MtgSuomi.fi
Kortit ja pakat => Turnauspakat ja limited => Highlander => Aiheen aloitti: JunioRcmf - 28.08.11 - klo 01:12
-
Land - 29
1 Flooded Strand
23 Island
1 Misty Rainforest
1 Polluted Delta
1 Scalding Tarn
1 Underground Sea
1 Volcanic Island
CC1 - 11
1 Brainstorm
1 Dizzy Spell (tutor: High Tide, Personal Tutor, Banefire)
1 High Tide
1 Mental Misstep
1 Noxious Revival
1 Opt
1 Spell Snare
1 Personal Tutor (tutor: Mind's Desire, Time Spiral, Braingeyser)
1 Ponder
1 Preordain
1 Sleight of Hand
CC2 - 17
1 Dimir Signet
1 Izzet Signet
1 Mind Stone
1 Sapphire Medallion
1 Talisman of Dominance
1 Counterspell
1 Impulse
1 Into the Roil
1 Mana Drain
1 Memory Lapse
1 Muddle the Mixture (tutor: Demonic Tutor, Merchant Scoll, Braingeyser)
1 Peer Through Depths
1 Remand
1 Telling Time
1 Twincast
1 Demonic Tutor
1 Merchant Scroll (tutor: High Tide, Blue Sun's Zenith, Stroke of Genius)
CC3 - 13
1 AEther Adept
1 Drift of Phantasms (tutor: Mana Flare, Blue Sun's Zenith, Stroke of Genius)
1 Man-o'-War
1 Sea Gate Oracle
1 Vendilion Clique
1 Mana Flare
1 Frantic Search
1 Repulse
1 Thirst for Knowledge
1 Jace Beleren
1 Call to Mind
1 Compulsive Research
1 Relearn
CC - 11
1 Venser, Shaper Savant
1 Careful Consideration
1 Cryptic Command
1 Fact or Fiction
1 Mystical Teachings (tutor: High Tide, Blue Sun's Zenith, Stroke of Genius)
1 Rewind
1 Turnabout (untap your lands/tap all creatures)
1 Jace, the Mind Sculptor
1 Concentrate
1 Deep Analysis
1 Foresee
CC5 - 8
1 Mulldrifter
1 Dream Halls
1 Spellweaver Volute
1 Treachery
1 Force of Will
1 Fathom Trawl
1 Tidings
1 Time Warp
CC6 - 2
1 Mind's Desire
1 Time Spiral
CC7 - 1
1 Palinchron
CCX - 8
1 Repeal
1 Banefire
1 Recall
1 Flash of Insight
1 Reality Spasm (untap your lands/tap all creatures)
1 Braingeyser
1 Blue Sun's Zenith
1 Stroke of Genius
Pakan tarkoituksena on voittaa tuottamalla paljon manaa joko High Tiden tai Mana Flaren + untap efektien avulla (Palinchron tuottaa loputtomat manat kuudella landilla + yhdellä manan tuplaus efektillä) ja joko ampua tarpeeksi iso Banefire vastustajan päähän tai deckata hänet Braingeyesrilla/Zenithilla/Strokella. Alternative win conina toimii Jaska2.
Pakka voi myös pyörähtää Dream Hallsin avulla, jos High Tidea tai Mana Flarea ei löydy/saada resolvattua, pitchaamalla kortteja ja nostamalla uusia kunnes löytyy sopiva voittokeino.
Pakasta puuttuvia kortteja:
- Candelabra of Tawnos & Trinket Mage - Lisään nämä ja luultavasti AEther Spellbombin, kunhan vain saan rahaa Candelabran ostoon.
- Emrakul, the Aeons Torn - Time Warp efekti johon on sidottu voittokeino = kelpaa. Hankinnassa muttei vielä saatu.
- Sensei's Divining Top & Gifts Ungiven - Kaksi todella hyvää korttia, joita en pelaa, koska olen sitä mieltä, että ne kuuluisi olla bannissa (optimaalista buildia ajatellen: mitä poistaisitte näiden tieltä?).
- Capture of Jingzhou & Temporal Manipulation - Lisää Time Warp efektejä. Näidenkin kanssa on rajoitettu saatavuus ja raha toistaiseksi ongelma.
Pakkaan olisi myös tarkoitus lisätä neljäs väri:
- Tropical Island, Lotus Petal & Simic Signet - Vihreän mana lähteet. Pitäisikö Petal laittaa jo nyt sisään?
- Explore - Manakiihdytystä ja cantrip. Periaatteessa halpa alkupelin Time Warp.
- Heartbeat of Spring - Kolmas tuplamana vehje.
- Regrowth - Paras rekursio kortti.
- Rude Awakening - Untappaa tuplamanaa tuottavat läänit ja toimii myös voittokeinona.
