MtgSuomi.fi

Kortit ja pakat => Keittiönpöytäpakat => Aiheen aloitti: Samulai - 24.09.11 - klo 11:18

Otsikko: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Samulai - 24.09.11 - klo 11:18
Ja hop. Update

(https://mtgsuomi.fi/keskustelu/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg191.imageshack.us%2Fimg191%2F6286%2Ffurnacenh.png&hash=13ddbdc5f9da3f70c0ecb7b0c39afc4e85644ae2)

optimikädellä 3. vuoron tappo mahdollinen. pyritään 2. vuoron tappoon.
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Padishar - 24.09.11 - klo 17:23
10 ländiä ei riitä alkuunkaan. Vaikka pakassa on keinoja hakea ländejä, tarvitaan landeja silti vähintään parisenkymentä (60 kortin pakassa, tämä näyttää olevan jostain syystä 61). Miksi haluat vain yhden ländin alkukäteen? Kyllähän tämä haluaa aina kakkosvuorolle 2 ländiä.
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Samulai - 25.09.11 - klo 16:37
10 ländiä ei riitä alkuunkaan. Vaikka pakassa on keinoja hakea ländejä, tarvitaan landeja silti vähintään parisenkymentä (60 kortin pakassa, tämä näyttää olevan jostain syystä 61). Miksi haluat vain yhden ländin alkukäteen? Kyllähän tämä haluaa aina kakkosvuorolle 2 ländiä.

Vakuutan, että väärässä oot.

Ja 61 korttia pakassa alunperin laskuvirheen ja sitten päättämättömyyden vuoksi.
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: teemuhy - 25.09.11 - klo 20:00
10 ländiä ei riitä alkuunkaan. Vaikka pakassa on keinoja hakea ländejä, tarvitaan landeja silti vähintään parisenkymentä (60 kortin pakassa, tämä näyttää olevan jostain syystä 61). Miksi haluat vain yhden ländin alkukäteen? Kyllähän tämä haluaa aina kakkosvuorolle 2 ländiä.

Vakuutan, että väärässä oot.

Ja 61 korttia pakassa alunperin laskuvirheen ja sitten päättämättömyyden vuoksi.

Mielipiteenne on kovin ulosteinen, arvon kanssaforumisti. 10 lääniä tietää helevetisti mulliganeja ja kyyneleitä, kun fnm-holoja ei irtoakaan.
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: IRIAD - 25.09.11 - klo 20:12
Vakuutan, että väärässä oot.

Ja 61 korttia pakassa alunperin laskuvirheen ja sitten päättämättömyyden vuoksi.
Miekin vakuutan että oot väärässä. Vaikka saisitkin yhen landin aloituskäteen (joka ei 10:lla ole edes mitenkään varmaa) niin toi dekki on siltikin auttamattoman hidas. Steel voittaa optimidrawilla vuorolle kolme, jossa ajassa oot saanut aikaiseksi tasan et mitään. Landifikserisi maksavat joko kaksi tai vaativat lisämanaa tulevilla vuoroilla, ja siulla ei ole mitään tapaa oikeasti estää vastustajaa voittamassa siinä ajassa kun yrität saada minkäänlaista gameplania aikaiseksi.

Lisää maata ja varteenotettavampia keinoja voittaa. Nykyisellään toi ei riitä ja tarvii apua monia metan dekkejä vastaan (tällä hetkellä vastaukset esim. aggroon ovat aivan riittämättömät).
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: miinin - 25.09.11 - klo 21:03
Vakuutan, että väärässä oot.

Jos haluat apua muilta foorumisteilta, niin kannattaa kuunnella mitä he sanovat - samaa mieltä ei tarvitse olla, mutta eroavalle mielipiteelle, etenkin näin reilusti valtavirrasta poikkeavalle, pitää kuitenkin antaa perustelut.
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Eibon - 26.09.11 - klo 08:51
tota 10 lääniä on pelattu ainoastaan "stompyssä" jossa kaikki maksoi yhden manan tai olivat ilmaisia... stompyssä pelattiin myös neljää land grandiä... joten senkin manat oli 14.

Ensinksi vaihtaisin kaikki ländin haku artifactit ländeiksi ja manacost 4 vehkeet kanssa, siten että ländejä olisi 21-24kpl. Jos pelaat vain keittiön pöydällä, etkä siis standardia, voisit harkita mirrodin aikaisia artifact ländejä, kuten great furnace ja seat of synoid. Sitten heivaisin noi spellbombit kaikki mäkeen, ne on hitaita täyttämään grave artifacteilla, jos sen strategian mukaan mennään.

Forbidden alchemy vois olla ihan toimiva haku vehje.. saat etittyä salvoa ja samalla sille tavaraa graveyardille. Sitten toi creature puoli on vähän viellä hakusessa... pelaisin useampaa ukkoa. ornithopter ja memnite toimii hyvin ton riddle smithin kanssa, ja menevät artifact creatureina nopeasti itsekkin gravelle, kunhan blockit niillä jotain uhkia.

Ja kun kerran pelaat punasta, niin muutama board cleaner tarvittais pitämään sut hengissä nopeita ukkoarmeijoita vastaan. Vaikka pyroclasm tai slagstorm.
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Nastaboi - 26.09.11 - klo 09:53
Huomannet, että pakkasi siirrettiin aika nopeasti Keittiönpöytäalueelle. Miksikö? Kenties suurin syy löytyy tästä:

10 ländiä ei riitä alkuunkaan.

Tämä ei ole yksittäisen käyttäjän mielipide, vaan kaikkien peliä vähänkään pidempään kilpatasolla pelanneiden tiedostama tosiasia. Jos ihan oikeasti tarkoitus oli saada pakasta vakavasti otettavaa läjää, tämän tosiasian tunnustaminen on ensimmäinen askel siihen suuntaan. Sen sijaan vastauksesi

Vakuutan, että väärässä oot.

antaa ikävä kyllä sellaisen kuvan, että et tosissasi halua kuulla, mitä pakassasi on kehitettävää, vaan postasit listan kenties vain kerätäksesi kehuja omaperäisestä ideasta.

