MtgSuomi.fi
Kortit ja pakat => Turnauspakat ja limited => Legacy => Aiheen aloitti: Exalted - 07.03.09 - klo 10:03
-
Luovuin siis Togeista ja Linnuista. Savannat ja Fecthit tulee tietysti muuttamaan manabasen kun saapuvat.
4x Temple Garden
2x Serra's Sanctum
3x Horizon Canopy
7x Forest
2x Plains
3x Elvish Spirit Guide
1x Undiscovered Paradise
4x Argothian Enchantress
4x Enchantress's Presence
4x Sterling Grove
4x Elephant Grass
4x Utopia Sprawl
2x Wild Growth
2x Exploration
1x Gaea's Touch
2x Replenish
2x Solitary Confinement
2x Ground Seal
1x Karmic Justice
1x City of Solitude
1x Oblivion Ring
1x Aura of Silence
1x Island Sanctuary (ku ei oo Moat)
1x Words of War
1x Sacred Mesa
Sideboard on vielä tekemättä joten kertokaa mielellään minkälaisilla sideboardeilla olette pelanneet. Muutkin kommentit tietysti tervetulleita.
-
Pistetääs tuosta oma enchantressi millä on tullut pelailtua
10 Forest
1 Plains
2 Savannah
2 Serra's Sanctum
1 Taiga
4 Windswept Heath
4 Argothian Enchantress
1 City of Solitude
4 Elephant Grass
1 Ghostly Prison
4 Enchantress's Presence
3 Ground Seal
1 Seal of Primordium
4 Utopia Sprawl
1 Wild Growth
1 Words of War
1 Aura of Silence
1 Karmic Justice
1 Sacred Mesa
2 Solitary Confinement
4 Sterling Grove
1 Moat
2 Chrome Mox
2 Replenish
3 Gaea's Touch
Lekassa on niin paljon poistoa että togi saattaa hyvin usein lähteä samoin tein jos kerkiää pöytään asti (Stop,terminate,smother.....)
Ruohoja olisi hyvä pelata neljää, samoin presenceä.
Sidelle choket ovat must ja pistimpä itse sinne vielä Multani's Presencejä
[edit] Vanhan listan pukkasin esille. MD city of solitude on vaihtunut runed haloon
-
Oma pakkani näyttää tällä hetkellä tältä:
3 Windswept Heath
3 Savannah
1 Taiga
2 Serra's Sanctum
8 Forest
4 Plains
4 Argothian Enchantress
4 Enchantress's Presence
4 Sterling Grove
4 Elephant Grass
4 Utopia Sprawl
3 Solitary Confinement
2 Oblivion Ring
2 Wild Growth
2 Sylvan Library
2 Replenish
1 Seal of Primordium
1 Runed Halo
1 Ghostly Prison
1 Karmic Justice
1 Blood Moon
1 Enlightened Tutor
1 Words of War
1 Sacred Mesa
Erona teidän listoihin minulla ei ole yhtään Exploration-efektiä. Hieman korttivalinnoista:
Oblivion Ring: Poistaa esim. Counterbalancen, Deedin, EE:n tai vastustajan isoimman creaturen. Hyvä varsinkin, jos vastustajien creaturet ovat luokkaa Dreadnought, Tarmogoyf, Tombstalker.
Sylvan Library: Parantaa etenkin alkupelissä nostoja. Joskus myös lisäkortit auttavat paljon.
Runed Halo: Samat Tarmogoyffit ja Dreadnoughtit saa tällä pois. Myös comboa vastaan hyvä, vaikka one-offina ei kovin helposti ensimmäiseen peliin löydy.
Blood Moon: Blood Moon tuli City of Solituden tilalle. Blood Moonilla voi voittaa joitain match-uppeja, jotka usein pelaavat usein myös paljon counttereita (tresh, landstill etc.)
Enlightened Tutor: Varmaan huono valinta, mutta koska pakka sekä sideboard sisältää paljon one-offeja, niin tämä on vielä listassa.
Sidelläni on mm. Chokeja, Replenish, Humilityt, Sacred Ground, Runed Halo ja Aura of Silence. Jos tietää, että mitä vastustajat pelaa, niin sideboard muuttuu aika paljon. Ja Enchantressin korttipoolilla on mahdollista varautua melkein mihin vain.
-
Jossain foorumissa käytettiin paljon sylvan library / abundance comboa, onko kellään kokemusta siitä?
-
Tuolta löytyy viime lekachampsien top8 lista ja raporttia: http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=55397.0
Abundance ei tee oikein mitään, mitä neljän maksavan kortin pitäisi pakassa tehdä. Nätti pikkukiva kombo Sylvan Libraryn kanssa toki, mutta jos on mahdollisuus rakentaa tuollainen tilanne, miksi ei riitä Enchantressit ja loitsut jotka tekeekin jotakin.
Periaatteessa lukko enchantress ja pieksu enchantress on kaksi eri pakkaa, joista lukko enchantress on se paljon parempi pakka, pieksu enchantress togeineen ja ancestral maskeineen lähinnä historian siipien havinaa jostain formaattiarkistosta eikä kovin kilpailukykyinen nykyisessä Legacyssä ja kuuluukin enemmän kasualiin.
Onko 2-3 värin pakassa mitään syytä pelata lintuja jos voi pelata saman asian tekeviä enchantmenttejä?
-
Uusi lista!! Muutama ajtaus, jos Combo on pahin matchup niin onko kukaan kokeillut Ivory Mask tai Pariah (Tendrils) tai Holy Light (ETW) ?
-
Uusi lista!! Muutama ajtaus, jos Combo on pahin matchup niin onko kukaan kokeillut Ivory Mask tai Pariah (Tendrils) tai Holy Light (ETW) ?
Tendrils kombot ei ihan hirveästi pelaa miehiä, eikä enchantressissakaan Pariahia saa kiinni millekään muulle kuin Mesa tai Sigil tokenille, joten se nyt varmasti on huono. Ivory Mask on liian hidas, jos sen saa ikinä resolvaamaan komboa vastaan dekeillä joka ei juuri alkupelissä häirintää pelaa, on jo varmaan voittanut muutenkin.
