MtgSuomi.fi
Muu MTG => MTG yleensä => Aiheen aloitti: Renter - 21.02.11 - klo 17:06
-
http://www.magiccardmarket.eu/ (http://www.magiccardmarket.eu/)
Tuossa pari viikkoa sitten ostin (tilasin+maksoin) kasan kortteja mm. 3x Green Sun's Zenithejä 6e pala. Espanjalainen myyjä otti pian yhteyttä, että kyseessä oli "hinnoitteluvirhe" ja oikea hinta olisikin 8e pala. Sain kuulemma mahdollisuuden joko maksaa tai peruuttaa tilauksen.
Ensimmäinen reaktio oli option C suck it up, mutta päätin käydä keskustelua ja ottaa ylläpitoon yhteyttä. Sieltä tulikin vastaus, ettei MCM:ssä tällaista hyväksytä ja että ottavat yhteyttä myyjään.
Seuraava viikko menikin sitten myyjän viestejä lueskellessa. Kuulemma ensin ei ollut kortteja, sitten oli kortteja mutta ei meinaa lähettää ellen maksa lisää. Peruakin yritti suoraan. Ylläpito oli kuulemma ottanut yhteyttä ja heidän mielestään asia oli pihvi.
En uskonut ja tarkistin vielä ylläpidon mietteet. Tänään tuli päätös, että perutaanpa kauppa ja ota tosta rahas takasi ja 6e krediittejä lisäksi. Myyjälle ei tullut suspendia koska kyseessä iso ammattilaismyyjä ja ensimmäinen ongelmatapaus. Sanoivat kyllä, että varoitus on alla ja jos tulee myöhemmin jotain niin käsitellään ankarasti.
Sinänsä ei käynyt pahasti kellekään, kortin arvo laskusuhdanteessa (ylläri releasen jälkeen), rahani sain takasin korkojen kera, myyjä pääsi myymään omalla "korjatulla" hinnallaan ja jatkossa ko diilerin asiakkaat saavat olla varmoja ettei tuu hämäryyksiä.
Ihmetyttää myös miten niinkin iso myyjä kuin MTGCARDPLACE (http://www.magiccardmarket.eu/index.php?mainPage=showSellerChart&idInfoUser=14409) jaksaa kuuden euron vuoksi ruveta tappelemaan, kai oli itse ostanut sillä hinnalla ja halusi voittoa. Itselleni tuli jääräpä*krhm* siis periaate vastaan kun 33% lisähintaa kauppojen teon jälkeen yritetään nyhtää. Jos olisi yrittänyt kompromissilla 7e/pala niin olisin varmaan maksanut että pääsis tilanteesta pois.
-
Itsellä olisi kanssa tähän tarjota tarinan pätkää.. Pariisin viikonlopun alussa (Torstai iltana) tilasin Stoneforge Mystic setin saksasta magiccardmarket.eu:sta, hintaa setille tuli n. 30 posteineen. (Vakuutettu lähetys.) Kaveri confirmas, että on lähettänyt paketin perjantai päivällä, ennen kuin top8 oli selvillä. Siitähän se hauskuus sitten lähti. Hinta alkaa nousemaan..
Kysyin seuraavana päivänä, kun kaveri oli lähettänyt paketin, että antaisiko paketin seurantakoodia... Vastausta ei kuulu muutaman päivään, tasan viikkoon tarkalleen ottaen. Sitten tulee tälläinen vastaus:
For what do you need a tracking code?
I haven't one.
I haven't sent the letter to you.
I have give it to my friend and he sends it.
Tässä vaiheessa alkoi jo olemaan selvänä se, että kaveri ei ole lähettänyt kortteja, enkä varmaan tule samaan niitä. Pistin supporttiin viestiä ja laittoivat että refundaa rahat, jos ei selvyyttä saada asiaan 14päivän jälkeen. Rahathan sieltä takasin tulee, mutta profitti mikä noista mysticeistä olisi voitu saada jää tällä kertaa aika varmasti saamatta. Kaverilla kuitenkin on yli 300 positiivista palautetta, jotenka en tiedä mistä nyt kiikastaa, ehkä se hinnan nousu sitten kirpaisi niin kivasti..
Sapettaako? Kyllä.
EDIT1: Tänään kuin ihmeestä tuli saapumisilmoitus ja kortit tulivat. Jopas jotain..
-
Hyvä tietää tästä. Olenkin pariin otteeseen MTGCARDPLACE:n kanssa asioinut ilman ongelmia mutta kyllä tällaiset hämäräperäiset vääntämiset noinkin isolta myyjältä tuolla sivustolla pistää kurjasti silmään. Mun mielestäni tuo asia oli myös vähän kakspiippunen. Toisaalta myyjää on nyt varoitettu ja asiaan puututtu oikeudenmukaisella tavalla korvauksien kera.. mutta toisaalta hieman ihmetyttää silti tämä "saat vähän tästä lisäpätäkkää niin painetaan asia villasella" - mentaliteetti. Ei se nyt sentään niin pikkujuttu ole, että myyjä alkaa omia asettamiaan hintoja vaihtamaan alustavan kaupanteon jälkeen ja vielä vaatimalla vaatii lisää rahaa ennenkuin lähettää. Ymmärtäisin tämän asian paremmin, jos myyjänä olisi yksityishenkilö.. mutta että professional seller.
Periaatteistaan on hyvä pitää kiinni ja oikein toimittu tässä tilanteessa. Eipä sillä. Ei noista espanjooleista ole mikään kovin mairitteleva kuva jäänyt muutenkaan taikakorttimarketin myötä.
-
Tässä vaiheessa alkoi jo olemaan selvänä se, että kaveri ei ole lähettänyt kortteja, enkä varmaan tule samaan niitä. Pistin supporttiin viestiä ja laittoivat että refundaa rahat, jos ei selvyyttä saada asiaan 14päivän jälkeen. Rahathan sieltä takasin tulee, mutta profitti mikä noista mysticeistä olisi voitu saada jää tällä kertaa aika varmasti saamatta. Kaverilla kuitenkin on yli 300 positiivista palautetta, jotenka en tiedä mistä nyt kiikastaa, ehkä se hinnan nousu sitten kirpaisi niin kivasti..
Sapettaako? Kyllä.
Tuosta positiivisesta palautteesta mainintana, ei-täytetyistä kaupoista ei voi antaa palautetta, joten on todella vaikea arvioida millaista lätkimistä oikeasti on ollut. Vrt. huutonettiin, jossa sovitusta kaupasta voi aina jättää palautetta joka näkyy muillekin. Kun ei ole mitään yhteistä foorumia näille niin mitäs esimerkiksi teet, jos ylläpito vain aina sanoo että tää oli eka kerta sori ei tehä mitään.
Periaatehan ois MCM:n §4.1 # By listing an article for sale, the seller guarantees the availabilty of this article. If a use reserves this article by adding it to his shopping cart and finalizing the buying procedure, a legal contract is established between buyer and seller.
Muitakin vastaavia tarinoita tuntuu olevan liikkeellä. Aika ronskia kyllä.
-
Itsekkin jo vähän odottelin että jotain hämmennystä tähän tulisi kun tilasin ennakkoon green sun zenithit karmacrowilta 4/pala mutta tulivat sitten kuitenkin ilman mitään mukinoita perille asti.
-
Itsekkin jo vähän odottelin että jotain hämmennystä tähän tulisi kun tilasin ennakkoon green sun zenithit karmacrowilta 4/pala mutta tulivat sitten kuitenkin ilman mitään mukinoita perille asti.
Tähän puutun sen verta, että karmacrow on kyllä luotettava myyjä, olen useamman kerran hänen kanssaan tehnyt onnistuneita kauppoja ;)
Itselläni on hieman samantapainen tilanne käynnissä, myyjä on "lähettänyt" yli 2 vkoa sitten kortit, ei vastaa yv'hen ja seuraavana askeleena laitan sivuston ylläpidolle viestiä asiasta.
-
Itsekkin jo vähän odottelin että jotain hämmennystä tähän tulisi kun tilasin ennakkoon green sun zenithit karmacrowilta 4/pala mutta tulivat sitten kuitenkin ilman mitään mukinoita perille asti.
Tähän puutun sen verta, että karmacrow on kyllä luotettava myyjä, olen useamman kerran hänen kanssaan tehnyt onnistuneita kauppoja ;)
Itselläni on hieman samantapainen tilanne käynnissä, myyjä on "lähettänyt" yli 2 vkoa sitten kortit, ei vastaa yv'hen ja seuraavana askeleena laitan sivuston ylläpidolle viestiä asiasta.
