MtgSuomi.fi
Kortit ja pakat => Yksittäiset kortit => Aiheen aloitti: DragonSlayer - 31.03.06 - klo 14:59
-
Olis semmonen hyvä pakka kohta valmis ja luulen, että sillä vois jopa pärjätäkkin. Pakan kortit kuitenkin sopivat juuri ja juuri legacyyn ja siinä tarvisinkin vähä apua. Elikkäs minkälaiset pakat hallitsevat juuri nyt legacyssä?
-
Aggro pakoista Goblin pakat on pahimpia.
Control/combo pakoista varmaankin High tide combotus on vahvimpia mutta myös ehkä kalleimpia ssa rakentaa.
Muita Tier1 pakkoja on Treshold (werebear/nimble moongoose/meddling mage etc.) sekä Rifteri (lightning rift / eternal dragon ja ystävät)
Tier 1,5 pakkoja on muun muassa Enchantress(G/W), joitain erilaisia combo viritelmiä(näitä legacyssä riittää), ja Pikulan musta/valko homebrew pakka. Jotkut erilaiset burni viritelmät saattavat myös yltää T1.5.
Tier 2 pakkoja on sitten pilvinpimein mutta niistä mainittakoon Enchantressin (G/U) versio joka pyrkii pompauttamaan kaikki permanenttisi käteen ja sitten mättämään sen mikä lähtee. Tämä pakka saattaa saada hyvää boostia kun Dissension tulee - Tai sitten ei. Myös WW eli angel-stompy voi olla mahdollinen match up.
Muu mainitsemisen arvoinen pakka on luultavasti "Iggy Pop". Eli Lions eye diamond + Ill-gotten gains comboilu. Tämä on melko uusi pakka legacyn metassa joten en osaa sitä oikein mihinkään paremmuus järjestykseen laittaa noiden muiden kanssa. Lisäksi Dissensionista "varmistunut" Rakdosin tutori saattaa rikkoa tämän pakan lähes täysin mutta senhän näkee sitten kun iso-D tulee ulos.
-
Sori pieni offtopic, mutta mikä tutor?! (9)
Cos"tutor-lover"minen :P
-
Voisko joku hieman suomentaa mulle tota Srovexsin viestiä kun en ihan tajunnu sitä.. :/
-
Vissiin viitataan täältä (http://www.mtgsalvation.com/spoiler/dissension/) löytyvään Infernal Tutoriin. (Joku muuten voisi aloittaa tuonne perusosastolle Dissension-topicin.)
Kerro mitä et DS tajunnut niin on helpompi suomentaa. Sen verran minäkin olen utelias, että voisiko joku avata noita Tier 1, 1,5 ja 2 -käsitteitä.
Mitäs tuossa angel-stompyssä pelataan, onko vaikka jotain linkkejä pakkalistoihin? Ja jos samalla löytyisi Rift-pakka listaa niin kiittäisin.
-
Uskoisin, että tässä tarkoitetaan turnauksien sijoja.
Tier 1, on dekkejä jotka ovat ekalla sijalla usein, tai lähellä 1 sijaa.
Tier 1,5 varmaankin siinä 1-2 sijoja eniten kerännyt, ja niin eteenpäin.
Itsekkään en kyllä varma ole mutta...
-
Tier 1 pakat = pelataan paljon, usein metagamen parhaimmistoa (vrt. Raffinity, sittemmin Tooth 'n Nail kun Mirrodin oli vielä typessä)
Tier 1,5 pelataan vähemmän kuin Tier 1 pakkoja ja niin edelleen.
Tier ei suoraan kerro kuinka hyvä pakka on, vaan enemmän siitä, kuinka paljon sitä pelataan.
Hyvät pakat nyt vain jostain syystä tuppaavat olemaan siellä tier-listojen kärjessä.
Parit pakkalistat vielä:
Angel Stompy (http://sales.starcitygames.com/deckdatabase/displaydeck.php?DeckID=15647)
Rifter (http://sales.starcitygames.com/deckdatabase/displaydeck.php?DeckID=15653)
Bonuksena: Goblins! (http://sales.starcitygames.com/deckdatabase/displaydeck.php?DeckID=14543), Tursuttelua High Tidellä (http://sales.starcitygames.com/deckdatabase/displaydeck.php?DeckID=15651), Threshold (http://sales.starcitygames.com/deckdatabase/displaydeck.php?DeckID=15228)
Mainittakoon vielä, että tuosta Solidaritystä on myös Resetitön versio, Spring Tide, josta voi lukea lisää vaikkapa täältä (http://mtgthesource.com/forums/showthread.php?t=2594).