Vaatii jonkun verran nöyryyttä tunnustaa oma erehtymättömyys ja ottaa vastaan neuvoja. Osoittaa toisaalta aikamoista röyhkeyttä kasata pakka ilman minkäänlaista käsitystä niistä reunaehdoista, jotka formaatissa pärjäämiseen vaaditaan, sekä suoralta kädeltä kieltäytyä asiallisesti annetuista neuvoista.
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Samulai - 26.09.11 - klo 13:00
no kyllä saitte yhdestä lauseesta paljon irti, ruvetaanpa tässä perustelemaan...

Padishar, teemuhy, IRIAD voin saada lisää lääniä:
1)wandeders twigillä vuorolla 2.
2)spellbombilla jonka vuorolla räjäytän ja nostan yleensä läänin joka pelataan ja sitten tulee lisää bombeja tai ehdotettujen parannusten kautta pientä artifact-otusta seisoskelemaan eteen.
3)rikon spellbombin goblineiks joista saa manaa lungella (tämä toistaseks vähän toimimaton systeemi, jota koitan parannella.)

Eibon, olet ainoa jonka kommenteista oli OIKEASTI mitään apua, onneksi olkoon. spellbombbeja on pakassa kumminkin vähän pakko pitää, sillä tämä tyhjentää ilman niitä kätensä todella nopeasti, eikä vastaavia Artifact hautaan-nosta kortti yhdistelmiä löydy mistään. Jos tahdot että poistan, niin et tietäis hyviä +-=0 lappuja mitä pistää tilalle?
Mitä tulee ehdotukseesi adventure's amuletin ja muiden korvaamisesta lääneillä, niin mitä sinne hautaan sitten laitetaan, tarkennatko? Olisi salvolla ja muilla jotain materiaali oltava kuitenkin... Mutta kaikki muut ehdotuksesi harkitsen tarkasti, olivat asiallisia, mitä ei voi sanoa muiden kommenteista.

Nastaboi, MITÄ ****A. Jos tämä pakka olisi valmis, en postaisi sitä tänne. Laitoin sen saadakseni apua, en katsoakseni kun sen idea romutetaan ja minut haukutaan TÄMMÖSELLÄ COMMONPASKALLA LESOTTAMISESTA. En kieltäydy annetusta HYVÄSTÄ neuvosta, mutta nykyisellään kädessä pyörii tällä pelatessa 3-8 lääniä jatkuvasti, joten niiden topdeckkaaminen saa kyyneleet silmiin. ei viitsi pelata yli 15 jos sitäkään vaikka normisti pidän oikeana määränä 20-23:a.

Formaatissa pärjäämiseen tarvittavia ominaisuuksia mitä tämä yksilö omaa ovat juuri tuo riittäävä nopeus ja pärjääminen counteroinnille ja massatuholle (joskus tulee voitto jossain viidessä vuorossa (jos ei vastustaja kauheesti disturboi ja en jumitu nosteleen läänejä) ja kaks viimosta ei suuremmin haittaa ellei vastustaja pysty pelaamaan 3-4 counteria lopetusvuoron aikana (standardissa mahdollista mutta ei yleistä).)

Ja yleisesti tiedoksi, parin viikon tällä pelailun jälkeen tarvittava ensimmäinen ländi on jättänyt nousematta YHDEN kerran.

Ja ennakoidakseni tulevia kommentteja niin se että haukuin tätä commonpaskaksi EI tarkoita että en silti halua saada siitä parempaa, joten jos tahdotte huomauttaa asiasta, säästäkää näpppäimistöänne.

Ja vielä lopuksi: Kaivataan eibonin antaman kommentin tapaisia auttamis- ei vittuilumielessä annettua kommenttia.



Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Padishar - 26.09.11 - klo 14:37
no kyllä saitte yhdestä lauseesta paljon irti, ruvetaanpa tässä perustelemaan...

Padishar, teemuhy, IRIAD voin saada lisää lääniä:
1)wandeders twigillä vuorolla 2.
2)spellbombilla jonka vuorolla räjäytän ja nostan yleensä läänin joka pelataan ja sitten tulee lisää bombeja tai ehdotettujen parannusten kautta pientä artifact-otusta seisoskelemaan eteen.
3)rikon spellbombin goblineiks joista saa manaa lungella (tämä toistaseks vähän toimimaton systeemi, jota koitan parannella.)

Eibon, olet ainoa jonka kommenteista oli OIKEASTI mitään apua, onneksi olkoon. spellbombbeja on pakassa kumminkin vähän pakko pitää, sillä tämä tyhjentää ilman niitä kätensä todella nopeasti, eikä vastaavia Artifact hautaan-nosta kortti yhdistelmiä löydy mistään. Jos tahdot että poistan, niin et tietäis hyviä +-=0 lappuja mitä pistää tilalle?
Mitä tulee ehdotukseesi adventure's amuletin ja muiden korvaamisesta lääneillä, niin mitä sinne hautaan sitten laitetaan, tarkennatko? Olisi salvolla ja muilla jotain materiaali oltava kuitenkin... Mutta kaikki muut ehdotuksesi harkitsen tarkasti, olivat asiallisia, mitä ei voi sanoa muiden kommenteista.

Nastaboi, MITÄ ****A. Jos tämä pakka olisi valmis, en postaisi sitä tänne. Laitoin sen saadakseni apua, en katsoakseni kun sen idea romutetaan ja minut haukutaan TÄMMÖSELLÄ COMMONPASKALLA LESOTTAMISESTA. En kieltäydy annetusta HYVÄSTÄ neuvosta, mutta nykyisellään kädessä pyörii tällä pelatessa 3-8 lääniä jatkuvasti, joten niiden topdeckkaaminen saa kyyneleet silmiin. ei viitsi pelata yli 15 jos sitäkään vaikka normisti pidän oikeana määränä 20-23:a.

Formaatissa pärjäämiseen tarvittavia ominaisuuksia mitä tämä yksilö omaa ovat juuri tuo riittäävä nopeus ja pärjääminen counteroinnille ja massatuholle (joskus tulee voitto jossain viidessä vuorossa (jos ei vastustaja kauheesti disturboi ja en jumitu nosteleen läänejä) ja kaks viimosta ei suuremmin haittaa ellei vastustaja pysty pelaamaan 3-4 counteria lopetusvuoron aikana (standardissa mahdollista mutta ei yleistä).)

