MtgSuomi.fi
Muuta => Muuta keskustelua => Aiheen aloitti: Tervonaattori - 06.11.11 - klo 01:17
-
En muita foorumeita käytä, joten kysynpä teiltä vinkkejä erääseen asiaan... Tai tehdääpä tästä ihan ketju, jossa voi muilta foorumisteilta kysellä kaikkea peleihin liittyvää kun ei aina omat aivotukset ja Google riitä. Eikä tuntunut mikään olemassaoleva ketju tähän sopivan kun en pelkäksi jelpiksi tämän peliaiheen haluaisi jäävän.
Asiaani:
Etsin itselleni sopivaa ajopeliä Xbox 360:lle. Aiemmin pelasin Need for Speed ProSteettiä ja pidin siitä jokseenkin ja pelasin sen ns. "puhki". Seuraavaksi hankin Forza Motorsport 3:sen, joka ei koskaan kummemmin iskenyt. Nyt siitäkin luopuneena tahtoisin sen (ainakin) yhden pakollisen autopelin tuonne hyllyyn.
Pelin pitäisi olla tarpeeksi, mutta ei missään nimessä liian, realistinen... Edellä mainituista NFS ProStreet oli siis enemmän omaan makuuni, joten koko Forza -sarja lienee liian simulaattorimainen minulle. Ehkä sitten Burnoutit menevät jo liian villeiksi, ehkä. Blur vaikutti ihan siistiltä kunnes huomasin siinä olevat "kykyjä" samaan tapaan kuten Wipeoutissa, ei hyvä! Myöskin pelkkä ralli-/formulapeli kuulostaa hieman kuivalta.
Ilmoitelkaa jotain, niin tyrmään ideanne :D Ei vaan...
EDITISSÄ: Kirjoitusvirheitä.
-
Jos Forzat ovat liian simulaattorimaisia ja Burnoutit liian arcademaisia niin miten olisi Dirtit? Ne tietääkseni sijoittuvat sinne välimaastoon. Itsehän olen iham paska kaikenmaailman autopeleissä, mutta muut genret menevät sujuvasti.
-
Jos Forzat ovat liian simulaattorimaisia ja Burnoutit liian arcademaisia niin miten olisi Dirtit?
En ole Forzia tai Burnoutteja pelannut, mutta kaksi ensimmäistä Dirttiä on tullut tahkottua tehokkaasti... Hauskoja pelejä ovat, mutta kyllä ne ihan täyttä arcade-kaahailua ovat, mitään realismiin viittaavaa en pelatessa havainnut. Jos kuitenkin komeat maisemat ja letkeä kaahailu kiinnostaa, niin noita voin suositella!
-
Burnoutit (ja ehkä sitten myös Dirtit) ovat hauskoja rynyämispelejä kaverin kanssa. Jotain itsekseenpeluuarvoa haen taas siitä että saa tuunailla ja parantaa autoaan. En tiedä miten tämä sitten käy Dirtissä?
-
Tuunaamaan Dirtissä ei kyllä pääse, mutta muuten kaikkien kolmen pitäisi osua kriteereihisi. Kaikki on tullut tahkottua läpi ja jokainen on edeltäjäänsä parempi. Vaihtelua on ihan riittävästi että noita jaksaa yksin pelata, tai ainakin minä jaksoin. Need for Speed: Carbonia voisin myös varovasti suositella jos ProStreet iski, tosin tuosta ProStreetistä en itse pitänyt vähääkään. Carbon täyttää ainakin tuunailuvaatimuksen.
-
Dirttejä olette nyt runsaammin tarjoilleet minun ajopelinälkään (Black Opsin ohella :D) ja lukaisin tämän arvostelun ja peli vaikutti... noh, hyvältä. Ehkäpä sitä voisi koittaa ainakin.
ProSteet oli kyllä tavallaan aika kuiva mutta sai siihen aikaa upotettua ihan reilusti. Tavallaan siitä jotain hiotumpaa olisin vailla.
Dirteistäkö vain kolmonen on 360 kamaa?
-
Dirteistäkö vain kolmonen on 360 kamaa?
Kaikki kolme ovat.
-
Olisiko noista Dirteistä keskenään jotain sanottavaa? Kolmosen arvostelun luin ja se siis vaikuttikin ihan kokeilemisen arvoiselta. Kolmonen koneeseen ja sitä rataa?
-
Olisiko noista Dirteistä keskenään jotain sanottavaa? Kolmosen arvostelun luin ja se siis vaikuttikin ihan kokeilemisen arvoiselta. Kolmonen koneeseen ja sitä rataa?
jokainen on edeltäjäänsä parempi
-
Olisiko noista Dirteistä keskenään jotain sanottavaa? Kolmosen arvostelun luin ja se siis vaikuttikin ihan kokeilemisen arvoiselta. Kolmonen koneeseen ja sitä rataa?
jokainen on edeltäjäänsä parempi
No perhana! Olipas ovelasti jemmattuna tuo :)
Onkos mitään sanottavaa Puresta? Autoillahan tuossa ei ajeta mutta sinnepäin kuitenkin.
-
Puren PC-käännös koostuu lähinnä äärettömyyttä lähenevistä latausajoista eikä itse pelikään juuri vakuuttanut, mutta ehkä sen voi pistää surkean käännöksen piikkiin kun tuota on maailmalla kehuttu. Tuon genren peleistä Nail'd on sellainen mistä itse pidin enemmän, mutta sitä taas on kriitikot vähän enemmän dissanneet. Mene ja tiedä.
-
Eli mitä hyviä pelejä suosittelisitte vanhalle xboxille? Omistan VAIN nhl 2005.
Edit: mieluiten hyvä kaksinpeli.
-
Star Wars: Knights of the old repuplic 1 ja 2
-
Halo ce ja Halo 2
-
Pure on ihan miellyttävän kevyt ajopeli, tosin sijoittuu sinne aivan arcade-ääripäähän tuolla arcade-simulaatio -akselilla. Pelin voi saada myös naurettavan halvalla käytettynä, koska sitä bundlettiin uusiin konsoleihin melko pitkään (LEGO Batmanin kanssa).
-
-
-
Morrowind näyttää ikivanhalta, Oblivion on kai vielä ihan pelattava mutta Skyrim on se mikä kannattaa hankkia jos on laite jolla se pyörii.
-
enemmän roolipeleistä, onko toi elder scrolls 3 morrowind vai mikä se nyt oli, niin hyvä roolipeli? Vanhalle xboxille siis? Mistä saa muuten halvalla xbox pelejä?
Itse ainakin olin hulluna Morrowindiin. Olin silloin vielä niin nuori, ettei alkuun meinannut tajuta siitä juuri mitään. Sitten se lojuikin jokusen tovin kaapissa kunnes löysin sen uudestaan ja tulihan sitä pelattua. Aivan HIRVEÄSTI!!
Mielestäni Morrowind oli (ja on) ainakin Oblivionia parempi.
Mutta siis... hyvä se on jos sellaisesta vain tykkää. Maku asia.
EDIT: Rujo se kyllä on :)
-
-
-
enemmän roolipeleistä, onko toi elder scrolls 3 morrowind vai mikä se nyt oli, niin hyvä roolipeli? Vanhalle xboxille siis? Mistä saa muuten halvalla xbox pelejä?
Itse ainakin olin hulluna Morrowindiin. Olin silloin vielä niin nuori, ettei alkuun meinannut tajuta siitä juuri mitään. Sitten se lojuikin jokusen tovin kaapissa kunnes löysin sen uudestaan ja tulihan sitä pelattua. Aivan HIRVEÄSTI!!
Mielestäni Morrowind oli (ja on) ainakin Oblivionia parempi.
Mutta siis... hyvä se on jos sellaisesta vain tykkää. Maku asia.
n
onko oblivion vanhalle xboxille?
Ei ole.
Toinen roolipelimäinen peli, jota pelasin aikanaan valtaisia määriä oli Gladius. Se on mukavan simppeli ja sitä tykkäsin ite ainakin roolipelien ystävänä pelata.
-
onko toi elder scrolls 3 morrowind vai mikä se nyt oli, niin hyvä roolipeli?
