MtgSuomi.fi
Kortit ja pakat => Turnauspakat ja limited => Highlander => Aiheen aloitti: Rhaderis - 09.11.10 - klo 15:52
-
RDW (F = Foil)
Lihatiski:
1cc prinssinakit
Goblin Patrol
Goblin Guide F
Grim Lavamancer F
Magus of the Scroll
Goblin Bushwhacker F
Mogg Fanatic F
Figure of Destiny F
Frenzied Goblin F
Tattermunge Maniac F
Jackal Pup F
Scorched Rusalka F
Spark Elemental F
2cc nakit
Kargan Dragonlord
Goblin Wardriver F
Vexing Shusher F
Keldon Marauders F
Ember Hauler F
Blood Knight F
Tunnel Ignus F
Hellspark Elemental F
Emberwilde Augur F
Stigma Lasher
Mogg Flunkies F / Hearth Kami
3cc leikkeleet
Zo-Zu the Punisher
Boggart Ram-Gang F
Hell's Thunder F
Ashenmoor Gouger F
Ball Lightning F
Ruinous Minotaur F
Magus of the Moon
4cc kinkut
Flametongue Kavu F
Blistering Firecat
Elemental Appeal F
Sytytystarvikkeet:
1cc
Black Vise F
Cursed Scroll
Chain Lightning F
Burst Lightning F
Reckless Charge F
Reckless Abandon F
Lightning Bolt F
Firebolt F
Shock F
Forked Bolt F
Shard Volley F
Lava Spike
2cc
Ankh of Mishra
Volcanic Hammer F
Chain of Plasma F
Incinerate F
Magma Jet F
Flame Rift F
Fire Ambush
Price of Progress F
Sudden Shock F
Smash to Smithereens F
Arc Trail F
Thunderbolt F
3cc
Flames of the Blood Hand F
Flame Javelin F
Flamebreak
Sulfuric Vortex F
Char F
Staggershock F
Rift Bolt F (1cc)
Slagstorm
Rhystic Lightning F
+ Fireblast (0cc) F
Earthquake (Xcc) F
Läänit:
28x Mountain F
Mishra's Fabrik ;D
Teetering Peaks F
Ghitu Encampment F
Barbarian Ring F
Kommenttia?
Shockit + muut pikkupoltot varmaan nousee puheenaiheeksi, mut peleissä ne on tehny tehtävänsä enemmän ku hyvin.
Lisäks curve on tiukka, kalliita polttoja en halua lisätä ku yleensä nuo 3cc laputki tuppaa jäämään käteen ku on niin paljo pientä pelattavaa.
Nää on harkinnassa/hankinnassa:
Null Rod - miekat, vialit ym.romut kilisee joka matsis. Kuollu toisinaan..
Mutavault - maksaa rahaa ja kusettaa manat
Poislentäneet:
Lash Out - häviän aina clashin, osuu vaan ukkoihin
Goblin Cadets - ei toimi paitsi tyhjään pöytään
Koth - ei tee varmasti damagea. Korvasin Rhystic Lightningilla
Browbeat - ei ole niin hyvä mitä vois olettaa. Slagstorm korvaa.
Seal of Fire - heikoimpia karsitaan
Hearth Kami - liian hidas poistoksi
- R
-
Sulle kanssa sama osoite minkä annoin edelliselle:
http://www.magicplayer.org/forum/index.php?board=6.0 (http://www.magicplayer.org/forum/index.php?board=6.0)
http://blog.magicplayer.org/ (http://blog.magicplayer.org/)
Jälkimmäisestä löytyy ekana juuri ilmestynyt RDW mistä voit saada vinkkejä lisää.
-
Sulle kanssa sama osoite minkä annoin edelliselle:
http://www.magicplayer.org/forum/index.php?board=6.0 (http://www.magicplayer.org/forum/index.php?board=6.0)
http://blog.magicplayer.org/ (http://blog.magicplayer.org/)
Jälkimmäisestä löytyy ekana juuri ilmestynyt RDW mistä voit saada vinkkejä lisää.