Ja yleisesti tiedoksi, parin viikon tällä pelailun jälkeen tarvittava ensimmäinen ländi on jättänyt nousematta YHDEN kerran.

Ja ennakoidakseni tulevia kommentteja niin se että haukuin tätä commonpaskaksi EI tarkoita että en silti halua saada siitä parempaa, joten jos tahdotte huomauttaa asiasta, säästäkää näpppäimistöänne.

Ja vielä lopuksi: Kaivataan eibonin antaman kommentin tapaisia auttamis- ei vittuilumielessä annettua kommenttia.

Melko aggressiivinen vastine. Huomauttaisin, että "Mutta kaikki muut ehdotuksesi harkitsen tarkasti, olivat asiallisia, mitä ei voi sanoa muiden kommenteista." on melkoinen väite, koska ei tässä kukaan mitään asiattomuuksia ole postaillut ehkä sinua lukuunottamatta. Mutta asiaan:

10 ländillä saat keskimäärin sen yhden ländin aloituskäteesi, ja se on yleensä Mountain koska Islandeja on pakassa vain kaksi. Tällä ländillä voit pelata ykkösvuorollasi siis Slag Fiendin (paitsi ettet pelaa koska se vain kuolisi ilman fakseja gravella), jonkun yhdeksästä Spellbombista tai yhden neljästä Adventurer's Amuletista. Todennäköisyys nostaa ländi kakkosvuorolle, jos aloitit pelin, on 9/53 (oletan 60 kortin pakan) eli noin 17 %. Eli hyvin usein olet sen yhden ländin varassa vielä kakkosvuorolla, ja se on hyvä uutinen vain jos ykkösvuoron pelauksesi oli tuo amuletti. Vaikka nostit oikean ländin ykkösvuoron Flight/Panic Spellbombiin, vaatii silti sen rikkominen kakkosvuorolla sitä, että vastustajasi on pelannut creaturen abilityn targetiksi, ja näin ei aina käy.

Lisäksi vaikka onnistuisit nostamaan kaksi ländiä kakkosvuorolle ja pelaat vaikka Mycosynth Wellspringin, olet silti käyttänyt jo kaksi vuoroa manojasi vain fiksataksesi omat ländiasiasi. Vastustaja on tässä vaiheessa jo saanut alkupelinsä käyntiin (aggressiivinen pakka pelannut uhkia tiskiin, combo saanut rauhassa etsiä kombobalasiaan ja controllipakka valmistanut puolustuskeinojaan ja valmistautuu loppupelin voimakkaisiin finisher-kortteihinsa).

Jos onnistut pelaamaan kolmosvuorolla 3 untapatulla ländillä, mikä ei ole kovinkaan todennäköistä, pääset pikkuhiljaa aloittamaan pelin tällä pakalla. Rupeat täyttämään graveasi artifacteilla, pelaamaan ehkä Slag Fiendiä tai muita uhkia. Scrapyard Salvo ei ole vielä lähelläkään tehdä tarpeeksi vauriota. Ei vaikuta siltä, että täysin passiivista vastustajaakaan vastaan tällä pakalla onnistuu tehdä viidennen vuoron voittoja, mikä on ei-kontrollipakalle melko perusvaatimus Standardissa.

Eli vähäisen ländimäärän kompensoiminen ländiä hakevilla artifakteilla hidastaa peliäsi aivan liikaa. Vaikka idea on järkevä, eli että samalla kortilla saa sekä ländin käteen että artifaktin gravelle, se vie auttamatta liikaa manaa etkä pääse vaikuttamaan varsinaiseen pöytätilanteeseen yhtä tehokkaasti kuin vastustajasi.

Pakan toimivaksi saattaminen vaatii isoja muutoksia, ja itse alottaisin sinisen heivaamisella, koska ei Flight Spellbomb ole kaiken vaivan arvoinen. Sininen kannattaisi korvata vaikka mustalla ja ottaa esimerkiksi build around me -kortiksi Innistradin Heartless Summoning. Sen avulla saat creaturet halvalla pelattua (kuten vaikka Solemn Simulacrum joka hakee myös sitä ländiä, ja Perilous Myr on ilmainen Shock ja täyttää gravea heti). Lisäksi musta Spellbomb saattaa olla ihan hyvä metagame-valinta Innistrad-standardissa ja se ei vaadi creaturea targetiksi jotta sen voi posauttaa kortiksi.
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: luma - 26.09.11 - klo 14:55
Tässäpä vielä vähän tarkkoja todennäköisyyksiä (10 landia 60 kortin pakassa):

0 landia aloituskäteen: 25,9 %
tasan 1 landi aloituskäteen: 41,1 %
tasan 2 landia aloituskäteen: 24,7 %
ainakin 1 landi aloituskäteen: 74,1 %

1 landin avauskäden jälkeen toinen ländi 2. vuorolla: 17,0 %
...ei toista landia 2. vuorolla: 83,0 %
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Eibon - 26.09.11 - klo 15:14
Tässä vois miettiä pakan viemistä standardin ulkopuolelle, jos ajatellaan vaikkapa lekaa, niin saisit spellbombit korvattua mishraŽs ja urzaŽs baubleilla, jolla saat haluamasi efectin ilmaiseksi, eli bauble montuun ja uusi pahvi kouraan. Riddle smithin kanssa saat vielä loottauksen kaupanpäälle. Jos lisäät noi ehdottamani artifact ländit, niin ländiongelmasi poistuu, koska voit heivata aina ylimääräiset ländit riddlesmithillä veke. Smithejä laittasin pakkaan muuten yhden lisää, koska jokainen tuo ylimääräisen loottauksen/faksi. Sitten jos valitset tän legacyn tien niin hankkisin deckkiin neljä sage of lat namia. Ne tekis noiden ichord pökäleiden kanssa melkosen kortin nostovoiman. Lisäksi voisit nostaa korteiksi kaikki blockkauksessa muutenkin rikki menevät ornithopterit ja memnitet joita jo ehdotin.

niin ja baublen ansiosta voit pelata myös slagin ensimmäisellä kierroksella, mikä ei ole ollenkaan huono juttu.
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Samulai - 26.09.11 - klo 15:18
ASIA1: Optimivastaus, kiitti, padishar. Aattelin kyllä jatkaa sinisen pelaamista (ihan riddlesmithin ja mahdollisen divinationin takia) jos saan ympättyä nuita ehdotettuja 0-artifacteja sekaan, mutta mustan ymppääminen ON hyvä idea. Ja nyt kun oikein aattelen niin Solem tosiaan on standardissa.