Morrowind on mielestäni sarjan paras osa tähän saakka. Siinä on paljon loistavia ideoita, joita on sittemmin pelisarjasta karsittu, se ei ole niin helppo kuin nykyiset pelit ja ennen muuta tarina on miellyttävä. Ja onhan siitä paljon ammennettavaa pelimaailmasta, jos haluaa pelata / on pelannut muut sarjan osat.
Vanhentunut ulkoasu voi olla haitta tai sitten ei, onhan monet DOS tai Amiga pelitkin aivan loistavia vieläkin. Riippuu paljon minkä asioiden vuoksi pelejä pelaa.
-
-
-
Morrowindistä oli kaiketi jokin Game of the Year versio, jossa tuli mukana Bloodmoon ja Tribunal lisäosat.
Jos mäiskintä (peliohjaimen sekä virtuaalihahmon naamavärkin) maittaa niin, Soul Calibur -sarja on tarjonnut aina hyvää viihdettä. Jotkin harhautuneet sielut ovat myös kehuneet Dead or Alivea. Halo lienee räiskinnästä parhaimmistoa. Monesti tuli Xbox ensimmäisen aikaan istuttua iltaa turpaanvetoskaban parissa em. nimikkeiden parissa.
-
On kyllä juu tuosta Morrowindistä tuo GOTY -versio, jossa siis nuo mainitsemasi lisäosat kulkevat kätevästi mukana.
Tuossa Gladiuksessa muistaakseni oli ihan mahdollisuus pelailla kaverin kanssa samassa tiimissä. Se oli varsin viihdyttävää. Pelinä Gladius ei käsittääkseni ole kovinkaan arvostettu (paitsi minun päässäni)...
Halot tietenkin ovat sitä parhautta. Siitä ei pääse yli eikä ympäri.
Mäiskintä puolelta tämäkin, mutta eräs takavuosien valtava hittituote ainakin meidän pienessä piirissä oli Raw 2 (kai se nimi oli tuo?)... Siihen oma painija ja ura käyntiin kaverin kanssa. Aijai mitä nannaa!! :P
-
... eräs takavuosien valtava hittituote ainakin meidän pienessä piirissä oli Raw 2 (kai se nimi oli tuo?)... Siihen oma painija ja ura käyntiin kaverin kanssa. Aijai mitä nannaa!! :P
Jo vain ja se oikein vaatii seurakseen 2-4 ohjainta ja vastaavaa määrää ihmispelaajia. Sitten vaan ottelumuoto, jossa kaikki sai räimiä tag teamina, samaan aikaan tai royal rumblessa (en muista oliko tässä versiossa) ja huuto sekä toverihengen tuoksu on taattu. Täysi-ikäisten tapauksessa suosittelen muutamaa olutta per pelaaja, niin homma toimii entistä paremmin. Sopivan hölmöä ja kevyttä ajanvietettä ollakseen viihdyttävää.
-
Fuzion Frenzy on wanhan boxin partypeli josta itse aikanaan pidin. Jos sattuu pädejä/pelaajia olemaan yli kaksi.
-
Kyselläämpä tätä kautta jos sattuisi löytymään jotain mielenkiintoisia ropeja wiille. Kannettiin pukinkonttiin wii ja toisesta paketista paljastuneen Final Fantasy Crystal Chronicles: Echoes of Timen kanssa sain rattoisasti joulun pyhät kulumaan. Pelin vain oli hieman lyhyehkö (about 12h läpipeluuseen ja 10h muuhun tauhkaan)
Monster Hunter Tri on tulossa ja Xenoblade Chronicles sekä dragon quest x on huomioitu. Zelda ei kiinnosta. Eli, puuttuuko listasta jotain kokeilemisen arvoista?
-
Metroid Prime Trilogy. Toimii todella hyvin Wiin kapulalla pelaaminen.
-
Kyselläämpä tätä kautta blablaa blablaa
Wiihän pyörittää nätisti myös GameCuben pelejä, ja sille ainakin löytyy helmiä kuten Tales of Symphonia ja Baten Kaitos.
-
Jos Gamecube pelejä ei oteta huomioon (sieltäkin löytyy useita hyviä) niin jo mainitsemiesi pelien lisäksi Wii:lle hankkimisen arvoisia ovat mielestäni ainakin:
Fire Emblem: Radiant Dawn
Metroid Prime Trilogy
New Super Mario Bros. Wii
No More Heroes (suosikki Wii pelini)
No More Heroes 2: Desperate Struggle
Punch-Out!!
Super Mario Galaxy
Super Mario Galaxy 2
Rune Factory Frontier
Super Smash Bros. Brawl
Tatsunoko vs. Capcom Ultimate All-Stars
Ja pari, jota en ole itse päässyt kokeilemaan, mutta vaikuttavat mielestäni kokeilimisen arvoisilta:
A Shadow's Tale
Donkey Kong Country Returns
Kirby's Adventure Wii
Kirby's Epic Yarn
Madworld
Metroid: Other M
Okami
Rayman Origins
Red Steel 2
Resident Evil 4 Wii Edition
Super Paper Mario
The Last Story
Xenoblade Chronicles
-
Fire Emblem: Radiant Dawn
Ja tätä ennen kannattaa pelata Gamecuben Fire Emblem: Path of Radiance, koska Radiant Dawn jatkaa aika suoraan Pathistä ja pelien välillä on myös data transfer. Parhaita englanninkielisiä Fire Emblemejä on kyllä GBA:lle ilmestyneet Fire Emblem ja Fire Emblem: Sacred Stones. GBA:lle ja DS:lle löytyy muutenkin paljon hyviä rpg:itä, samaa ei voi sanoa GC:sta tai Wii:stä.
-
-
-
Pojilta taisi unohtua Schembolle vastatessa avainsana rope, josta ymmärtääkseni haettiin vielä lähinnä J-RPG:tä. Ehdotuksissa kun on mainittu noin 0 rooolipeliä.
Nopealla googletuksella kannattaa ehkä tsekata seuraavat:
- Fire Emblem: Radiant Dawn
- Little King's Story
- Muramasa: The Demon Blade
- Rune Factory: Frontier
...ja mainittu Xenoblade Chronicles on hehkutettu vuoden parhaimmiksi peleiksi. Minä tosin en siitä aivan kamalasti välittänyt, mutta en ole J-RPG genren suurkuluttaja.
GameCuben puolelta löytyy hehkutuksia saaneita Tales of Symphonia, Baten Kaitos, Fire Emblem: Path Of Radiance ja Paper Mario: A Thousand Year Door. Nämä toimivat Wiillä, kunhan omistaa a) muistikortin, b) GameCube-ohjaimen sekä c) Wiin, josta ei ole rampautettu taaksepäin yhteensopivuutta pois. Syksyllähän tuli markkinoille myös halvempaa Wiitä, josta puuttuu paikat muistikorteille ja ohjaimille, ja joka näin ollen ei enää voi toistaa Gamecuben pelejä.
-
Mun arvostelu Modern Warfare kolmosesta: http://davefloatedaway.blogspot.com/2011/12/call-of-duty-modern-warfare-3-xbox360.html?spref=fb
Jättäkää joku kommentti jos luitte, ajattelin tulevaisuudessa kirjotella enemmänkin arvosteluja peleistä/elokuvista.
Pakko myöntää että.... Aika hirveetä luettavaa? Teksti oli melkoisen sekasotkuista etkä saanut vangittua lukijaa millään tavalla.. Jaksoin lukea aina lauseen tai pari ja keskittyminen herpaantui samantien pois.. Voisin panostaa hieman sisältöön, pelaajalle joka ei tiedä pelistä mitään saattaa olla hieman vaikeaa ymmärtää montaa selittämääsi asiaa. Muutenkin aika pintaraapaisu pelistä. Suosittelen lukemaan tekstin niin että kuvittelet olevasi henkilö joka ei tiedä mitään pelistä ja koittaa saada selkoa mistä pelissä on kyse.