Karmacrow on luotettava myyjä, koska olet tehnyt hänen kanssaa useamman onnistuneen kaupan?
Edit: Todennäköisesti karmacrow on luotettava myyjä, onhan hän/se/ne sentään MCM:n pyörittäjä. Perustelusi vain on perseestä. Melkein kaikilla huonoilla myyjillä ja kusettajilla on onnistuneita kauppoja.
-
Jos myyjällä on tuhansia onnistuneita kauppoja, mitä nämä sinun viisi kauppaa tuovat lisäinfoa kenellekkään?
MTGCARDPLACE:lla on tuhansia tehtyjä myyntejä ja silti yrittivät perua kauppoja.
En vain pysty löytämään mitään järkeä tuosta huomautuksesta kuinka karmacrow on luotettava myyjä, koska on tehnyt kanssasi viisi kauppaa.
-
Itsekkin jo vähän odottelin että jotain hämmennystä tähän tulisi kun tilasin ennakkoon green sun zenithit karmacrowilta 4/pala mutta tulivat sitten kuitenkin ilman mitään mukinoita perille asti.
Tähän puutun sen verta, että karmacrow on kyllä luotettava myyjä, olen useamman kerran hänen kanssaan tehnyt onnistuneita kauppoja ;)
Tän ketjun ideana kun oli tuoda ilmi se, että vaikka myyjällä olisi suuri määrä onnistuneita kauppoja takanaan, niin se ei välttämättä takaa yhtään mitään. (Kts. Topicin avausviesti!)
...Eli sun huomautuksesi karmacrown luotettavuudesta on tässä kontekstissa aika järjetön. Tajuuks?
-
Itsekkin jo vähän odottelin että jotain hämmennystä tähän tulisi kun tilasin ennakkoon green sun zenithit karmacrowilta 4/pala mutta tulivat sitten kuitenkin ilman mitään mukinoita perille asti.
Tähän puutun sen verta, että karmacrow on kyllä luotettava myyjä, olen useamman kerran hänen kanssaan tehnyt onnistuneita kauppoja ;)
Tän ketjun ideana kun oli tuoda ilmi se, että vaikka myyjällä olisi suuri määrä onnistuneita kauppoja takanaan, niin se ei välttämättä takaa yhtään mitään. (Kts. Topicin avausviesti!)
...Eli sun huomautuksesi karmacrown luotettavuudesta on tässä kontekstissa aika järjetön. Tajuuks?
Oli siinä viestissä se toinenkin rivi tekstiä. Tämä näyttäisi olevan vain sivuhuomautuksena, että ko. henkilöllä on ollut hyviä kokemuksia kauppiaasta schembon lisäksi. Tuskin kenenkään päivää pilasi tuo kommentti, tai ei ainakaan minun.
-
Itsekkin jo vähän odottelin että jotain hämmennystä tähän tulisi kun tilasin ennakkoon green sun zenithit karmacrowilta 4/pala mutta tulivat sitten kuitenkin ilman mitään mukinoita perille asti.
Tähän puutun sen verta, että karmacrow on kyllä luotettava myyjä, olen useamman kerran hänen kanssaan tehnyt onnistuneita kauppoja ;)
Tän ketjun ideana kun oli tuoda ilmi se, että vaikka myyjällä olisi suuri määrä onnistuneita kauppoja takanaan, niin se ei välttämättä takaa yhtään mitään. (Kts. Topicin avausviesti!)
...Eli sun huomautuksesi karmacrown luotettavuudesta on tässä kontekstissa aika järjetön. Tajuuks?
Juu, katsoin ja osallistuinkin kertomalla, että itselläni on vastaavanlainen tilanne missä rahat makaa jonkun saksanihmeen tilillä ja kortteja ei ole postilaatikkoon kolahtanut. (Tiedä sitten pelkääkö myyjä menettävänsä mahdolliset muutamat eurot, vai oliko alunperinkin tarkoitus vedättää huimat 5 euroani) Hienosti vain jätit sen osan kirjoitelmasta quotettamasta, ja kyllä kyseessä on "luotettava" myyjä useamman kaupan kera. Ja puutuinpahan vain sen takia, että ärsytti henk. koht. se, että joku lupaa jotain joka on ns. liian hyvää, niinkuin kyseiset zenithit kyseiseen hintaan, niin heti epäillään pahinta ja ollaan toteamassa, että "ihme kun saapuivat sovituilla ehdoilla", ihan kuin se, että näin joskus käy olisi poikkeus eikä sääntö.
-
Ei noista espanjooleista ole mikään kovin mairitteleva kuva jäänyt muutenkaan taikakorttimarketin myötä.
Jep, ainoa vakuuttamaton lähetys, mikä on jäänyt saapumatta allekirjoittaneelle taikakeijumercadosta, on espanjasta tilattu Savannah.
Herrojen käsitys korttien kuntoluokituksesta on myös vähintäänkin lusitaanimaisen suurpiirteinen liiankin usein.
Kävin poikavuosina pyörimässä muutamia kertoja ympärip... hieman juovuksissa lomasaarirannoilla, liekö karma sitten vaatinut omansa. :D
-
Tuskin kenenkään päivää pilasi tuo kommentti, tai ei ainakaan minun.
Ei pilannut ei, mutta kyllä siihen kai silti sai puuttua?
Hienosti vain jätit sen osan kirjoitelmasta quotettamasta
Häh? Eikö olisi saanut? Se sun toinen lauseesi oli ihan järjellinen, eikä minulla ole siihen mitään kommentoitavaa.
Ja puutuinpahan vain sen takia, että ärsytti henk. koht. se, että joku lupaa jotain joka on ns. liian hyvää, niinkuin kyseiset zenithit kyseiseen hintaan, niin heti epäillään pahinta ja ollaan toteamassa, että "ihme kun saapuivat sovituilla ehdoilla", ihan kuin se, että näin joskus käy olisi poikkeus eikä sääntö.
Kyllä mun nähdäkseni Schembolla oli asian suhteen täysi oikeus pelätä korttien saapumisen puolesta. Onneksi nyt vaan pelot eivät täyttyneet toteen.
Ja kyllä, tämä alkaa jo mennä aiheen ohi.
-
Ja puutuinpahan vain sen takia, että ärsytti henk. koht. se, että joku lupaa jotain joka on ns. liian hyvää, niinkuin kyseiset zenithit kyseiseen hintaan, niin heti epäillään pahinta ja ollaan toteamassa, että "ihme kun saapuivat sovituilla ehdoilla", ihan kuin se, että näin joskus käy olisi poikkeus eikä sääntö.
Kyllä mun nähdäkseni Schembolla oli asian suhteen täysi oikeus pelätä korttien saapumisen puolesta. Onneksi nyt vaan pelot eivät täyttyneet toteen.
Ja kyllä, tämä alkaa jo mennä aiheen ohi.
Eli, mulla ei siis ollut oikeutta kertoa, että schembon tapauksessa aihetta pelkoon tuskin on, pohjautuen _omiin_ kokemuksiini kyseisen myyjän kanssa? Ja kyllä, olen saattanut jopa ne kuuluisat muutamat eurot tehdä kyseisissä kaupoissa. Mcm'ssä niinkuin muissakin vastaavissa nettiputiikeissa oman järjen käyttö on sallittua, jopa suotavaa. Ja aina ne tuhannet palautteet ei tosiaan merkkaa mitään, mutta imo. jos jollakulla on 1000+ positiivista palautetta ja alle 2% loss percentage, se useimmiten meinaa vihreää valoa. Ikävä kyllä tässä MTGCARDPLACEN tapauksessa vihreän valon yli oli sutattu iso keskisormi :/
Ja joo, alkuperäinen tarkoitus ketjulle on hukkunut, älä siis hukuta sitä enempää, vaan anna jotain myös ketjulle, sen sijaan, että koet tärkeimmäksi puuttua kaikkeen muuhun paitsi ketjuun itseensä :D
-
Sivumainintana vielä tuosta nyt, kun puhutaan hyvien palautteiden vaikutuksesta: Itselleni melkein hyvien palautteen määrästä yhtä tärkeä juttu on katsella vielä niitä tuoreimpia arvosteluita ja kommentteja myyjän toiminnasta. Laittaa aina luotettavaakin myyjää hiukan karttamaan, jos on paketoinneista/korttien kuntoluokituksista ilmennyt lähiaikoina ongelmia koska saattavat kieliä muistakin probleemoista. Olen myös usein saanut sen huomata, että noiden pohjalta tehdyt odotukset ovat täyttyneet omien hankintojen kohdalla niin hyvässä kuin huonossakin. Tämä nyt hitusen risteää alkuperäisestä kysymyksestä miksi myyjä yrittää vetää välistä tai vetäytyä kaupasta.. mutta joskus noista yleisistä asioiden sujumisista on myös hyvin luettavissa myyjän toimintatapa.