Mjoo.
Aika samaa settiä oli, astetta kalliimpia lappuja plus sweeppereitä näkyi. 4cc vehkeet on miltei liian kalliita tähän ku peli on siinä vaiheessa joko ohi tai sit manaquu iskee :P
Uskoisin tietäväni kaikki mahdolliset punaset laput tähän viritykseen, jotain on voinu kuitenki syystä tai toisesta unohtua.
Yhen turnauksen kävin tällä kokeilemas, pelit men: Bant 2-0, RG 1-2 (toka peli mullasin viiteen ja kolmannes nostin varmaan kaikki 3 ja 4cc laput = hidasta) ja monoBlue 2-0.
Testipeleis kavereiden kans ainoo ongelmallinen viritelmä on WW massiivisilla protectioneilla varusteltuna. Toka vuoro: Kor Firewalker = gg.
-
Sulle kanssa sama osoite minkä annoin edelliselle:
http://www.magicplayer.org/forum/index.php?board=6.0 (http://www.magicplayer.org/forum/index.php?board=6.0)
http://blog.magicplayer.org/ (http://blog.magicplayer.org/)
Jälkimmäisestä löytyy ekana juuri ilmestynyt RDW mistä voit saada vinkkejä lisää.
Mjoo.
Aika samaa settiä oli, astetta kalliimpia lappuja plus sweeppereitä näkyi. 4cc vehkeet on miltei liian kalliita tähän ku peli on siinä vaiheessa joko ohi tai sit manaquu iskee :P
Uskoisin tietäväni kaikki mahdolliset punaset laput tähän viritykseen, jotain on voinu kuitenki syystä tai toisesta unohtua.
Yhen turnauksen kävin tällä kokeilemas, pelit men: Bant 2-0, RG 1-2 (toka peli mullasin viiteen ja kolmannes nostin varmaan kaikki 3 ja 4cc laput = hidasta) ja monoBlue 2-0.
Testipeleis kavereiden kans ainoo ongelmallinen viritelmä on WW massiivisilla protectioneilla varusteltuna. Toka vuoro: Kor Firewalker = gg.
Siihen firewalkeriinkin oli tuolla pari vastausta (Sulfur Elemental/Ghost Fire/Pyrite Spellbomb) eli ei siihen välttämättä aina häviä kun se tulee tiskiin.
-
Siihen firewalkeriinkin oli tuolla pari vastausta (Sulfur Elemental/Ghost Fire/Pyrite Spellbomb) eli ei siihen välttämättä aina häviä kun se tulee tiskiin.
Ei se Firewalker ole maailmanloppu kuiteska, yksi lappu sadasta. Kaverilta löytyy myös Paladin en-Vec, Silver Knight ja jotain muuta kakkaa mitkä peliin tullessan aiheuttaa hankaluuksia. Sulfur Elemental ei tee niille mitään, Spellbombia taas voisin harkita kyl.
Sulfuric Vortex on se lappu mikä mut on pelastanu useampaanki otteeseen, miltei MVP.
-
Kannattaa myös muistaa, että WW massiivisilla protectioneilla häviää formaatin kaikille muille (viritetyille) pakoille, ja peilata tätä tosiseikkaa vastaan, miten paljon kyseiseen matchuppiin kannattaa panostaa. Vortex on joka tapauksessa ihan ehdoton, värittömät pultit on vähän heikkoja paitsi Cursed Scroll.
-
Kannattaa myös muistaa, että WW massiivisilla protectioneilla häviää formaatin kaikille muille (viritetyille) pakoille, ja peilata tätä tosiseikkaa vastaan, miten paljon kyseiseen matchuppiin kannattaa panostaa. Vortex on joka tapauksessa ihan ehdoton, värittömät pultit on vähän heikkoja paitsi Cursed Scroll.
Juu en mä koostumusta aio tuon yhen häiritsevän viritelmän takia muuttaa :) Kuten sanoit, monored taitaa olla ainoa favorable matchup tolle WW:lle, ja ainoastaan siin tapaukses että saa pöytään heti alussa yhen tai kaks pro:red-ukkoa. Lifegainia siin ei myöskään ole muuta ku Basilisk Collar ja Sword of Light and Shadow + Goldmane ja Tirel.