Olet oikeassa, artifactien käyttö läänien hankkimiseen on hidasta, vaikka yritänkin siinä ainoana tarkoituksena täyttää hautaa. Olisiko mitään parempaa systeemiä tarjota, ite en mitään muuta keksinyt.

Sanosittasko mitä ootte mieltä jos kuvioon tulisi moriok replica ja/tai semblance anvil?

Ja kaikki jotka yhä haluatte läänittää tämän uudelleen, niin kertokaa mitä pois ja miten estää läänien todella kiusallinen topdecckaus. Itse olen nykyisiin lääneihin täysin tyytyväinen, mutta olen avoin ehdotuksille. Semmoset "liika vähän läänejä, lisää niitä" -tyyppiset viestit ei ole mielestäni kovin rakentavia...

ASIA2: Lasken asiattomaksi viestiksi kaiken off-topicin ja sellaiset viestit joissa ei anneta pakan suhteen mitään neuvoja vaan pelkkiä arvosteluja ja sellaisten kanssa menee aina hermot ja tulee kirjoitettua mitä sattuu. Jos tämä selittäisi sen miksi pidin kaikkia kommentteja Eibonin ehdotuksia lukuunottamatta asiattomina.

Pyydän anteeksi jos loukkasin jotakuta, pyrin siihen ettei se toistu.

ASIA3: oho, tuli lisää viestiä. Niin, en aio poistaa standardista, kun tästä oli tarkoitus tulla se legendaarinen "toinen pakka" jonka olen ikinä viitsinyt standardiin laittaa. Mutta kai mulla olis mahdollista tehdä toinen versio sen ulkopuolelle...
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Eibon - 26.09.11 - klo 15:49
ehdotelma pakan legacy versiosta.

Manabase:18
4 Seat of Synoid
4 Great Furnace
4 Vault of Whispers
4 Lotus Petal
1 Mountain
1 Island

Tontut: 24
4 Slag Fiend
4 Memnite
4 Ornithopter
4 Sage of Lat-Nam
4 Riddle Smith
4 Perilous Myr

Muut vehkeet: 17
4 UrzaŽs bauble
4 MishraŽs Bauble
4 Ichor Wellspring
3 Scrapyjard Salvo
3 WanderereŽs Twig

sivupakkaan voi laittaa ainakin pyroclasm tyyppiset board cleanit.
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: teemuhy - 26.09.11 - klo 16:05
2)spellbombilla jonka vuorolla räjäytän ja nostan yleensä läänin

Jos pakka on sopivasti stäkätty, niin joku 2-4 lääniä riittää hyvin. Miksi pelata kymmentä?
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Padishar - 26.09.11 - klo 16:15
Missasin nuo Riddlesmithit. Ne ovatkin hyvä syy pysyä sinisessä, ja syy lisätä sinisen manan määrää niin että semmoisen noustessa saa sen aina peliin kakkosvuorolla. Eli UR-versioon ainakin pitäisi heti lisätä Innistradin UR-dualit.

Tässä on 18 ländin versio, ja en ole varma riittääkö 18 vai pitääkö olla enempää. Mutta tämmöisellä nyt ainakin lähtisin kultakalastelemaan, että millaisia pelejä saisi aikaiseksi.

cmc1
4 Flight Spellbomb
4 Panic Spellbomb
4 Slag Fiend
4 Kuldotha Rebirth

cmc2
4 Riddlesmith
4 Perilous Myr
4 Oxidda Daredevil
4 Ichor Wellspring
4 Mycosynth Wellspring

cmc3
4 Scrapyard Salvo
2 Piston Sledge

Lands
4 Sulfur Falls
7 Island
7 Mountain
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Samulai - 26.09.11 - klo 18:47
Nn nyt alkaa tulla sitä kaipaamaani asiaa kunnolla. juu, hyvä oli tuo versio, mutta pitäsin vielä infernal lunget sisällä, ihan pienmuotosena speedinä. ja laitan otuksia kumminkin ne memnitet ja muut.

ei kukaan keksisi, että jos koittasin vain laittaa pakan täyteen 0-artifacteja ja riddlesmithit, niin millä saisin pidettyä käden koon vielä aisoissa kun pyöritys alkaa. parhaassakin tapauksessa tilanne olisi siis= 7 artifactia haudassa, 7 kentässä, käsi tyhjä. mahdollisesti voi uhrata kaikki saadaksesi hautaan yht. 14 artifactia, mutta sitten on slag fiendille ja salvolle vähänlaisesti kädessä paikkoja.
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Nastaboi - 26.09.11 - klo 21:32
Pelasin 20 testipeliä kultakalaa vastaan aloitusviestin pakalla. Kultakala pelasi aina vuorolla 2 Tormented Soulin eikä muuta. Kaikki Mountain + Panic Spellbomb -kädet pidettiin, koska pommista nousee kumminkin toinen lääni. Pelit:

G1 Play: Käsi Mountain, Panic Spellbomb, Myr, Salvo, 2x Artillerize -> Mulligan kuuteen: 2 land, Smith, Salvo, Rebirth I. Wellspring
Toka nosto antoi M. Wellspringin, kultakala kaatui vuorolla 6.

G2 Draw: Mulligan viiteen (ei landeja): Mountain, Myr, Smith, H+P pommit
Tokan vuoron pommista ei nouse toista landia. Toinen landi nousee vuorolla 7 toisesta p-pommista, minkä jälkeen h-pommilla saa kaivettua kolmannen vuorolla 8.

G3 Play: Mountain, Amulet, F+H pommit, Smith, Birth, Fling
Kultakala kuolee vuorolla 6.

G4 Draw: 2 Mountain(!), Amulet, M+I springit, Slasher, Fling
Vuorolla 6 ajellaan 20. lämä sisään.