Sitä piti vielä sanoa tuohon Nyllerin postaukseen, että noilla Espanjan asukeilla tosiaan on jännät nuo kuntoluokittelut. Oma tavara on jo monesti ollut luokitustaan heikompaa tavaraa, kuin on annettu odottaa mutta kerran menin itse lähettämään tuollaisen ihan nm- kuntoisen lappusen yhdelle kyseisen valtion ihmiselle niin sai kuulla kortin olevan "more like EX-" vaikka olin kunnon selkeästi katsonut ennen lähetystä NM- tasolle ja vielä toploaderissa laitoin. Olisin toki ihan itse maininnut jo myydessä, jos kortti todella olisi ollut excelenttiä luokkaa. Mutta otappa noista sitten selko.
Kylläpä aihe puhuttaa.
-
Sitä piti vielä sanoa tuohon Nyllerin postaukseen, että noilla Espanjan asukeilla tosiaan on jännät nuo kuntoluokittelut. Oma tavara on jo monesti ollut luokitustaan heikompaa tavaraa, kuin on annettu odottaa mutta kerran menin itse lähettämään tuollaisen ihan nm- kuntoisen lappusen yhdelle kyseisen valtion ihmiselle niin sai kuulla kortin olevan "more like EX-" vaikka olin kunnon selkeästi katsonut ennen lähetystä NM- tasolle ja vielä toploaderissa laitoin. Olisin toki ihan itse maininnut jo myydessä, jos kortti todella olisi ollut excelenttiä luokkaa. Mutta otappa noista sitten selko.
Kylläpä aihe puhuttaa.
Samaa itsekin huomannut. Pari viimosta palautetta:
"Cards in sleeves but not secured in envelope" Ok. Kahden pahvin väliin teipattuna tupla sleeveissä.
"No Nerat Mint, la carta esta en Excellent +" Kortista oli skanni ja oli luokiteltu EX. Bonukset jos arvaatte mistä maasta tämä herra.
-
Ääliökertoimesta ja kielestä päätelleen voisin veikata Italia-Espanja -akselia. Enemmän kallistun kyllä Espanjan puoleen tässä. =D
- Alesi
Sitä piti vielä sanoa tuohon Nyllerin postaukseen, että noilla Espanjan asukeilla tosiaan on jännät nuo kuntoluokittelut. Oma tavara on jo monesti ollut luokitustaan heikompaa tavaraa, kuin on annettu odottaa mutta kerran menin itse lähettämään tuollaisen ihan nm- kuntoisen lappusen yhdelle kyseisen valtion ihmiselle niin sai kuulla kortin olevan "more like EX-" vaikka olin kunnon selkeästi katsonut ennen lähetystä NM- tasolle ja vielä toploaderissa laitoin. Olisin toki ihan itse maininnut jo myydessä, jos kortti todella olisi ollut excelenttiä luokkaa. Mutta otappa noista sitten selko.
Kylläpä aihe puhuttaa.
Samaa itsekin huomannut. Pari viimosta palautetta:
"Cards in sleeves but not secured in envelope" Ok. Kahden pahvin väliin teipattuna tupla sleeveissä.
"No Nerat Mint, la carta esta en Excellent +" Kortista oli skanni ja oli luokiteltu EX. Bonukset jos arvaatte mistä maasta tämä herra.
-
voisin veikata Italia-Espanja -akselia.
Retorisen kysymyksen määrittelee WP seuraavasti: http://fi.wikipedia.org/wiki/Retorinen_kysymys
On muuten ärsyttävän yleistä se, että kortit tulevat huonosti pakattuina, vaikka MKM:n "säännötkin" suoraan määrittelevät, miten korttien olisi vähintään syytä olla pakattuna. Kuntoluokituksen ongelmat ovat oman kokemuksen mukaan vähemmän yleisiä, vaikka totta kai niitäkin on.
EDITAATIO: Huonosti pakattuja kortteja tulee myös Saksasta ja Ranskasta. Ja miksei Suomestakin, siitä tosin minulla ei ole kokemusta. Nuo aiemmat siis oman kokemuksen mukaan - ei rajoitu pelkästään Espanjaan tämä. --- Tässä ketjussa oli muuten äsken kuittailua tuon meikän retoriskysymyksellisen valistuksen jälkeen; nyt se on poistettu. Huomatkaapa, ihmiset, että toisin kuin se jatkokuittailu, tuo minun vastineeni puolustaa ihan oikeasti paikkaansa. Joku muu haksahti oikeasti retoriseen kysymykseen, en minä. Ja myös joku kolmas osapuoli, nuorempi lukija, voi oppia tulevaisuutta varten sekä retoristen kysymysten käyttöä että niihin reagoimista. [Lisätty 22.2.11 klo 15.15.]
-
On muuten ärsyttävän yleistä se, että kortit tulevat huonosti pakattuina, vaikka MKM:n "säännötkin" suoraan määrittelevät, miten korttien olisi vähintään syytä olla pakattuna. Kuntoluokituksen ongelmat ovat oman kokemuksen mukaan vähemmän yleisiä, vaikka totta kai niitäkin on.
On sitä myös joskus nähty sitä, että kortit on pitäny niin tiukkaan ja vahvasti paketoida, että ovat melkein ottaneet vauriota siinä jäätävässä purkamis- ja murtautumisprosessissa. ;D Mutta harmillisen usein sitä tosiaan on vain nakattu pelkkä sleeve ilman mitään teippauksia kuoreen ja tervemenoa. Odotan nytkin innolla miten 2x 16 kortin lähetykset on pakattuna.. malttavatkohan yksityishenkilöt teippiä kuluttaa, kun on niin "painava" kuori jo valmiiksi. En muuten itseasias kattonu hankinko epähuomiossa Espanjasta.
Kunpa niille joillekin sais painettua kalloon jonkin hyvän standardin sille millaista on hyvä suojaus.
-
Eikös Poromagialla käynyt joskus vastaavasti. Eli ostetun kortin hinta muuttui kesken tilauksen, kun kortille tulikin markkinaa.
-
Miten niin joskus? Mulle käynyt useamman kerran noin. Ensimmäisellä kerralla oli juuri muutettu uuden käyttisunkin hintaa, mutta ei oltu ehditty päivittää nettiin hintoja. Tällöin tosin sain kortit ilman postikuluja, mutta yhtään halvemmaksi ei tilaus tullut. Toisella kerralla hypetettyjä, mutta alisuoriutuneita mythicejä ostettiin kaverin kanssa yksissä tuumin kaupan koko varasto. Oho, just nostettiin niitä hintoja. Ai jaa, enpä olisi arvannut.
~jari
-
Porot on kyllä muuten varsin mukavaa porukkaa, mutta itseasiassa myös minulle on käynyt kerran aivan samalla tavalla. Silloin kyseessä oli kortti nimeltä Devastating Summons.
-
Itse muistan vain pari tapausta joissa tilattua hintaa on jouduttu muuttamaan tilauksen jälkeen, tapauksia saattaa olla muutamia enemmän mutta en silti puhuisi "jatkuvasta". Tottakai jos tilaa ainoastaan huomatessaan räikeän hinnoitteluvirheen niin näitä saattaa omalle kohdalle osua keskivertoa useammin.
Devastating Summonsin kanssa tilanne oli toisenkäden muistikuvien mukaan sellainen, että oli tilattu 3 Summonsia hintaan X, tämän jälkeen hintaa oli nostettu jonkin verran. Turnauspaikalla kolme etukäteen tilattua Summonsia myytiin tottakai hinnalla X, mutta asiakkaan haluama neljäs Summons uudella hinnalla.
Ja jotta pysytään aiheessa, niin kyllä välillä on mietityttänyt millä skaalalla Etelä-Euroopassa kortteja luokitellaan, sillä useammin kuin muutaman kerran on tosiaan NM/M luokituksen kortti ollut heikkoa EX-tavaraa.
Hannu / Poromagia
-
Devastating Summonsin kanssa tilanne oli toisenkäden muistikuvien mukaan sellainen, että oli tilattu 3 Summonsia hintaan X, tämän jälkeen hintaa oli nostettu jonkin verran. Turnauspaikalla kolme etukäteen tilattua Summonsia myytiin tottakai hinnalla X, mutta asiakkaan haluama neljäs Summons uudella hinnalla.