- Sylvan Tutor & Worldly Tutor - Tutoreita Palinchronille/Emrakulille. En ole varma Sylvanista, mutta Worldlya luultavasti haluaisin ainakin pelata.
Jos/kun saan hommattua yllä mainitut kortit niin mitä niiden tieltä tulisi ottaa pois? Kaverin kanssa koitimme miettiä mitä deckistä voisi tiputtaa ja emme oikein olleet varmoja.
Harkinnassa olevia kortteja:
- Black Vise - Trinket Magella ja Dizzy Spellillä tutoroitava voittokeino. Tällä ja "draw X cards" spellillä voi voittaa pelin vaikkei olisi manoja vastustajan suoraan deckaamiseen.
- Cloud of Faeries, Peregrine Drake, Snap & Great Whale - Loput "etb untap lands" kortit. Mielestäni nämä eivät ole tarpeeksi tehokkaita, että näitä kannattaisi pelata, mutta mikä on muiden mielipide asiasta?
- Fathom Seer & Gush - "Ilmaisia" nostoja, mutta vievät pakalta tärkeitä resursseja: ländejä. Seeria voisi harkita, koska sitä voi pelata alkupelin seinänä...
- Gitaxian Probe & Serum Visions - Heikomman luokan cantripeja. Onko näille enää paikkaa tässä pakassa vai ovatko paremmat kortit syrjäyttäneet nämä?
- Ideas Unbound & Meditate - Mielestäni nämä vaativat liian vahvasti näiden pelaamis vuorolla voittamista. En usko näiden olevan tarpeen, mutta olenko väärässä..?
- Intuition - En ole tätä vielä uskaltanut sisään laittaa, mutta pitäisikö? Viimeistään vihreän tullessa mukaan tämä pitäisi saada mahtumaan sisään (High Tide/Heartbeat/Flare & High Tide/Regrowth/Revival = jees).
- Wall of Blossoms - Cantrippaava seinä. Pakka kaipaisi alkupelin puolustusta: olisiko tämä hyvä ratkaisu, jos saan vihreän lisättyä pakkaan (heikkouteina alkupelin vihreän tarve)?
Testattu ja todettu huonoksi:
- Visions of Beyond - Alkupelissä huono cantrip ja loppupelissä grave yleensä sekoittuu pakkaan Time Spiralilla tai poistetaan Flash of Insightilla.
Pakka tuntuisi kaipaavan lisää alkupelin puolustusta: mitä kannattaisi laittaa? Puuttuuko pakasta jotain olennaisia kortteja jo mainitsemieni yksilöiden lisäksi? Ja vielä tärkeämpi kysymys: mitä ottaa pois uusien korttien tieltä?[/list]
-
Itsekkin omistan vastaavanlaisen deckin, väreiltään se on UGRW- heartbeat,
mielestäni vihreä on kyseiselle deckille tärkeä väri, esim. manaramppiem muodossa (lääniä tiskiin parempi kuin talismaanit ja signetit imo.) Myöskin vahva basicland edustus auttaa bloodmoon yms. efectejä vastaan, vihreältä saa myös erilaiset ländienchat, jolloin et tarvitse välttämättä 6 ländiä sekä tuplaajaa saadaksesi tarvittavat manat combon pyörittämiseen.
Aether adept/Man-o'-War- tyyliset kortit ovat tuntuneet turhilta omassa deckissä, yleensä counteroin suorat häviöt ja muuten otan turpaan niin kauan, että voin pyöräyttää combon.
Valkoinen on sisällä sen takia, että sieltä saan miraris waken (yksi tuplaaja lisää) sekä martial coupin joka toimii poistona sekä alt winconina.
Hyväksi havaittuja deckistä pöytään hakevia kortteja ovat tooth and nail sekä wargate.
Pakkalistaa en voi laittaa, kun pakkani on toisella puolen suomea, mutta kait tästä jonkun idean voi saada.
-
Itsekkin omistan vastaavanlaisen deckin, väreiltään se on UGRW- heartbeat,
Heartbeat on oikeastaan ihan eri dekki, se perustuu pitkälti alkupelin ramppeihin, ja haluaa kalliimpia laputuksia yms. kun taas high tide pelaa monosinistä controllia siihen asti, kunnes päättää yhdellä vuorolla pyörähtää. Man-o'-warit ovat pakassa aika tärkeitä, kun vihreältä ei saa fogeja, ja joltain turbo-aggroilta ottaa muuten ihan suoraan pataan.