G5 Play: Mountain, amulet, 2 I-spring, Plunge, Salvo, P-Bomb
Kolmas landi nousee vuorolla 5. Tarpeeksi lämää saadaan tehtyä vuorolla 8.

G6 Draw: Mountain, Amulet, H-Bomb, Plunge, Myr, Artillerize, Fiend
2 landia pakan päältä, how lucky! Kultakala kaatuu vuorolla 6.

G7 Play: 3 Mountain(!), P-Bomb, Myr, 2 Slasher
Neljännellä vuorolla nousee sopivasti Plunge, jolla saa castattua Slasherin. Ajovoitto vuorolla 6.

G8 Draw: 2 land(!), M-spring, 2 Rebirth, Plunge, Salvo.
Ensimmäiset nostot landi ja Riddlesmith mahdollistavat tiukan 5. vuoron tapon.

G9 Play: Mountain, 2 Plunge, I+M Wellspring, Slasher, Fling -> Mulligan kuuteen: Mountain, Plunge, F-Bomb, Fiend, 2 Slasher -> Viiteen: No land -> Neljään: Island, F+H pommit, Myr
Amuletti nousee vuorolla 7, Wellspringin pääsee pelaamaan vuorolla 9.

G10 Draw: Mulligan kolmeen (ei landeja): Mountain, 2 F-Bomb
Amuletti nousee vuorolla 3. Vuorolla 7 nousee ensimmäinen bisneskortti, Riddlesmith.

G11 Play: Mountain, Amulet, Plunge, Rebirth, Fiend, F-Bomb, Fling
Pakan päältä nousee kivasti lääniä ja vuorolla 6 tulee vähintään 20 päähän.

G12 Draw: Mountain, 2 Myr, F-Bomb, I+M Spring, Salvo -> Mulligan kuuteen: no land -> Viiteen: Mountain, Amulet, Plunge, Rebirth, Salvo
Kolmatta landia ei nouse, mutta toisen Rebirthin avulla ajellaan tarpeeksi joskus vuorolla 7.

G13 Play: Island, REbirth, Salvo, Myr, smith, fiend, M-Spring -> M6: no land M5: 2 Mountain, Amulet, H-Bomb, M-Spring
Riddlesmith nousee vuorolla 4. Tarpeeksi lämää saa aikaisintaan vuorolla 8.

G14 Draw: Mountain, 2 P-Bomb, Plunge, Salvo, Myr, Slasher
Pommista ei yllättäen nousekaan toista landia, mutta neljännestä draw stepistä nousee. Plungella castattu Slasher ajaa juuri tasalämät Flingin avulla vuorolla 7.

G15 Play: 3 land(!), P+H pommit, myr, Plunge
Bisnestä ei oikein näy ja turpiin annetaan vasta vuoron 7 jälkeen.

G16 Draw: Island, Amulet, Rebirth, I+M Spring, P-Bomb, Fiend
Fiend ja Rebirth ajelevat tarpeeksi vuorolla 6.

G17 Play: Mountain, P-Bomb, 2 Fien, Myr, M+I Spring
Toinen landi nousee vuorolla 3. Toisen Rebirthin topdekkaus mahdollistaa kuitenkin tapon vuorolla 6.

G18 Draw: 2 land(!), I+M Spring, Myr, H-Bomb, Slasher
Rebirthin topdekkaus ja vuoron 5 tappo Artillerizella.

G19 Play: Mountain, F-Bomb, Plunge, I-Spring, Slasher, 2 Salvo -> M6 Mountain, F+H-Bomb, Rebirth, Myr, I-Spring
Toista landia ei nouse koskaan. (Rebirth tekee 21. damagen vuorolla 9.)

G20 Draw: Mountain, P-Bomb, Rebirth, 2 Smith, Fling, Salvo
Pakan päältä Amuletti, sitten M-Spring. Pataan vuorolla 6.

Tiivistelmä:

Tappo T5 on play: 0
T5 on draw: 2
T6 on play: 5
T6 on draw: 4
T7 on play: 1
T7 on draw: 2
T8 tai myöhemmin (fizzle) on play: 4
T8 on draw: 2

Tapoista yhtä lukuun ottamatta kaikki sisälsivät Rebirth-tokeneilla ajelua.

Mulligan kuuteen: 2
M5: 2
M4: 1
M3: 1

Mulligoidessa ainoana kriteerinä oli manojen toimivuus.

Aloituskädessä 1 landi (pidetyistä käsistä): 13
2 landia: 5
3 landia: 2

Pakassa on potentiaalia, jos kerran kultakala kyykistyi puolet ajasta vuorolla kuusi. Aivan liian usein kakkosvuoron vain joutui käyttämään siihen toisen landin kaivamiseen, mikä tuntui hidastavan liikaa. Infernal Plunge ja Horizon Spellbomb olivat joka ikisessä tilanteessa huonompia kuin maakortti. Plunge ei missään vaiheessa nopeuttanut peliä, landiin verrattuna teki asioista aina hitaanpaa ja kankeampaa. Lisää sacrifice outletteja artifakteille tarvitaan.

[EDIT] Hups, viesti lähti vahingossa kesken muokkauksen.
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Samulai - 27.09.11 - klo 09:51
Pakko sanoa että nastaboi kohotti hieman rankkiaan mun silmissä. Aika harvoin näkee että ihan auttamishalusta näkee tommosen vaivan. *nostaa hattua*

No juu, tää pakka on tällä hetkellä testailemassa uutta buildia. Se ei ole tässä nyt käsillä mut postaan sen heti kun mahdollista. Ja sainpa tungettua sisään 15 lääniä ja suht. usein nousevan 3-5 vuoron tapon.
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Saimu - 27.09.11 - klo 15:18
Pakko sanoa että nastaboi kohotti hieman rankkiaan mun silmissä. Aika harvoin näkee että ihan auttamishalusta näkee tommosen vaivan. *nostaa hattua*

No juu, tää pakka on tällä hetkellä testailemassa uutta buildia. Se ei ole tässä nyt käsillä mut postaan sen heti kun mahdollista. Ja sainpa tungettua sisään 15 lääniä ja suht. usein nousevan 3-5 vuoron tapon.

