Lisäksi sinulla kuulosti olevan selvä game plan mielessä (treidaile yks yhteen ja pudota pommi)Pelejä on kertynyt vasta ~20 ja ongelmana voittamisessa tuntuu olevan uhkien pöytään saaminen tarpeeksi nopeasti. Eli pitäisikö lisätä pommeja vai vähentää kontrollielementtejä ja lisätä hyviä pienempiä miehiä? Dekissä on vieraillut Doomsday-Shelldock Isle-Emrakul, the Aeons Torn ja Riptide Shapeshifter-Emrakul, the Aeons Torn combot, jotka kuitenkin ovat olleet sen verran epävarmoja, ja vieneet kohtalaisen monta slottia, että ne ovat saaneet mennä. Toisaalta Riptide Shapeshifteriä olen ajatellut pitää dekissä, kun se kuitenkin on jonkunlainen toolbox. Nyt sitten mietityttää että mitäköhän tuossa kannattaisi vielä muuttaa? Muutamia kortti on lisätty sen verran vastattain, etteivät ole vielä kertaakaan nousseet käteen (Stifle, Misdirection, Tower of the Magistrate, Maze of Ith, Temporal Mastery. Joten näistä ei ole kokemusta ja olisikin hyvä tietää kannattaako joitain edes testata.
No tässäpä vähän listaa korteista, joita voi cutata suht kivuttomasti:
Loput mitä jäi olivatkin jo väliltä pelattava - erinomainen. Lisäksi sinulla kuulosti olevan selvä game plan mielessä (treidaile yks yhteen ja pudota pommi), minkä mukaan korttivalintoja kannattaa arvioida. Pari muuta lähestymistapaa dekkiin ovat draw-go ja kala, mutta pidä rohkeasti kiinni omastasi. Strategiasta riippumatta jokaisessa UB:ssä pitäisi löytyä tilaa ainkin seuraaville (joita ei vielä mainittu): Thoughtseize, Counterspell, Mana Leak, Vendilion Clique, Jacet, Fact or Fiction, Cryptic Command, Treachery, Grave Titan. Osa voi toki olla budjetin takia ulottumattomissa.
Jacet: Pikkuinen löytyykin, 2.0 jahka raaskii hommata. Tekeekö kolmosella edes mitään?
Lim-Dûl's Vault: Kaivanee mitä tahansa.
Undermine: Counter ja 3 päähän mutta cc3 paljon?
Treasure Mage: Duplicant-tutor
Dimir Cutpurse: Varmaan ihan hyvä jos pääsee ajamaan läpi mutta altis poistoille.
Sphinx Summoner: Faksimies tutor. Joita kuitenkin vain 3 deckissä.
Head Games: Tekeekö tällä yhtään mitään? Redirectoituna itseen olisi varmaan aika jees mutta turhan vaikea toteuttaa.
Mindstab: Hidas?
Jacet: Pikkuinen löytyykin, 2.0 jahka raaskii hommata. Tekeekö kolmosella edes mitään?
Ei.
Engineered Explosives: Voisi olla hyvä aggroja vastaan. Massapoistoja kuitenkin "jo" kolme. Kanattaako laittaa ollenkaan? Jos kyllä niin jonkin tilalle vai neljänneksi poistoksi.
Mental Misstep: Halpa kountteri joka voi olla tarpeeseen loppupeleissäkin.En kyllä tykkää tästä sitten yhtään non-legacyformaateissa, mutta olen ennenkin ollut väärässä.
Serum Visions: Preordainin pikkuserkku. Whats not to like?Aika paljonkin. Kuten se, että nostat ensin sen kortin blankkona etkä saa sitä valitsemaasi hyvää korttia käteen ennen kuin vasta seuraavalla vuorolla. Kortti on ihan järkyttävän huono ja pelattava ainoastaan joissain comboissa.
Hinder: Tempoetua tai korttietua. Estää gravelta takaisinnoston.Tarkalleen ottaen jos vastaat yhdellä kortilla vastustajan korttiin et saa yhtään korttietua. Tempoetua saat, jos counteroitu taika on manacostiltaan Hinderiä kalliimpi.
Urza's Factroy: Tämä tuli mukaan semivahingossa kun aivopierun takia sekoitin tämän Mishra's Factoryksi. Tekeekö tällä mitään?Jos on tilaa värittömille landeille niin kyllähän tuota pelata voi.
Daze: Tää vois olla kanssa ihan hyvä mutta minkä tilalle?Ei ole oikein tällä pakalla varaa palautella islandia käteen alkuvuoroilla.
Tarkalleen ottaen jos vastaat yhdellä kortilla vastustajan korttiin et saa yhtään korttietua. Tempoetua saat, jos counteroitu taika on manacostiltaan Hinderiä kalliimpi.