Laitan tähän myös oman listan, jos siitä vaikka saa jotain ideoita:
1x Aether Adept
1x Back to Basics
1x Blue Sun's Zenith
1x Braingeyser
1x Brainstorm
1x Call to Mind
1x Compulsive Research
1x Concentrate
1x Condescend
1x Counterspell
1x Cryptic Command
1x Deep Analysis
1x Delay
1x Dimir Signet
1x Dizzy Spell
1x Drift of Phantasms
1x Emrakul, the Aeons Torn
1x Fact or Fiction
1x Flash of Insight
1x Force of Will
1x Foresee
1x Frantic Search
1x Gifts Ungiven
1x Gigadrowse
1x Gitaxian Probe
1x High Tide
1x Ideas Unbound
1x Impulse
1x Into the Roil
1x Intuition
1x Mana Drain
1x Mana Leak
1x Meditate
1x Visions of Beyond
1x Merchant Scroll
1x Mind's Desire
1x Muddle the Mixture
1x Mystical Teachings
1x Opt
1x Pact of Negation
1x Palinchron
1x Peek
1x Man-o'-War
1x Peregrine Drake
1x Ponder
1x Portent (menossa vaihtoon, combovuorolla liian huono)
1x Preordain
1x Propaganda
1x Relearn
1x Remand
1x Repulse
1x Rewind
1x Sapphire Medallion
1x Sea Gate Oracle
1x Sensei's Divining Top
1x Serum Visions
1x Sleight of Hand
1x Snap
30x Snow-Covered Island
1x Solemn Simulacrum
1x Spell Pierce
1x Spellweaver Volute
1x Stroke of Genius
1x Talisman of Dominance
1x Telling Time
1x Treachery
1x Time Spiral
1x Turnabout
1x Twincast
1x Vendilion Clique
1x Venser, Shaper Savant
1x Wayfarer's Bauble
-
Oma listani on aika lähellä Stefanin listaa: 30 landia / 0 kiveä, lähes Mono-U. Pelasin pitkään vihreällä splashilla kunnes tajusin, että en pyöri koskaan Heartbeatin kautta. Nyt splashaan ainoastaan mustalta Demonicin ja Teachingsin flashbackin. Back to Basics ja Wasteen osumattomuus antaa paljon enemmän voittoja kuin runsaat värit.
Aloitusviestistä puuttuvista untappereista kaikki paitsi Great Whale ovat parempia kuin Reality Spasm. Drake on nuts, Snap toimii defensiivisenä korttina ja Cloudikin on hyvä, jos pitää epätoivoisesti kaivaa untapperia vähissä manoissa. Spasm vaatii ihan sikana manaa ennen kuin tekee mitään.
Muista ehdotetuista korteista Vise, Temple Bell / MoMa ja Gush/Seer ovat aivan hirveitä, Gitaxian Probe ja Serum Visions tärkeitä Voluten ja Personal Tutorin takia ja Intuition must-have. Ideas Unbound ja Meditate ovat pyörimään lähdettäessä yllättävän paljon kivempia kuin 5 manan vastaavat, ja voi niitä setuppinakin pelata jos käsi on pelkkää jörmyä.
En muuten ite tykkää Emrakulista, se ei tee mitään ennen pyörimistä eikä sen aikana ennen kuin saat jotenkin muuten generoitua 15 manaa. Braingeysir ja Zenith ovat riittäneen mainiosti voittokeinoiksi (mitä nyt joskus lenskarit ovat ajaneet).
Ekan vuoron Personal Tutor Merchant Scrolliin voi muuten olla hyvä play, varsinkin jos tiedät, mitä vastustaja pelaa.
Dekistä voi cuttaa:
1 Volcanic Island
1 Mana Flare
1 Banefire
1 Izzet Signet - turha splash
1 Mental Misstep - ei osu mihinkään
1 Opt - prefer sorcery
1 Dimir Signet - kokeilen ilman kiviä
1 Mind Stone
1 Talisman of Dominance
1 Muddle the Mixture - hidas ja ankee
1 Peer Through Depths - ei osu ikinä siihen, mitä haluis
1 Twincast - kova istumaan kädessä kuolleena
1 Drift of Phantasms - ei jaksa ilman flarea
1 Dream Halls - ei vain jaksa
1 Fathom Trawl - aivan kauhea
1 Time Warp - ei jaksa ilman flarea
1 Repeal - ei vaan osu mihinkään
1 Reality Spasm - huonoin untapperi
1 Stroke of Genius - 2 äksää riittää
1 Telling Time - tätä pelaan ite, mutta voi heittää mäkeen kun muuta ei keksi
Näitä en ite pelaa, vaikka hyväksyn:
1 Into the Roil - ei varmaan pääse potkimaan
1 Tidings - kallis
1 Jace Beleren
1 Jace, the Mind Sculptor - haluun että kortinnosto toimii myös combovuorolla
1 Mulldrifter
1 Concentrate - tätä melkein pelais mutta ei vaan ikinä mahdu
Noxious Revival voi olla tech, kiitos vinkistä ja pitänee koettaa.