Voisitko antaa meille uudella versiolla samanlaisen 20 pelin sarjan kuin Nastaboin tekemä?
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Samulai - 27.09.11 - klo 15:47
Pakko sanoa että nastaboi kohotti hieman rankkiaan mun silmissä. Aika harvoin näkee että ihan auttamishalusta näkee tommosen vaivan. *nostaa hattua*

No juu, tää pakka on tällä hetkellä testailemassa uutta buildia. Se ei ole tässä nyt käsillä mut postaan sen heti kun mahdollista. Ja sainpa tungettua sisään 15 lääniä ja suht. usein nousevan 3-5 vuoron tapon.

Voisitko antaa meille uudella versiolla samanlaisen 20 pelin sarjan kuin Nastaboin tekemä?

tee ihan rauhasa ite :D
ihmettelen nimittäin itekki miten nastaboi jaksoi tuon, ite en edes harkitse vaikka ois kuin nopea pakka.
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: kivi - 27.09.11 - klo 16:17
Pakko sanoa että nastaboi kohotti hieman rankkiaan mun silmissä. Aika harvoin näkee että ihan auttamishalusta näkee tommosen vaivan. *nostaa hattua*

No juu, tää pakka on tällä hetkellä testailemassa uutta buildia. Se ei ole tässä nyt käsillä mut postaan sen heti kun mahdollista. Ja sainpa tungettua sisään 15 lääniä ja suht. usein nousevan 3-5 vuoron tapon.

Voisitko antaa meille uudella versiolla samanlaisen 20 pelin sarjan kuin Nastaboin tekemä?

tee ihan rauhasa ite :D
ihmettelen nimittäin itekki miten nastaboi jaksoi tuon, ite en edes harkitse vaikka ois kuin nopea pakka.

Ilman todisteita on aika vaikea ottaa vakavasti kommentteja kuten "suht. usein nousevan 3-5 vuoron tapon". Optimitilanteessa varmaankin 3. vuoro on juuri ja juuri mahdollinen, mutta sanoisin että keskimäärin ollaan lähempänä sitä viidettä vuoroa. Ja nythän pakassa on jo 19 mana sourcea (tosin opaalit saattavat istua rundilla 2 vielä ilman toimintaa jos kehnosti nousee ja ländi+opal käsi saattaa olla kuollut) + ländin haut eli kauas on tultu siitä kymmenen ländin määrästä.

Edelleen interaktio toiseen puoleen pöytää on todella vähäistä ja epäilen että oikeissa peleissä tulee esim. Temppu Steeliä vastaan vaikeuksia. Hyödyllisempää olisi löydä kortit kasaan ja pelata se 20 matsia muita pakkoja vastaan kuin teoritisoida.
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Padishar - 27.09.11 - klo 16:34
Jos on ihan uutta pakkaideaa kehittämässä ja miettii korttivalintoja ja ländin määrää yms. pakkaan, niin täytyyhän niitä testipelejä tehdä jotta osaa tehdä oikeanlaisia muokkauksia. Eihän tuollaisessa olematonta vastustajaa vastaan tehdyssä 20 pelin sarjassa mene aikaakaan kuin joku vartti, riippuen kuinka hyvin jaksaa sekoittaa pakan uudelleen. Ymmärrän että kaikkia kortteja ei välttämättä omista, mutta proksyjä voi käyttää siinä tapauksessa.

Eihän pelkkä teoretisointi riitä, vaikka olisi kuinka kokenut pakanrakentajakonkari. Eikä sen teoreettisen nopeimman voiton saavuttaminen ole tärkeää vaan se, että pakasta nousee kohtuu nopea voitto suurimassa osassa pelejä. Jos voittaa kerran kymmenestä pelistä vuorolla 3 kun nousee juuri oikeat vehkeet, ja loput yhdeksän kertaa vuorolla kuusi tai myöhemmin, ei hyvältä vaikuta.

Sitten kun on pakka hiottu jokseenkin toimivaan malliin yksin tehdyillä testinostoilla, niin kannattaa kaverin kanssa pelailla sitten semmoisia pelejä missä on oikea vastustajakin ja sen perusteella sitten miettiä että onkohan pakassa potentiaalia FNM:ään sen verran että ei ihan joka matsia häviä.
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Saimu - 27.09.11 - klo 16:54
Piti hetki raapia päätä miten tuolla deckillä voitetaan playlta kolmannella vuorolla. Vähän spesiaalin käden se vaatii ja ei taida valitettavasti olla oddsit sen puolella, että olet kovin usein semmosta nostamassa. Tiedän, että ignoraat tämän viestin ja ihmettelinkin lähinnä miksi edes postaan, kun ei sinuakaan näytä kauheesti kiinnostavan tehdä mitään deckin eteen.
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Samulai - 27.09.11 - klo 17:37
Eli te siis todella luulette, että en ole pelannut tällä testipelejä? *itkee* *hakkaa päätä seinään*

Testipelit pelattu goblin belcheriä ja reassembling-milliä vastaan ja ottaen huomioon, mitä piti saada tehtyä ja miten äkkiä, pakka toimi mielestäni hyvin. En kuitenkaan pysty ruveta postaamaan matsiraportteja tänne, aikaa ei yksinkertaisesti ole. äkkiä ehdin nytkin käydä täällä laittamassa tämän, ja sitten palattava lueskelemaan kokeisiin. uuden version kokoamiseen ja testipeleihinkään ei mahdottomasti aikaa ollut, mutta tuli niitä muutama jossain välissä pelattua.

Ja samaa mieltä, on se combo vähän piilossa suurimman osan ajasta, mutta turha sitä on voivotella, ratkaisu tässä pitää löytää.

eikä se nyt mahdottoman spesiaalia vaadi.
1. vuoro - pelaa lääni.
2. vuoro - lääniä ja tuo memite (mitä muuta olisi mahdollista saada jo 1. vuorolla? ehdotuksia) pelaa siihen plunge, tuo riddlesmith ja ala pyöritellä 0-artifacteja. jos nousee yksikin opal, niin eka salvo tulee samalla vuorolla.
3. vuoro - lisäät lääniä, mahdollisesti loppuja artifacteja hautaan ja uusi salvo.
Tätä osaa työstetään nyt toimivammaksi.