Solitary Confinementilla ja Runed Halolla voi jotain yrittää saada aikaan, mutta komboa vastaan tällä pakalla paras taktiikka on vaan toivoa vastustajan fislaamista. Tällä dekillä combo matchup on aika toivoton, enkä tiedä pystyykö sitä oikein mitenkään fiksusti parantamaan. Orim's Chant sidellä voi vähän auttaa, mutta en tiedä auttaako tarpeeksi. Kombo-metaan tätä dekkiä ei kannata ottaa ikinä, jos taas metassa ainoa kombo on esim. Safen turnausten vakio Hyväris-Solidarity niin enchantressilla voi jopa pärjätä.
ETW:tä vastaan on turha mitään lisäkilkkeitä laittaa, Elephant Grassien, Confinementtien ja mahdollisen Moatin pitäisi olla aivan tarpeeksi, ETW on kombolta lähes sama kuin fislaaminen enchantressia vastaan.
-
Rule of Law on ollut sidellä comboihin. Pientä toivoa voi olla jos onnistuu toiselle vuorolle sen tiskiin tiputtamaan
-
Juu, pariah olikin jäänyt mieleen siitä dekistä missä oli tipuja ja auratog :)
-
Rule of Law on ollut sidellä comboihin. Pientä toivoa voi olla jos onnistuu toiselle vuorolle sen tiskiin tiputtamaan
Tuota joskus kokeilleena, en ollut vakuuttunut. Tuo hidastaa omaakin peliä aivan älyttömästi ja usein kombot pelaa mainissakin bouncea tai muita vastauksia, jolloin peli kyllä hidastuu, mutta pelin venyessä kombo löytää nopeasti vastaukset, pomputtaa tai poistaa rule of law:n ja pyörähtää. Enchantress ei voi oikein mitenkään voittaa tai kaivaa lukkoja nopeasti tuollaisessa tilanteessa, koska Rule of Law jarruttaa liikaa. Loppujen lopuksi Rule of Law haittaa vastustajaa yhtä paljon kuin Solitary Confinement tai Runed Halo (eli estää vastustajan voittamisen), mutta haittaa enchantressin omaa peliä helposti liikaa.
Tosin peruslistat pelaa mainissa niin paljon komboa vastaan kuolleita kortteja että rule of law:t kannattaa tottakai sisään ottaa, jos sidelle on saanut niille tilaa. Runed Halo on vaan parempi komboa vastaan ja muutenkin paljon monipuolisempi kortti, Rule of Law:ia ei ikinä halua pelata muita kuin stormikomboja vastaan.
Aika samantekevää loppujenlopuksi, fiksut kombot kuitenkin helposti joko duressaa tai kountteroi noi harvat oleelliset loitsut, tai sitten timewalkkaa upkeep Orim's Chantilla jolloin ei ole hirveästi mahiksia edes pelata noita vastauksia.
-
Laitan tähän ketjuun pienen pulmani johon tartten apua, kun täällä näyttää olevan aika hyviä enchantress listoja. Itse suunnittelen pinon kasaamista eternaliin ja omistan kaikki peruskamat (sanctumit, enchantressit, linnut, expot jne), koska pelasin joskus ancestral maskia. Mutta olen ollut tauolla vuosia ja näyttää että enchantressin peruspilarit ovat vähän muuttuneet. Linnut siis eivät enää ole must Utopia Spwarlien takia? Suojaa otetaan ruohojen, moattien ja solitary confien avulla ja peli koitetaan voittaa words of warilla tai mesalla? Vaikuttaa hyvin väsätyilyä pinoilta!
Ei perhana Aura of Silence on aikas hyvä verrattuna wanhaan disenchant sealiin :D
-
Oma lista löytyy ylempää ja olen ollut mokomaan aika tyytyväinen. Ja tuostapa n. 60 sivun verran lukemista
http://www.mtgthesource.com/forums/showthread.php?t=5302
Bob:it ovat tosiaan out ja sprawlit korvanneet moiset ekan vuoron droppeina. Yhtenä voittokoinona pelataan myös Sigil of the Empty Thronea sacred mesan yli
-
Pelasin tänään turnauksessa enchantressia, ja koska ainakin yksi henkilö osoitti kiinnostusta dekkiin (ja näköjään jo muokkasi dekin want-listaansa :)) postaan tässä kaikkien iloksi ja yleiseksi hyödyksi tämän päivän listauksen. Dekki meni 3-2 jossa hävisin yhden matsin pitkälti legendaarisen huonoihin nostoihin, yhden elämää hitaamman 40 minuutin pelin ja sitä myöten matsin 38-land/dredge(?)ä vastaan omaan pelikämmiin, ja voitin loput. Affinityn, UR hive mindin ja jonkun white weenien. Viimeksi pelasin magicia viime SMien lekasivuturnauksessa joten meni yllättävän hyvin tällaiselle possulle. Vaikka kaikki vastukset eivät tainneet aivan tier 1-luokkaa ollakaan. Aikaisemmissa lekoissa pelasin dekin GUw words of wind-versiota joka on combokkaampi ja pyörähtää aikaisemmin cloud of faeriesien ja seal of removalien avustuksella, mutta on alttiimpi disruptiolle. Ja koska aikaisemmin vastaan tuli lähinnä itseäni nopeampia comboja ja vahvaa disruptiota ajattelin kokeilla GW-versiota joka on enemmän lukkodekin tyyppinen, ja jolla toivottavasti pärjäisi paremmin edes disruptioaggroja vastaan.
"nostan kolme"
4 argothian enchantress (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=5686)
4 enchantress's presence (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=35514)
4 wild growth (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=11573)
4 utopia sprawl (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=107569)
4 elephant grass (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=3661)
4 sterling grove (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=23181)
3 exploration (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=8823)
1 runed halo (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=154005)
3 city of solitude (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=3659)
1 seal of cleansing (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=21259)
2 solitary confinement (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=34769)
1 words of war (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=40191)
1 sigil of the empty throne (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=180271)
1 enlightened tutor (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=15355)
2 replenish (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=15143)
4 savannah (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=184749)
4 windswept heath (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=39507)
1 horizon canopy (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=130574)
2 serra's sanctum (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=9674)
7 forest
3 plains
sideboard:
2 aura of silence (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=132127)
2 replenish (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=15143)
1 solitary confinement (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=34769)
4 wheel of sun and moon (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=146740)
2 sacred ground (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=83239)
2 krosan grip (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=126274)
2 choke (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=45431)
Random musings: ground seal (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=29991)voisi olla jees animaattoria vastaan. Muutamaan korttiin vaikutti saatavuus, en omista kuin yhden runed halon ja sigilin, words of war siis alternate win condition ja jos vaikka tulee tokan vuoron iona (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=190407)niin on sitten joku outti.