Mun tapauksessa ei ainakaan mennyt noin, vaan:
Moi,
Voisin ostaa 3 kpl Devastating Summonsseja (0,8e*3=2,4e). Käy varmaankin niin, että maksan rahat tilille ja noudan kortit Tampereen SMQ:n yhteydessä?
/Ville
Hei
Summonsien hinta oli jäänyt päivittämättä, ovat 2e/kpl ja jos tuo hinta käy niin voidaan toimittaa SMQ:hun.
Johon vastasin kieltävästi.
-
Itse muistan vain pari tapausta joissa tilattua hintaa on jouduttu muuttamaan tilauksen jälkeen, tapauksia saattaa olla muutamia enemmän mutta en silti puhuisi "jatkuvasta". Tottakai jos tilaa ainoastaan huomatessaan räikeän hinnoitteluvirheen niin näitä saattaa omalle kohdalle osua keskivertoa useammin.
Ei ole kai jatkuvasta kukaan puhunut. Minun kohdalleni on osunut tälläinen teiltä kolme kertaa. Olen tilannut/ostanut kortteja kolmesti (kerran ostin tapahtumapaikalla, ja silloin hinta ei yhtäkkiä pompannut), enkä ole todellakaan saalistellut mitään hinnoitteluvirheitä. On ihme pöhinää puhua ainakaan noissa minun tilanteissani siitä, että "hintaa on jouduttu nostamaan". Ei teillä olisi ollut mikään pakko sitä nostaa.
~jari
-
Vähän hassua väittää, että "joudutte" nostamaan hintoja. Ei ole kyse siitä että teidän oma hankintahintanne yhtäkkiä muuttuisi.
-
Vähän hassua väittää, että "joudutte" nostamaan hintoja. Ei ole kyse siitä että teidän oma hankintahintanne yhtäkkiä muuttuisi.
No kyllähän se hankintahinta muuttuu, jos meillä on vaikkapa korttia X varastossa 2 kappaletta ja kortin hinta maailmanmarkkinoilla pompsahtaa, nyt jos myymme nuo kaksi yksilöä niin kyllä meidän hankintahinta on noussut.
Yleisestiottaen, varmasti vähintään 99,9% tilauksista myydään tasan sillä hinnalla mikä sivuilla on tilaushetkellä ollut, sähköpostitse tehdyissä tiedusteluissa tilanne tottakai voi elää sillä on hyvin mahdollista että sähköposti luetaan vasta muutamia tunteja sen lähettämisen jälkeen.
Tähän lähes mitenkään liittymättä, Suomessa aikanaan boosterien hintojen nousuja perusteltiin (tai ainakin eräs myyjäliike perusteli) dollarin kurssimuutoksilla. Kyseisen valuutan toissuuntaiset kurssimuutokset eivät koskaan heijastuneet hintoihin joten tiedä häntä :).
-
Tähän lähes mitenkään liittymättä, Suomessa aikanaan boosterien hintojen nousuja perusteltiin (tai ainakin eräs myyjäliike perusteli) dollarin kurssimuutoksilla. Kyseisen valuutan toissuuntaiset kurssimuutokset eivät koskaan heijastuneet hintoihin joten tiedä häntä :).
Näin perussuomalaista toimintaa ei voi kuin ihailla. Sama kuin bensan hinnoissa... kun maailmalla markkinahinta laskee niin Suomessa nostetaan hintoja -- ennakoiden tietenkin tulevaa hinnannousua.
//Edit1: 'perussuomalaisella' en viittaa poliittiseen puolueeseen
-
Vähän hassua väittää, että "joudutte" nostamaan hintoja. Ei ole kyse siitä että teidän oma hankintahintanne yhtäkkiä muuttuisi.
No kyllähän se hankintahinta muuttuu, jos meillä on vaikkapa korttia X varastossa 2 kappaletta ja kortin hinta maailmanmarkkinoilla pompsahtaa, nyt jos myymme nuo kaksi yksilöä niin kyllä meidän hankintahinta on noussut.
Niin, mutta jos teillä on ollut varastossa ne 2 kappaletta jonkin aikaa, niin se hinta millä ne hankitte ei ole miksikään muuttunut.
Yleisestiottaen, varmasti vähintään 99,9% tilauksista myydään tasan sillä hinnalla mikä sivuilla on tilaushetkellä ollut, sähköpostitse tehdyissä tiedusteluissa tilanne tottakai voi elää sillä on hyvin mahdollista että sähköposti luetaan vasta muutamia tunteja sen lähettämisen jälkeen.
Tähän lähes mitenkään liittymättä, Suomessa aikanaan boosterien hintojen nousuja perusteltiin (tai ainakin eräs myyjäliike perusteli) dollarin kurssimuutoksilla. Kyseisen valuutan toissuuntaiset kurssimuutokset eivät koskaan heijastuneet hintoihin joten tiedä häntä :).
Itsehän en ollut vielä alalla töissä silloin kun boosterien hinta on viimeeksi muuttunut, joten minulla ei ole mitään erityisen varmaa muutosta dollarin kurssin vaikutuksista Magicin hintaan. Sen voin kuitenkin sanoa, että jos maahantuoja nostaa boosterien tukkuhintaa, johtuu se siitä että valmistajakin on sitä nostanut. Silloin kun hintoja on nostettu, on vanhemmat setit tietääkseni myyty sillä vanhalla hinnalla.
Selvähän se on, että irtokorttikaupan luonteeseen kuuluu se että hinnat muuttuvat kysynnän mukaan. Olen kuitenkin sitä mieltä, että (tälläkin alalla) hintalappujen tulisi olla paikkansapitäviä. Jos mainostatte korttia A hintaan X, ja asiakas tarjoutuu sen siihen hintaan ostamaan, niin mielestäni on epäeettistä muuttaa hintaa ilmoitetusta (poislukien "Moxin hinnasta jäi nolla pois"-tyyppiset tapaukset).
-
Selvähän se on, että irtokorttikaupan luonteeseen kuuluu se että hinnat muuttuvat kysynnän mukaan. Olen kuitenkin sitä mieltä, että (tälläkin alalla) hintalappujen tulisi olla paikkansapitäviä. Jos mainostatte korttia A hintaan X, ja asiakas tarjoutuu sen siihen hintaan ostamaan, niin mielestäni on epäeettistä muuttaa hintaa ilmoitetusta (poislukien "Moxin hinnasta jäi nolla pois"-tyyppiset tapaukset).
Tämä on aivan totta mutta nettiaikana ongelma on hieman sellainen, että kun hintoja päivitellään niin sivut pitäisi ottaa kokonaan alas mikäli halutaan estää tämmöiset tapaukset kokonaan. Silloin kun hinta on muuttunut "ei niin rajusti", tyyliin 4e kortin hinta muuttunut 4,5 euroon ja tilaus on sivujen kautta järjestelmään kirjautunut niin tottakai myydään sillä hinnalla mikä ostohetkellä on ollut. Mikäli hintaheitto kuitenkin on luokkaa 5e -> 15e (näitä voi sattua esim. kun julkaistaan bannilistoja ja hinnoista vastaava taho ei ole aamuneljältä hereillä) niin kyseessä on jo mielestäni selkeä ero ja tässä tietääkseni jopa kaupalla on pieni suoja.
-
Bannilistojen julkaisupäivät ovat tiedossa, niihin voinee varautua etukäteen laittamalla sivulle jonkinlaisen disclaimerin (jos ei halua valvoa aamuneljään, en minäkään haluaisi)?
Mutta hei, teidän maineestannehan tässä vain on kyse.
-
Mutta hei, teidän maineestannehan tässä vain on kyse.
Saatan elää vaaleanpunaisessa pilvimaassa, mutta rohkenisin olettaa maineemme olevan kuitenkin aika hyvä :).
-
Jaa okei. No eipä sitten mitään. ::)
-
Silloin kun hinta on muuttunut "ei niin rajusti", tyyliin 4e kortin hinta muuttunut 4,5 euroon ja tilaus on sivujen kautta järjestelmään kirjautunut niin tottakai myydään sillä hinnalla mikä ostohetkellä on ollut.
Tämä on minun kokemukseni mukaan suora vale. Tai ehkä tuo politiikka on otettu käyttöön vasta nyt.
Ja minulla ei todellakaan ole mitään ketään yksittäistä poroa vastaan, mutta liikkeen toiminnan olen omakohtaisesti kokenut törkeänä. Rehellisesti voin sanoa, että tuollaisten juttujen takia en ole tulossa muun muassa PoroTourille.
