MtgSuomi.fi
Kortit ja pakat => Turnauspakat ja limited => Standard => Aiheen aloitti: Bassoveikka - 29.10.10 - klo 19:36
-
Aluksi buildi:
4 Goblin Guide
4 Ewerflowing Chalice
4 Iron Myr
4 Cunning Sparkmage
4 Koth of the Hammer
2 Molten-Tail Masticore
2 Inferno Titan
4 Wurmcoil Engine
2 Basilisk Collar
4 Lightning Bolt
2 Flame Slash
24 Mountain
Side:
3 Contagion Clasp
4 Manic Vandal
3 Pyroclasm
1 Ratchet Bomb
4 Tunnel Ignus
Löin dekin kasaan ja lähetin kaverin testailemaan sitä FNM:ään ja Game Dayhin. Vuoron kaksi myyrä/chalice kiihdyttää vuoron kolme Kothiin, jota voi vaihtoetoisesti sitten latailla emblemiä varten tai kiihdyttää vuoron neljä Wurmcoiliin/Titaaniin. Ilman Kothiakin kiihdyttely onnistuu: Vuoron kaksi myyrä, vuoron kolme chalice kahdella olettaen, että on laittaa kolmas land-drop ja vuorolla neljä sitten se Titaani/Wurmi.
Sideltä löytyy ainakin Eldrazi Monumentin ja Argentum Armorin tuhoa, Ramppihatea ja vastausta lukuisiin, pieniin miehiin. Claspin kanssa on mahdollista saada Kothilta emblem peliintuloa seuraavalla vuorolla - itselleni on vähän arvoitus mitä vastaan sitä on tarkoitus sidettää.
Pelitestien perusteella vaikuttaa ihan vahvalta suorittajalta. Viikonlopun pelien tuloksia mielenkiinnolla odotellen.
-
Tämän tyyppisiä listoja on pyörinyt netissä, ja ikinä en ole ymmärtänyt Goblin Guiden ideaa. Dekki on kuitenkin luonteeltaan melko lailla ramppaava, ja tähän suunnitelmaan Guidot eivät oikein sovi.
-
Plan B veikkaisin. Tai sitten dekin voi ajatella aggrona, jolla on myös jotain tekemistä late-gamessa.
Kaverilla eivät ihan match upit sattuneet, 0-3 turpiin. Oli vastassa Pyromancer -combo, monoblack lich-aggro ja UBG-control. Pitäisikö sidelle laittaa grave hatea? Toisaalta oli joutunut mulligoimaan useasti ja floodasikin pari kertaa. Noh, gameday vielä edessä.
-
Ps. Selvisihän se claspikin, Lotus Cobraa rikkomaan. Tuo side on aikalailla rakennettu vihaamaan xG ramppia.
-
Tämänlaisia pakkoja ollaan perinteisesti kutsuttu nimellä Big Red. RWD pakat pelaavat niin erilaisella pelisuunnitelmalla, että näitä kahta ei kannata laittaa samaan lokeroon.
Goblin Guidejen sijaan pelaisin Kargan Dragonlordia. Dragonlord on kuitenkin paljon parempi loppupeleissä (ja tämähän on midrange pakka) ja pystyy hyödyntämään rampatut manat.
Lisäisin myös ehkä muutaman yhden manan poiston lisää, että saat paremmin suojeltua Kothia.
-
Tämänlaisia pakkoja ollaan perinteisesti kutsuttu nimellä Big Red. RWD pakat pelaavat niin erilaisella pelisuunnitelmalla, että näitä kahta ei kannata laittaa samaan lokeroon.
Kiitos oikaisusta! Ja muista vinkeistä.
-
Pakassa on tällä hetkellä kuusi ykkösvuoron droppia, 4 Guidea ja 2 Collaria, eli joka 10. lappu. Tietenkään näillä prosenteilla ei läheskään aina satu yhtä aloituskäteen, mutta jos Guidet vaihtaa vaikkapa Dragonlordeihin, niin silloin viimeistään pakka ei tee ykkösvuorolla mitään. Toisaalta Dragonlordi on powerikkaampi, eikä kurven hienoinen nostaminen välttämättä ole niin paha asia. Täytyypä testailla.
-
Eikös tässä kannata pelata sitä uutta phoenixiä, joka tulee Metalcraftin kanssa tiskiin gravelta. Nimeä en muista.
-
Heh, tässä taitaa olla dekki, joka paperilla näyttää hyvältä, mutta käytännössä ei vain pärjää - ainakaan nykymetassa. Aggro on tälle usein liian nopea ja controllia vastaan ei vain pärjää. Auttaisikohan tranformatiivinen side? Ramppi ulos ja aggro sisään? Rakkaasta lapsesta ei haluaisi vielä luopua...
-
Eikös tässä kannata pelata sitä uutta phoenixiä, joka tulee Metalcraftin kanssa tiskiin gravelta. Nimeä en muista.
Mielenkiinnolla haluaisin kuulla miksi Phoenix olisi tässä hyvä. Jos perustelut ovat riittävän hyvät, niin lupaan kokeilla. :-)
-
Aggropakat Big Redillä voittaa melko suoraan jos rakennat sen mukaan. Laitat neljän dropeiksi Cyclops Gladiaattorit ja neljä Flame Slashiä niin ei pitäisi tulla ongelmia.
Jos taasen odotat paljon kontrollia niin silloni nuo Goblin Guidet voivat ollakin herkullisia. Kuusi kuuden droppia listallasi on kyllä aika paljon...
Kontrollia vastaan nykäiset Lux Cannonit ja Voltaic Keyt sisään ja ammut niiden muutamat voittokeinot rikki.
-
Mielenkiinnolla haluaisin kuulla miksi Phoenix olisi tässä hyvä. Jos perustelut ovat riittävän hyvät, niin lupaan kokeilla. :-)
Viiden manan tiskiin jäävä Hell's Thunder, ja laskin, että sulla on dekissä 16 faksia.