-
Sen verran suomentaa, että miten Eternal Dragonilla voitetaan jne.. Ja sitten vielä, että onko pakkojen oltava nopeita? Pärjääkö suht hidas, countteriton controllini? Sisältääkö type paljon poistoa? Entäpä miten on combo pakkojen laita, mihin ne perustuvat ym., sillä combo pakoista minulla ei ole paljonkaan kokemusta, kun en osaa niitä itse kunnolla rakentaa, enkä pelannut niitä vastaan...?
Edit: Tällaista (http://kapsi.fi/~tharna/forums/viewtopic.php?t=5086) olen väkertäny (kauan) ja suht hyvin pärjännytkin (omasta mielestäni). Sanokaa omia mielepiteitä miten on, että pärjääkö legacyssa ja jos ei niin, mitä olisi oikeasti muutettava?
-
Sen verran suomentaa, että miten Eternal Dragonilla voitetaan jne..
Ärsyttämällä vastustaja hermoromahduksen partaalle ja sitten cyclaamalla Decree of Justice.
Ja sitten vielä, että onko pakkojen oltava nopeita? Pärjääkö suht hidas, countteriton controllini?
Niin kuin jo Tier 1 -materiaaliksi esitetty Rifter? Ja kyllähän Wombatin (MWC+mahdollinen splash) muutkin ilmenemismuodot taitavat pelattavia olla. Fundamental Turn taitaa muuten olla neljännen vuoron kieppeillä. Silloin Goblinit tappavat tai WoG tyhjentää pöydän tai jotain muuta kriittistä tapahtuu.
Sisältääkö type paljon poistoa?
Luonnollisesti, niin kauan kuin suurin osa pelatuimmista pakoista voittaa kääntämällä pieniä miehiä sivuttain.
Entäpä miten on combo pakkojen laita, mihin ne perustuvat ym., sillä combo pakoista minulla ei ole paljonkaan kokemusta, kun en osaa niitä itse kunnolla rakentaa, enkä pelannut niitä vastaan...?
Combo taitaa olla aika vähäistä. Tuon Solidarityn jälkeen paras on varmaan Salvager Game (Auriok Salvagers + Lion's Eye Diamond + Pyrite Spellbomb). Sitten on tuo sorcery-nopeuksinen High Tide ja pari onnetonta Tendrils-viritelmää, ainoa kelvollinen taitaa olla jonkinlainen Ill-Gotten Gains -versio.
/Edit: Niin, kyllähän sitä sitten on vielä Time Vault + Flame Fusillade -combo, jota on koitettu rikkoa, mutta niitä tuskin montaa tulee vastaan samassa turnauksessa, ihan hintasyistä johtuen.
Edit: Tällaista (http://kapsi.fi/~tharna/forums/viewtopic.php?t=5086) olen väkertäny (kauan) ja suht hyvin pärjännytkin (omasta mielestäni). Sanokaa omia mielepiteitä miten on, että pärjääkö legacyssa ja jos ei niin, mitä olisi oikeasti muutettava?
Cabal Therapy? Swords to Plowshares? Yleensäkin voisit lähteä siitä, että miten selviät ensimmäiset vuorot, tosin en kyllä oikeasti tiedä mitään Suomen metagamesta. Tai oikeastaan Legacysta muutenkaan. :P
-
Dekki jonka linkitit, vaikuttaa kohtuullisen hitaalta. Kysymykseen siitä, että pärjääkö pakalla Legacy-turnauksessa, vastaus on että ehdottomasti ei pärjää. Mutta jos tarkoitat ihan kavereiden kesken pelattavaa casual "legacyä", niin sittenhän pärjääminen riippuu ihan siitä, kuinka hyviä pakkoja vastaan pelaat.
Kuten edellä mainittiinkin, niin nopeaa aggroa vastaan saattaa tulla ongelmia selvitä hengissä viidettä vuoroa pidemmälle. Siksi suosittelen esim. Lethal Vaporsien ja No Mercyjen poistamista pakasta. Laita tilalle vaikka 4 Stoppia (Swords to Plowshares). Toisaalta, poistoakaan ei kannata liikaa tunkea, vaan pistää vaikka sellaisia kestäviä äijiä, jolla voit hallita/voittaa pelin. Voittokeinona Test of Endurance on aika kehnonpuoleinen, varmempaa on esim. jyrätä lohhareilla toinen kyykkyyn.