~jari
-
Silloin kun hinta on muuttunut "ei niin rajusti", tyyliin 4e kortin hinta muuttunut 4,5 euroon ja tilaus on sivujen kautta järjestelmään kirjautunut niin tottakai myydään sillä hinnalla mikä ostohetkellä on ollut.
Tämä on minun kokemukseni mukaan suora vale. Tai ehkä tuo politiikka on otettu käyttöön vasta nyt.
Ja minulla ei todellakaan ole mitään ketään yksittäistä poroa vastaan, mutta liikkeen toiminnan olen omakohtaisesti kokenut törkeänä. Rehellisesti voin sanoa, että tuollaisten juttujen takia en ole tulossa muun muassa PoroTourille.
~jari
On minulla on myös ollut negatiivisia kokemuksia Poromagiasta kun kerran olin heiltä tilannut kortteja niin he olivat lähettäneet vääränkielisiä kortteja. Jos kyseessä olisi ollut yksityishenkilö niin olisin repinyt pelihousuni, mutta asiallisen palautteen jälkeen sain jälkilähetyksenä oikeankieliset kortit. Tämä vielä tapahtui kaksi kertaa. Mutta propsit Poromagialle että heillä on asiallinen asiakaspalvelu.
-
Mutta hei, teidän maineestannehan tässä vain on kyse.
Saatan elää vaaleanpunaisessa pilvimaassa, mutta rohkenisin olettaa maineemme olevan kuitenkin aika hyvä :).
Ennen tämän threadin viestejä olit ihan oikeassa.
-
On minulla on myös ollut negatiivisia kokemuksia Poromagiasta kun kerran olin heiltä tilannut kortteja niin he olivat lähettäneet vääränkielisiä kortteja. Jos kyseessä olisi ollut yksityishenkilö niin olisin repinyt pelihousuni, mutta asiallisen palautteen jälkeen sain jälkilähetyksenä oikeankieliset kortit. Tämä vielä tapahtui kaksi kertaa. Mutta propsit Poromagialle että heillä on asiallinen asiakaspalvelu.
Huoh. Tämä ketju on kyllä yhtä tuulimyllyjä vastaan taistelua. Miten tuokin viesti nyt liittyy yhtään mitenkään yhtään mihinkään? Olet siis saanut vääränkieliset kortit, jotka on korvattu pyydöstä haluamillasi - Eipä ole järin negatiivinen kokemus kyseessä. Kömmähdys korjattiin ihan niinkuin kuuluukin tehdä.
-
Ketjussa on ollut myöskin uskomaton twisti, kun kyvyttömät espanjalaiset MCM:ssa ovat vaihtuneet kotimaisen toiminnan kritiikkiin ja vastakommentteihin. Lähti yhtäkkiä kummasti padot murtumaan ihmisiltä, kun ensimmäinen lumipallo lähti vyörymään jyrkänteeltä alas.
Erään kaverini erästä hyvin hyödyllistä lainausta lainaten: "Positiivinen palaute ei kehitä ketään." .. toivottavasti nimittäin näilläkin kommenteilla on jälkeenpäin positiivinen vaikutus myös tähän kotimaiseen toimintaan.
Tuli myös vielä mieleen yksi toinenkin väkevä syy jonka olen joskus kuullut suomalaisten buustereiden hinnannousuun ja se oli kutakuinkin tullauksien määrä ja huomattavat siitä aiheutuvat lisäkustannukset matkan varrella. What?
-
On minulla on myös ollut negatiivisia kokemuksia Poromagiasta kun kerran olin heiltä tilannut kortteja niin he olivat lähettäneet vääränkielisiä kortteja. Jos kyseessä olisi ollut yksityishenkilö niin olisin repinyt pelihousuni, mutta asiallisen palautteen jälkeen sain jälkilähetyksenä oikeankieliset kortit. Tämä vielä tapahtui kaksi kertaa. Mutta propsit Poromagialle että heillä on asiallinen asiakaspalvelu.
Huoh. Tämä ketju on kyllä yhtä tuulimyllyjä vastaan taistelua. Miten tuokin viesti nyt liittyy yhtään mitenkään yhtään mihinkään? Olet siis saanut vääränkieliset kortit, jotka on korvattu pyydöstä haluamillasi - Eipä ole järin negatiivinen kokemus kyseessä. Kömmähdys korjattiin ihan niinkuin kuuluukin tehdä.
Jos tilaa aasiankielisiä kortteja niin sitä odottaa saavansa aasiankielisiä kortteja. Onhan se negatiivinen kokemus kun odottaa saavansa aasiankielisen Serra Avengerin mutta saakin englannin kielisen Serran. Jos kyseessä olisi ollut yksityishenkilö niin olisin syyttänyt lähettäjää rippaamisesta. Mutta olen painanut asian villasella, koska homma korjattiin asiallisesti. Muuten minulla on hyvä luottamus Poromagiaan ja aion vastenkin ostaa kortteja heiltä. Ihmiset tekevät virheitä, mutta ripperit ja kusettajat ovat eri asia.
-
Jos tilaa aasiankielisiä kortteja niin sitä odottaa saavansa aasiankielisiä kortteja. Onhan se negatiivinen kokemus kun odottaa saavansa aasiankielisen Serra Avengerin mutta saakin englannin kielisen Serran. Jos kyseessä olisi ollut yksityishenkilö niin olisin syyttänyt lähettäjää rippaamisesta. Mutta olen painanut asian villasella, koska homma korjattiin asiallisesti. Muuten minulla on hyvä luottamus Poromagiaan ja aion vastenkin ostaa kortteja heiltä. Ihmiset tekevät virheitä, mutta ripperit ja kusettajat ovat eri asia.
Yksityishenkilökö siis olisi ripperi vaikka korjaisikin virheensä asiallisesti?
-
On minulla on myös ollut negatiivisia kokemuksia Poromagiasta kun kerran olin heiltä tilannut kortteja niin he olivat lähettäneet vääränkielisiä kortteja. Jos kyseessä olisi ollut yksityishenkilö niin olisin repinyt pelihousuni, mutta asiallisen palautteen jälkeen sain jälkilähetyksenä oikeankieliset kortit. Tämä vielä tapahtui kaksi kertaa. Mutta propsit Poromagialle että heillä on asiallinen asiakaspalvelu.
Huoh. Tämä ketju on kyllä yhtä tuulimyllyjä vastaan taistelua. Miten tuokin viesti nyt liittyy yhtään mitenkään yhtään mihinkään? Olet siis saanut vääränkieliset kortit, jotka on korvattu pyydöstä haluamillasi - Eipä ole järin negatiivinen kokemus kyseessä. Kömmähdys korjattiin ihan niinkuin kuuluukin tehdä.
Jos tilaa aasiankielisiä kortteja niin sitä odottaa saavansa aasiankielisiä kortteja. Onhan se negatiivinen kokemus kun odottaa saavansa aasiankielisen Serra Avengerin mutta saakin englannin kielisen Serran. Jos kyseessä olisi ollut yksityishenkilö niin olisin syyttänyt lähettäjää rippaamisesta. Mutta olen painanut asian villasella, koska homma korjattiin asiallisesti. Muuten minulla on hyvä luottamus Poromagiaan ja aion vastenkin ostaa kortteja heiltä. Ihmiset tekevät virheitä, mutta ripperit ja kusettajat ovat eri asia.
Jaa, vai eivät sitten yksityishenkilöt ole ihmisiä jotka tekevät virheitä?
-
Jos tilaa aasiankielisiä kortteja niin sitä odottaa saavansa aasiankielisiä kortteja. Onhan se negatiivinen kokemus kun odottaa saavansa aasiankielisen Serra Avengerin mutta saakin englannin kielisen Serran. Jos kyseessä olisi ollut yksityishenkilö niin olisin syyttänyt lähettäjää rippaamisesta. Mutta olen painanut asian villasella, koska homma korjattiin asiallisesti. Muuten minulla on hyvä luottamus Poromagiaan ja aion vastenkin ostaa kortteja heiltä. Ihmiset tekevät virheitä, mutta ripperit ja kusettajat ovat eri asia.
Yksityishenkilökö siis olisi ripperi vaikka korjaisikin virheensä asiallisesti?
Yksityishenkilöä kohtaan tulee helpommin ripperiepäillyä koska ammattikauppiaat eivät kuseta (Tai ei pitäisi.). Sitä pystyy luottaamaan ihmisiin joiden kanssa on tehnyt kauppoja. Kyllä minä aina katson vaihtopalautteita onko henkilö luotettava vai ei. Mutta jos pystyy virheen korjaamaan asiallisesti niin kyseessä ei ole ripperi vaan asiallinen ihminen.
