MtgSuomi.fi
Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: Lochness - 23.04.11 - klo 22:51
-
Jos kysyy Competive tasolla Judgelta mikä on tietyn kortin nimi, jos tietää mitä se tekee, niin onko Judgen sanottava mikä kyseisen kortin nimi on?
EDIT: Lauantaikänni korjaus
-
Sääntöjen mukaan "kortin nimeämiseksi" riittää, että pystyy yksikäsitteisesti määrittelemään kortin (pelattava formaatti huomioiden) esimerkiksi kuvailemalla tarpeeksi tarkasti, mitä kyseinen kortti tekee. Jos välttämättä haluat tietää kortin nimen, sekin voidaan tarvittaessa selvittää, mutta esimerkiksi Phyrexian Revokeriin riittää sanoa "Se sininen planeswalker jolla on neljä abilityä", kun tarkoittaa Jace, the Mind Sculptoria.
-
pelaan meddling magen: nimeän sinisen creaturen CMC=2, 1/1 ja ability on tap:draw a card, discard a card
kaverilla on pakassaan 4 merfolk looteria ja 4 thought courieria... eikö hän nyt voi pelata mitään niistä???
-
Tuossa tapauksessa et ole nimennyt yksiselitteisesti, koska kuvauksesi pätee useampiin kortteihin. Kun tämä asia huomataan, sinun pitää selittää mitä korttia tarkoitit niin että vastustaja (tai tuomari) ymmärtää asian. Missään tapauksessa ei käy niin että saisit tuplatehot maagistasi.