Saimu, minua ei siis kiinnosta mikä? Jos en tahtoisi tehdä deckin eteen mitään, niin miksi kummassa olisin laittanut sen tänne?
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Saimu - 27.09.11 - klo 17:53
1. vuoro - pelaa lääni.
2. vuoro - lääniä ja tuo memite (mitä muuta olisi mahdollista saada jo 1. vuorolla? ehdotuksia) pelaa siihen plunge, tuo riddlesmith ja ala pyöritellä 0-artifacteja. jos nousee yksikin opal, niin eka salvo tulee samalla vuorolla.
3. vuoro - lisäät lääniä, mahdollisesti loppuja artifacteja hautaan ja uusi salvo.
Tätä osaa työstetään nyt toimivammaksi.
Anteeksi että olen hieman hidas. Voisitko selittää vielä tarkemmin askel askeleelta mitä teet tuossa ja montako damagea missäkin vaiheessa tehdään? En oikein ymmärrä  :'(
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Samulai - 27.09.11 - klo 18:04
1 - pelaa lääniä (ja tässä kohtaa pitää keksiä jotain muutakin tehtävää. ehdotuksia)

2 - pelaa lääniä. pelaa memnite. pelaa infernal plunge. pelaa riddlesmith. pooliin jää 2 punaista manaa. pelaa 0-artifacteja, sitten nosta niitä lisää ja diski muita. yritä saada daredeviliä, lisää plungeja sekä salvoa käteen. (myös jotain nostoa olisi tässä vaiheessa kiva pelata. ehdotuksia) jos tulee YKSIKIN mox opal, niin pelaat ja nostat manaa, jolloin pyörityksen loputtua on manaa heittää vastustajaa päähän salvolla n. 4-5 dmg.

3 - pelaa lääniä, mahdollisesti voit lisätä vielä artifactien määrää haudassa. sitten pelaa daredevil, säkkää artifactit, tapa daredevil plungella ja tee vastustajaan salvolla 14-20 dmg.

kuten näkyy, combo on prototyyppivaiheessa. Oliko saimulla jokin muu ehdotus, kuulostaa vähän siltä? *lähtee hakkaamaan update-nappia*

EDIT: siis kuulostaa siltä kun oli sanonut keksineensä "vähän spesiaalin käden" vaativan combon, muttei ymmärtänyt itse esittämääni.

Juu vaatiihan tämäkin "spesiaalia" mutta jos se ei olekaan sama kuin sinun?
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Saimu - 27.09.11 - klo 18:19
Vuoro 1. Land(6 korttia kädessä)

Vuoro 2. Land(6), Memnite(5), Plunge(4), Riddlesmith(3), Daredevil(2), Mox Opal+Memnite->lootataan kaksi faksi hautaan(0)

Vuoro 3. I-Wellspring+sacrifice(2), Memnite->lootataan faksi hautaan(1), profit?(0)
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Samulai - 27.09.11 - klo 18:21
jaa...
no, jos pitäydyn omassani.
ei pahalla... :)
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Saimu - 27.09.11 - klo 18:29
Mä olen nyt ihan tosissani. Kerro mulle jokainen pelaus kerrallaan miten aiot tehdä tämän kolmannen vuoron tapon? Montako korttia sulla on missäkin vaiheessa kädessä, paljonko on fakseja haudassa ja paljonko tehdään vastustajaan damagea.
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Augustus - 27.09.11 - klo 20:02
Koitan yksityiskohtaistaa tuota Saimun esimerkkiä:

Aloituskäsi:
Island, Mountain, Riddlesmith, Infernal Plunge, Memnite, Memnite, Mox Opal.

1. vuoro (käsikortit 7):

- Mountain (kortit 6)


2. vuoro (nousee onnekas Salvo)

Käsi:
Island, Riddlesmith, Infernal Plunge, Memnite, Memnite, Mox Opal, Scrapyard Salvo

- Island (kortit 6)
- Memnite (kortit 5)
- Plunge mountainista ja Memnitestä (kortit 4, manaa RRR, pytyssä Memnite ja Plunge, mutta vain artifaktit kiinnostavat)
- Riddlesmith Islandista ja plungemanasta (kortit 3, manaa RR poolissa, pytyssä Memnite)
- Mox Opal (kortit 2, manaa RR poolissa, pytyssä Memnite): Riddlesmith loottaa, nousee Ichor Wellspring

Käsi ennen discardausta:
Memnite, Ichor Wellspring, Salvo
-> valintatilanne, Memnite vai Ichor pyttyyn?
Valitaan Memnite että saadaan lappuja ja kaasua (kortit 2, manaa RR, pytyssä 2 Memniteä)

- Ichor Wellspring (kortit 1, manaa 0, pytyssä 2 Memniteä)
-> Riddlesmith triggeröi, ability nostaa artifaktin (olkoon Amulet)

Käsi ennen discardausta:
Amulet, Salvo
-> Amulet pyttyyn (kortit 1, manaa 0, pytyssä 2 Memniteä ja Amulet)

- Ichor Wellspring resolvaa ja nousee Memnite
(ei varmaan kannata pelata, koska manaa ei ole kuitenkaan enää Salvoon, ja voisi joutua loottaamaan pois jotain muuta kuin artifaktin)


3. vuoro (käsikortit: Salvo+Memnite, pöydässä island, mountain, Riddlesmith, Mox ja Ichor Wellspring, pytyssä 2 Memniteä ja Amulet)

- vuorokorttina nousee Memnite

Käsi:
Memnite, Memnite, Salvo

- pelataan Memnite (Metalcraft Moxilla, manaa saatavissa URR Salvoon), lootataan, nousee Amulet
-> Amulet pyttyyn (käsikortit 2, gravella 2 Memniteä, 2 Amulettia)

- pelataan Memnite (käsikorttina Salvo), lootataan, nousee artifakti (amulet)
-> Amulet pyttyyn

Tilanne viuhutuksen jälkeen:

Kädessä on vain Scrapyard Salvo.

Manaa pöydässä on Island, Mountain ja aktiivinen Mox Opal,
muita permanentteja Riddlesmith, kaksi Memniteä ja Ichor Wellspring.

