MtgSuomi.fi

Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: Dark Knight - 29.04.10 - klo 11:29

Otsikko: Prismatic Omen vs. Spreading Seas
Kirjoitti: Dark Knight - 29.04.10 - klo 11:29
Ymmärtääkseni kyseiset kortit vaikuttavat jotenkin jossain kerroksessa ja pitäisi hieman tarkistaa, mitä tapahtuu, kun molemmat ovat pelissä. Pelaaja pelaa Prismatic Omenin. Vastustaja pelaa johonkin ländeistä Spreading Seas -kortin. Onko lumottu maa nyt vain ja ainoastaan saari vai onko se edelleen kaikkia eri perusmaita? Jos se on ainoastaan Island, niin palautuuko tilanne ennalleen, jos pelataan uusi Prismatic Omen? Missä layereissä nuo muuten vaikuttavat?
Otsikko: Vs: Prismatic Omen vs. Spreading Seas
Kirjoitti: luma - 29.04.10 - klo 11:35
Sekä Prismatic Omen että Spreading Seas muuttavat landin tyyppiä, joten ne molemmat vaikuttavat layerissa 4 (tyyppimuutokset). Koska kumpikaan efekti ei riipu toisesta (toisen efektin suorittaminen ensin ei vaikuta siihen, mitä toinen tekee tai mihin objekteihin se vaikuttaa), niin efektit suoritetaan aikajärjestyksessä. Viimeisenä peliintullut efekti siis voittaa, eli jos Omen on pelattu ensin ja Spreading Seas sitten, kyseinen land on Island. Jos taas järjestys on päinvastainen, niin se on kaikkia basic land -tyyppejä.
Otsikko: Vs: Prismatic Omen vs. Spreading Seas
Kirjoitti: Kuuker - 29.04.10 - klo 15:57
Onkos muuten Mirari's Waken ja Mana Reflectionin kanssa sama juttu?
Otsikko: Vs: Prismatic Omen vs. Spreading Seas
Kirjoitti: Polari - 29.04.10 - klo 16:02
Ei. Wakella on triggered ability ja Reflectionilla replacement effectin luova staattinen ability, joista kummallakaan ei ole mitään tekemistä layerien kanssa. Kun otat landista manaa nuo pöydässä, Reflection tuplaa landin normaalisti tuottaman manan, ja Wake tuottaa yhden lisää.
Otsikko: Vs: Prismatic Omen vs. Spreading Seas
Kirjoitti: Masa88 - 29.04.10 - klo 19:43
Tuli noista Layereista sellainen kysymys että eikös Humilityn voi saada Opalscenencellä 4/4:ksi juurikin sillä pelaamisjärjestyksellä?
Otsikko: Vs: Prismatic Omen vs. Spreading Seas
Kirjoitti: malin - 03.05.10 - klo 00:28
Näinhän se toimii.
Sama ruling löytyy myös Gathererista Humilityn alta, vaikkakin on yli vuoden vanha.