Laadukasta tietoa Legacy-formaatista (ainakin minun mielestä laadukasta) löytyy mm. osoitteista
http://www.mtgthesource.com/ ja http://www.themanadrain.com/ ( => Legacy-foorumit). Joku voisi sanoa tuollaisten foorumeiden lukemista nettidekkeilyksi, mutta totuus on että sieltä löytyy mielenkiintoisia uusia ideoita ihan yksittäisiinkin kortteihin ja pelaamiseen liittyen. Myöskään siellä esiintyvät pakat eivät usein ole aivan huonoja, joten niistä on hyvä ottaa oppia omiin dekkeihin.
-
Tier 1,5 pelataan vähemmän kuin Tier 1 pakkoja ja niin edelleen.
Tjaa, onpa suomeksi sanottuna aika retardi systeemi, olisiko liian yksinkertaista käyttää kokonaislukuja. Etenkin kun MtG-termistössä nuo luvut 1, 1,5 ja 2 tarkoittivat vielä hetki sitten ihan jotain muuta. Ja muutenkin olisi valittamista, mutta eihän se globaalisti tällä kirjoituksella parane joten antaa olla.
Mutta kiitoksia dekkilistoista. Minusta ei ole nettidekkaamista selvittää metagamea, päinvastoin kannattaa ottaa selville mitä pelataan paljon että uskaltaa roguella mennä kilpailemaan.
-
Kuten edellä mainittiinkin, niin nopeaa aggroa vastaan saattaa tulla ongelmia selvitä hengissä viidettä vuoroa pidemmälle. Siksi suosittelen esim. Lethal Vaporsien ja No Mercyjen poistamista pakasta. Laita tilalle vaikka 4 Stoppia (Swords to Plowshares). Toisaalta, poistoakaan ei kannata liikaa tunkea, vaan pistää vaikka sellaisia kestäviä äijiä, jolla voit hallita/voittaa pelin. Voittokeinona Test of Endurance on aika kehnonpuoleinen, varmempaa on esim. jyrätä lohhareilla toinen kyykkyyn.
Dekki, jonka linkitin on todellakin aika hidas, mutta kolmella maallakin sillä saa jo ihmeitä aikaan. Lethal Vaporssit ovat alusta lähtien tuntuneet hankalilta, joten varmistuksen kanssa ne voi ottaa nyt hyvinmielein pois. No Mercyt todennäköisesti pysyvät vielä pakassa toistaiseksi, sillä ovat olleet aikaajoin todella tarpeellisia. Ongelma dekissä on juuri se, mitä kaikki toitottavat eli miten pärjätä alkupelin, sillä jos tuolla pakalla pääsee pitkälle on vastustajalla tukalat oltavat (mikäli vastustajalta ei löydy enchantmenttien massatuhoa).
Ehdotit tuossa ettei poistoa kannata tunkea liikaa, vaan laittaa mielummin kovia mörköjä joilla voi myös hallita peliä. Osaatko sanoa tarkemmin minkälaisia/mitä? Olen yrittänyt etsiskellä hyviä "comes into play" abilityn omaavia tai sitten "when leaves play..." abilityn omaavia creatureita, mutta huonoin tuloksin. Tosin parilla kokusholla voittaa jo pelin melko varmasti, jos vaan saa knellejä päytään ja kokushot peliin kerran tai sitten suoraan hautuumaalle. Suoraan hautuumaalle taktiikkaa olen kokeillut, mutta kaikki tuntuivat silloin melko aneemisilta. Tosin siitä on jo aikaa ja dekki oli vasta alkutekijöissään...
Alkupeleihin liittyen voisiko joku antaa esimerkkiä miten toisilla pakoilla voidaan aloittaa peli nopeasti niin voisin yrittää keksiä pakkaani paremmin jotain vastaiskua näille. Pari Swords to Plowsharessia voisin laittaa kuitenkin... Katsellaan jahka saataisiin vielä keskustelua aikaan...
-
Alkupeleihin liittyen voisiko joku antaa esimerkkiä miten toisilla pakoilla voidaan aloittaa peli nopeasti niin voisin yrittää keksiä pakkaani paremmin jotain vastaiskua näille. Pari Swords to Plowsharessia voisin laittaa kuitenkin... Katsellaan jahka saataisiin vielä keskustelua aikaan...
