MtgSuomi.fi

Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: angel882 - 01.02.10 - klo 17:04

Otsikko: Kusetus yritys
Kirjoitti: angel882 - 01.02.10 - klo 17:04
Hoi, sääntökysymys:
"Jos omistaa warchieffin pöydässä ja sulla on viisi ländiä. Epäilet et kaverilla on Daze kädessä. Täppäät kaikki viisi ländiä ja pelaat SGC:n. Jos kaveri menee vipuun ja pelaa Dazen. Onko väärin jos ei "ilmoita" vastustajalle et hei mulla on vielä mana poolissa, vaan yrittää saada kaverin ansaan?? Jos toimii näin, onko se sääntöjen vastaista vai onko se lailista ja oot muuten vaan paskiainen??"  :)
Otsikko: Re: Kusetus yritys
Kirjoitti: duracel - 01.02.10 - klo 17:12
Säännöt nimenomaan kieltävät tällaisen. Kun passaat priorityn manaa poolissa, sinun pitää sanoa minkälaista manaa ja kuinka paljon sitä on.

~jari
Otsikko: Vs: Kusetus yritys
Kirjoitti: jkk - 01.02.10 - klo 17:13
106.4a If a player passes priority (see rule 115) while there is mana in his or her mana pool, that player announces what mana is there. If any mana remains in a player’s mana pool after he or she spends mana to pay a cost, that player announces what mana is still there.

Säännöt sanovat että pooliin jäänyt mana täytyy ilmoittaa.