Eikä siinä vielä mitään.. Itse peliä pelanneena voin sanoa että peli on ihan paska. Samaa AD/HD hippaa kuin MW1,MW2,BlackObs ja viimeisestä uudistuksia on todella vähän. Kuten sanoitkin niin sama pelimoottori kuin MW2:ssa hieman modattuna. Mitä hyvää tässä on kun peli näyttää ja on täysin samanlainen kuin aikaisemmat osatkin? Mitä uutta tuo peli tuo? Aina vaan pienemmät mapit. "Jeejee" kenelle on nopeimmat refleksit on paras. Verrattuna esimerkiksi BF Bad Company2 ja BF3:sen välillä niin peli on täysin kehittymätön eikä tuo mitään uutta pelimaailmaan. Ja mikä tärkeintä et maininnut mitään MW3:n lag compensationista mikä oli ihan täyttä paskaa ennen viimeisintä päivitystä. Se kenellä oli hitain netti voitti kaikki jolla on nopeampi netti koska sai parin sekunnin aikaa reagoida vastustaja ennenkuin vastusta pystyi edes ampumaan.
-
GameCuben puolelta löytyy hehkutuksia saaneita Tales of Symphonia, Baten Kaitos, Fire Emblem: Path Of Radiance ja Paper Mario: A Thousand Year Door. Nämä toimivat Wiillä, kunhan omistaa a) muistikortin, b) GameCube-ohjaimen sekä c) Wiin, josta ei ole rampautettu taaksepäin yhteensopivuutta pois. Syksyllähän tuli markkinoille myös halvempaa Wiitä, josta puuttuu paikat muistikorteille ja ohjaimille, ja joka näin ollen ei enää voi toistaa Gamecuben pelejä.
Juurikin tuon takia tuli hankittua vanhempi karvalakkimalli että pystyy noita cubenkin pelejä pelaamaan joten no hätä.
Pojilta taisi unohtua Schembolle vastatessa avainsana rope, josta ymmärtääkseni haettiin vielä lähinnä J-RPG:tä. Ehdotuksissa kun on mainittu noin 0 rooolipeliä.
Nopealla googletuksella kannattaa ehkä tsekata seuraavat:
- Fire Emblem: Radiant Dawn
- Little King's Story
- Muramasa: The Demon Blade
- Rune Factory: Frontier
...ja mainittu Xenoblade Chronicles on hehkutettu vuoden parhaimmiksi peleiksi. Minä tosin en siitä aivan kamalasti välittänyt, mutta en ole J-RPG genren suurkuluttaja.
Juu, rope oli tässä se avain sana. Tai RPG (Alaluokkina A-RPG ja C-RPG) jos tuo rope ei ole tuttu käsite, itselle se vain on niin juurtunut puheeseen ettei tullut ajateltua etteikö sitä joku ymmärtäisi.
Gamefaqs:issa tulee nuita pelejä ihmeteltyä ja RPG osasto työntää silmille ~70 nimikettä niin pitää yrittää jollain tavalla sortata nyt alkuun hankittavia pelejä tuolta listalta. Toisten pelaajien kokemuksista on hyvä lähteä liikkeelle.
Muramasa vaikuttaa oikein mielenkiintoiselta. Entäs tämä rune factory, tekeekö noilla Tides of Destinylla ja Oceansilla mitään tämän frontierin lisäksi?
-
eikähän niitä ihmiset ostais jos ne olis huonoja.
Vanha kunnon miljoona kärpästä ei voi olla väärässä - argumentti. Aina yhtä pätevä. Onneksi kuitenkin saman kappaleen lopussa hiffasit itsekin miksi peli on samaa jätettä kuin edellisetkin osat...
-
Meeminaamat artikkelin seassa eivät ole hauskoja ja saavat lähinnä kirjoittajan näyttämään 13-vuotiaalta. Jos jotain kuvia haluaa artikkelia värittämään niin voisi vähän nähdä vaivaa ja laittaa vaikka pelistä tai peliin liittyvästä aiheesta kuvia ja alle kuvatekstin.
-
Minkäslaisia fiboja toimintaroolipeleistä Dragon's Dogma ja Game of Thrones?
Ainakin Dragon's Dogma sai kehuja PELIT-lehdeltä ja pisteet 92 + PELIT suosittelee, joten jotain hyvää siinä on aika pakko olla. Gameplay videot sen sijaan ainakin omasta mielestäni näyttivät suhteellisen heikoilta.
Game of Thrones sitten taas täysin tuntematon ja kiinnostaakin vain kirjan ja sarjan vuoksi.
EDITekstrana: Sanasia Kingdoms of Amalur: Reckoningista? (Sivuutin täysin...)
-
Kukaan korkannut Dishonoredia? Lukemani perusteella olisi loistavakin peli kyseessä. Itse en tosin gameplay videoista ole lämmennyt... mistä lie moinen johtuu.
Mielipiteitä täältä suunnilta?
(+ edelliseenkin viestiini koskien Dragon's Dogmaa saa vastata)
-
Se on ihan okei varsinki si ku "powerit" alkaa avautua, vähän alkaa olla nähtyjä nää skyrimit vaan
-
http://euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=1015978 (http://euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=1015978)
Oikeus on voittanut taas.
-
"Rayt3ch was reported in 20% of total matches, a rate four times greater than the average EU player"
Mitä vittua, conduct report napsuu JOKA PELAAJALLE keskimäärin 5% matseista? Nice. Game.
-
"Rayt3ch was reported in 20% of total matches, a rate four times greater than the average EU player"
Mitä vittua, conduct report napsuu JOKA PELAAJALLE keskimäärin 5% matseista? Nice. Game.
Siis normaali kiltti pelaaja saa noin 3-5 reporttia (Ja ne ovat yleensä false reportteja.) sadan pelin jaksolla. Kuitenkin Tribunaliin (Paikka missä päätetään onko pelaaja syyllinen vai ei) päästäkseen pitää olla noin 20-30 reporttia sadan pelin putkessa. Ja jos siellä todetaan, että pelaaja on ollut kiltisti, niin mitään rangaistusta ei tule. Ja jos spämmää reporttia pelissä, niin lopulta siun reporttiasi ei huomioida ollenkaan.
-
Vielä mielenkiintoisempi on noiden näkemys "permabannista", jos kerran sanotaan että tämä pelaaja on permabannattu kolmesti aikaisemminkin.
-
Mitä vittua, conduct report napsuu JOKA PELAAJALLE keskimäärin 5% matseista? Nice. Game.
Mitä oletit peliltä jonka keskivertopelaaja on estynyt finninaamainen esiteini jonka ainoa tapa päteä on samainen peli? Sitä minäkin.
-
Mitä vittua, conduct report napsuu JOKA PELAAJALLE keskimäärin 5% matseista? Nice. Game.
Mitä oletit peliltä jonka keskivertopelaaja on estynyt finninaamainen esiteini jonka ainoa tapa päteä on samainen peli? Sitä minäkin.
Not sure if DOTA player or just misinformed.
-
"Rayt3ch was reported in 20% of total matches, a rate four times greater than the average EU player"
Mitä vittua, conduct report napsuu JOKA PELAAJALLE keskimäärin 5% matseista? Nice. Game.
Siis normaali kiltti pelaaja saa noin 3-5 reporttia (Ja ne ovat yleensä false reportteja.) sadan pelin jaksolla. Kuitenkin Tribunaliin (Paikka missä päätetään onko pelaaja syyllinen vai ei) päästäkseen pitää olla noin 20-30 reporttia sadan pelin putkessa. Ja jos siellä todetaan, että pelaaja on ollut kiltisti, niin mitään rangaistusta ei tule. Ja jos spämmää reporttia pelissä, niin lopulta siun reporttiasi ei huomioida ollenkaan.
Ovatko tuolla pelaajat jotenkin poikkeuksellisen aktiivisia rapojen kirjoittajia vai mistä johtuu rapojen suuri määrä? Yleensähän suurelta osalta käyttäjistä ei saa minkäänlaista palautetta, vaikka sitä erikseen kysyisi, joten tuo kuulostaa hiton suurelta määrältä, että raportteja napsuu 5% peleistä keskimääräiselle pelaajalle.
-
Edit : Enpä vastannut tähän ketjuun joten poistan kommenttini.
-
Siis normaali kiltti pelaaja saa noin 3-5 reporttia (Ja ne ovat yleensä false reportteja.) sadan pelin jaksolla.
Merkkarinaurua.
Se, että tota pitää normaalina, kertoo kyllä aivan helvetisti pelin pelaajakunnasta. Modossakin conduct reportin huitominen on niinkin helppoa kuin että käyt kysymässä ORCilta linkkiä ja täytät formin, ja mä en silti edes keskivertoa merkittävästi aktiivisemmaksi raportoijaksi itseäni kuvittelevana lähetä niitä yleensä edes kuukausittain.
