MtgSuomi.fi

Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: jupu_ - 30.06.09 - klo 11:35

Otsikko: pari kysymystä planeswalkkereista
Kirjoitti: jupu_ - 30.06.09 - klo 11:35
planes walkerhan on tavallaan pelaaja ja myös kortti joten

1 Jos minulla on kortti jolla voi tehdä lämää pelaajaan voiko sen tehdä planeswalkkeriin?
2 jos minulla on kortti jolla voi tuhota permanentin niin voiko sillä tuhota planeswalkerin?
Otsikko: Vs: pari kysymystä planeswalkkereista
Kirjoitti: Nastaboi - 30.06.09 - klo 11:45
1 Jos minulla on kortti jolla voi tehdä lämää pelaajaan voiko sen tehdä planeswalkkeriin?

Lainaus käyttäjältä: Comprehensive Rules
212.9g If noncombat damage would be dealt to a player by a source controlled by an opponent, that opponent may have that source deal that damage to a planeswalker the first player controls instead.

Eli tehdessäsi vahinkoa planeswalkerin kontrolloijaan, voit päättääkin ohjaavasi vahingot planeswalkeriin damagen resolvatessa.

Lainaus
2 jos minulla on kortti jolla voi tuhota permanentin niin voiko sillä tuhota planeswalkerin?

Totta kai.
Otsikko: Vs: pari kysymystä planeswalkkereista
Kirjoitti: jatoen - 30.06.09 - klo 12:57
Omaan planeswalkkeriinhan ei voinut ohjata damgea itse, vai olenko väärässä??
Otsikko: Re: pari kysymystä planeswalkkereista
Kirjoitti: duracel - 30.06.09 - klo 13:20
Olet ihan oikeassa!!

~jari
Otsikko: Vs: pari kysymystä planeswalkkereista
Kirjoitti: sota-jumala - 20.08.09 - klo 11:21
eli jos vastustaja hyökkää minuun niin minäkö voin siirtää siitä tulevan damagen planeswalkeriini?
Otsikko: Re: Vs: pari kysymystä planeswalkkereista
Kirjoitti: luma - 20.08.09 - klo 11:28
eli jos vastustaja hyökkää minuun niin minäkö voin siirtää siitä tulevan damagen planeswalkeriini?

Et voi. Vahingon siirtäminen planeswalkeriin toimii ainoastaan siinä tapauksessa, että sinä teet noncombat damagea vastustajaasi (tai vastustajasi sinuun, mutta silloin vastustaja päättää siirtääkö vahingot vai ei). Combat damage menee aina sinne minne creaturet on määrätty hyökkäämään, eli jos haluaa lyödä planeswalkeria pelaajan sijaan, se on ilmoitettava siinä vaiheessa kuin creaturen määrää hyökkääjäksi.
Otsikko: Vs: pari kysymystä planeswalkkereista
Kirjoitti: Uthen - 20.08.09 - klo 12:26

Lainaus
Kirjoittanut:jatoen
Lainaus
Omaan planeswalkkeriinhan ei voinut ohjata damgea itse, vai olenko väärässä??

Lainaus
Kirjoittanut: duracel
Lainaus
Olet ihan oikeassa!!
~jari

jatoen kysyi varmaan combat damagesta mutta eikös siis voi ohjata vaikkapas Volcanic Falloutin tekemää lämää omaan planeswalkeriin ? Siis itse tietysti sen heittäneenä. Tässä nyt kysäsen ihan selvennyksen vuoksi.
Otsikko: Re: Vs: pari kysymystä planeswalkkereista
Kirjoitti: luma - 20.08.09 - klo 12:28
jatoen kysyi varmaan combat damagesta mutta eikös siis voi ohjata vaikkapas Volcanic Falloutin tekemää lämää omaan planeswalkeriin ? Siis itse tietysti sen heittäneenä. Tässä nyt kysäsen ihan selvennyksen vuoksi.

Ei voi. Vain vastustajien planeswalkereihin voi ohjata noncombat damagea.

Pahoittelut, nappasin vain suoraan Juhan aiemmin pasteaman säännön tarkistamatta onko se uusista vai vanhoista :/
Otsikko: Re: pari kysymystä planeswalkkereista
Kirjoitti: duracel - 20.08.09 - klo 15:04
Jospa pidettäisiin yllä tapaa, ettei pasteilla jotain muinaista säännöstöä, vaan nykyistä kamaa. (Mikä sviidun 212?)

Lainaus
306.8. If noncombat damage would be dealt to a player by a source controlled by an opponent, that opponent may have that source deal that damage to a planeswalker the first player controls instead. This is a redirection effect (see rule 613.9) and is subject to the normal rules for ordering replacement effects (see rule 615). The opponent chooses whether to redirect the damage as the redirection effect is applied.

~jari, sääntönatsi