MtgSuomi.fi

Muuta => Muuta keskustelua => Aiheen aloitti: Mexx - 13.08.10 - klo 09:06

Otsikko: Trine ja lentäminen
Kirjoitti: Mexx - 13.08.10 - klo 09:06
Moikka,

Trine on helsinkiläisen pelikehittäjä Frozenbyten satumainen 2d tasohyppelypeli, joka palkittiin E3 '09 Editors' Choice Awardseissa parhaana ladattavana pelinä. Peli suorastaan tulvii oikeanlaista tunnelmaa, Ari Pulkkisen OST, värimaailma, ääninäyttely ja itse tekeminen nivoutuu niin hienoksi peliksi, että olen sanaton kuin kameli katekismuksen äärellä. Kokeilkaa, jos ette ole vielä kokeileet.

Niin, hitsasin tässä koko yön Trinessä lentämistä, joka onnistuu kun loitsii laudan päälle toisen laudan/laatikon, ja lensin koko neljännen tason läpi ; )
Eipähän tarvinnut kaataa yhtäkään luurankoa.

Lentäminen oli niin hauskaa puuhaa, että teinpäs oikein videon http://www.youtube.com/watch?v=JUFb0tnjO2s (http://www.youtube.com/watch?v=JUFb0tnjO2s). Kommentoikaa, jos viitsitte.

Mites, pelaillaanko täällä Trineä, ja millaisia fiiliksiä pelistä?

Alla vielä linkki demoon:
http://www.peliplaneetta.net/tiedostot/pelidemot/seikkailu-roolipelit/6634/ (http://www.peliplaneetta.net/tiedostot/pelidemot/seikkailu-roolipelit/6634/)
Otsikko: Vs: Trine ja lentäminen
Kirjoitti: Kavu - 13.08.10 - klo 12:09
Pelasin Trinen kerran läpi ja peli oli ilmestymisvuotensa ehkä pahin pettymys. Traileri lupasi hyvää ja ihan komealtahan tuo näytti, mutta kenttäsuunnittelu oli ihan hirveää kuraa ja peli meni suurimmilta osin tympeäksi hack-n-slash mätöksi, joka ei todellakaan ollut tuon pelin vahvuuksia. Ne harvat puzzlepätkät olivat kivoja ja viimeinen kenttä oli hieno. Myös taikurin onneton symbolintulkinta sai aikaan useita v---tuksen hetkiä kun lentävää kolmiota loitsiessa ilmaan tuli ainakin viisi laatikkoa ennen kuin sen kolmion sai aikaan. Ei pitäis olla niin vaikeeta. Kiva audiovisuaalinen ilme, mutta kokonaisarvosana negatiivisen puolella.
Otsikko: Re: Vs: Trine ja lentäminen
Kirjoitti: duracel - 14.08.10 - klo 10:47
Myös taikurin onneton symbolintulkinta sai aikaan useita v---tuksen hetkiä kun lentävää kolmiota loitsiessa ilmaan tuli ainakin viisi laatikkoa ennen kuin sen kolmion sai aikaan. Ei pitäis olla niin vaikeeta.

Ei tämä minun muistikuvien mukaan nyt niin vaikeaa ollutkaan, vaan peli ihan hyvin tunnisti mitä on tekemässä. Välillä kävi kyllä toisin päin, kun pyöräytti hiirtä vähän liian nopeasti, jolloin laatikon sijaan tulikin kolmio. Missään vaiheessa peliä ei ole niin kiire, etteikö niitä kalikoita ehtisi kunnolla piirtämään. Siitä olen samaa mieltä, että puhdasta mättöä oli liikaa. Tuli pelattua tuo joulun pyhinä kaverin kanssa kaksinpelinä. Ihan hauskaahan se oli, mutta älyttömän helppoa aivan viimeistä kenttää lukuunottamatta, joka sekin meni sitten helposti, kun jaksoi vähän keskittyä pomppimiseen.

~jari