Vielä mielenkiintoisempi on noiden näkemys "permabannista", jos kerran sanotaan että tämä pelaaja on permabannattu kolmesti aikaisemminkin.
Lisää merkkarinaurua. Ilmeisesti Riotin pojat on bannanneet accountin mutteivät pelaajaa.
-
Not sure if DOTA player or just misinformed.
Sori. En pelaa sitäkään. Todista väitteeni vääräksi.
Ai niin, palkkapäivä ilahduttaa.
-
Siis normaali kiltti pelaaja saa noin 3-5 reporttia (Ja ne ovat yleensä false reportteja.) sadan pelin jaksolla.
Merkkarinaurua.
Se, että tota pitää normaalina, kertoo kyllä aivan helvetisti pelin pelaajakunnasta. Modossakin conduct reportin huitominen on niinkin helppoa kuin että käyt kysymässä ORCilta linkkiä ja täytät formin, ja mä en silti edes keskivertoa merkittävästi aktiivisemmaksi raportoijaksi itseäni kuvittelevana lähetä niitä yleensä edes kuukausittain.
Vielä mielenkiintoisempi on noiden näkemys "permabannista", jos kerran sanotaan että tämä pelaaja on permabannattu kolmesti aikaisemminkin.
Lisää merkkarinaurua. Ilmeisesti Riotin pojat on bannanneet accountin mutteivät pelaajaa.
Vielä helpompaa. Klikkaa kerran raksia, valitse haluamasi syyte ja send. Tribunalissa sitten viskataan karmalla kutakin syytöstä ja saadaan sitten tarpeelliset penaltyt.
Koko systeemi on herttaisen turha.
-
"Rayt3ch was reported in 20% of total matches, a rate four times greater than the average EU player"
Mitä vittua, conduct report napsuu JOKA PELAAJALLE keskimäärin 5% matseista? Nice. Game.
Siis normaali kiltti pelaaja saa noin 3-5 reporttia (Ja ne ovat yleensä false reportteja.) sadan pelin jaksolla. Kuitenkin Tribunaliin (Paikka missä päätetään onko pelaaja syyllinen vai ei) päästäkseen pitää olla noin 20-30 reporttia sadan pelin putkessa. Ja jos siellä todetaan, että pelaaja on ollut kiltisti, niin mitään rangaistusta ei tule. Ja jos spämmää reporttia pelissä, niin lopulta siun reporttiasi ei huomioida ollenkaan.
Ovatko tuolla pelaajat jotenkin poikkeuksellisen aktiivisia rapojen kirjoittajia vai mistä johtuu rapojen suuri määrä? Yleensähän suurelta osalta käyttäjistä ei saa minkäänlaista palautetta, vaikka sitä erikseen kysyisi, joten tuo kuulostaa hiton suurelta määrältä, että raportteja napsuu 5% peleistä keskimääräiselle pelaajalle.
Reportaamisen helppous + fiilis siitä että koko tiimi/itse hävisi pelaajan jonkun tiimiläisen takia.
-
Koko systeemi on herttaisen turha.
Ei ole. Tribunalin aktiivisena käyttäjänä olen huomannut, että vuoden aikana kaiken näköinen ulina ja noobi huutelu on vähentynyt huomattavasti. Tässä on statisiikkaa miten Tribunal on vaikuttanut communityyn: http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/The_Tribunal (http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/The_Tribunal) (Huom IP bonuksia ei nykyään enää jaeta.)
Vielä mielenkiintoisempi on noiden näkemys "permabannista", jos kerran sanotaan että tämä pelaaja on permabannattu kolmesti aikaisemminkin.
Ennen Riot permabänni vain accountteja eikä kiinnittänyt asiaan mitenkään huomiota. Mutta puolen vuoden aikana Riot on tiukentanut heidän bännipolittiikkaa ja he ovat antaneet myös ihan pysyviä permabännejä ihan pelaajille itse. Riot lupasikin, että 2013 he tulevat herkemmin puuttumaan tähän asiaan.
Sori. En pelaa sitäkään. Todista väitteeni vääräksi.
Ihmiset jotka tiedän ja pelaavat LOL:ia eivät ole finninaamaisia esiteinejä. Tämä on samanlainen stereotypia, kuin että MTG:n pelaajat ovat lihavia ja finninaamaisia nörttejä. Luin jostain aikoja sitten, että LOL:ssa keski-ikä pelaajilla on 18-21 paikkeilla. En muista artikkelista muuta kuin tämän. LOL kärsii MOBA-pelien syndroomasta. Lyhyesti sanottuna MOBA-peleissä tiimityö on tärkeää ja jos tiimi häviää pelin, niin pelaajat etsivät syitä jotka johtivat häviöön. Yleensä se on toinen pelaaja joka nähdään syynä häviöön. Ja koska internet, niin flametus on yleistä MOBA-peleissä. http://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect (http://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect)
-
Ihmiset jotka tiedän ja pelaavat LOL:ia eivät ole finninaamaisia esiteinejä. Tämä on samanlainen stereotypia, kuin että MTG:n pelaajat ovat lihavia ja finninaamaisia nörttejä. Luin jostain aikoja sitten, että LOL:ssa keski-ikä pelaajilla on 18-21 paikkeilla.
Free-to-play pelit ovat syöpää jotka keräävät runsaat määrät 10-16 vuotiaita poikia asiakkaikseen. Näiden ykkönen on LOL. Riot on itse ilmoittanut noin vuosi sitten että sen pelaajista 75% on ikäryhmässä "16-30" mikä on aivan helvetin iso haarukka. Kannattaa muistaa että tämä on pelaajien itsensä ilmoittama ikä ja todennäköisesti valehdeltu ylöspäin kun kyseessä ovat teinipojat. Todennäköisesti suurin osa on tuon haarukan aivan alalaidassa, ainakin käytöksestä päätellen.
LOL kärsii MOBA-pelien syndroomasta. Lyhyesti sanottuna MOBA-peleissä tiimityö on tärkeää ja jos tiimi häviää pelin, niin pelaajat etsivät syitä jotka johtivat häviöön. Yleensä se on toinen pelaaja joka nähdään syynä häviöön. Ja koska internet, niin flametus on yleistä MOBA-peleissä. http://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect (http://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect)
Yleensä ottaen ES-CS sukupolven ADHD teinit ovat kykenemättömiä yhteistyöhön jota sinänsä simppeli pelin mekaniikka vaatisi. LOL kärsii eniten pelaajakunnastaan ja siitä että ei ole barrier of entryä eli maksamista. Ja ennen kuin vingut, kyllä olen kokeillut pelata enkä ole melkein kymmenen vuoden MMO kokemuksen aikana kuullut sellaista määrää herjaamista, vittuilua ja suoranaista uhkailua kuin sen iltapäivän aikana kun yritin kyseessä olevaa paskaa pelata.
-
LOL kärsii MOBA-pelien syndroomasta. Lyhyesti sanottuna MOBA-peleissä tiimityö on tärkeää ja jos tiimi häviää pelin, niin pelaajat etsivät syitä jotka johtivat häviöön. Yleensä se on toinen pelaaja joka nähdään syynä häviöön. Ja koska internet, niin flametus on yleistä MOBA-peleissä. http://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect (http://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect)
Yleensä ottaen ES-CS sukupolven ADHD teinit ovat kykenemättömiä yhteistyöhön jota sinänsä simppeli pelin mekaniikka vaatisi. LOL kärsii eniten pelaajakunnastaan ja siitä että ei ole barrier of entryä eli maksamista. Ja ennen kuin vingut, kyllä olen kokeillut pelata enkä ole melkein kymmenen vuoden MMO kokemuksen aikana kuullut sellaista määrää herjaamista, vittuilua ja suoranaista uhkailua kuin sen iltapäivän aikana kun yritin kyseessä olevaa paskaa pelata.
IMO LOL:ssa kuulee vähemmän herjaa verrattuna HON:iin ja DOTA:an. HON:in yhteistö on täydellisen elitistinen jossa smurffaajat pubstomppailevat aloittelijoita ja ulisevat kuinka noobeja he ovat. Kaveri joka pelasi HON:ia pitkään on samaa mieltä kanssani tämän asian suhteen. DOTA 2 on myöskin elitistinen, mutta se on vähentynyt suosion myötä. DOTA 2:n suurin ongelma tällä hetkellä ovat venäläiset ja venäläiset. Suurin osa venäläisistä ei osaa sanoa muuta kuin fuck, noob, stfu jne. Kaikkein älykkäimmät yksilöt osaavat jopa muodostaa lauseita.
