MtgSuomi.fi

Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: Lochness - 12.01.11 - klo 08:36

Otsikko: DeathŽs Shadow + Fling
Kirjoitti: Lochness - 12.01.11 - klo 08:36
Voiko DeathŽs Shadowin Flingata vastustajaan täysillä voimilla, koska DeathŽs Shadowin ability sanoo näin. "Death's Shadow gets -X/-X, where X is your life total." Kun tuo ability on stäkissä niin sitten castaa Flingin ja Flling resolvaa ensimmäisenä jolloin DeathŽs Shadow on 13/13 mielestäni.
Otsikko: Vs: DeathŽs Shadow + Fling
Kirjoitti: luma - 12.01.11 - klo 09:13
Voiko DeathŽs Shadowin Flingata vastustajaan täysillä voimilla, koska DeathŽs Shadowin ability sanoo näin. "Death's Shadow gets -X/-X, where X is your life total." Kun tuo ability on stäkissä niin sitten castaa Flingin ja Flling resolvaa ensimmäisenä jolloin DeathŽs Shadow on 13/13 mielestäni.

EDIT: Death's Shadowin ability ei mene missään vaiheessa stackiin, vaan vaikuttaa koko sen ajan kun Death's Shadow on battlefieldillä. Se ei siis tule peliin 13/13:na, ja pienene siitä, vaan on suoraan esimerkiksi 3/3 (jos olet 10 lifessä).

Fling tekee damagea sen mukaan, mikä Death's Shadowin power oli sen lähtiessä pelistä. Jos olet esimerkiksi 10 lifessä (jolloin Death's Shadow on 3/3), se tekee 3 damagea.

Lainaus
608.2g. If an effect requires information from the game (such as the number of creatures on the battlefield), the answer is determined only once, when the effect is applied. If the effect requires information from a specific object, including the source of the ability itself or a target that's become illegal, the effect uses the current information of that object if it's in the public zone it was expected to be in; if it's no longer in that zone, or if the effect has moved it from a public zone to a hidden zone, the effect uses the object's last known information. See rule 112.7a. If an ability states that an object does something, it's the object as it exists--or as it most recently existed--that does it, not the ability.