Ja dekissa olisi varmaan ollut oblivion ringejä pari, mutta ne saapunevat vasta maanantaina. Toisaalta koska ionaan varmaan nimetään white niin voisi harkita vaihtoehtoja. Seal of cleansing voisi olla seal of primordium mutta kun sellaista ei ole tähän hätään. Seuraavaan versioon tullee myös ainakin yksi karakas (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=201198).
-
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php/topic,59682.0.html
Tuosta aikaisemmasta ketjusta saattaa löytyä jotain kiinnostavaa. Ionaa jos pelkää niin 1 x Lignify vois tehä teppoa.
-
Onko kukaan ikinä missään pelannut Opalescenceä voittokeinona?
-
Onko kukaan ikinä missään pelannut Opalescenceä voittokeinona?
Joskus muinoin ehkä, mutta se on vähän huono. Enchantmentit ei lennä, sigil of the empty thronesta tulevat enkelit lentää, enkeleitä on todennäköisesti määrällisesti enemmän ja ne on isompia, eikä niitä tarvii montaa (5 = 20 damagea). Jos voittaminen on nihkeää syystä tai toisesta niin parikin enkeliä ajaa suurella todennäköisyydellä vastustajan ukkojen yli samalla kun vastustaja ei voi hyökätä ruohojen tai confinementin vuoksi. Enkelit on parempia blokkereitakin. Words of war nyt muutenkin todennäköisesti voittaa yhden kierroksen sisään jos olet pyörimässä kovaa vauhtia ja sillä voi teoriassa ampua ukkojakin.
Lisäksi opalescence ei tee mitään jollet ole jo voittamassa, manaenchantmentitkin taitaa pudota pois landeista jos sen pelaa.
-
Juu onhan noi 3 suosituinta toki parempia, kunhan kyselin vaan. Itse suosin Wordsia ja Sacred Mesaa. Kaksi halpaa, eri tyyppistä (toinen pyörii pelkällä manalla ja toinen enchantmenteillä) ja eri väristä voittokeinoa on mielestäni fiksuinta.
-
Asiasta kukkaruukkuun, lauantainen enchantressmirror toi mieleen että voittokeinona vois tietty käyttää Banefireä. (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=186613). Se ei edelleenkään lyö läpi confinementista enchantressmirrorissa, mutta onpa yksi vaihtoehto. Ainakin jos tekisi sen sinivihreä-version joka pyörii words of windillä infinitemanoihin ja joka ei voi koskaan dekata itseään pyörimällä (ja joka kyllä voittaa valkovihreäversion muutenkin koska ilman permanentteja on nihkeää preventoida mitään). Ei, kyllä se vain palautuu takaisin words of wariin. siitä saa laputusta ja sen saa takaisin gravelta replenishillä jne.
-
Sehän käsittääkseni teoriassa voittaa, kumpi saa ensin Aura of Silencen peliin? Jos niitä siis sattuu pelaamaan...
-
Sehän käsittääkseni teoriassa voittaa, kumpi saa ensin Aura of Silencen peliin? Jos niitä siis sattuu pelaamaan...
Joo, yleensä Aura of silence edulla tai tosiäkäsennopeella Words of War pyörähdyksellä nuo pelit on voitettu. Jos kumpikaan ei saa ratkaisevaa etua Aurasta, niin mirrorin voittaa se jolla on sidellä Helix Pinnacle tai Wheel of Sun & Moon, olettaen että kumpikin pääsee pyörimään osittain ja piiloutumaan Solitary Confinementin ja Sterling Groven taakse.
-
Juu olenkin Wheelin hankkinut sideä varten. Helix Pinnaclea en olekaan tullut ajatelleeksi. Ei ollenkaan huono. Joku 5-6 vuoroa ilmeisesti vaaditaan voittoon olettaen, että manansaanti on 15-20 manaa vuorossa... Tuotahan voisi pelata casualissakin "heikompana" voittokeinona...
-
Pelasin lauantaina Poroleasessa aikaisemmin postaamallani listalla ( vain yksi plainsi taisi olla vaihtunut Karakasiksi) Voitin yhden pelin jotain UW tempoa vastaan vaikka pöydässä oli vastustajan puolella koko pelin ajan aura of silence. Olisin sen kyllä voinut poistaakin mutta ei tarvinnut. Kyllä se kieltämättä pientä hitsausta oli (menin yhteen lifeen ja voitin sitten) ja toista enchantressia vastaan olisin varmaan hävinnyt samassa tilanteessa. Onneksi oli ukkodekki vastassa.
Helix pinnacle (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=150992) on siitä hassu, että sillä voi voittaa mirrorissa confinementin ympäri ja se on voittokeino 'pääväreillä' , mutta en ole silti erityisen vakuuttunut. Se on vähän turhan kallis manassa voittokeinona. Voishan yhden sellaisen tietty mirroreita varten yhden pistää sidelle, mutta siinäkin tapauksessa enempi aura of silenceja lienee parempi. Aurat toimivat myös faksidekkejä vastaan. Tai vaikka tranquil grove (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=11295) + replenish :) Tai ei edes tarvitsisi replenishiä jos vastustaja ei ole pyöräytellyt enkeleitä. Sitten tekee itse 5+ enkeliä ja vastustajan endissä pöytä tyhjäksi enkeleitä lukuunottamatta.
