MtgSuomi.fi
Kortit ja pakat => Turnauspakat ja limited => Standard => Aiheen aloitti: PertSa - 21.05.11 - klo 15:00
-
Elikkäs tällaista kasaa olen viime aikoina ulkoiluttanut. Suoriutuminen on ollut kohtuullista, mutta aivan viimeinen terä pakasta tuntuu puuttuvan. Ideana siis hakea varusteita ja iskeä niitä kiinni double strike miehille, jonka jälkeen vastus tavallisesti kuolee nopeasti.
ukot
1cc
4x Kor duelist
4x Student of warfare
2cc
4x Mystic
4x Naakka
2x puresteel paladin
2x leonin relic warder
3cc
4x Mirran crusader
2x Bladed splicer
4cc
1x Hero of Bladehold
Varusteet
2x adventuring gear
1x Soffa
1x sowap
1x sobam
1x batterskull
1x bonehoard
Muut
4x Journey to nowhere
Ländit
8x Fetch
14x Plains
Side
4x Firewalker
3x Phyrexian revoker
2x Leonin relic warder
3x tumble magnet
1x Sylvok life staff
2x Suture priest
Testattuja kortteje on ainakin honor of the pure, ajani goldmane, steppe lynx ja condemn. Olisiko muita ehdotuksia?
-
Kor Duelistin tai Blade Splicerin slotissa saattaisi toimia paremmin Porcelain Legionnaire.
Hero of Bladeholdin slotissa voisi kokeilla Emeria Angelia, Elspeth Tireliä tai Precursor Golemia.
Dismember on potentiaalinen poistolappu, joka saattaa instanttina korvata osan Journey to Nowhereistä.
Suture Priestien (ja parin muun vapaavalintaisen SB-kortin) tilalle ehdottaisin sidelle esim. Leyline of Sanctityä.
-
Kor Duelistin tai Blade Splicerin slotissa saattaisi toimia paremmin Porcelain Legionnaire.
Hero of Bladeholdin slotissa voisi kokeilla Emeria Angelia, Elspeth Tireliä tai Precursor Golemia.
Dismember on potentiaalinen poistolappu, joka saattaa instanttina korvata osan Journey to Nowhereistä.
Samaa mieltä ensimmäisestä kohdasta, mutta 22 maalla viiden manan kortti on aika riski valinta, oli se one-off lappu tai ei. Landeja kannattaa muutenkin lisätä, jos aiot kahta gearia peluuttaa. Mielestäni ne ei tähän dekkiin muutenkaan sovi.
Dismemberin ainoa miinus on, että se ei nitistä titaaneja, ei ainakaan yksinään. Toisaalta se on ainoa instant poisto, jota ww haluaa tällä hetkellä vakavissaan pelata. Oikeaa vastausta lienee turha teoretisoida, kokeilemalla pääsee pidemmälle.
Uudesta miekasta on puhuttu paljon, eikä yleensä kehuvaan sävyyn. Varovaisesti siirtäisin sen sidelle tai kokonaan ulos, mutta tässäkin tapauksessa itse pelaaminen lienee hedelmällisintä.
-
... 22 maalla viiden manan kortti on aika riski valinta, oli se one-off lappu tai ei. Landeja kannattaa muutenkin lisätä, jos aiot kahta gearia peluuttaa. Mielestäni ne ei tähän dekkiin muutenkaan sovi.
Huomautan samalla, että Batterskull tulee 5 manalla tiskiin jos Mystikkoa ei ole pöydässä. Eli jos nostaa Batterskullin ensin, tai jos Mystikko tapetaan, tai jos bouncaa itse Batterskullin Germin kuoltua, niin aika nihkeältä näyttää nykyisellä länditilanteella.
