MtgSuomi.fi

Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: Juunasd - 20.02.06 - klo 19:14

Otsikko: Legendary Creature...
Kirjoitti: Juunasd - 20.02.06 - klo 19:14
Voiko esimerkiksi Meloku the Clouded Mirroreita olla kaksi(2) kappaletta pelipöydällä omalla, tai vastustajasi puolella? Mielestäni Legendary Permanentteja koski jokin sääntö, mutta en oikein osaa hakea tietoa tästä, enkä tarkkaan muita tätä sääntöä.

Kiitos vastauksesta jo etukäteen, vaikka kysymyskin on kai aika tyhmä.
Otsikko: Legendary Creature...
Kirjoitti: korpi - 20.02.06 - klo 20:10
Jos jossakin vaiheessa peliä pöytään tulee toinen samanniminen legenda, kuin mikä pöydästä jo löytyy, menevät molemmat hautuumaalle ns. state based efektinä. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että et ehdi tekemään kyseisillä legendoilla mitään ennen kuin ne molemmat menevät hautuumaalle. Ei ole mitään väliä ovatko legendat pöydässä sinulla, vastustajalla tai yksi kummallakin.
Otsikko: Legendary Creature...
Kirjoitti: tutka - 20.02.06 - klo 21:12
Voiko clonella tehdä kopion legendary creaturesta niin että se jää peliin?
Otsikko: Legendary Creature...
Kirjoitti: duracel - 21.02.06 - klo 08:15
Ei voi, koska Clone kopioi myös nimen ja lopputuloksena on kaksi samannimistä legendary creaturea.

~jari
Otsikko: Legendary Creature...
Kirjoitti: kolatatti - 23.02.06 - klo 11:03
Muistaakseni luin jostain sääntökirjasta aikoinaan että jos toinen legendary permanent, jolla on sama nimi, tulee peliin, se menee hautuumaalle. Nyt kuitenkin luin dokumenttia Complete Magic Rules ja siellä tosiaan sanotaan että molemmat menevät roskikseen. Onko tämä sääntö muuttunut jossain vaiheessa vai onko mulla jo dementia tässä vaiheessa? :)

Ja sitten tuosta kloonaamisesta. Tämmöistä lukee tuossa mainetsemassani sääntödokumentissa:

420.5e If two or more legendary permanents with the same name are in play, all are put into their owners’ graveyards. This is called the “legend rule.” If only one of those permanents is legendary, this rule doesn’t apply.

Eli clonella ei tosiaan pysty saamaan samanlaista creaturea peliin, koska siinä lukee että se tekee kopion kyseisestä ötökästä, mukaanlukien sen legendary tyypin ja permanentin nimen. MUTTA jos pystyisi jotenkin tekemään creaturen jolla on sama nimi, power/toughness ja sama creature-tyyppi, niin tässä tapauksessa ilmeisesti molemmat saisivat jäädä peliin? Lähinnä kysymys on että kuuluuko Legendary sen ötökän tyyppiin vai onko se kyseisen kortin ominaisuus?

Ja vielä yksi kysymys. Jos laittaa kaksi toisen Kokushon peliin itselle niin saavatko kaikki vastustajat 10 lämää kun molemmat menevät hautuumaalle? Korttihan on ollut kuitenkin pelissä, että state-based efekti tapahtuu?
Otsikko: Legendary Creature...
Kirjoitti: duracel - 23.02.06 - klo 11:36
Sääntö muuttui, kun Champions of Kamigawa ilmestyi runsaine Legendoineen.

Legendary on ns. supertype (creature on varsinainen type, ja vaikka Goblin subtype). Se on siis tavallaan osa kortin tyyppiä. Joka tapauksessa Clone myös tämän tiedon kopioi.

Jos saat jotenkin tehtyä kopion, joka ei kopioi tuota Supertypeä, jäävät molemmat peliin.

Kaksi Kokushoa kuollessaan vievät tosiaan kaikilta vastustajilta 10 lifeä, kun kumpikin niistä vie viisi. Molempien ability siis triggeröityy (se ei ole state-based effect, ne ovat jotain muuta, kuten vaikkapa tuo legenda-sääntö).

~jari
Otsikko: Legendary Creature...
Kirjoitti: CK - 24.02.06 - klo 13:59
Mitenkäs muuten toimii Genju of the Realm basic ländillä? Jos kentällä on 10 plainssia ja niistä yksi muutetaan Genjulla legendaariseksi creatureksi nimeltä Plains, niin tuhoutuvatko kaikki plainssit vai toimiiko legend rule vain jos useampikin plainssi on legendaarinen?
Otsikko: Legendary Creature...
Kirjoitti: kolatatti - 24.02.06 - klo 14:24
huom, en ole judge joten judgen vastausta odotellaan..

Sanoisin että olen melko varma siitä että plainssit ei tuhoudu, koska legend-rule pätee vain jos pöydällä on 2 tai enemmän saman nimisiä legendary permanentteja. Loput plainssithan ei ole legedaareja, joten legend-rule ei päde tässä tapauksessa..
Otsikko: Legendary Creature...
Kirjoitti: Kavu - 24.02.06 - klo 15:35
Juuri näinhän se menee. Eli muut plainssit eivät tuhoudu koska ne eivät ole legendaarisia.