Testipelit menny muistaakseni 6-7 WW:lle.
-
Vanha tuttuputtu Kukistajan Guide to mono-R:
Guide to monored:
Kaikki mikä maksaa 1-2 ja ampuu 3+ päähän.
Jos se maksaa 1 ja ampuu 2 päähän, se on liian huono. (Firebolt ampuu 4, sitä haluu pelaa.)
Kaikki äijät joissa lukee "At the beginning of the next end step, sacrifice [this]."
Kaikki spellit jotka maksaa RX ja niissä lukee "[this] deals X damage to each creature [with or without random abilities] and each player". (Mukaanlukien kaikki staattiset earthquaket, kuten breath of darigaaz ym.)
Äijät jotka maksaa 1 ja lyö 2 on yleensä ok. Kannattaa toki käyttää järkeä.
Äijät jotka maksaa 2 ja lyö 3 on yleensä ok. Kannattaa jälleen käyttää järkeä.
Äijät jotka maksaa 2+ ja lyö 2 on jätettä. (Paitsi jos niillä on joku oikea ability, esim. Zo-Zu on varsin hyvä mies.)
Äksät on _tosi_ huonoja. (Fireball, blaze ym.)
-
Vanha tuttuputtu Kukistajan Guide to mono-R:
Guide to monored:
Kaikki mikä maksaa 1-2 ja ampuu 3+ päähän.
Jos se maksaa 1 ja ampuu 2 päähän, se on liian huono. (Firebolt ampuu 4, sitä haluu pelaa.)
Kaikki äijät joissa lukee "At the beginning of the next end step, sacrifice [this]."
Kaikki spellit jotka maksaa RX ja niissä lukee "[this] deals X damage to each creature [with or without random abilities] and each player". (Mukaanlukien kaikki staattiset earthquaket, kuten breath of darigaaz ym.)
Äijät jotka maksaa 1 ja lyö 2 on yleensä ok. Kannattaa toki käyttää järkeä.
Äijät jotka maksaa 2 ja lyö 3 on yleensä ok. Kannattaa jälleen käyttää järkeä.
Äijät jotka maksaa 2+ ja lyö 2 on jätettä. (Paitsi jos niillä on joku oikea ability, esim. Zo-Zu on varsin hyvä mies.)
Äksät on _tosi_ huonoja. (Fireball, blaze ym.)
Luettu on aiemmin jo.
Tuossa just mainitaan nuo Shockit = paskoja, ei mielestäni. Hyvin avaa pöytään ajotilaa omille nakeille.
Äijät jotka maksaa 2 ja lyö kahta = paskoja. Ei ole. No, taisi tässä olla kyse 2+ cc miehistä..
Noilla ohjeilla jos kyhäisin jonku pakan ni curve menis helvetisti ylöspäin = nopeus kärsii.
En oo alottelija tässä pelissä, Ice Agen aikaan alotettu jo vuonna -95. Lähinnä kaipailisin mielipiteitä joihinki *ei copy paste*-valintoihi, tyyliin Kiln Fiend ja muihin ei massan pelaamiin lappuihin.
Ehkä pitäis laittaa noit Flamebreakeja, Earthquakeja ym. sisään kyl.
-
Vanha tuttuputtu Kukistajan Guide to mono-R:
Guide to monored:
Kaikki mikä maksaa 1-2 ja ampuu 3+ päähän.
Jos se maksaa 1 ja ampuu 2 päähän, se on liian huono. (Firebolt ampuu 4, sitä haluu pelaa.)
Kaikki äijät joissa lukee "At the beginning of the next end step, sacrifice [this]."
Kaikki spellit jotka maksaa RX ja niissä lukee "[this] deals X damage to each creature [with or without random abilities] and each player". (Mukaanlukien kaikki staattiset earthquaket, kuten breath of darigaaz ym.)