-
Yksityishenkilöä kohtaan tulee helpommin ripperiepäillyä koska ammattikauppiaat eivät kuseta
:aki:
-
Itsellä on kyllä täysin vastakkainen näkökulma asiaan. Annan helpommin anteeksi yksityishenkilölle kuin ammattikauppiaalle. Yksityishenkilöillä ei välttämättä ole resursseja tarkkailla kaikkien lappujensa hintoja jatkuvasti. Jonkun lapun yhtäkkinen arvon nousu ei ole mielestäni mikään syy vaatia yksityishenkilöä myymään selvällä alihinnalla. Tälläinen satuttaa huomattavasti enemmän Matti Meikäläisen kukkaroa kuin jonkun ammattikauppiaan. Totta kai jos kesken kaupan rupeaa hintaa muuttamaan niin on se myyjän puolelta epäasiallista käytöstä. Ihmisillä on muutakin elämää kuin lappujen hitojen tarkkailu ja ainakin bannausten ja unbannausten aikaan osaan itse varautua siihen, että yksityishenkilöllä myynnissä oleva lappu ei välttämättä ole lähdössä sille määrätyllä hinnalla. Ammattikauppiaan kohdalla tosiaan ODOTAN, että he ovat varautuneet istumaan sinne kello 4 asti tarkkaillen hintojen muutosta.
Lyhyesti: Yksityishenkilöltä en odota silmäkovaa hintojen päivittämistä ja pienet tinkimiset olen valmis antamaan anteeksi, mutta ammattimyyjältä odotan. Myyjät ovat kuitenkin teitoisesti valinneet oman tiensä.
-
Lyhyesti: Yksityishenkilöltä en odota silmäkovaa hintojen päivittämistä ja pienet tinkimiset olen valmis antamaan anteeksi, mutta ammattimyyjältä odotan. Myyjät ovat kuitenkin teitoisesti valinneet oman tiensä.
Toisaalta yksityishenkilöltä odottaa tarkempaa tietoa omasta inventaariosta ja siitä, minkäkielisiä kortit ovat. Tämä ihan sen takia, että kortteja liikkuu niin paljon vähemmän ja lajittelussa ja pakkauksessa pitäisi tulla vähemmän virheitä. Tämä siis ei liity ketjun osa-aiheeseen "Kortit myytiin väärään hintaan", vaan osa-aiheeseen "Tuli väärät kortit tilaukseen nähden".
Sivuhuomiona, ja tämä on sitten ihan aikuisten totta: Ostin kerran Black Lotuksen, sain Mox Emeraldin. Siinä oli jo lievästi sanottuna KUNNON kämmi. Ammattimyyjä tietysti ja paljon kaupankäyntiä yhtä aikaa. Asia selvitettiin ja kaikille osapuolille jäi jälkikäteen hyvä mieli.
Tärkein taitaa kuitenkin olla vielä kysymättä: Missä on oikeus, kohtuus ja Hannu Karpo?!?
-- Nute
Oulu
-
Jos haluatte suojautua bännilistojen/formaattien muutoksilta, kannattaa ottaa hinnastot pois netistä näiden aikojen tienoilla. Kyseessä nimittäin ei tuolloin ole ilmeinen virhe joka on ainoa syy mihin liike voi vedota hinnoittelun osalta.
Yksityisten ihmisten välinen kaupankäynti onkin sitten vähemmän reguloitua, vaikkakin yhtä ärsyttävää se on kun kaveri peruukin treidin kun huomaa että onkin ottamassa kaupassa takkiinsa.
-
Yksinkertainen disclaimer nettisivun hinnastossa tyyliin esimerkiksi: "Jos jokin hinta on selkeästi alakanttiin (virhe, nopea arvon nousu) niin pidämme oikeuden olla myymättä korttia juuri sillä hinnalla" pelastaa paljon, koska siihen voi viitata hintojen selkeästi noustessa. Hinnoitteluvirheet tosin keskivertoihminen ymmärtää vääriksi jo itsekin.
Itselläkin tuo topikissa on vaikka olen tainnut kerran tuota käyttää, Dark Depthsin noustessa roimasti (voin muistaa väärinkin mutta tuo nyt vain tulee mieleen). Muuten olen lapun myynnin jälkeen nostanut hintaa jos niitä on vielä ollut jäljellä. Onhan noita semisti alihintaisia lappuja tullut välillä myytyä hintojen noustua suhteellisen kunnolla mutta aika korkealla pidän tuon rajan että tuohon viittaisin.
-
Käsittääkseni porot ovat itse aktiivipelaajia, joten olettaisin, että korttikaupat jäävät väkisinkin vähemmälle huomiolle ajoittain. Ammattilainen keskittyy tietysti olennaiseen, eli laadukkaaseen asiakaspalveluun ja moitteettomiin tuotteisiin, kuten myös niiden huolellisiin toimituksiin. Virheitä tietysti sattuu, ammattilaisillekin, sitä en voi kiistää, muttei ainakaan kovin usein. Toivottavasti ei työmarkkinatuella valjastettu harjoittelija kuitenkaan koskaan yksin vastaa liikkeen toiminnasta ProMaageil' , miesten itse haistellessa maailman metagamen uusia odöörejä ulkomaan elävien asuinsijoilla.
Kuvittelen tämän korttikaupan tuottaman voiton kustantavan ainakin osan muutaman miehen pelimatkakassasta, joten onhan se kaupanteon laadukkuus erittäin tärkeää, katsoi sitä nyt miltä kantilta tahansa.
Pelaajilta pelaajille, vai miten päin se oli?
-
Käsittääkseni porot ovat itse aktiivipelaajia, joten olettaisin, että korttikaupat jäävät väkisinkin vähemmälle huomiolle ajoittain. Ammattilainen keskittyy tietysti olennaiseen, eli laadukkaaseen asiakaspalveluun ja moitteettomiin tuotteisiin, kuten myös niiden huolellisiin toimituksiin. Virheitä tietysti sattuu, ammattilaisillekin, sitä en voi kiistää, muttei ainakaan kovin usein. Toivottavasti ei työmarkkinatuella valjastettu harjoittelija kuitenkaan koskaan yksin vastaa liikkeen toiminnasta ProMaageil' , miesten itse haistellessa maailman metagamen uusia odöörejä ulkomaan elävien asuinsijoilla.
Kuvittelen tämän korttikaupan tuottaman voiton kustantavan ainakin osan muutaman miehen pelimatkakassasta, joten onhan se kaupanteon laadukkuus erittäin tärkeää, katsoi sitä nyt miltä kantilta tahansa.
Pelaajilta pelaajille, vai miten päin se oli?
Sen verran kommentoin vielä (taas kerran), että ei meillä työharjoittelijat pääse lähetyksiä keräilemään joten kyllä lähetyskämmit on ihan "ammattilaisten käsistä". Kämmejä sattuu ja tottakai niiden määrää pyritään minimoimaan mutta jos vaikkapa 1% (tosiasiassa ollaan varmasti alle tämän) lähetyksistä olisi virheellisiä niin niitä tulee käytännössä useita viikossa. Firman toiminnan kannalta isoin ongelmahan on se, että kukaan meistä ei osaa lukea joten todennäköisesti kaikki lähetykset kannattaisi hoitaa nimenomaan harjoittelijavoimin.
Ja ei näillä tuloilla vielä paljon pelimatkoja maksella :).
-
Ja ei näillä tuloilla vielä paljon pelimatkoja maksella :).
Olette vissiin sitten myyneet liian halvalla, tai sitten oy:n pointti on mennyt teiltä tyystin ohi.
Jo verotuksellisista syistä oy:n pyörittäminen alle 80-90k:n liikevaihdolla alkaa olla jo tyhmää, t:mi olisi parempi liikevaihdon jäädessä matalaksi.
Kyllä niillä tuloilla RyanAirit ja hostellit maksaa varmasti kuitenkin, korttipooli löytyykin sitten jo omasta takaa. ;)
Oma mielipiteeni maagien toiminnasta on positiivinen, vääränkielinen Tarmogoyf vaihtui oikeaksi ihan kotiovella saakka, mikä on mielestäni osoitus jopa huippuunsa viedystä laatu- ja tyytyväisyystakuusta, sillä en asu pääkaupunkiseudulla. Noh, en kovin pitkällä, mutta on 60km kotiinkuljetus kuitenkin aina aika poikaa. Miinusta jaan erittäin pitkistä vastausajoista sähköposteihini/yksityisviesteihini, mutten kovin pitkää sellaista, nyt kun selvisi korttipulaajien lukutaidon puute tässä vast'ikään.