EDIT:
Free-to-play pelit ovat syöpää jotka keräävät runsaat määrät 10-16 vuotiaita poikia asiakkaikseen.
Mites TF2? TF2:ssa on mielestäni paras Free-to-play community. Siellä hyvin harvoin kuulee ulinaa ja Valven public-servereillä kaikkilla on aina hyvä fiilis.
-
IMO LOL:ssa kuulee vähemmän herjaa verrattuna HON:iin ja DOTA:an.
Minua tämä ei kiinnosta pätkän vertaa. LOL oli pelinäkin paska, paskan yhteisön lisäksi. En epäile etteikö nuo kaksi muutakin olisi samanlaista höyryävää sontaa. Tosin minut lahjottiin Dota 2:lla Steamissä - joten taidan sitä kokeilla. Hyvässä seurassa, viskilasin kera. Se ilahduttaa.
TF2 on muuten ihan eri tapaus, sitä ei ole suunnattu esiteineille - näkee jo modeleista. Siitä syystä sitä pelaa varsin monet naisetkin.
-
TF2 on muuten ihan eri tapaus, sitä ei ole suunnattu esiteineille - näkee jo modeleista.
>Peli jossa on sarjakuvamaisia modeleita.
>Ei ole suunnattu esiteineille
Missasinko pointtisi?
-
Tunnetusti paskan ja negatiivisen communityn (LoL) puolustaminen nettimeemejä sylkemällä on kyllä niin jalkaanampuvaa touhua kuin olla ja voi.
Loppuun hoidetut koulukurssit ilahduttavat. Nyt pitäis jaksaa enää hoitaa loppuun itse koulu.
-
TF2 on muuten ihan eri tapaus, sitä ei ole suunnattu esiteineille - näkee jo modeleista.
>Peli jossa on sarjakuvamaisia modeleita.
>Ei ole suunnattu esiteineille
Missasinko pointtisi?
Yleensä.
-
IMO LOL:ssa kuulee vähemmän herjaa verrattuna HON:iin ja DOTA:an.
Minua tämä ei kiinnosta pätkän vertaa. LOL oli pelinäkin paska, paskan yhteisön lisäksi. En epäile etteikö nuo kaksi muutakin olisi samanlaista höyryävää sontaa. Tosin minut lahjottiin Dota 2:lla Steamissä - joten taidan sitä kokeilla. Hyvässä seurassa, viskilasin kera. Se ilahduttaa.
TF2 on muuten ihan eri tapaus, sitä ei ole suunnattu esiteineille - näkee jo modeleista. Siitä syystä sitä pelaa varsin monet naisetkin.
Peliseura paranee suunnattomasti parin kuukauden tahkoamisen jälkeen, kun saavuttaa lvl30. Tämän jälkeen ranked-elon tahkoamisella jokunen viikko, että saa ylitettyä sen suurimman osan roskapelaajien tasosta. Sanoisin 1600 olevan kohtuullinen tavoite. Ja vaihtamalla serverin Eastista. Sitten peliseura on kohtuullista valtaosan peleistä. Joskus jopa nautinnollista. Vaivannäkö ei ole sen arvoista, kun voi ostaa steamista/gogista jonkin oikeasti hauskan pelin.
Vähemmän yllättäen oma peliseura pelastaa paljon.
-
En muista ihan heti pelanneeni peliä joka olisi sekä suosittu, ja että sen yhteisö olisi millään tavalla miellyttävä. Pienissä valtavirran sivussa lojuvissa peleissä ihmiset jaksavat puhallella siihen yhteen hiileen aika mukavasti jotta saataisiin lisää pelaajia pelille joita sitten on varaa menettää haistattelemalla. Onneksi melkein kaikissa peleissä voi blokata chatin, ja peleistä löytyy ignore-lista.
Yleensä hintalappu pelin kannessa auttaa, mutta sitten pelasin Battlefield kolmosta.
-
Ilahdutti keskustelu, en ole vähään aikaan revennyt näin kovaan ääneen ja montaa kertaa ihan muutamasta perättäisestä postauksesta.
Siis okei, "oikeus on voittanut taas" kun pelaaja bannataan pelin ainoasta rahaturnauksesta jolla on väliä koska tämä on perseillyt public matchmakingin chatissa. Mitä vittua nyt taas Hessu? Eikö kannattais esim. estää pelaajaa puhumasta kyseisessä tsätissä?
Lochness pätee ja viittaa Dunning-Krugeriin? Mitä täällä on tapahtunut? Kai me edelleen ollaan partiksella?
Ihmiset jotka tiedän ja pelaavat LOL:ia eivät ole finninaamaisia esiteinejä. Tämä on samanlainen stereotypia, kuin töttöröö
Hyvä hyvä, stereotypioita vastaan kannattaa taistella vaikka niissä kovin usein onkin totuuden siemen taustalla.
HON:in yhteistö on täydellisen elitistinen jossa smurffaajat pubstomppailevat aloittelijoita ja ulisevat kuinka noobeja he ovat.
DOTA 2 on myöskin elitistinen
Hyvä hyvä. Hyvä hyvä.
Voisko joku vielä kertoa mulle miksi sarjakuvamainen tyyli ei voisi olla suunnattu muille kuin esiteineille?
-
Voisko joku vielä kertoa mulle miksi sarjakuvamainen tyyli ei voisi olla suunnattu muille kuin esiteineille?
Pahasti offtopic, mutta selasin läpi kotoa sen metrin verran kirjahyllyä joka oli omistettu sarjakuvakirjallisuudelle. Tasan yksi alle 20-vuotiaille kirjoitettu opus löytyi, sekin kaikenikäisten Aku Ankkaa.
-
Ilahdutti keskustelu, en ole vähään aikaan revennyt näin kovaan ääneen ja montaa kertaa ihan muutamasta perättäisestä postauksesta.
Siis okei, "oikeus on voittanut taas" kun pelaaja bannataan pelin ainoasta rahaturnauksesta jolla on väliä koska tämä on perseillyt public matchmakingin chatissa. Mitä vittua nyt taas Hessu? Eikö kannattais esim. estää pelaajaa puhumasta kyseisessä tsätissä?
Jumalauta Hessu luitko edes mistä näitä tyyppejä on myös syytetty? On multiple occasions, he has publicly and unapologetically admitted to engaging in a series of DDOS attacks against high-Elo players.
In game chat, Abusagr has threatened to physically injure players, including a Riot employee.
Pro-pelaajat näyttävät käytöksellään esimerkkiä muille pelaajille. Jos jokin Pro-pelaaja saa pelata turnauksessa huolimatta siitä, että hän on perseillyt public gamen chateissa, niin millaista esimerkkiä se näyttää muille pelaajille?
Nämä olivat täysin oikeutettuja bännejä, koska tässä halutaan näyttää, että perseilyä ei hyväksytä missään muodossa. Ei edes vaikka ignore-nappi on olemassa. Se ei oikeuta perseilemään.
-
Onkos foorumilla muita iPhone pelaajia? Itse olen viimeaikoina kahlannut Square Enixing iLaitteille vartavasten kehitetyt Chaos Rings ja Chaos Rings: Omega pelit (muutamia extroja lukuunottamatta) ja ovat kyllä varsin kelvollisia tekeleitä. Jos joku on pelannut Chaos Rings 2:ta niin olisi mukava kuulla mietteitä että kannattaako tuokin vielä koluta (vaikka mitäs tässä itseään huijaamaan, varmaan joka tapauksessa tulee peli hankittua).
-
Jumalauta Hessu luitko edes mistä näitä tyyppejä on myös syytetty? On multiple occasions, he has publicly and unapologetically admitted to engaging in a series of DDOS attacks against high-Elo players.
In game chat, Abusagr has threatened to physically injure players, including a Riot employee.
Luin, ja luin nyt vielä uudestaan. Voisitko osoittaa mulle missä kohdin Näslundin raporttia on noita vakavampia rikkeitä mitä tuossa muiden pelaajien raporteista lainasit? En löydä.