Äijät jotka maksaa 1 ja lyö 2 on yleensä ok. Kannattaa toki käyttää järkeä.
Äijät jotka maksaa 2 ja lyö 3 on yleensä ok. Kannattaa jälleen käyttää järkeä.
Äijät jotka maksaa 2+ ja lyö 2 on jätettä. (Paitsi jos niillä on joku oikea ability, esim. Zo-Zu on varsin hyvä mies.)
Äksät on _tosi_ huonoja. (Fireball, blaze ym.)
Luettu on aiemmin jo.
Tuossa just mainitaan nuo Shockit = paskoja, ei mielestäni. Hyvin avaa pöytään ajotilaa omille nakeille.
Äijät jotka maksaa 2 ja lyö kahta = paskoja. Ei ole. No, taisi tässä olla kyse 2+ cc miehistä..
Noilla ohjeilla jos kyhäisin jonku pakan ni curve menis helvetisti ylöspäin = nopeus kärsii.
En oo alottelija tässä pelissä, Ice Agen aikaan alotettu jo vuonna -95. Lähinnä kaipailisin mielipiteitä joihinki *ei copy paste*-valintoihi, tyyliin Kiln Fiend ja muihin ei massan pelaamiin lappuihin.
Ehkä pitäis laittaa noit Flamebreakeja, Earthquakeja ym. sisään kyl.
Anteeks nyt vaan mutta se, että on aloittanut jonkun kivi ja nakki-setin aikana ei automaattisesti sano että pelaaja ei olisi aloittelijan tasolle. En sano, että sinä olet, enkä väitä, että itsekään olen mikään "pro pelaaja" mutta ihan noin pointtina. Noista kukistajan ohjeista kannattaa huomioida tuo "Kannattaa käyttää omaa järkeä" kohta ja miettiä hartaasti sen tarkoitusta. Yleisesti noita korttivalinnoista, niin niitä kannattaa ihan itse testata ja katsoa onko ne toimivia yleensä tai omassa metassa. Se että joku pelaa jotain listassa ei automaagisesti sano että se toimisi sulla, joten rohkea testaus kannattaa.
-
Anteeks nyt vaan mutta se, että on aloittanut jonkun kivi ja nakki-setin aikana ei automaattisesti sano että pelaaja ei olisi aloittelijan tasolle. En sano, että sinä olet, enkä väitä, että itsekään olen mikään "pro pelaaja" mutta ihan noin pointtina. Noista kukistajan ohjeista kannattaa huomioida tuo "Kannattaa käyttää omaa järkeä" kohta ja miettiä hartaasti sen tarkoitusta. Yleisesti noita korttivalinnoista, niin niitä kannattaa ihan itse testata ja katsoa onko ne toimivia yleensä tai omassa metassa. Se että joku pelaa jotain listassa ei automaagisesti sano että se toimisi sulla, joten rohkea testaus kannattaa.
Juu, no hard feelings :) Sen takia vaan ilmotin että olen pelannu jo pitkään MtG:tä ettei kukaan rupee antamaan aloittelija-ohjeita.
Rohkeaa testausta tapahtuu, Fiendi taitaa lähteä ku ei ole aina ruokaa tarjolla :( Eipäs lähde ;D
-
Eiliset testipelit:
5c Aggro, W 2-1. Tokan pelin Elspeth, Knight Errant oli liian kova (ei noussu pulttia eikä tramplaavia miehiä). Miksei Price of Progress nouse tätä vastaan ikinä?! = Autowin.
WW-protti, L 0-2. Molemmis peleis Kor Firewalker tokal vuorol, ei stana! >:( (myös sellane paskanakki ku Thermal Glider löytyy ww:stä, heh)
GW-midrange, W 2-0. Tokas pelis vastus skuuppas kolmannel vuorol ku Stigma Lasher ei enää sallinu lifegainia ;D
-
Voisiko pakassa toimia Isochron Scepter tai Mimic Vat vai ovatko liian hitaita? Tietenkään kokeilemista mikään estä ja voin jopa itse koittaa kokeilla, sillä samantyylinen pakka rakenteilla eli runko sama, mutta joitain variaatioita löytyy.