ANT:ta vastaan pitäisi varmaan sidettää trinispherejä (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=194979), mutta sitä taas ei saa pöytään ekalla kiekalla kovin helposti tai ainakaan heikentämättä koko pakkaa. Lauantaina pelasin ANT:tä vastaan, ja ekassa pelissä se pyörähti ekalla turnilla. Toisessa pelissä ANT:lla nousi huonosti, mutta itselläni vielä huonommin ja jouduin mulligoimaan viiteen ja käteen joka oli tyhjä uhista koska ekoissa oli ainoana landina sanctum. Sitten pelattiin landia pari vuoroa, sain kaivetuksi sterling grovella runed halon mutta ennenkuin dekkini osoitti elonmerkkejä vastustaja löysi lions eye diamondin, pyörähti, heitti haloon echoing truthin ja se oli, kuten sanotaan, siinä.
ps. trinisphereä ei voi hakea grovella ja senkin voi pompauttaa endissäni.
-
Hohoi osaatteko neuvoa snadisti pohjaa köyhän miehen manabaselle, jossa ei ole rahaa ostaa fetchejä tai ainakaan dualeja? Näiden uupuminen sattuu eniten Utopia Spraleihin jotka haluavat forestia. Kuinka paljon painlandeja, brasseja, filttereitä ym uskaltaa pelata forestien kyljessä? Onneksi on sentään temple gardens.
-
Ainoa vaihtoehto sprawleille lienee fertile ground (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=209113) mikä on ihan jees fixeri koska siitä saa mitä tahansa väriä päinvastoin kuin sprawlista johon valitaan väri kerran ja sitten se on siinä. Groundin voi myös iskeä mihin tahansa landiin. Manacosti kyllä tietenkin hidastaa vähän, mutta itse pelasin muinoin groundeilla(tosin UG versiossa) ja kyllä se toimi. Voi ainakin kokeilla.
Painlandien peluuta välttelisin koska tämä on lukkodekki joka ottaa ensin vähän iskua ukkodekeiltä ennenkuin stabiloi pöydän. Mitä enemmän otat kipua omista ländeistäsi sen hankalampi on selvitä. Joillain Brushlandeilla nyt voi kyllä pelata, mutta kipu sattuu.
Manabasesta sen verran, että mitä useammalla basic landilla pystyt pelaamaan, sen parempi, ei tule wastelandit kylään(turnauksissa hain esimerkiksi fetcheillä lähes poikkeuksetta basic landin, en savannahia). Manaenchantmentit nyt aina laittaa basic landiin ainakin. Voisit melkein ennemmin kokeilla pelata useammilla basic landeilla ja laittaa dekkiin pari extra fertile groundia/sprawlia. Kunhan dekissä on tarpeeksi foresteja. Ainoa spesiaalilandi jolla pelaa aina on Serra's sanctum. Manafixaus tulee dekissä suht luonnostaan kun nostat tarpeeksi lappua ja sitä myöten sprawleja/groundeja. Ja kun nostat sanctumin sinulla on esim kaikki valkea mana mitä tarvitset (paitsi aivan pelin alussa).
-
Itse olen sitä mieltä, että isolla määrällä basiceja pystyy ihan hyvin pelaamaan. Tosin ilman fetsejä en ehkä lähtisi vakavasti pelaamaan, koska joskus se oikean värinen ländi vaan pitää saada esim. aloituskäteen, koska mulligoiminen pelkällä kahdella plainsilla on aika turhauttavaa...
Utopia Sprawleja pystyy muuten pelaamaan ihan hyvin myös ilman dualeja, kyllä niitä foresteja aina sen verran riittää, esim. suhteessa 8 forest = 4 Utopia Sprawl on ihan riittävä määrä, ja pääset vielä splashaamaan punaisen jos siltä tuntuu, eli Words of Warin ja vaikka Blood Moonin, kun itselläsi ei non-basiceja pahemmin ole.
Jos pelaa pelkkiä basiceja, niin varmaan Exploration voisi olla ihan hyvä kortti fiksata manaa... Horizon Canopy on mielestäni myös ihan hyvä vaihtoehto dualeille, ja ilmeisesti sitä pelataan joskus 1-2 kpl dualien kanssakin draw-ominaisuuden vuoksi, ja niitä saa 3-4 kpl joten hinta ei pitäisi olla este. Jos taas kaipaa täysin kivutonta lääniä, niin Sunpetal Grove on varmaan paras vaihtoehto koska se toimii täysin kuin duali, paitsi että sitä ei voi fetsata eikä se ole forest, ja on näemmä vielä halvempi kuin Horizon Canopy.
-
Horizon canopyssä on myös se että siitä tulee aina kipua, toisin kuin esim brushlandista. Sunpetal grove on kyllä hyvä vaihtoehto.
-
Horizon canopyssä on myös se että siitä tulee aina kipua, toisin kuin esim brushlandista. Sunpetal grove on kyllä hyvä vaihtoehto.
Se on totta, että joskus Lumoojattaren selvitytyminen on kiinni parista lifestä, mutta toisaalta voi olla myös parista nostosta... Mieti siinä sitten mitä pitäisi tehdä ;D
-
Mjoo no mä taidan kirjottaa tähän mun listan millä meinasin pelata lekachampseissa ja tampereella:
ukot:4
4 argothian enchantress
sorcery: 2
2 replenish
enchantment:33
1cc:12
4 elephant grass
4 utopia sprawl
4 wild growth
2cc:6
4 sterling grove
1 city of solitude
1 runed halo
3cc:13
1 karmic justice
2 oblivion ring
4 enchantress pressence
4 solitary confiment
1 words of war
1 sacred mesa
4cc tai enemmän:2
1 moat
1 sigil of the empty throne
land: 21
9 forest
3 plains
2 savannah
1 taiga
4 windswept heath
2 serras sanctum
Lähettäkää side ideoita, olen miettinyt chokea, circle of protetcion: rediä ja aura of silenceä
-
city of solitude kyllä taitaa mennä tuonne 3cc osastoon. Lignifyä pelaisin mainissa että jos joku sattuu ionaa pukkaamaan niin löytyy molemmilta väreiltä jotain millä siitä pääsee eroon.
-
Onko Ivory maskista sidelle? paperilla se näyttää hyvältä pahvilta vai viekö circle of protection r voiton?
-
Jos tosiaan Burnia pelkää niin ennemmin kannattaa änkeä niitä Leyline of sanctityjä sidelle, sattuvat kun toimimaan Burnia, discardia että comboa vastaan. Saattavat maksaa jopa nolla manaa, mikä on parempi kuin 4
-
Maskilla ei tee oikein mitään, kun on jo Confinementeja.