Pro-pelaajat näyttävät käytöksellään esimerkkiä muille pelaajille. Jos jokin Pro-pelaaja saa pelata turnauksessa huolimatta siitä, että hän on perseillyt public gamen chateissa, niin millaista esimerkkiä se näyttää muille pelaajille?
Näytetään että turnauksissa vain pelitaidoilla on väliä ja paras voittaa vaikka olisi mulkku.
LoL on puhtaasti kasualpelinä ihan jees eikä mua häiritse jos ihmiset siitä sellaisena tykkäävät. Se mikä häiritsee on että peliä pusketaan vakavasti otettavana kilpaurheiluna. Tärkeimpänä pointtina fyysisissä urheilulajeissa ja oikeasti kilpalajeiksi sopivissa peleissä, kuten vaikka Starcraftissa, Dotassa, Street Fighterissa tai Quakessa, kuka tahansa voi lähteä harjoittelemaan samoissa olosuhteissa ja osoittaa taitonsa sillä että lähtee pelaamaan ja on vain tarpeeksi hyvä. LoLissa kaikkien optioiden saaminen käyttöön vaatii helvetisti grindausta ja rahaa, turnausskene on vahvasti Riotin hallinnassa ja voi hyvä elämä mitä paskaa Riot on yrittänyt sillä saralla (esimerkki (http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=366477)), peliä tasapainotetaan turteille, jne.
Nämä olivat täysin oikeutettuja bännejä, koska tässä halutaan näyttää, että perseilyä ei hyväksytä missään muodossa. Ei edes vaikka ignore-nappi on olemassa. Se ei oikeuta perseilemään.
Kyseenalaistin sen oliko rangaistus oikeanlainen, en sitä etteikö jonkinlainen rangaistus olisi paikallaan. Hyvä kuitenkin että selvensit olevasi jälkimmäisestä samaa mieltä!
-
Sinun mielestä muiden pelaajien haukkuminen pelissä, huono käytös jne. ei ole riittävä syy bänniä tyyppi turnausskenestä? Lainaan tätä lausetta: "His tendency to engage in verbal abuse, insults and offensive behavior is unacceptable for any player, especially a high-profile eSports competitor who has a regular opportunity to lead the community by example."
-
Minua mietityttää, että mikä on niin vastenmielistä siinä pienessä grindauksessa ja tasapainottamisessa. Itseäni kiehtoi se sisällön määrä, mitä oli avattavana. Sitä oli helevetin hauska pelata ja katsella nappisilmät kiiluen, että mitä saisi kaupasta. Jälkimmäinen sitten ? ? ? ? ? ? ?. Mikä tekee tasapainoisesta pelistä paskan?
E: pois hymiöt.
-
Sinun mielestä muiden pelaajien haukkuminen pelissä, huono käytös jne. ei ole riittävä syy bänniä tyyppi turnausskenestä? Lainaan tätä lausetta: "His tendency to engage in verbal abuse, insults and offensive behavior is unacceptable for any player, especially a high-profile eSports competitor who has a regular opportunity to lead the community by example."
Vastaan nyt vaikket multa kysynytkään. Vaikka huono käytös ja nettiperseily negatiivisia asioita onkin, on musta lifetime bannit nykyiselle ja kaikille tuleville accoille (tärkeä huomio, koska tää on ilmeisesti eka kerta kun Riot jakaa ennakoivia banneja tuleville accounteille) vähän turhan raskasta, eritoten just rahaturnauksen alla tilanteessa jossa pelaaminen on asianosaiselle oletettavasti ensisijainen tulonlähde. Jos huono käytös on firman politiikan mukaan oikeasti banneilla rangaistavaa niin samantien voidaan kipata lavalta aika iso prosentuaalinen määrä LoLin pelaajakunnasta. Näin ei kuitenkaan tulla koskaan tekemään ja jokainen voi itse miettiä miksi.
Ihan varmasti paska käyttäytyminen on asia mihin pitää puuttua ja mistä pitää rangaista, mutta sekin oisi musta suotavaa sitten tehdä tasapuolisesti ja järkevien rajojen puitteissa. Sosiaalinen nettipelaaminen anonyymina tuo ihmisestä ne pahimmat puolet herkästi esiin kun mikkiin ja chattiin on helppo suoltaa kaikenlaista siivotonta törkyä, mutta silloin paras tapa pelin sisällä on mute ja ignore. Tribunalissa voidaan sit jakaa niitä lyhyempiä banneja yms. syyllisille tai viedä accountilta oikeudet puhua julkiseen chattiin yhtään mitään.
On tietysti helppo kannattaa ylikovia rangaistuksia ja huutaa tuomiota selkeästi syylliselle... vaatii kuitenkin vähän järkeä erottaa missä kohtaa mennään yli.
-
You act like child you get treated like one. Internetissä (hieman kuin autoilussa) on edelleen se illuusio, että voi sanoa tai tehdä mitä vaan kelle vaan mistä vaan. Toki on sananvapaus ja bla bla bla, mutta jossei käyttäydy ihmisiksi niin sitten tulee sanktiota. Ei se ole sen kummallisempi asia kenenkään arkielämässäkään. Itseäni ei häiritse yhtään, että pistetään porukkaa julkisesti kepinnokkaan, jos ennaltasovituista (pelaat peliä peliyhteisön säännöillä, jotka ovat pelintekijän muokattavissa) ei pidetä kiinni. Ehkä tällä tavalla homma menee jakeluun koko porukalla pikkuhiljaa. Jälleen kerran, ei eroa kenenkään arkielämästä mitenkään ja historiastakin hyvin tuttu tapa tehdä pelisäännöt selväksti kaikille.
-
You act like child you get treated like one. Internetissä (hieman kuin autoilussa) on edelleen se illuusio, että voi sanoa tai tehdä mitä vaan kelle vaan mistä vaan. Toki on sananvapaus ja bla bla bla, mutta jossei käyttäydy ihmisiksi niin sitten tulee sanktiota. Ei se ole sen kummallisempi asia kenenkään arkielämässäkään. Itseäni ei häiritse yhtään, että pistetään porukkaa julkisesti kepinnokkaan, jos ennaltasovituista (pelaat peliä peliyhteisön säännöillä, jotka ovat pelintekijän muokattavissa) ei pidetä kiinni. Ehkä tällä tavalla homma menee jakeluun koko porukalla pikkuhiljaa. Jälleen kerran, ei eroa kenenkään arkielämästä mitenkään ja historiastakin hyvin tuttu tapa tehdä pelisäännöt selväksti kaikille.
Sä varmaan kannatat myös nykyistä tekijänoikeuslakia ja sen tulkintaa joka mahdollistaa läppärin takavarikoimisen yhdeksänvuotiaalta ja kymmenien miljoonien korvausvaatimukset vertaisverkkojen käyttäjiltä?
-
Sinun mielestä muiden pelaajien haukkuminen pelissä, huono käytös jne. ei ole riittävä syy bänniä tyyppi turnausskenestä? Lainaan tätä lausetta: "His tendency to engage in verbal abuse, insults and offensive behavior is unacceptable for any player, especially a high-profile eSports competitor who has a regular opportunity to lead the community by example."
Jos ihan älyttömyyksiin asti mennään niin kai sitä muuallakin voitaisiin sulkea arvokisoista pelaajia huonon PR:n vuoksi, mutta sitä en näe miten raivoamalla pubipelien tsätissä päästäisiin siihen pisteeseen. Jos touhussa on mitään järkeä niin pitäisihän nyt olla mahdollista vaikkapa bannata mies sieltä matchmaking-jonoista ilman että kokonaan suljetaan ulos pelistä.
Minua mietityttää, että mikä on niin vastenmielistä siinä pienessä grindauksessa ja tasapainottamisessa. Itseäni kiehtoi se sisällön määrä, mitä oli avattavana. Sitä oli helevetin hauska pelata ja katsella nappisilmät kiiluen, että mitä saisi kaupasta. Jälkimmäinen sitten ? ? ? ? ? ? ?. Mikä tekee tasapainoisesta pelistä paskan?
E: pois hymiöt.
Ei siinä "pienessä" (::)) grindauksessa kasualpeliin mitään vikaa olekaan. Kuten sanoin:
LoL on puhtaasti kasualpelinä ihan jees eikä mua häiritse jos ihmiset siitä sellaisena tykkäävät. Se mikä häiritsee on että peliä pusketaan vakavasti otettavana kilpaurheiluna.