Mountain, Goblin Lackey, go. Pakkasi ainoat mahdollisuudet pysäyttää ensimmäisen vuoron Lackey ovat kaksi Weathered Wayfareria. Nekin vielä hajoavat cyclattuun Gempalm Incineratoriin.
-
Tänäänhän on Safen turnauskalenterin mukaan legacy-turnaus. Jos joku foorumilta on siellä käynyt, niin voisi vaikka vähän valottaa siellä ollutta metaa. Itseäni ainakin kiinnostaisi.
-
Joo, pistäkääpä tietoa jos on. Minuakin kiinnostaisi.
-
Ongelma dekissä on juuri se, mitä kaikki toitottavat eli miten pärjätä alkupelin, sillä jos tuolla pakalla pääsee pitkälle on vastustajalla tukalat oltavat (mikäli vastustajalta ei löydy enchantmenttien massatuhoa).
Eli toitotetaan lisää, koska jos ei alku peli ole kunnossa, ei tule mitään loppupeliä, pitkiä pelejä, tai eipä niitä pitkiä taida tulla muutenkaan (9)
-
Tänäänhän on Safen turnauskalenterin mukaan legacy-turnaus. Jos joku foorumilta on siellä käynyt, niin voisi vaikka vähän valottaa siellä ollutta metaa. Itseäni ainakin kiinnostaisi.
Hmm, nyt pitää muistella...
Top8 siellä oli ug-madness, rgb-zoo, green-stompy, tog ja jonkin näköinen ub-control (en ole varma oliko sekin tog). Muita en muista/ nähnyt.
Kahdeksikon ulkopuolelta löytyi ainakin 2 rifteriä, 2 ww, suicide black, 2 enchantress, 2 goblin ja random deckejä.
Jotain tuon tapaista se oli. Joku joka muistaa paremmin voi kertoa lisää. =)
Itse pelasin sitä toista rifteriä. En ollut pitkästä aikaa käynyt turnauksissa, joten ensimmäisessä pelissä goblinia vastaan tuli taas kerran kämmäiltyä pahemman kerran. ;D
-
Ongelma dekissä on juuri se, mitä kaikki toitottavat eli miten pärjätä alkupelin, sillä jos tuolla pakalla pääsee pitkälle on vastustajalla tukalat oltavat (mikäli vastustajalta ei löydy enchantmenttien massatuhoa).
Eli toitotetaan lisää, koska jos ei alku peli ole kunnossa, ei tule mitään loppupeliä, pitkiä pelejä, tai eipä niitä pitkiä taida tulla muutenkaan (9)
Tämän kun oppisi niin olisi hyvä... Pitää tässä yrittää katella jotain hyvää alkupeleihin. Ehdotuksiakin saa toki antaa. ;)
-
Balance, StoP, shield sprehe, kaikki muutkin poistot ja häirintä sekä random hyvät lihat... infest ounaa goblinit ja weenien ainakin ja nopeammin kuin wrath... ja miksi deckissä ei ole esim. dark ritualeja?Eikös niitä saa legacyssa pelata?
-
Kaikkia korttia noita kortteja on vaikea tunkea pakkaan. Dark Ritualitkin loistavat poissaolollaan koska pakka on sen verran valkea, että Rituali pääsisivät vasta oikeuksiinsa myöhemmin, mikä sinäänsä on hyvä asia, mutta pakan kokoakaan en viitsi kasvattaa mahdottomiin.
Lisäksi pari boonusta:
1. Mikä on StoP?
2. Pakassani on 3 Ghostly Prisonia, 3 Windborn Musea ja 2 No Mercyä. Kaikkia noita ei tarvita, mutta itse en osaa valita mitkä niistä ottaisin pois... (EDIT: Olisiko järkevä säätö: Darkest Hour + Light of Day)
3. Sanokaa suoraan.. Kannattaako pakkaa rakentaa Test of Endurancella voittamiseen ja samalla heittää sekaan Phyrexian Arena ja Words of Worship. Vai kannattaisiko minun rakentaa pakka Debtors' Knelleillä pyörittämistä varten (tätä tukemaan Buried Alive, WoG, Infest ym.)?
