MtgSuomi.fi

Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: Stefan - 19.03.10 - klo 07:21

Otsikko: Iona
Kirjoitti: Stefan - 19.03.10 - klo 07:21
Kun pelaan Iona, shield of Emerian, ja nimeän jonkin värin (esim. punaisen), niin onko vastustajan yhä mahdollista pelata creatureja morphilla (esim. Akroma, angel of fury)? Eikö spellin väri yhä säily, vaikka sen pelaisi miten?
Otsikko: Vs: Iona
Kirjoitti: Nastaboi - 19.03.10 - klo 08:03
Lainaus käyttäjältä: Comp. rules
702.34b To cast a card using its morph ability, turn it face down. It becomes a 2/2 face-down creature card, with no text, no name, no subtypes, no expansion symbol, and no mana cost. Any effects or prohibitions that would apply to casting a card with these characteristics (and not the face-up card's characteristics) are applied to casting this card.

Kortin saa edelleen pelata morphina. Morph on väritön, ja kaikki castaamiseen liittyvät muutokset ja rajoitukset katsotaan face-down -kortin mukaan alkuperäisen kortin sijasta. Iona ei estä värittömän spellin pelaamista.