Noxious Vapors on imo parempi kuin Identity. Osuu kaikkiin ja tyhjentää kavereiden kätöset. Sillä saa myös kivasti vehkeet gravelle ja pyöriteltyä Vaultsia kohti nutsikasta voittoa.
Lightning Greavesit Meriekelle on must.
Ite tykkäsin Identitystä muuten siksi, että sillä saa poistettua myös, valitettavasti vaan sen yhden ihmisen, käden ja roskiksen pelistä. Idea houkuttaa mutta siitä saa varmasti maksaa myöhemmin pelissä. Noxious Vapors on toki siinä kohden mielenkiintoinen lappu pelattavaksi.
Niin ja aivan, sähköräpylät, siinä se ratkaisu (joka oli sinällään lähellä kun toisessa deckissä jo käytänkin) suojelemaan Meriekeä. ;)
Yksi "Blink" efekti, joka voisi olla ihan jees Sharuumin kanssa on: Voyager Staff.
On se hyvä, kun teitä löytyy näitä vinkkaamaan. Eilen selailin Gathereria mutta ei oikein suostunut yhteistyöhön mun kanssa hakusanoista huolimatta, kun en saanut momentary blinkin lisäksi mitään irti.
Se toimii kivasti Salvaging Stationin kanssa. Samoin Crucible of worlds on hyvä olemassa, vaikka ei haluisi itse pelata sitä wastelandin ja strip minen kanssa niin sen kans saa fixattua manoja (fetchit) tai pelattua takas jos kaveri yrittää lukottaa tai pelaa armageddonin. Ite oon pelannu sculping steelin kanssa myös Bitter Ordealia, sillä saa mukavasti kaikki muut pelaajat yhdellä spellillä pois pelistä kun saa sculping steelin ja sharuumin pyörimään.
Kesti hetken purkaa ajatuksissa tuo tilanne Sculpting Steelistä ja Sharuumista mutta sittehän hoksasinkin, että ne State-Basedit tapahtuu ensin ja CIP vasta sitten jolloin Sharuumia todella pääsee targetoimaan roskiksesta.. Am I right mister? Bitter Ordeal meneekin hyvästä lopetuskortista, joten kyllä noillekin täytyisi se tila siis saada.
Alkaa olemaan hieman tunkua tuossa mitä kortteja täytyisi pakkaan saada, joten pelastakaa mua vähän. Onko tuolla jotain todella epäoleellista listoilla, joita ilman voi erityisen hyvin elää? Jester's Cap nyt ainakin joutaa. Myös Conundrum Sphinx tuntuu hieman irrelevantilta, kun ei tapahdu mitään "pakan pohjalle" efektiä kurjempaa. Voisin toki muuten vain hankkia noita joitain kortteja ns. sideboardiksi ja muunnella tarpeen mukaan kompromissiksi mutta siinä tapaan olla niin huono ja malttamaton, joten joidenkin korttien korvaaminen saattaa olla välttämätön urakka jota oon ite huono toteuttamaan.
Tilaahan siis pitäis tulla tällä hetkellä viidelle lapulle ellen väärin laske.
EDIT: Ekat muutokset tuli pakkaan eli Conundrum Sphinx vaihtui Sen Tripletsiin ja Jester's Cap Lightning Greavesiin. Aloituspostaukseen myös nyt listasin nuo hyvät ehdotukset lisättävien korttien listalle. :)
Näinhän se toimii. Ehtii mennä stackkiin CoP-efecti ja se mahdollistaa tuon loopin. Lappuja mitä ottaisin pois niin olisi ukkoja. Ite pelaan kahdeksaa ukko yhteensä, Scarecronea, Venseriä, Master transmuteria, disciple of vaulttia, magister sphinxiä + pari muuta. Ensimmäinen ukko on testaus vaiheessa mutta voisi olla ihan toimiva kuitenkin kun on artifacti ja näin aika helposti kierrätettävä. Sitten vielä yksi lappu mikä tulee nopeesti mieleen on Sorin markov. Suht maukas 1on1 tai multiplayerissäkin kun saa resetoitua lifet 10 ja sitten mahdollisesti kahden kierroksen päästä toiselle pelaajalle sama juttu parhaassa tapauksessa. En huomannut mitään mainintaa budjetista, mutta olettaisin että dualit on jossain vaiheessa tarkoitus saada? Samoin huomasin watery graven puutteen mikä ei ole kallis lappu mutta fixaa manoja kivasti. Dualit menee helposti esim. tainted-landien tilalle. Muutenkin suosittelen cuttaamaan mahd. monta cip-tapped ländiä pois, turhaan hidastavat vain omaa peliä. Tuossa vielä verrokkilista millä ite pelailen. Listan lappujen määrä voi olla joku muu kuin 99 kun lista on muuttunut siitä mistä aloitin.
General:
1x Sharuum, the Hegemon
Lands:
1x Arid Mesa
1x Polluted Delta
1x Academy Ruins
1x Strip Mine
1x Wasteland
1x Ancient Tomb
1x Temple of the False God
1x Darksteel Citadel
1x Ancient Den
1x Seat of the Synod
1x Vault of Whispers
1x Scrubland
1x Tundra
1x Underground Sea
1x Fetid Heath
1x Mystic Gate
1x Sunken Ruins
1x Dimir Aqueduct
1x Azorius Chancery
1x Orzhov Basilica
1x Watery Grave
1x Godless Shrine
1x Hallowed Fountain
1x Adarkar Wastes
1x Underground River
1x Arcane Sanctum
1x Flagstones of Trokair
1x Oboro, Palace in the Clouds
1x Cephalid Coliseum
1x Halimar Depths
1x Island
1x Island
1x Island
1x Island
1x Swamp
1x Plains
Artifact Ramp:
1x Mana Crypt
1x Mana Vault
1x Sol Ring
1x Darksteel Ingot
1x Coalition Relic
1x Gilded Lotus
1x Azorius Signet
1x Orzhov Signet
1x Dimir Signet
1x Mox opal
Plan A:
1x Thopter Foundry
1x Sword of the Meek
1x Time Sieve
Plan B:
1x Sculpting Steel
1x Bitter Ordeal
Plan C:
1x Helm of Obedience
1x Leyline of the Void
Instants:
1x Condemn
1x Hinder
1x Intuition
1x Cryptic Command
1x Mystical Tutor
1x Counterspell
1x Mystical Teachings
1x Forbid
1x Force of Will
1x Muddle the Mixture
1x Mana Drain
1x Thirst of Knowledge
1x Fact or Fiction
1x Careful Consideration
1x Enlightened Tutor
1x Swords to Plowshares
1x Path to Exile
1x Vampiric Tutor
Sorceries:
1x Beacon of Unrest
1x Decree of Pain
1x Catastrophe
1x Wrath of God
1x Austere Command
1x Demonic Tutor
1x Yawgmoth's Will
Enchantments:
1x Phyrexian Arena
1x Future Sight
Planeswalkers:
1x Tezzeret, the Seeker
1x Venser, the Sojourner
Creatures:
1x Glen Elendra Archmage
1x Arcanis the Omnipotent
1x Aeon Chronicler
1x Duplicant
1x Solemn Simulacrum
1x Master Transmuter
1x Venser, Shaper Savant
1x Trinket Mage
Artifacts:
1x Executioner's Capsule
1x Oblivion Stone
1x Memory Jar
1x Darksteel Forge
1x Sensei's Diving Top
1x Nevinyrral's Disk