Vastenmielistä on kun siirrytään turnaustoimintaan ja joku muissa vastaavissa peleissä harjaantunut haluaisi skipata sen pakotetun kymmenien tuntien tutoriaalin ja lähteä suoraan treenaamaan peliä sellaisena kuin sitä turnaustasolla pelataan. Tämä ei edes ole mitään hypoteettista pohdintaa vaan esim. eräältä nettitutulta joka on vanha dotaharja on tullut kuultua tarinaa jossa mies olisi haluttu mukaan tiimiin pelaamaan mutta ei meinaa onnistua kun pitäis grindata ihan vitusti että sais tarvittavat vehkeet accountille. Jos ajattelet LoLin kasuaalipelinä jossa myös kilpaillaan niin helpostihan tuota puolustaa, mutta jos ajatteletkin että voit kilpailla pelissä X, Y tai Z, niin ei vastaavaa löydy mistään vakavasti otettavasta pelistä.
Tasapainotuksen ongelma taas piilee luetunymmärtämisessä. Avainsana fraasissa "tasapainotetaan turteille" on "turteille". Järkevä tasapainotus tapahtuu korkeinta tasoa varten, jotta huipputason peleissä pelistä löytyy monipuolisuutta ja vaihtelua, ja myönnytyksiä alatason pelejä varten tehdään vain ääritapauksissa. Tästä en lähde kovin kovaan väittämään kun yllättäen en itse kovin tarkasti seuraa, mutta ymmärtääkseni LoLissa se miten peli toimii aloittelijatasolla on aika tärkeä juttu, ja mulla on hämäriä muistikuvia ihmisten kitinöistä kun peliä on sörkitty siksi etteivät aloittelijat tajua.
-
You act like child you get treated like one. Internetissä (hieman kuin autoilussa) on edelleen se illuusio, että voi sanoa tai tehdä mitä vaan kelle vaan mistä vaan. Toki on sananvapaus ja bla bla bla, mutta jossei käyttäydy ihmisiksi niin sitten tulee sanktiota. Ei se ole sen kummallisempi asia kenenkään arkielämässäkään. Itseäni ei häiritse yhtään, että pistetään porukkaa julkisesti kepinnokkaan, jos ennaltasovituista (pelaat peliä peliyhteisön säännöillä, jotka ovat pelintekijän muokattavissa) ei pidetä kiinni. Ehkä tällä tavalla homma menee jakeluun koko porukalla pikkuhiljaa. Jälleen kerran, ei eroa kenenkään arkielämästä mitenkään ja historiastakin hyvin tuttu tapa tehdä pelisäännöt selväksti kaikille.
Sä varmaan kannatat myös nykyistä tekijänoikeuslakia ja sen tulkintaa joka mahdollistaa läppärin takavarikoimisen yhdeksänvuotiaalta ja kymmenien miljoonien korvausvaatimukset vertaisverkkojen käyttäjiltä?
Kannatan sitä, että myös internetyhteisöihin luodaan sääntöjä, jotta yleinen perseily vähenee ja kaikilla on helpompi olla kun rajat on tiedossa. Ja jos sitä perseilyä (taidan olla rakastunut tuohon sanaan) haluaa harrastaa niin sitten pitää etsiä seuraa ja ympäristö, jossa se on sallittua. Sääntöjen ei toki pitäisi olla jonkun auktoriteetin antamia vaan niiden pitäisi syntyä yhteisössä vallitsevien normien pohjalta ja järkeä käyttäen. Jos jokin asia ei ole hyödyksi yhteisölle se voidaan karsia tai sitä voidaan rajoittaa. Ei kummallista "oikeassakaan" elämässä. Olen myös sitä mieltä, että raiskaajat pitää laittaa linnaan, ja että veronkiertäjiä ja petostentekijöitä pitää rankaista, vaikken olekaan sitä mieltä, että kyseisistä rikoksista tuomittujen rangaistukset olisivat oikeassa suhteessa toisiinsa. Yksittäiset tulkinnat ovat tässäasiassa marginaalissa verrattuna siihen mikä yleinen ilmapiiri on ja mitä sen pitäisi olla. Sen takia yksittäisen esimerkin nostaminen huonosti toimivasta säännöstä on mielestäni irrelevanttia. Se pikemminkin todistaa juuri omaa pointtiani siitä, että paljon on tekemistä, että internetin käytöstä saadaan fiksut säännöt. Kansainvälisesti/valtakunnalliseseti se lienee mahdotonta, joten sen pitäisi nousta yhteisöistä itsestään.
Hiemanhan tämä lähtee kauaksi LoLin tribunalikeisseistä, mutta samat asiat pätee nähdäkseni myös muissa virtuaalimaailman yhteisöissä.
-
Hyvä että Iippakin on kaikkien muiden langassa postanneiden kanssa samaa mieltä siitä että jonkinlainen rangaistus on paikallaan!
-
Hyvä että Iippakin on kaikkien muiden langassa postanneiden kanssa samaa mieltä siitä että jonkinlainen rangaistus on paikallaan!
Taidan luovuttaa. Jotenkin luulin, että täällä voisi keskustella jotenkin järkevästi asioista, mutta vastaukseksi tulee rivienvälissä vittuilua ym. mukavaa (muistuttaa oudosti erästä pelaamaani moba-peliä, jännäjuttu). Jos minun teksteistäni käteen ei jäänyt kuin se että rangaistuksia pitää olla, niin hieman on ohi mennyt ajatukseni yhteisten pelisääntöjen painottamisesta rangaistusten sijaan. Ja tähän jos joku heittää argumentin, ettei voi olla sääntöjä ilman rangaistuksia niin mieti ala-asteesi purkkista, et sinä sitä palloa/tölkkiä potkaissut, jos sun nimi ehdittiin siihen sanomaan, vaikka siitä ei olisi jälki-istuntoa tullutkaan. Moraalisesti nuo kaksi asiaa ovat yhteydessä, muttei toisistaan riippuvaisia.
-
Taidan luovuttaa. Jotenkin luulin, että täällä voisi keskustella jotenkin järkevästi asioista, mutta vastaukseksi tulee rivienvälissä vittuilua ym. mukavaa (muistuttaa oudosti erästä pelaamaani moba-peliä, jännäjuttu). Jos minun teksteistäni käteen ei jäänyt kuin se että rangaistuksia pitää olla, niin hieman on ohi mennyt ajatukseni yhteisten pelisääntöjen painottamisesta rangaistusten sijaan. Ja tähän jos joku heittää argumentin, ettei voi olla sääntöjä ilman rangaistuksia niin mieti ala-asteesi purkkista, et sinä sitä palloa/tölkkiä potkaissut, jos sun nimi ehdittiin siihen sanomaan, vaikka siitä ei olisi jälki-istuntoa tullutkaan. Moraalisesti nuo kaksi asiaa ovat yhteydessä, muttei toisistaan riippuvaisia.
Langassa puhuttiin siitä oliko tietty rangaistus tietyistä rikkeistä kohtuullinen. Viesteissäsi et koskettanut tätä nimenomaista tilannetta mitenkään vaan tarjoilit latteuksia siitä kuinka säännöt ja niiden noudattaminen ovat tärkeitä. Ilmeisesti rangaistus oli siis mielestäsi kohtuullinen, riippumatta siitä mitä rike ja rangaistus oikeastaan edes olivat, kunhan nyt jotain sääntöä rikottiin? Tai vaihtoehtoisesti tulit ihan muuten vaan lankaan julistamaan välittämättä sen kummemmin mistä muut puhuvat?
Tällaista minulle jäi käteen teksteistäsi.
-
Taidan luovuttaa. Jotenkin luulin, että täällä voisi keskustella jotenkin järkevästi asioista, mutta vastaukseksi tulee rivienvälissä vittuilua ym. mukavaa (muistuttaa oudosti erästä pelaamaani moba-peliä, jännäjuttu). Jos minun teksteistäni käteen ei jäänyt kuin se että rangaistuksia pitää olla, niin hieman on ohi mennyt ajatukseni yhteisten pelisääntöjen painottamisesta rangaistusten sijaan. Ja tähän jos joku heittää argumentin, ettei voi olla sääntöjä ilman rangaistuksia niin mieti ala-asteesi purkkista, et sinä sitä palloa/tölkkiä potkaissut, jos sun nimi ehdittiin siihen sanomaan, vaikka siitä ei olisi jälki-istuntoa tullutkaan. Moraalisesti nuo kaksi asiaa ovat yhteydessä, muttei toisistaan riippuvaisia.