-
Voisiko pakassa toimia Isochron Scepter tai Mimic Vat vai ovatko liian hitaita? Tietenkään kokeilemista mikään estä ja voin jopa itse koittaa kokeilla, sillä samantyylinen pakka rakenteilla eli runko sama, mutta joitain variaatioita löytyy.
Scepteri varmasti toimiikin, se on vaan aika manasyöppö ja "hidas" käyttää. Ylimäärästä manaa ei liiemmin ole käytössä. Tarjoaa myös 2for1 vastustajalle ku särkee sauvan.
Mimic Vattia en oo harkinnu ees, periaattees toimii sekin mut oikeasti liian hidas ainaki tähän pakkaan :) pelin pitäis olla käytännös jo ohi siin vaiheessa ku Vattia pääsis käyttämään.
-
Ootko blood moonia miettinyt? Ei kyllä auta pakan perusperiaatteeseen, saada mahd. nopeasti vihun elämät 20 -> 0, mutta voittaaa suoraan playllä joitain pakkoja tai ainakin antaa lisävuoroja nostaa viimeistely poltot kun vastustajan peli on jumissa. Onhan se tietty just esim. sitä ww:tä vastaan aika kuollut kortti.
Toinen mitä mietin on Koth the Hammer, vai onko vaan liian hidas? Se olisi kuitenkin tehokas kello, johon vastuksen täytyy melko varmasti kiinnittää huomiota jos sen saa resolvattua.
Mutta joo, en oo RDW highlanderiä koskaan pelannut, noi vaan oli kortteja, jotka tuli mieleen.
-
Mutavault?
-
Mutavault?
Tuolla se olikin jo mainittu harkinnassa/hankinnassa-osiossa. Perusmateriaalia joo, mut ei ole tuo Mishra's Factorykään ihmeitä tehny.
Enimmäkseen estäny pelaamasta RR spellejä kakkosvuorol / Ballon pelaamisen kolmosvuorol jne. Kyl Mutaholvin sujautan sisälle kuitenki kunhan sellasen saan hankittua :)
-
Ootko blood moonia miettinyt? Ei kyllä auta pakan perusperiaatteeseen, saada mahd. nopeasti vihun elämät 20 -> 0, mutta voittaaa suoraan playllä joitain pakkoja tai ainakin antaa lisävuoroja nostaa viimeistely poltot kun vastustajan peli on jumissa. Onhan se tietty just esim. sitä ww:tä vastaan aika kuollut kortti.
Toinen mitä mietin on Koth the Hammer, vai onko vaan liian hidas? Se olisi kuitenkin tehokas kello, johon vastuksen täytyy melko varmasti kiinnittää huomiota jos sen saa resolvattua.
Mutta joo, en oo RDW highlanderiä koskaan pelannut, noi vaan oli kortteja, jotka tuli mieleen.
Uskoisin että kaikki muut monored-buildit pelaa Blood Moonia, tähän en sitä sisällyttänyt. Harkitaan.. Magus ainaki on ollu superstar (kunnes kuolee) :P
Kothia en omista, mut nelosen slottiin se menis kyllä helposti. Usein vaan tällä landimäärällä käy niin ettei neljättä lääniä nouse.
-
Emberwilde Augur on myös mielestäni ihan kokeilemisen arvoinen :)
-
Emberwilde Augur on myös mielestäni ihan kokeilemisen arvoinen :)
Totta. Kakkosslotissa on muutamia kortteja mitkä ei oo vakuuttanu, testaan tätä piakkoin. Kiitoksia vinkistä! ;)
-
Lisää faksintuhoa, pelikelpoisia lappuja? Detonate tuntuis ihan ookoolta, hieman hintava joissain tilanteis mut ampuu kuitenki päähän samalla.