Pitänee lähestyä jatkossa englanniksi, sen verran on Porojen joukossa korttipelitaitureita, ettei deckit taida ihan kuvien perusteella syntyä.
EDIT: typograafinen virhe korjattu
-
Ja ei näillä tuloilla vielä paljon pelimatkoja maksella :).
Olette vissiin sitten myyneet liian halvalla, tai sitten oy:n pointti on mennyt teiltä tyystin ohi.
Jo verotuksellisista syistä oy:n pyörittäminen alle 80-90k:n liikevaihdolla alkaa olla jo tyhmää, t:mi olisi parempi liikevaihdon jäädessä matalaksi.
Liikevaihto ei kuitenkaan millään tavalla viittaa voiton tai tappion määrään, ts. en olisi ollenkaan yllättynyt jos melko uudella yrityksellä olisi liikevaihto suht kovakin mutta voitto % silti kehno. Ennemminkin liian halvalla myynti kasvattaa liikevaihtoa...
Tosin ilman tietoa taseesta tämä kaikki on silkkaa arvailua, enkä lähtisi viisastelemaan jostain oy:n ja toiminimen välisestä paremmuudesta.
-
Isosta liikevaihdosta on helpompi jättää itsellekin/yhtiölle jotain. Kyllä sillä nyt merkitystä on, esim. velanotossa.
T:mi ja Oy ovat molemmat hyviä yhtiömuotoja, olosuhteet ratkaisevat, kumpaa on järkevämpi verotuksen kannalta käyttää.
Puhun nimenomaan ansioiden verotuksesta. Tuskin porot yhtiöpapereitaan tähän ketjuun skannaa, siksi töksäyttelenkin arvailuja.
Jos sieltä vaikka jotain lipsahtais... :D
MCM-tarina jalostui hienosti Poro-narinaksi, omalta osalta taidankin jättää tämän tähän. Yli ja ulos.
-
Ostin kerran 4 Windswept Heathia ja yksi oli saksankielinen vaikka enkkuja piti kaikki olla. Onneksi yksi nimeltämainitsematon Kerperos tykkää sakemanneista ja sain vaihdettua kortin enkkuun joten no harm done vaikka yksi vääränkielinen joukossa vähän ihmetyttikin. Kyseinen myyjä asustaa Itävallassa. Eipä tämä mikään hurja kauhuscenaario ollut, mutta minua (ja montaa muuta ennen minua) ihmetyttää tuollainen välinpitämättömyys kortinmyyntiä kohtaan...
-
Hapankaalimaan kakara myi minulle Legendsin Boomerangeja. Kun sain ne, niin niissä oli valkoiset reunat. Pistin ruskealla tähdellä palautteen.
Harmikseni tähdet lähti ja hymiöt tuli. Paskanruskea kun sopi niin hyvin paskadiilerin rintapieleen.
Hjuva, että ketju kellahti takaisin Bratwurstihandelin puolelle, mitä olette muuten itse mieltä uudesta palautesysteemistä siellä?
-
Tuo uus palautesysteemi on meikäläisen makuun ihan susi. Kyllä se oli huomattavasti yksiselitteisempi se aikaisempi, kun pystyi ihan oikeasti katsomaan, jos vastapuolella mättäsi spesifisti jompikumpi osa-alueista. Nyt se jää hiukan ikävästi varjoon se tieto ellei ihmiset hoksaa (ja eihän nuo useat ulkomaan elävät sitä tajua..) kirjoittaa syytä.
Niin ja mikä tuohon palautesysteemiin muuten tulee niin hiukan hämmästelin sitä keskustelua siellä.. "95% teistä oli tätä vastaan mutta me nyt kuitenkin päätettiin laittaa tämä" - linjalla mentiin tuon systeemin julkaisun kanssa eikä sitä paljon korjausliike auttanut, kun edelleen kaks erillistä arvosanaa täsmälleen erilaisista asioista kertoo enemmän, kuin yks ruma hymiö.
FFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!
-
Itselle tuo uusi arvostelusysteemi on sinänsä samantasoinen kuin vanha, aika irrelevantti kun tietää kauppiaiden tietävän, ettei peruutetuista kaupoista jää yhtään mitään jälkiä. Jos peruutettujen kauppojen palautesivu lisätään, niin mielestäni yksittäisten kauppojen arvostelut saavat olla vaikka asteikolla mikkihiirestä varjoankkaan.
//Edit1: Kappas, juuri kun kirjoitin tämän niin MCM:n pojat pistivät kyselyn sivulle, missä huomioidaan juuri näitä asioita. Näköjään 79% äänestäjistä on sitä mieltä, että ei lähetetyt pitäisi myös listata. Oikein.
//Edit2: Komento takaisin, tuo on vaan tosiaan ei lähetetyt. Ei mainita mitään peruutetuista tilauksista. Huoh.
-
En ymmärä miksi ihmiset antavat vain huonon palautteen, jos saavat vääriä/latinokielisiä kortteja. Tarkoitan nyt mcm-ostoja. Itse olen laittanut myyjälle aina viestiä ja jopa nuo välimeren sankarit ovat antaneet reilun hyvityksen. Mm. 8,5e Chrome Moxista sain 5e takaisin kun oli väärää kieltä ja saksalainen Runes of Deuksen lisäksi tuli jälkilähetyksessä enkku. Viitataan nyt esimerkiksi tuohon Nyllerin Boomerangiin.
Hyvä taktiikka on myös varmistaa etukäteen myyjältä.
-
Olettaisi kuitenkin ihmisillä olevan käsitys niinkin perustavanlaatuisesta seikasta kuin myytävän kohteen editio.
Olet kuitenkin oikeassa tuossa yhteydenpidossa ja etu-/jälkikäteen asioiden uudelleensovittelussa.
Jätän tulevaisuuteni leijumaan harkintakykyni varaan. :)
-
En ymmärä miksi ihmiset antavat vain huonon palautteen, jos saavat vääriä/latinokielisiä kortteja. Tarkoitan nyt mcm-ostoja. Itse olen laittanut myyjälle aina viestiä ja jopa nuo välimeren sankarit ovat antaneet reilun hyvityksen. Mm. 8,5e Chrome Moxista sain 5e takaisin kun oli väärää kieltä ja saksalainen Runes of Deuksen lisäksi tuli jälkilähetyksessä enkku. Viitataan nyt esimerkiksi tuohon Nyllerin Boomerangiin.
Hyvä taktiikka on myös varmistaa etukäteen myyjältä.
Ei ole maksanut vaivaa tähän asti. Aina kun olen sanonut myyjälle asiasta niin yleensä on joko a) ei vastausta b) "sorry, my fault". Kumpikaan ei yleensä johda mihinkään muuhun kun henk. koht mustalle listalle myyjien suhteen..
-
En ymmärä miksi ihmiset antavat vain huonon palautteen, jos saavat vääriä/latinokielisiä kortteja. Tarkoitan nyt mcm-ostoja. Itse olen laittanut myyjälle aina viestiä ja jopa nuo välimeren sankarit ovat antaneet reilun hyvityksen. Mm. 8,5e Chrome Moxista sain 5e takaisin kun oli väärää kieltä ja saksalainen Runes of Deuksen lisäksi tuli jälkilähetyksessä enkku. Viitataan nyt esimerkiksi tuohon Nyllerin Boomerangiin.
Ei ole maksanut vaivaa tähän asti. Aina kun olen sanonut myyjälle asiasta niin yleensä on joko a) ei vastausta b) "sorry, my fault". Kumpikaan ei yleensä johda mihinkään muuhun kun henk. koht mustalle listalle myyjien suhteen..
Hyvä taktiikka on myös varmistaa etukäteen myyjältä.
Tuo on varmasti ihan toimiva keino, mutta tuskaisen hidas odotella aina jokaiselta eri myyjältä vastausta oletettuun itsestäänselvyyteen, että myyjä tietää minkä kuntoista / kieltä puhuvaa pahvia myy
-
Itsehän lätkäisin juuri tuossa äskettäin tämän kuuluisan negatiivisen palautteen väärän kielisestä kortista, koska myyjällä ei ollut edes minkäänlaista aikomusta antaa hyvitystä. Mielestäni ei ole oikein kivaa viestiä sellainen "Luulin ettei kielellä ole väliä joten laitoinpahan vain, ei kai sillä niin väliä ole" - asenne, jos kerran englanti on ihan tarkoituksella lätkäisty myytäessä. Tällainen sankari tällä kertaa Portugalista ja kusipa oman (tähän asti) yltiöpositiivisen palautteensa viime päivien sankaroinneilla, kun on useampi muukin lätkäissyt negaa.