-
Mites nuo Greater Auramancyt tämmöisessä toimisivat?
-
Samalla tavalla kuin kaikkialla muuallakin: joutavat romukoppaan.
-
Mites nuo Greater Auramancyt tämmöisessä toimisivat?
Niiden tehtävänhän suorittaa sterling grove (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=23181), jolla lisäksi voi tutoroida lappuja. Dekin ainoilla non-token olioilla on sitäpaitsi shroud jo valmiiksi. Jos groveja käyttää lappujen hakemiseen, grovet saa takaisin replenishillä.
Leyline of sanctityjä haluaisi pelata lähinnä jos pelaa sellaista comboa vastaan joka voi pärähtää kierroksilla 1-2. Eli niitä voi harkita sidelle. Ivory maskit on historiaa.
-
Mun mielestä Leyline of Sanctity on aikalailla automaattinen side 4-off.
Tendrils, Belcher, Discard ovat kaikki asioita joita tämä dekki vihaa, plus Leyline on hyödyllinen about miljoonaa muutakin formaatissa pelattavaa asiaa vastaan.
-
Ah olimpa tyhmä kun en tajunnut tuota confiksen efektiä, joka on identtinen maskiin.
Sellainen manakysymys vielä että käykö nollan manan vehkeistä köyhän miehen moxit eli lotus petaalit vaikkapa noiden spirit guidejen tilalle? spiritguidet tuntuu olevan lopussa kaikkialla ja petaaleja olisi mukavasti setti kansiossa.
-
Sellainen manakysymys vielä että käykö nollan manan vehkeistä köyhän miehen moxit eli lotus petaalit vaikkapa noiden spirit guidejen tilalle? spiritguidet tuntuu olevan lopussa kaikkialla ja petaaleja olisi mukavasti setti kansiossa.
Yhdellä foorumilla on ollut keskustelua siitä, kuka milläkin manansa fiksaa. Osa suosii Moxia, osa Petalia ja osa ESG:tä. Mox on pysyvää manaa, mutta siitä menettää kortin, Petal taas on vain kertakäyttöinen (ja sivuhaittana kasvattaa Tarmoa) ja ESG on myöskin vain kertakäyttöinen, mutta sillä pääsee Dazesta ohi ja se toimii myös hätätapauksessa blokkaajana. Myöskin mikä tahansa edellämainittu on surkea top-deck myöhemmässä vaiheessa, koska eivät ole enchantmentteja.
Itse taas suosin Explorationia, mikä ei tosin ole nopeutta ajatellen ihan sama asia kuin nuo muut (ei saa Argothiania ensimmäisellä vuorolla pöytään, mutta Presencen saa silti toisella vuorolla), mutta omalla kohdalla on ainakin toiminut pelin alku- ja keskivaiheilla erittäin hyvin, kun nostokoneella landeja nostaessa ne saakin pöytään, ja pelattua sitä kautta lisää enchantmentteja, jolloin teoriassa lukon saa aikaan nopeammin... Myöskin useammalla pöydässä olevalla Explorationilla (itse pelaan kahta) saa useamman ländin peliin... Eli ei ole myöskään täysin turha top-deck. Jotkut taas suosivat alkupelissä Mirri's Guilea, joka helpottaa huomattavasti tulevia nostoja sekä alkukäden mahdollista heikkoutta.
-
Minä en ole pelannut noista mitään. Pakassa kuitenkin jo aika paljon kuolleita nostoja. Hirveästi en ole noita kokeillutkaan, mutta minusta varmempi voitto vuoroa myöhemmin on parempi kuin paljon kuolleita topdekkauksia. Nuo jälkimmäiset ovat kuitenkin pakan suuri heikkous, jos ensimmäinen Enchantress saa fowista/jostain muusta.
-
Noniin tässä on meitsin pino. Tosiaan ensimmäinen versio ja on varmasti vielä fiksattavaa. Vähän köyhän miehen kamaa, koska ei ole toista Sanctumia eikä dualeita. Voittokeinoina testaan nyt alkuun sigiliä ja wordisia. Tuntuu että on ehkä vähän liikaa kolmen manan vehkeitä ja liian vähän kahden manan enchantteja? Myös ländit mietityttää.
Creature:
4*Argothian Enchatress
3*Elvish Spiritguide
Sorcery:
2*Replenish
Enchantment:
1 CC:
4*Elephant Grass
4*Utopia Sprawl
4*Wild Growth
3*Exploration
2 CC:
3*Sterling Grove
1*Seal of Cleansing
3 CC:
2*City of Solitude
2*Karmic Justice
2*Oblivion Ring
2*Solitary Confinement
4*Enchantress Presence
1*Words of War
4 CC+:
1*Sigil of Empty Throne
Land:
1*Serra's Sanctum
4*Windsweapt Heath
4*Brushland
7*Forest
5*Plains
Total 61
-
Muutama asia tuli mieleen, kun katsoin listaasi:
1. Sterling Groveja kannattaa pelata neljää. Saat siitä sen yhden 2cc spellin lisää ja se estää täsmäpoistojen, kuten gripin ja pridemagen osumisen muihin enchantmentteihin. Kahdella saa jo lukotettu nuo pois. Pelaisin neljää myös tuon tutoroinnin takia.
2. Kahdelle Karmic Justicelle ei luulisi olevan tarvetta, kun harvalla pakalla noita massapoistoja kuitenkaan mainissa on. Deed ja EE taitaa olla ainoat Burning Wish -pakkoja lukuunottamatta. Se ei myöskään estä vastustajaa tuhoamasta sitä ainutta Confinementtiä, joten yhden cuttaisin sidelle. Yhtä voi pelata mainissa, koska sen etsiminen Sterling Grovella on ainoa asia, mitä voit tehdä massapoistoa vastaan.
3. Jos pelaa ilman Moattia väittäisin, että pakassa pitää olla ainakin kolme Solitary Confinementtiä. Se on kuitenkin ainut kortti, jolla estät vastustajaa voittamasta.