Gravella on 5 artifaktia, eli 2 Memniteä ja 3 Amulettia

-> Salvolla 5 päähän.

Saako tuosta jotenkin pyöritettyä sen 20 kolmosvuorolle? Mä en keksi, mutta kiinnostaa se muakin. Pistäpä sitä tarkempaa selostusta vaikka sitten kokeen jälkeen. Eipä sitä kukaan oletakaan, että päivässä, parissa voittajadekki kehittyisi.

Se että, Samulai, kehotit Saimua tekemään sun dekin testauksen "ihan rauhassa ite" ja että sanoit, ettet harkitsisi 20 testirundia nopeallakaan pakalla, sai ehkä aikaan vaikutelman, ettet ehkä olisi ihan tosissasi pakan kehittelyn suhteen. Et ehkä ihan tunne noita tyyppejä, jotka sua ovat tässä neuvoneet, joten valaisen: sä ja ideasi on saanut harvinaislaatuisen määrän pitkämielistä huomiota ihan premium-tason pelaajilta, joilla on varmasti aika paljon näkemystä siitä, kuinka tässä pelissä voitetaan. Niin niitä pakkoja rakennetaan ja viilataan, että tehdään helvetisti toistoa ja tutkitaan, miten ne keskimäärin pyörii. Jos sä et jaksa sitä tehdä, niin en näe mitään syytä, miksi kenenkään muunkaan pitäisi testidataa toimittaa?

Niin joo, ja jos oot pelannut millausdekkiä vastaan, niin se ainakin vääristää tuloksia, sillä vastustajan millaukset vain auttavat omaa pelisuunnitelmaasi.
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Samulai - 27.09.11 - klo 20:57
jaa annoin sitten taas ymmärtää itseni väärin...

Kyllä, pelaan paljon testipelejä.

Ei, en jaksa POSTATA niitä kaikkia tänne.

Ja mun Mill-deckit ei täytä vastustajan hautaa. Ja sen puoleen vaikka täyttäisi niin peli loppuu siihen kun se alkaa pyöriä.

Ja kiitän tästä pitkämielisestä huomiosta, nyt on vaan tulossa 7-päivänen koeviikko ja vasta 2 koetta menny niin stressiä on ja aikaa ei ole.

Ja pikku laskuvirhe tuli, sillä tämän riddlesmith combon vetäessäni (katselin vanojen pelien historiaa) oli vastustaja jossain vaiheessa pelannut Vision Skeinsejä, ja tämä oli huomaamatta kasvattanut käsikorttieni määrää. Jälleen tässä sumuisella päällä sitten selvitin hieman vääränlaisen tilanteen. (pahoitellaan jos ketkä näkivät vaivaa yrittäessään saada siitä selvää, nyt en oikein saa itsekään) Tämä oikeasti sitten pyöritti seuraavanlaisen tablen:

alotuksessa tuotu spellbomb kentässä, 9 korttia kädessä. 2 ländiä (vuoron lääni pelattu)
memnite (8 korttia), plunge memniteen(7), tuo smithin, manaa auki 2, heittää moxin(6) nostaa toisen ja diskii amuletin, pelaa memniteä (5) nostaa darksteel relicin ja diskii amuletin, relic(4) nostaa massan diskii relicin, pelaa massan (x=0)(3) nostaa salvon, diskii wellspringin.

manaa auki 3, kortteja kädessä 3(salvo, salvo, daredevil), artifacteja haudassa 6, kentässä 5.

salvolla(2) 6 dmg.

seuraava vuoro: nosto (3), manaa 3. tekee plungen(2) memniteen, manaa 5, daredevil(1), manaa 3, artifactit hautaan, salvo(0) 11 dmg.

Daredevil ja smith tulee (onneksi tyhjä kenttä) päin 4 dmg.

6+11+4=21

Mitä tulee lupauksiini "3-5 vuorolla" tulevasta OTK:sta, niin siihen palaan, kun yritän taas saada mustan sekaan. Se oli nimittäin erilainen pyörä.

TÄMÄ sensijaan kaipaisi nyt kaikkea mahdollista, mikä voisi tuon 2. vuoron edellä kuvatun pyörityksen aikana nostaa käsikorttien määrää mahd. pienellä costilla. ehdotuksia on tullut, mutta enempi parempi.

(ja nyt alan Oikeasti saada standardista päänsärkyä... jos tämä ei tästä selkene niin keittiönpöytäpakaks menee, eihän se kelvannut edes tonne turnauspakkojen hienosto-topicciin...)
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Saimu - 28.09.11 - klo 13:06
Magic: the Puzzling

Piti hetki raapia päätä miten tuolla deckillä voitetaan playlta kolmannella vuorolla. Vähän spesiaalin käden se vaatii.

Jokainen voi huvikseen kotona miettiä millä tavoilla saa tapettua vastustajan kolmannella vuorolla. Tämä tosiaan onnistuu muutamallakin eri tavalla. 22 damagea on korkein mihin pääsin pienellä myssytyksellä.

EDIT: Tuolla topicissa olevalla pakalla.
(click to show/hide)
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Samulai - 28.09.11 - klo 13:40
Juu, idea olisi että mahdollisimman usein vaikka eri tavoilla saisin tehtyä letaalit 3-5 vuoroon mennessä. Nyt mietintämyssy käyttöön, pitää keksiä eri vaihtoehtoja, niin koitan ympätä mahd. useita samaan pakkaan.

nyt olisi mahdutettava ainakin Visions of Beyond, Prophetic Prism ja Runed Servitor.

Kannattaisiko yrittää Jace's Erasurea, Jace's Archivista ja Moriok Replicaa, mitä sanotte?
Otsikko: Vs: ScrapSlag -prototype.
Kirjoitti: Nastaboi - 28.09.11 - klo 14:12
Eipä oo menossa Prismat ja Servitoorit samaan Standardiin Amulettien kanssa. Muut viimeisessä viestissä mainitut kortit eivät vain tee tarpeeksi. Enkä itse lähtisi hakemaan kovin montaa eri suuntaan tempovaa pyörähdysoptiota vaan yrittäisin löytää sen parhaan ja viilailla sitä.