MtgSuomi.fi

Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: coly - 27.03.11 - klo 14:51

Otsikko: Arc Trailista kyssäri
Kirjoitti: coly - 27.03.11 - klo 14:51
Elikkäs targetoin Arc Traililla 2dmg planeswalkeriin, pystynkö heittämään sen 1dmg tämän planeswalkerin pelaajaan?
Otsikko: Vs: Arc Trailista kyssäri
Kirjoitti: luma - 27.03.11 - klo 14:54
Lyhyt vastaus: Et voi.

Pitkä vastaus: Oikeastaan et voi laisinkaan targetoida Arc Traililla planeswalkeria. Esimerkiksi "Lightning Bolt Jaceen" tarkoittaa oikeasti "Ammun sinua Lightning Boltilla, ja sen resolvatessa ohjaan damaget Jaceen". Pulteilla pitää siis ampua pelaajaa, ja tehdyn damagen voi siirtää kyseisen pelaajan kontrolloimaan planeswalkeriin (sääntö 306.7)

Arc Trail vaatii kaksi eri targettia, joten et voi ampua kaikkea kolmea samaan pelaajaan (vaikka siirtäisitkin kaksi damagea planeswalkeriin).

Lainaus
306.7. If noncombat damage would be dealt to a player by a source controlled by an opponent, that opponent may have that source deal that damage to a planeswalker the first player controls instead. This is a redirection effect (see rule 614.9) and is subject to the normal rules for ordering replacement effects (see rule 616). The opponent chooses whether to redirect the damage as the redirection effect is applied.
Otsikko: Vs: Arc Trailista kyssäri
Kirjoitti: Chaosworm - 27.03.11 - klo 15:12
Lisäkysymys: Onko damagen redirectoiminen planeswalkeriiin targetoimista?
Otsikko: Vs: Arc Trailista kyssäri
Kirjoitti: Rancid- - 27.03.11 - klo 15:13
Ei ole.
Otsikko: Vs: Arc Trailista kyssäri
Kirjoitti: Samsson - 27.03.11 - klo 17:12
Lisäkysymys: Onko damagen redirectoiminen planeswalkeriiin targetoimista?

Lisätarkennusta hakisin, eli jos planeswalkerin controllerilla on targetointisuojaa (eli shroud), en voi siirtää jonkun spellin dmg planeswalkeriin?
Entäs saanko silti siirtää combat dmg planeswalkeriin normaalisti?
Otsikko: Vs: Arc Trailista kyssäri
Kirjoitti: Rancid- - 27.03.11 - klo 17:20
Jos pelaajalla on vaikkapa Leyline of Sanctity, et voi targetoida pulteillasi pelaajaa. Jos kuitenkin saat jollain efektillä tehtyä damagea targetoimatta pelaajaa, saat ohjata tämän damagen planeswalkeriin. Planeswalkerit ovat siis suojassa Lightning Bolteiltasi, mutta Slagstormilla/Earthquakella niiltä saa loyaltya pois.

Combat damagea ei siirretä planeswalkeriin, vaan planeswalkeria päin hyökätään declare attackers stepissä.
Otsikko: Vs: Arc Trailista kyssäri
Kirjoitti: Babu - 23.05.11 - klo 20:33
En löytänyt selvää vastausta kysymykseeni haulla joten tässä tulee:

Missä vaiheessa vahingon uudelleenohjaus ilmoitetaan? Loitsun resolvatessa vai loitsua castatessa?
Otsikko: Vs: Arc Trailista kyssäri
Kirjoitti: Polari - 23.05.11 - klo 20:45
Valitaan resolvatessa.

Ihan tarkalleen ottaen kyseessä on vastaava replacement effect kuin vahingon preventtaus tai vaikka Harm's Wayn uudelleenohjaus, ja jos tällaisia on useampia, tapahtuman kohde (vastustaja johon vahingot tehdään) päättää missä järjestyksessä nämä vaikuttavat. Esim. jos pelaat Lava Axen viholliseen jolla on Jace pelissä ja tämä vastaa Harm's Wayllä, hän voi päättää että Harm's Way siirtää ensin kaksi vahinkoa pois itsestään, minkä jälkeen sinä pääset valitsemaan tehdäänkö tulossa olevat 3 vahinkoa päähän vai Jaceen.