4. Kiinnittäisin huomiota myös pakan kokoon. Se kannattaa karsia 60 korttiin, jotta todennäköisyys nostaa enchantresseja olisi suurempi. Sinulla on nyt kolme ESG:tä ja kolme Explorationia, joista itse lähtisin cuttamaan jotain. Jos noihin ESG:ihin olet tykästynyt, niin yhden Explorationin ottaisin pois, koska pöydässä kaksi ei anna paljoa enempää etua kuin yksi. Tämä etu tulee esille vasta kun on pari enchantressiä pöydässä. Yksikin Exploration vaatii kolme ländiä ensimmäiseen kahdeksaan korttiin*, jotta siitä on hyötyä alkupelissä. Loppupelissä se on lähes aina turha. Myös yksittäinen Seal of Cleansing vaikuttaa huonolta, koska harvoin sen haluaa hakea Sterling Grovella.
5. Worlds of Waria ei voi tuolla pakalla pelata kuin Utopia Sprawlista ja ilman Serra's Sanctumia sillä voittaminen on aika hidasta. Suosittelisin korvaamaan sen toisella Sigilillä, jos et Taigaa aio ostaa. Jos vastustaja on lukossa, niin voittokeinolla ei ole oikeastaan merkitystä. Meddling Mage ja Memoricide-tyyppisiä kortteja voi kiertää vaihtamalla toisen Sigilin johonkin muuhun. Suosittelen kuitenkin Sigiliä.
6. Brushlandit tekevät damagea sinulle. Pakka on valmiiksi jo kohtuu hidas zoota vastaan ja itsensä lyöminen ei varmasti paranna asiaa. Jos näistä et kuitenkaan tahdo kokonaan luopua manakusujen pelossa, niin kannattaa niitä ainakin vähentää. Vihreällä manalla pelataan Enchantressit ja kiihdytykset, joten se on tärkeämpää alkupelissä kuin valkoinen.
Tällaisia muutoksia voisin suositella:
+1 Sterling Grove
+1 Solitary Confinement
+1 Sigil of the Empty Throne / Luminarch Ascension / Hoofprints of the Stage
+2 Forest
-2 Brushland
-1 Seal of Cleansing
-1 Exploration
-1 Karmic Justice
-1 Words of War
Nyt pakkaan jäisi 12 ländiä ja neljä Utopia Sprawlia, joilla saa valkoista manaa. Tärkeimpinä muutoksina pitäisin Sterling Groven ja Solitary Confinementin lisäystä. En tietenkään voi tietää, että millaisia pakkoja vastaan pelaat, mutta väittäisin, että noilla muutoksilla pakka paranee yleisellä tasolla. Tätä pakkaa rakentaessa kannattaa kuitenkin ajatella, että mitä vastaan pelaa.
- Aapo
* Skenaariossa, jossa kädessä on kaksi vihreää ländiä, Exploration ja Sprawl/Grwoth Exploration ei auta. Kolmannella vuorolla saa kolme manaa ilmankin.
edit: 5. -> 6.
-
Jes kiitos avusta! Joo tykkään kyllä noista spirit guideista tosi paljon ja ne tuntuu auttavan, otan explon pois. Laitoin suurimmat osat ehdotuksistasi kehiin. Solitaryjä ja groveja täytyy tosiaan hommata lisää, ne on vaan shopeista loppunut tällä hetkellä. Voisiko Island Sanctuary olla moatin vaihtoehto? Pitää kyllä hommata toinen Serra's Sanctuary kunhan on ylimääräistä.
-
Island Sanctuary on suoraan huonompi Moatin korvike kuin Solitary Confinementien lisääminen. Molemmista menettää käytännössä drawstepin, mutta Confinement tekee vaan paljon enemmän. Etenkin Merfolk vaan nauraa Lord of Atlantiksen kanssa Sanctuarylle koko matkan pankkiin, eikä burnia/Zootakaan kiinnosta jos se vaan saa pulttailla sua naamaan.
-
Mun viimeaikaiset pelit ei ole menneet kovin hyvin joten kovin syvällä rintaäänellä en tässä puhu, mutta pari asiaa.
Explorationin etu on mielestäni siinä että se on yhden manan enchantmentti jonka ability on relevantti. Se auttaa siis siinä vaiheessa kun ramppaat (vetämällä lappuja enchantressista) pakkaa käyntiin. Pöydässä useammat explorationit eivät myöskään ole mikään haitta, pikemminkin päinvastoin. Itse olen pelannut kolmea dekissä, hyvässä aloituskädessä se on tervetullut. Dekille kun ei riitä että on se confinement pöydässä, siellä pitää olla myös vähintään kaksi enchantressia. Ja kun etsit sitä toista niin se olisi syytä tapahtua mahdollisimman nopeasti, eli mitä enemmän enchantmentteja pystyt pelaamaan, sen parempi -> halvat enchantmentit siis auttavat. Manaramppaus ei ole niin oleellista kuin polttoaine enchantresseille.
(Ainakin minulla kun en moattia omista niin joudun miettimään näitä asioita. Olisi kiva tietty vain tutoroida moat ja sitten rentoutua)
Island sanctuary on tosi heikko moatin korvike. Huonona päivänä se ei tee yhtään mitään, kun tilanne on niin huono ettet voi olla skippaamatta sitä drawta.
Karmic justiceita en ole itse pelannut yhtäkään.
Words of waria voi hyvin pelata pelkillä utopia sprawleilla, kunhan muistaa nimetä yhden niistä punaiseksi. Se kun tarvitsee pelata vasta siinä vaiheessa kun olet voittamassa. Kaksi Serra's sanctumia on kyllä toisaalta sitten syytä olla.
Se, että pystyy combottamaan vastustajan pois yhdellä vuorolla on hyvin hyödyllistä kun lisävuoroja mennään. Lisäksi, mikä on tärkeää, words auttaa kontrolloimaan sitä mitä nostat enchantresseista, eli ettet dekkaa itseäsi laputtamalla.
Itse pelaisin dekissä paria replenishiä ihan vain siksi ettei peli sitten kusahda niin helposti vastustajan poistoon/discardiin/countereihin yms. Voittokeinosi menivät, mitä nyt? Lisäksi sen avulla voi käyttää sterling groveja ja sitten ottaa ne takaisin suojelemaan enchantmentteja. Olen samaa mieltä neljästä grovesta, niitä kantsii olla.