-
Kaikkia korttia noita kortteja on vaikea tunkea pakkaan. Dark Ritualitkin loistavat poissaolollaan koska pakka on sen verran valkea, että Rituali pääsisivät vasta oikeuksiinsa myöhemmin, mikä sinäänsä on hyvä asia, mutta pakan kokoakaan en viitsi kasvattaa mahdottomiin.
Lisäksi pari boonusta:
1. Mikä on StoP?
2. Pakassani on 3 Ghostly Prisonia, 3 Windborn Musea ja 2 No Mercyä. Kaikkia noita ei tarvita, mutta itse en osaa valita mitkä niistä ottaisin pois... (EDIT: Olisiko järkevä säätö: Darkest Hour + Light of Day)
3. Sanokaa suoraan.. Kannattaako pakkaa rakentaa Test of Endurancella voittamiseen ja samalla heittää sekaan Phyrexian Arena ja Words of Worship. Vai kannattaisiko minun rakentaa pakka Debtors' Knelleillä pyörittämistä varten (tätä tukemaan Buried Alive, WoG, Infest ym.)?
1. Swords to Plowshares
2. Ei.
3 Ei. ja Ei.
-
Tänäänhän on Safen turnauskalenterin mukaan legacy-turnaus.
Pahus, olisin saattanut tuonne matkustaakin jos olisi tiennyt kun muutenkin olisi asiaa Helsinkiin. Ketä pitäisi töniä että tuollaiset saataisiin tänne tai boreen?
Kommentoikaas muuten niitä dekkejä asianomaisiin viestiketjuihin. Veijari: Balance on Legacyssä bännissä.
-
Kaikkia korttia noita kortteja on vaikea tunkea pakkaan. Dark Ritualitkin loistavat poissaolollaan koska pakka on sen verran valkea, että Rituali pääsisivät vasta oikeuksiinsa myöhemmin, mikä sinäänsä on hyvä asia, mutta pakan kokoakaan en viitsi kasvattaa mahdottomiin.
Lisäksi pari boonusta:
1. Mikä on StoP?
2. Pakassani on 3 Ghostly Prisonia, 3 Windborn Musea ja 2 No Mercyä. Kaikkia noita ei tarvita, mutta itse en osaa valita mitkä niistä ottaisin pois... (EDIT: Olisiko järkevä säätö: Darkest Hour + Light of Day)
3. Sanokaa suoraan.. Kannattaako pakkaa rakentaa Test of Endurancella voittamiseen ja samalla heittää sekaan Phyrexian Arena ja Words of Worship. Vai kannattaisiko minun rakentaa pakka Debtors' Knelleillä pyörittämistä varten (tätä tukemaan Buried Alive, WoG, Infest ym.)?
1. Swords to Plowshares
2. Ei.
3 Ei. ja Ei.
Eli ei mitään toivoa?
-
2. Pakassani on 3 Ghostly Prisonia, 3 Windborn Musea ja 2 No Mercyä. Kaikkia noita ei tarvita, mutta itse en osaa valita mitkä niistä ottaisin pois... (EDIT: Olisiko järkevä säätö: Darkest Hour + Light of Day)
Ghostly Prison on em. korteista ehkä paras vaikean poistettavuuden takia. Windborn Musella voi kyllä hyökätä, mutta se on helppo nuijia ja ei edes kovin häävi blokkeri. Olen Musen kanssa törmännyt siihen ilmeiseen ongelmaan että vastustaja vaan maksaa sen neljä ja hyökkää kahdella kakskakkosella. Blokkaaan yhden musella, sitten siihen tulee shokki ja eipä olekaan enää paljoa puolustusta. No Mercy on vaan aika huono kortti (hidastaa varsin vähän vaikka Ball Lightningia tai jotain muuta isoa tramplaajaa). Ota 2 No Mercyä pois.
Darkest Hour on melko turha yksinään, samoin Light of Day. Yhdessä ne ovat combo. Ei silti mikään ihmeellinen: esim. tilanne jossa sinulla on yksi blokkeri neljää hyökkäävää creaturea vastaan.
Eli ei mitään toivoa?
Niin kauan, kun on elämää, on toivoa. Ja onhan sitä elämää sen kakskymmentä alussa. Kunhan vaan keskityt pitämään lifet nollan yläpuolella alkupelin, niin toivoa varmasti on.
-
No pitää yrittää keksiä jotain mullistavaa ja saada tuo alkupeli kuntoon. Enchantmenteilla haluaisin kuitenkin leikkiä..