Adventuring Gear on OK lappu nykymetassa, mutta se ei tee mitään yksinään ilman creaturea. Toisekseen, 4x Mirran Crusader ja 4x Firewalker ovat jo yksistään unblockableja muutamaa dekkiä vastaan, samoin SoFaF equipattu mies -> mihin sitä Gearia enää tarvitsee? Metalcraftiinkö? Ottaisin näistä syistä Gearit pois mainista. Tilalle joko Plainseja tai Tectonic Edgejä, joista jälkimmäisen etuna on manlandien poksauttelu. Niihin kun eivät Journeyt osu (Dismember osuisi).
-
Sidelle ees joku plan Splinter Twin Exarch comboa vastaan...(Se suture priest ei sitten ole mikään oikea plan sitä vastaan, koska vihulta tulee ne pyroclasmit sisään myös. Eli dismember / celestial purge ois oiva siihen. ) Myöskin Brave the elements vois olla aika tiukka alpha strikeilyyn sekä poistoa vastaan.
-
Muutokset
MD
- gearit
- batterskull
- 3 plains
+ Sword of vengeance (kallis vehje mutta trample on joskus oleellista)
+ sylvok lifestaff
+ 4 tectonic edge
SB
- sylvok lifestaff
- 2 suture priest
- 1 tumble magnet
- 1 leonin relic warder
+ 3 norn annex/dismember
+ 2 leyline of sanctity
-
Dodiin. M12 antaa oblivion ringin ja uudemeltään Grand abolisher. Jos vaikka viimeisiin sm karsintoihin ja jopa kisoihin lähtisi WW:llä. (tai sit vaan sealediin kun voi yrittää avata pommit :D.)
Miehet:n ja sikasiistin nallen ni
1cc:
4 student of warfare
4 elite vanguard (vai olisiko Steppe lynx + fetchit parempi plan?)
2cc:
4 grand abolisher
4 porcelain legionaire (joojoo 3 manaa mutta kakkosdroppi)
2 kor firewalker (Veikkaisin että RDW:stä tulee suosittu pakka joten 2 mainissa voi olla ihan hyvä idea)
3cc:
4 mirran crusader
3 blade splicer
2 faxiclone
4cc:
3 Hero of bladehold
Muu:
4 oblivion ring
2 Angelic destiny (testataan, näyttää ainakin hauskalta.)
Land:
20 plains
4 tectonic edge
Side:
2 kor firewalker
4 leyline of sanctity
4 white knight (mirran crusaderien kanssa samassa deckissä... Mustaa vihataan :D)
4 dismember (twin)
1 celestial purge (vähän filleri, en keksiny muutakaan.)
Jotain valakut vihaa pitäisi keksiä, mutta mitä?
-
@ jupu: Basilisk Collar mainissa voisi olla ihan poikaa. First strikella kuolemaa ja laiffia naamaan.
Valakuttia vastaan voisi periaatteessa hakea eväitä kevyestä spläsh-väristä. Ainakin Memoricide ja Flashfreeze tekevät jotain relevanttia, mutta en osaa kommentoida, onko kummankaan takia yksistään järkevää alkaa sotkemaan manabasea, tai sopivatko ne ylipäätään dekin sutpoiscombatissa-plääniin.
-
Kannattaisiko deckkiin lisätä Unlimited life combo?
-
Life combosta en tiedä, mutta ainakin relic wardenit ovat melko varmasti käypää tavaraa. Itse en koskaan oikein vakuutu legionnairesta vaikka toki kiukkuinen pieksumies onkin.
Life combon toki saisi dekkiin jo korvaamalla sun listasta vanguardit ja legionnairet attendanteilla ja relic wardeneilla. Angelic destinyn sijalla voisi käyttää joko swordeja (jep jopa ilman mysticciä) tai Ajani Goldmanea.
tumble magnet on hyödyllinen vehje valakuttia ja satunnaista mustaa crusaderia vastaan. Toinen juoni valakuttia vastaan on tectonic edgeihin yhdistetty surgical extraction.
Toinen asia on tällä hetkellä manacurve jossa on ainakin minun makuuni liikaa kolmen ja neljän droppeja. Yhtä spliceria ja yhtä heroa voisi ehkä vähentää. Samoin kuin metamorpheja jos ei pelaa compoa.