-
Se auttaa siis siinä vaiheessa kun ramppaat (vetämällä lappuja enchantressista) pakkaa käyntiin.
Oletko kokeillut Ground Sealia tuohon? Ennen Mystical Tutorin bänniä pelasin noita kolmea mainissa. Osittain Reanimaattorin takia, mutta paria pelasin myös ennen kuin sen pakan suosio kasvoi. Ground Seal estää myös mm. Life from the Loamin, Dread Returnin ja Academy Ruinssilla EE:n pyörityksen.
-
Kiitti taas avuista! Mä pelasin tossa viikonloppuna testipelejä suht nopeeta ww:tä vastaan ja voitin suht helposti. Huonoimmassa matsissa jäi 3 pisteen päähän ennenkun sain pelin haltiin kolmannella grassilla. Kyllä sanoisin että toi words of war on kiva lappu pitämään huolta että ei tuu dekattua itteeään kun pitää vielä nostaa pari varmuuslappua pöytään ennen kuin ajaa enkeleillä esim. Sain sen castattua helpoiten heittämällä sen gravelle heti alkupeleissä tai käyttämällä sitä solitaryn drawbackilla ja sitten replenishillä takaisin jossain välissä. Ikävästi kyllä noi hyvin tähdätyt disenchantit ja krosan gripit hidastaa, mutta kun saa sterling groven pöytään niin pääsee syvä huokaus =)
Pitänee kattoa oisko oikeesti rahaa parempiin ländeihin jos turnaukseen lähtee haistelee.
-
Hei onko se wish versio pelattava? Ajattelin laittaa haettavaksi, ionan, emrakulin, canonistin, enchantressin ja serras sanctumin. Mutta pitääkö mun pistää hankkia kolmas sanctumi? Pelaanko 2 main deckis 1 sidellä vai 1 ja 1 vai tarvitseeko sidelle ollenkaan?
-
Pelasin 2hta living wishiä aivan ekassa enchantressin versiossani monta vuotta sitten, lähinnä siksi kun dekistä puuttui tiettyjä enchantmentteja ja oli pakko korvata niitä utilityllä. (lisäksi dekin wincon oli aika hupaisa, infimanat words of wind+cloud of faeries, wishataan ambassador laquatus :D Parempiakin on sanotaan näin) Nykyisellään en keksi hirveästi syitä miksi living wish versio olisi parempi kuin aikaisemmin mainitut enchantment-pohjaiset versiot.
Pääasiallinen syy käyttää wishejä on mielestäni se että ne olisivat samassa slotissa voittokeinon JA utilityn kanssa ja että niitä olisi dekissä riittävästi (ainakin kaksi), jolloin tilaisuuden tullen haet sen mitä tarvitset, joko vaikka canonistin stormia vastaan tai sit myöhemmin sen voittokeinon jne. Emrakul on mielestäni vähän niin ja näin, counteroimattomuus ei mielestäni tee yhtään mitään koska siinä vaiheessa kun pääset castaamaan sen vastustajalla ei voi olla enää countereita tai ne olisivat kolahtaneet jo aikoja sitten enchantresseihin. Lisäksi voit pelata city of solitudea jos haluat. Voittokeinona Emppu ei mielestäni ole yhtään sen parempi kuin nuo alkuperäiset enchantment-winconit. Iona vois olla kiva mutta kumpikaan iso pihvi ei ole mielestäni hyvä koska ne eivät ole sen nopeampia tai tehokkaampia kuin alkuperäiset winconit(paitsi jos kuvittelet esim saavasi Ionan pöytään ennenkuin stormicombo on pyörähtämisetäisyydellä. Aivan) ja lisäksi joudut heikentämään dekkiä ottamalla siitä pois enchantmentteja wishien tilalta.
Toinen juttu on se että valkovihreältä en nyt keksi kovin montaa utilitycreaturea mitä saattaisit haluta hakea.
Yksi verduran enchantressi nyt varmaan sidelle sitten, Dosan, the falling leaf (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=80524), peacekeeper (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=4584)..muuta mitä ei vielä tullut mainittua ei tule mieleen. Creatureissa on sit se vika että ne eivät ole sterling groven suojissa ja aika monta lekadekkiä ajaa ukkopoistoa.. Sanctumia tuskin tarvitaan sidellä ja jos tarvittaisiin niin mainistä niitä ei kannata ottaa pois.
recap alkup. kysymykseen: en usko
-
Olen nyt testaillut one-off Emraa maindeckissä: Posiitivisin tuloksin. Voi hätätapauksessa discardaa ettei deckkaa itseään + on ollut loistava wincon. Deckillä on kuiteskin lukottaessaan tarpeeksi manaa castata tämä. Tämä syrjäytti pakassani sacred mesan.
-
Hei mulla olisi vähän hakusessa toi side enchantressille. On niin hitosti lappuja jota sinne voisi tunkea. Ainakin siis jotkut perusjutut olisi kiva kehittää ja olen aika hukassa että mitä siellä pitää olla ja mitä ei.
Eli öö ainakin setti leyline of sanctinyjä, chokeja, aura of silencejä ja gravevihaa, eli ground sealeja ja / tai wheelejä? Entä laput kuten rune of law, carpet of flowers, stop ja runed halot?
Sitten toiseksi olisi kysymys runed halosta että kuinka sitä pitäis oikeasti pelata? Itse havahduin pariin kertaan että halo pitäisi pelata että saa lappuja käteen ja ei oikein tiedä vastustajan dekistä mitään. Eli kannattaako se jättää odottamaan käteen vai pelata ja sanoa joku pöydällä oleva vähäpätöinen mies? Mietin myös kun vastustaja pelasi Sarkhan Volia niin pysytyykö sillä antamaan suojan tokeneilta?
-
Hei mulla olisi vähän hakusessa toi side enchantressille. On niin hitosti lappuja jota sinne voisi tunkea. Ainakin siis jotkut perusjutut olisi kiva kehittää ja olen aika hukassa että mitä siellä pitää olla ja mitä ei.
Eli öö ainakin setti leyline of sanctinyjä, chokeja, aura of silencejä ja gravevihaa, eli ground sealeja ja / tai wheelejä? Entä laput kuten rune of law, carpet of flowers, stop ja runed halot?
