MtgSuomi.fi

Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: Planeswalker - 25.02.11 - klo 13:05

Otsikko: Muutama kysymys
Kirjoitti: Planeswalker - 25.02.11 - klo 13:05
Moi! Pari juttua hieman jäänyt askarruttamaan, niin laitanpas nyt tänne

1) Kaverilla Body Double joka on kopioinut Empyrial Archangelin sekä animoita Empyrial Archangel. Kun ajan Glissalla kaveria päin ja hän jättää blockkaamatta, damaget siirtyvät jompaankumpaan Arkkienkeliin. Millä perusteella, kumpaanko?

2) Käykö EDH-kenraali gravella, ennenkuin siirtyy command zonelle? Esim. Saanko 2 korttia kun kenraalillani on skullclamp ja se kuolee, tai saanko Glissalla nostaa gravelta faksin jos vihun kenraali kuolee?

3) Toimiiko Experiment Kraj + Horseshoe Crab (jolla +1/+1-countteri) silla tavalla, että Kraj voi yhdellä sinisellä untäpä itsensä? Kaverini on sitä niin käyttänyt ja olen kuullut että niin se toimii, mutta itse kun yritän loogisesti ajatella, Kraj saa vaan abilityn "U: Untap Horseshoe Crab". Missään ei puhuta että "Untap this creature". Miksi toimisi?

Kiitos
- Sampo
Otsikko: Vs: Muutama kysymys
Kirjoitti: Samsson - 25.02.11 - klo 13:13
En ole judge, joten en vastaile sääntöpalstalla kysymyksiin. Otan myös tästä opikseni, ettei tarvitse uudestaan huomauttaa.
Otsikko: Vs: Muutama kysymys
Kirjoitti: Rancid- - 25.02.11 - klo 13:32
1. Arkkienkelien kontrolloija on pelaaja, johon kohdistuvaan tapahtumaan yrittää vaikuttaa useampi replacement effect. Tällöin hän saa päättää, missä järjestyksessä ne yrittävät tapahtua.

2. Jos päätät laittaa kenraalisi command zonelle, se ei koskaan käy hautuumaalla, vaan kyseessä on replacement effect.

3. Aina, kun kortissa lukee "<kortin nimi> tekee sitä sun tätä", se tarkoittaa "<tämä kortti> tekee sitä sun tätä". Ainoa poikkeus on sanamuoto "a card named <tittidii>". Kraj siis saa ravulta halvat untap-abilityt käyttöönsä.