)
-
Höh, täällä oli tällainenkin ja menin postaamaan tasapelipakkaidean sinne topikkiin missä keskusteltiin omaperäisistä pakoista :-[
Joo, postaampa sen nyt tännekin.
Tee pakka, jonka tarkoitus on heittää Donatella enkeli vastustajan controlliin ja sitten pelata omaankin controlliin enkeli, sitten pelata Stuffy Dollille Guilty Conscience. Infinite loop, jota ei saa pysähtymään = tasapeli. Ja tottakai valitset nukella itsesi.
-
Faceless Butcher x 3. Muita mörköjä ei pelissä :)
Tuo on sinänsä vaarallinen, että yksikin muu olento pelissä pakottaa sinut jossain vaiheessa poistamaan sen kyseisen muun olennon. Paljon turvallisempi tapa olisi kolme Wormfang Drakea.
-
Faceless Butcher x 3. Muita mörköjä ei pelissä :)
Tuo on sinänsä vaarallinen, että yksikin muu olento pelissä pakottaa sinut jossain vaiheessa poistamaan sen kyseisen muun olennon. Paljon turvallisempi tapa olisi kolme Wormfang Drakea.
Mitenkäs Wormfang Draket nyt tuossa toimivat? Niitten kanssahan ei mitenkään voi pyörittää ikuista looppia vaan joskus on valittava yhden Drake saccaaminen. Vai tarkoititko Worldgorger Dragonia?
-
Ei, en tarkoittanut Worldgorger Dragonia. Tarkastin asian aikoinani sääntöpalstalta ja kyllä tuo toimii. Ensin pelaat ukon X. Pelaat ekan traakin, jolla poistat X:n. Pelaat toisen traakin ja poistat sillä ensimmäisen traakin, jolloin X tulee peliin. Poistatat jotenkin X:n. Pelaat kolmannen traakin, jolla poistat toisen traakin, jolloin ensimmäinen traakki tulee peliin, jolloin poistat kolmannen traakin, jolloin toinen traakki tulee peliin, jolloin...
Käsitätkö?
-
Drakessa tuo toisen ukon RFG:ttäminen on valinta, jossa toisena vaihtoehtona on Draken uhraaminen. Koska looppia ylläpitävät peliliikkeet eivät ole pakollisia, kyseessä ei ole loputon looppi, vaan jossain kohtaa sinun täytyy valita joko joku toinen ukko rempattavaksi tai Draken uhraaminen.
-
Drakessa tuo toisen ukon RFG:ttäminen on valinta, jossa toisena vaihtoehtona on Draken uhraaminen. Koska looppia ylläpitävät peliliikkeet eivät ole pakollisia, kyseessä ei ole loputon looppi, vaan jossain kohtaa sinun täytyy valita joko joku toinen ukko rempattavaksi tai Draken uhraaminen.
Roger that.