Sitten toiseksi olisi kysymys runed halosta että kuinka sitä pitäis oikeasti pelata? Itse havahduin pariin kertaan että halo pitäisi pelata että saa lappuja käteen ja ei oikein tiedä vastustajan dekistä mitään. Eli kannattaako se jättää odottamaan käteen vai pelata ja sanoa joku pöydällä oleva vähäpätöinen mies? Mietin myös kun vastustaja pelasi Sarkhan Volia niin pysytyykö sillä antamaan suojan tokeneilta?
Ground Seal on siinä mielessä huono sidelappu, että se ei estä Exhumea eikä Dredgestäkään muuta kuin Dread Returnin. Poistona ehkä voisi kokeilla O.Ringejä.
Paras ja helpoin tilanne sulle olisi jos aina tietäisit edes jotain vastustajan pakasta. Mutta jos ei näin pysty olemaan, niin ainakin minusta on ihan hyväksyttävää pelata Runed Halo ns. tyhjänä pöytään. Olettaen tietenkin, että meinaat voittaa melkein heti sen jälkeen. Ja kyllä saa Runed Halolla suojan toksuja vastaan.
- Alesi
-
Hei mulla olisi vähän hakusessa toi side enchantressille. On niin hitosti lappuja jota sinne voisi tunkea. Ainakin siis jotkut perusjutut olisi kiva kehittää ja olen aika hukassa että mitä siellä pitää olla ja mitä ei.
Eli öö ainakin setti leyline of sanctinyjä, chokeja, aura of silencejä ja gravevihaa, eli ground sealeja ja / tai wheelejä? Entä laput kuten rune of law, carpet of flowers, stop ja runed halot?
Pelaatkos wishillistä versiota? Leylinet on ilman muuta oltava sidellä, muutkin mainitsemasi laput ovat sb materiaalia poislukien carpets of flower ja stop. Siden teko on aika pitkälti metasta kiinni mutta tässäpä vielä muutamia kortteja mitä on pelailtu enchatressin sidellä: Lignify, City of solitude, compost, Journey to Nowhere.
Sitten toiseksi olisi kysymys runed halosta että kuinka sitä pitäis oikeasti pelata? Itse havahduin pariin kertaan että halo pitäisi pelata että saa lappuja käteen ja ei oikein tiedä vastustajan dekistä mitään. Eli kannattaako se jättää odottamaan käteen vai pelata ja sanoa joku pöydällä oleva vähäpätöinen mies? Mietin myös kun vastustaja pelasi Sarkhan Volia niin pysytyykö sillä antamaan suojan tokeneilta?
Tokenillakin on nimi joten hyvin se halo toimii niihinkin.
110.5c A spell or ability that creates a creature token sets both its name and its creature type. If the spell or ability doesnt specify the name of the creature token, its name is the same as its creature type(s). A Goblin Scout creature token, for example, is named Goblin Scout and has the creature subtypes Goblin and Scout. Once a token is on the battlefield, changing its name doesnt change its creature type, and vice versa
-
Tokenillakin on nimi joten hyvin se halo toimii niihinkin.
110.5c A spell or ability that creates a creature token sets both its name and its creature type. If the spell or ability doesnt specify the name of the creature token, its name is the same as its creature type(s). A Goblin Scout creature token, for example, is named Goblin Scout and has the creature subtypes Goblin and Scout. Once a token is on the battlefield, changing its name doesnt change its creature type, and vice versa
Tokenilla on nimi, mutta token ei ole kortti. Haloon täytyy nimetä kortti. Joillakin tokeneilla sattuu olemaan sama nimi kuin jollakin oikealla kortilla, jolloin Halo antaa protectionin sekä itse kortilta että kyseisiltä tokeneilta.
-
Sitten toiseksi olisi kysymys runed halosta että kuinka sitä pitäis oikeasti pelata? Itse havahduin pariin kertaan että halo pitäisi pelata että saa lappuja käteen ja ei oikein tiedä vastustajan dekistä mitään. Eli kannattaako se jättää odottamaan käteen vai pelata ja sanoa joku pöydällä oleva vähäpätöinen mies? Mietin myös kun vastustaja pelasi Sarkhan Volia niin pysytyykö sillä antamaan suojan tokeneilta?
Tokenillakin on nimi joten hyvin se halo toimii niihinkin.
110.5c A spell or ability that creates a creature token sets both its name and its creature type. If the spell or ability doesnt specify the name of the creature token, its name is the same as its creature type(s). A Goblin Scout creature token, for example, is named Goblin Scout and has the creature subtypes Goblin and Scout. Once a token is on the battlefield, changing its name doesnt change its creature type, and vice versa
Suoraan Gathererin rulingseista:
1.5.2008 Runed Halo gives you protection from each object with the chosen name, whether it's a card, a token, or a copy of a spell. It doesn't matter what game zone that object is in.
mutta:
1.5.2008 You must choose the name of a card, not the name of a token. For example, you can't choose "Saproling" or "Voja." However, if a token happens to have the same name as a card (such as "Shapeshifter" or "Goldmeadow Harrier"), you can choose it.
-
Oolrait kiitos hei avusta! Tosiaan pelaan yhtä haloa tällä hetkellä mainissa ja 1-2 sidellä. Wishitöntä versiota pelailen ja sterlingillä haen pientä toolboxia. Halon teho oli hieman poissa tosin tuossa ropeconin turnauksessa kun muistin että se toimii kuten meddling magen efekti ja täten sain vastustajilta hämmentyneitä ilmeitä kun pelasin halua Armageddonille, Naturalizelle ja Berserkille. Onneksi ainakin kerran sanoin goblin piledriver ja ihmettelin että miksei mies aja sillä :D Mutta pidetään tämä moka ihan meidänkeskisenä :D
Pelaan mainissa kahta City of Solitudea, mutta voisi heittää ne sidelle, koska turnauksessa ne tuntui aika turhilta. Tosin ei sattunut yhtään counteria pelaavaa pinoa vastaan. Choke lienee aika must sidelle kanssa.
Stoppeja pelasin kahta hätäratkaisuna sidellä ja oudosti niille tuli usein käyttöä. Nillä sai hyvin poistettua alkupelin miehet jotka pääsi yksin ajamaan elephan grassista läpi.