Jännää myös miten ihmiset teippaa niitä löysiä sleevejään niin, että kortti vaurioituu samalla. Tämähän nyt on miltei universaali ongelma mutta pääosin suomalaisilla tämä osa-alue on paremmin hanskassa. ;)
Tuonnekin saisi kyllä myyjille tulla mittavat tutoriaalit ennen myyntioikeuksia. :D
-
Mukava yllätys MCM:sta. Tammikuun alussa ostin Eternal Witnessin foilin jota ei koskaan saapunut. Myyjä ei myöskään vastannut viesteihini jne. Ilmoitin asiasta MCM:a vain sillä tavalla että yhteydenpito on ollut luokatonta ja en edes halunnut mitään hyvitystä, koska ostin uninsured lähetyksenä ja sillä tavalla vastuu oli minulla.
No loman aikana tuli sähköpostia:
Hello Matti.
We are sorry to hear that the order you made from "****" did not arrive. As this seller has repeatedly standout negatively, we will refund you the full amount for this order. The money has been credited to your online balance. You can withdraw it or use it to buy products from better sellers.
The items contained in that shipment where the following:
--------------------------------------------------------------------------
Reservation date: 09.01.2011
--------------------------------------------------------------------------
1x Eternal Witness (Fifth Dawn) 9,99 EUR
--------------------------------------------------------------------------
9,99 EUR
--------------------------------------------------------------------------
We are sorry for any inconveniences caused by this situation and thank you very much for your cooperation,
Your MagicCardMarket Team
-
Pieni offtopic: Miksi MCM-sivu näyttää minun koneella tälläiseltä, mutta muilla koneella se on ihan normaalin näköinen?
http://img153.imageshack.us/f/nimetncy.jpg/ (http://img153.imageshack.us/f/nimetncy.jpg/)
-
Pieni offtopic: Miksi MCM-sivu näyttää minun koneella tälläiseltä, mutta muilla koneella se on ihan normaalin näköinen?
http://img153.imageshack.us/f/nimetncy.jpg/ (http://img153.imageshack.us/f/nimetncy.jpg/)
Kristallipalloni on nyt valitettavasti korjattavana, joten en täältä käsin näe, minkälainen nettiyhteys ja selain/lisäosat/asetukset sinulla on käytössäsi joten niiden kertominen voisi auttaa ongelman selvittämisessä (koska se luultavasti johtuu niistä).
-
Pieni offtopic: Miksi MCM-sivu näyttää minun koneella tälläiseltä, mutta muilla koneella se on ihan normaalin näköinen?
http://img153.imageshack.us/f/nimetncy.jpg/ (http://img153.imageshack.us/f/nimetncy.jpg/)
Kristallipalloni on nyt valitettavasti korjattavana, joten en täältä käsin näe, minkälainen nettiyhteys ja selain/lisäosat/asetukset sinulla on käytössäsi joten niiden kertominen voisi auttaa ongelman selvittämisessä (koska se luultavasti johtuu niistä).
Selain on Firefox 4.0, mutta IE:llä sama ongelma näkyy. Asetukset pitäisi olla normaalit koska niihin en ole joutunut käpälöimään. Käyttöjärjestelmä on 64-bittinen Vista. Nettiyhteys on 25 megatavua nopea laajakaista.
-
En ihmette jos ongelman ydin on käyttöjärjestelmä.
-
Yhdellä myyjällä on myynnissä mm. 3000 puusteria, 1400 lootaa ja 9 kpl irtokortteja. Irtokortit ovat täsmälleen kahta eri korttia: Chandra Nalaareja ja Shambling Stridereita. Mi tä ? (Myös: Asia, joka ilahdutti. Arvoin nyt joutessani tähän ketjuun.)
-
Ostin taannoin nimimerkiltä "castellontraders" setin Green Sun's Zenithejä, ja muutaman muun kortin.
Kahden viikon jälkeen ei ollut kuulunut konfirmaatiota, saati selitystä mikseivät laput ole jo matkalla (kaveri ei ollut "on vacation" -statuksella). Kysyin YV:llä lapuista, josta parin päivän päästä kaveri oli käynyt kuittaamassa tilaukselle peruutuspyynnön.
Laitoin postia, jossa asiallisesti kritisoin kaverin toimintaa toteamalla että mainitut liikkeet ilman mitään selityksiä aiheuttavat mussa pientä närkästystä, ja totesin kaverilla olevan ilmeisen huonot käytöstavat. Kaveri pisti takaisin "Poor manners? Fuck you!"
En suosittele myyjää kenellekään.
-
Yhdellä myyjällä on myynnissä mm. 3000 puusteria, 1400 lootaa ja 9 kpl irtokortteja. Irtokortit ovat täsmälleen kahta eri korttia: Chandra Nalaareja ja Shambling Stridereita. Mi tä ? (Myös: Asia, joka ilahdutti. Arvoin nyt joutessani tähän ketjuun.)
Games-Island, tuon tunnistaa heti. :) Loisto myyjä silloin, kun homman saa vain toimimaan. Mutta tuo on ollu melkosen hämyä ennenkin, kun tarjolla on yleensä ollut jotain ihan randomilla heitettyä korttia kuus kappaletta. Tästä muistuiki mieleen, että täytyyki tuolta tilailla parit boksit tässä joskus, kun on muutakin tarvittua sälää listalla.
Itseäni ei sinällään yllätä tuo weaselfacen stoori, kun espanjalaiset ovat kyllä olleet kautta aikain näköjään melkosen ailahtelevia persoonia ja tästä topicista löytyy näitä valituksia jo paljon. Joko sieltä tosiaan tulee hyvää ja ystävällistä palvelua viesteineen kaikkineen mutta kortit ovat "puoliksi syötyjä" near minttejä.. tai sitten kortit ovat miltei minttua laatua mutta myyjän yksinkertainen töykeys ja kykenemättömyys hyvään palveluun (jopa professional sellereiltä!) on ihan yleistä. Tämä castellontraders on taas näitä malliesimerkkejä ihmisistä jotka peruu tasan kaiken, ei yhtään onnistunutta kauppaa ja 7 peruttua lähetystä.. Omakohtaisessa esimerkissä taas NiceTopDeck edustaa tuota espanjalaista töykeän professional ssellerin kastia. Sieltä tuli kans tuota vastaavaa fuck you - meininkiä täyslaidallinen, kun kysyi ystävällisesti tarkennusta ja pientä lisäystä tilaukseen.
Mikä ttu niitä vaivaa?
-
Games-Island on Saksalainen MtG:n maahantuoja, käytännössä vastaa Fantsua meillä. Omistaja (Hannes) on ihan asiallinen kaveri, mutta keskittyy myymään bokseja ja boostereita.
Oma good beats tarinani sattui reilu vuosi sitten erään isomman myyjän kanssa. Tilasin kasan kortteja, joita silloin tarvin, hinta alle kympin ja vakuuttamaton lähetys. Kun kortteja ei kuulunut tammikuussa myyjä refundasi koko oston, vaikken sitä pyytänyt, eikä olisi tarvinnut. Maaliskuussa kortit saapuivat perille ihan kunnossa, viime vuoden postileimoilla, hiukan pitemmän joululoman Saksan postissa viettäneenä.
Ilmoitin myyjälle korttien saapuneen ja siirsin rahat takaisin jolloin sain noin kilometrin pituisen kiitoskirjeen. Kyllä lämmitti mieltä.
Vääränkielisiä lappuja on tullut pari kertaa. Vain kerran ilman mitään selitystä tai anteeksipyyntöä, jolloin laitoin negatiivista palautetta. Useimmiten olen ostanut riskillä halpoja 'aasialaiseksi' merkattuja kortteja, jotka ovat olleet yleensä japanilaisia ja kerran korealainen (Exploration, ;D).
-
Games-Island on Saksalainen MtG:n maahantuoja, käytännössä vastaa Fantsua meillä. Omistaja (Hannes) on ihan asiallinen kaveri, mutta keskittyy myymään bokseja ja boostereita.
Selittääkö tämä jotenkin yhdeksän Chandra Nalaaria ja Shambling Strideria? Viekö tämä jotain pois anekdootin hauskuudesta? ... Niin juuri.