-
No eikös knelli ole aika lelu? Siihen rinnalle dimir houseguardia ja yoseita niin se on aika jees. Ja hakuihin entombi, buried alivet, academy rector(huomaa house guardille voi sacata myös tämän).
-
Entomb vaan bannitty legacyssa.
-
Ai no sit pitää pelata vaan niitä buried aliveja
-
No eikös knelli ole aika lelu? Siihen rinnalle dimir houseguardia ja yoseita niin se on aika jees. Ja hakuihin entombi, buried alivet, academy rector(huomaa house guardille voi sacata myös tämän).
Tätähän ole yrittänyt tässä toitottaa...
-
No eikös knelli ole aika lelu? Siihen rinnalle dimir houseguardia ja yoseita niin se on aika jees. Ja hakuihin entombi, buried alivet, academy rector(huomaa house guardille voi sacata myös tämän).
Tätähän ole yrittänyt tässä toitottaa...
Näyttää paperilla hyvälle, varsinki nyt kun tuo academy rector on tuossa mukana... mutta, edelleen tuossa knellissä on vaan yhtä korkea CC...
-
No siksihän se knelli on hyvä saada haettua rehtorilla jos tämän legacy pakkana pitää :D lisää vielä vaikka skulltappeja niin voi hyvillä mielin ainoan sacrifice outlettinsa(house guardin) transmutea rehtoriksi kun löytyykin uhraus mahdollisuus kädestä ja vieläpä laputusta :D
-
mut eiks rectori hae sen käteen?
(kortin tarkistus)
ei vaan peliin... no tämähän muuttaa kaiken (9)
-
No siksihän se knelli on hyvä saada haettua rehtorilla jos tämän legacy pakkana pitää :D lisää vielä vaikka skulltappeja niin voi hyvillä mielin ainoan sacrifice outlettinsa(house guardin) transmutea rehtoriksi kun löytyykin uhraus mahdollisuus kädestä ja vieläpä laputusta :D
Tämä kuulostaa hyvältä... Edited.......
-
Mitäs sanoisitte jos Skulltapit inprinttais isorchon scepterille??
-
Mitäs sanoisitte jos Skulltapit inprinttais isorchon scepterille??
Että lukaseppa ne kortit tarkemmin ;D
-
Mitäs sanoisitte jos Skulltapit inprinttais isorchon scepterille??
Että lukaseppa ne kortit tarkemmin ;D
Eiku joo.. Tuo olikin tommonen päähänpisto enkä sitten älynnyt tota instants only juttua...
-
Tuskinpä sitä kuitenkaan kovin montaa kertaa pääsisit käyttämään dekiläsi, pelaa samantien Greater Goodia jos miehiä haluat uhrata. Mutta mutta, jos tuota knelli-dekkiä tahdot pelata, laita dekkiin tarpeeksi distruptionia, kuten 4 Duress, 4 Swords to Plowshares ja 4 Hymn to Tourach, ehkä 4 Cabal Therapyäkin.
-
Tuskinpä sitä kuitenkaan kovin montaa kertaa pääsisit käyttämään dekiläsi, pelaa samantien Greater Goodia jos miehiä haluat uhrata. Mutta mutta, jos tuota knelli-dekkiä tahdot pelata, laita dekkiin tarpeeksi distruptionia, kuten 4 Duress, 4 Swords to Plowshares ja 4 Hymn to Tourach, ehkä 4 Cabal Therapyäkin.
Greter Goodia vois testata. Pitää vain toivoa ettei se tule käteen, sillä vihreää en halua mixata pakkaan. Distruptioneista vois laittaa 4 Stoppia ja 4 hymniä, samalla ottaa mortifyt pois...
-
Voisko joku hieman suomentaa mulle tota Srovexsin viestiä kun en ihan tajunnu sitä.. :/
Hmm.. Touché. =D
Ja paras suomennos noille Tier:elle on varmaan se "paras" pakka. Mutta näitä parhaita pakkoja myös vihataan eniten kun tehdään korttivalintoja mainiin ja sidelle joten erot tasottuvat. Ja onhan tuo tier numero melkeimpä kääntäen verrannollinen pelaamisen määrään. Mitä pienempi numero, sitä enemmän pelataan =)
Ja noista erinäköisistä pakoista tulikin jo hyviä linkkejä.