Smash - laputtaa mut hintaakin on kivasti
Fury Charm - harvakseltaan käyttökelponen toinen efekti
Crash - "free"
Pillage - osuu myös ländiin
Primitive Justice - lisämanoilla jopa kaks faksia paskaks * tää oli läppä, myönnetään ;D
Shattering Spree - aikas hyvä
Overload - hmm
Rack and Ruin - vaatii ne kaks targettia
SHATTER - :P
Joka turnaukses, ja miltei joka matsis on fakseja jotka hajottais mieluusti.
Täl hetkel sisällä ei oo ku Smash to Smithereens ja Hearth Kami rikkomas vehkeitä, se ei riitä.
-
Lisää faksintuhoa, pelikelpoisia lappuja? Detonate tuntuis ihan ookoolta, hieman hintava joissain tilanteis mut ampuu kuitenki päähän samalla.
Smash - laputtaa mut hintaakin on kivasti
Fury Charm - harvakseltaan käyttökelponen toinen efekti
Crash - "free"
Pillage - osuu myös ländiin
Primitive Justice - lisämanoilla jopa kaks faksia paskaks * tää oli läppä, myönnetään ;D
Shattering Spree - aikas hyvä
Overload - hmm
Rack and Ruin - vaatii ne kaks targettia
SHATTER - :P
Joka turnaukses, ja miltei joka matsis on fakseja jotka hajottais mieluusti.
Täl hetkel sisällä ei oo ku Smash to Smithereens ja Hearth Kami rikkomas vehkeitä, se ei riitä.
Itsellä toiminut suht hyvin Null Rod(v*tuttaa enemmän vastustajaa kuin omaa cursed scrollia tai pyrite spellbombia. Jos liikaa vaikuttaa, niin scrollin voi vaihtaa vaikka magus of the scrolliin), pithing needle(toimii vähän kaikkeen) sekä pillage(tarvittaessa landiin). Lisäksi tietenkin Smash to Smithereens ja Hearth Kami. Null Rodilla ja Pithing Needlellä saa monesti tarvittavat pari vuoroa ostettua aikaa toisen möyhentämiseen. Shattering spree vaikuttaisi aika hyvältä vielä lisänä..
-
Lisää faksintuhoa, pelikelpoisia lappuja? Detonate tuntuis ihan ookoolta, hieman hintava joissain tilanteis mut ampuu kuitenki päähän samalla.
Smash - laputtaa mut hintaakin on kivasti
Fury Charm - harvakseltaan käyttökelponen toinen efekti
Crash - "free"
Pillage - osuu myös ländiin
Primitive Justice - lisämanoilla jopa kaks faksia paskaks * tää oli läppä, myönnetään ;D
Shattering Spree - aikas hyvä
Overload - hmm
Rack and Ruin - vaatii ne kaks targettia
SHATTER - :P
Joka turnaukses, ja miltei joka matsis on fakseja jotka hajottais mieluusti.
Täl hetkel sisällä ei oo ku Smash to Smithereens ja Hearth Kami rikkomas vehkeitä, se ei riitä.
Itsellä toiminut suht hyvin Null Rod(v*tuttaa enemmän vastustajaa kuin omaa cursed scrollia tai pyrite spellbombia. Jos liikaa vaikuttaa, niin scrollin voi vaihtaa vaikka magus of the scrolliin), pithing needle(toimii vähän kaikkeen) sekä pillage(tarvittaessa landiin). Lisäksi tietenkin Smash to Smithereens ja Hearth Kami. Null Rodilla ja Pithing Needlellä saa monesti tarvittavat pari vuoroa ostettua aikaa toisen möyhentämiseen. Shattering spree vaikuttaisi aika hyvältä vielä lisänä..
Jep, tuo Null Rod on hankintalistalla :) Magus ja Käärö on jo sisällä.
Noista mitä listasin ni Shattering Spree ja Detonate on miltei pujahtaneet sisään jo, Crash myös harkinnassa (ei siis kaikkia näitä sisään, mut yks tai kaks menee).
Minkälaisel listal pelasit tuol turnaukses? Ihan mielenkiinnost utelen :) Laita vaik privana jos on aikaa/mielenkiintoa.