Langassa puhuttiin siitä oliko tietty rangaistus tietyistä rikkeistä kohtuullinen. Viesteissäsi et koskettanut tätä nimenomaista tilannetta mitenkään vaan tarjoilit latteuksia siitä kuinka säännöt ja niiden noudattaminen ovat tärkeitä. Ilmeisesti rangaistus oli siis mielestäsi kohtuullinen, riippumatta siitä mitä rike ja rangaistus oikeastaan edes olivat, kunhan nyt jotain sääntöä rikottiin? Tai vaihtoehtoisesti tulit ihan muuten vaan lankaan julistamaan välittämättä sen kummemmin mistä muut puhuvat?
Tällaista minulle jäi käteen teksteistäsi.
Myönnetään, että sorruin jaaritteluun ja heitin hanskat tiskiin hieman äkäisesti (asiaa olisi helpottanut jos olisit samantien tuonot tekstieni heikkoudet esiin sen sijaan, että vain toteat sellaisia olevan. Niille tuntuu olevan itse hyvin sokea). Pointtini pähkinänkuoressa; ymmärrän miksi nettiyhteisöiden rangaistukset vaikuttavat kovilta, sillä sääntöjen todellisuutta pitää ylikorostaa, koska internetinkäyttäjillä on mielikuva siitä, että voi tehdä mitä vaan ja sanoa mitä vaan (liioittelen mutta tiedätte mitä tarkoitan), vaikka yhteisön säännöt sen kieltävät. Kontekstista irrotettuna random ihmisten random solvaukset ei pitäisi olla kenellekkän mikään henkilökohtainen ongelma, mutta kun yritetään luoda ilmapiiriä, jossa niitä paheksutaan ja ne halutaan kitkeä pois, niin silloin ymmärrän rangaistusten ankaruuden. Sen sijaan, että keskitytään rangaistusten arviointiin pitäsisi keskittyä siihen, että yhteiset pelisäännöt olisivat todella nimensä mukaisia. Esim. Riotin korostama sääntöjä rikkoneiden pelaajien status koko yhteisölle esimerkinnäyttäjänä viestii mielestäni tätä. Aivan kuten täälläkin ylläpito puuttuu tahalliseen vänkäämiseen yms. En tarkoituksellisesti ottanut kantaa kyseiseen tapaukseen (kuten en myöskään tekijänoikeuksiin), koska ongelma ei mielestäni ole näissä yksittäisissä tapauksissa vaan kokonaisvaltaisempi.
-
Okei, tämä kuulostaa jo ihan kohtuulliselta. En sinänsä vastusta kovia rangaistuksia tässä asiayhteydessä, mutta itse keskityn tapauksessa kahteen pointtiin. Ensinnäkään turnaussarjasta jossa pitäisi ratkoa lajinsa parhaat ei pitäisi sulkea osallistujia pois tapahtuman ulkopuolisista syistä ilman erittäin painavia perusteita. Kaksi ensimmäistä, uhkailun ja DDOSsauksen hyväksyn, matchmaking-pelien tsätissä meuhkaamista en. Toisekseen tämä rike on sellainen johon olisi voinut puuttua paljon täsmällisemmin ja aikaisemmassa vaiheessa. Pelaajan olisi voinut vaimentaa pysyvästi matchmaking-peleissä tai estää pääsy niihin, ja kummankin näistä hyväksyisin pienemmälläkin näytöllä. En ymmärrä miksei ongelmaan olisi voitu puuttua tällaisilla keinoilla ennen kuin pöydällä oli jo sulkeminen ulos kaikesta peliin liittyvästä toiminnasta.
-
Sinun mielestä muiden pelaajien haukkuminen pelissä, huono käytös jne. ei ole riittävä syy bänniä tyyppi turnausskenestä? Lainaan tätä lausetta: "His tendency to engage in verbal abuse, insults and offensive behavior is unacceptable for any player, especially a high-profile eSports competitor who has a regular opportunity to lead the community by example."
Jos ihan älyttömyyksiin asti mennään niin kai sitä muuallakin voitaisiin sulkea arvokisoista pelaajia huonon PR:n vuoksi, mutta sitä en näe miten raivoamalla pubipelien tsätissä päästäisiin siihen pisteeseen. Jos touhussa on mitään järkeä niin pitäisihän nyt olla mahdollista vaikkapa bannata mies sieltä matchmaking-jonoista ilman että kokonaan suljetaan ulos pelistä.
Minua mietityttää, että mikä on niin vastenmielistä siinä pienessä grindauksessa ja tasapainottamisessa. Itseäni kiehtoi se sisällön määrä, mitä oli avattavana. Sitä oli helevetin hauska pelata ja katsella nappisilmät kiiluen, että mitä saisi kaupasta. Jälkimmäinen sitten ? ? ? ? ? ? ?. Mikä tekee tasapainoisesta pelistä paskan?
E: pois hymiöt.
Ei siinä "pienessä" (::)) grindauksessa kasualpeliin mitään vikaa olekaan. Kuten sanoin:
LoL on puhtaasti kasualpelinä ihan jees eikä mua häiritse jos ihmiset siitä sellaisena tykkäävät. Se mikä häiritsee on että peliä pusketaan vakavasti otettavana kilpaurheiluna.
Vastenmielistä on kun siirrytään turnaustoimintaan ja joku muissa vastaavissa peleissä harjaantunut haluaisi skipata sen pakotetun kymmenien tuntien tutoriaalin ja lähteä suoraan treenaamaan peliä sellaisena kuin sitä turnaustasolla pelataan. Tämä ei edes ole mitään hypoteettista pohdintaa vaan esim. eräältä nettitutulta joka on vanha dotaharja on tullut kuultua tarinaa jossa mies olisi haluttu mukaan tiimiin pelaamaan mutta ei meinaa onnistua kun pitäis grindata ihan vitusti että sais tarvittavat vehkeet accountille. Jos ajattelet LoLin kasuaalipelinä jossa myös kilpaillaan niin helpostihan tuota puolustaa, mutta jos ajatteletkin että voit kilpailla pelissä X, Y tai Z, niin ei vastaavaa löydy mistään vakavasti otettavasta pelistä.
Tasapainotuksen ongelma taas piilee luetunymmärtämisessä. Avainsana fraasissa "tasapainotetaan turteille" on "turteille". Järkevä tasapainotus tapahtuu korkeinta tasoa varten, jotta huipputason peleissä pelistä löytyy monipuolisuutta ja vaihtelua, ja myönnytyksiä alatason pelejä varten tehdään vain ääritapauksissa. Tästä en lähde kovin kovaan väittämään kun yllättäen en itse kovin tarkasti seuraa, mutta ymmärtääkseni LoLissa se miten peli toimii aloittelijatasolla on aika tärkeä juttu, ja mulla on hämäriä muistikuvia ihmisten kitinöistä kun peliä on sörkitty siksi etteivät aloittelijat tajua.
Jaa. Luulisi ihmisten osaavan jo välttää grindauksen, jos on tarkoitus isojen poikien altaisiin mennä. Monilla pelaajilla, varsinkin propellaajilla on useita smurffeja. Nämä yleensä on farmattu kohtalaisesti. Tarpeen vaatiessa servun vaihto rahalla on melko minimaalinen vaiva. Lisäksi melko pienellä panostuksella (paitsi aika, sanotaan joku parin viikon non-stop grind ynnä kybän tai kahden seteli), saa hommattua suurimman osan tarvittavista runeista tiettyä roolia varten. Ihan siis itsestäänkin. Samalla voi harjoitella sitä tiimipeliä, pelin omia pikkujuttuja opetella yms yms. En siis näe tuota grindausta mitenkään rajoittavana, pikemminkin bullshit-tekosyynä ettei jaksa pelata.
Tuohon noppien helpotukseen on paha sanoa. Kaikkea nerffataan ja buffataan suurin piirtein kahden viikon välein. Vanhoja championeita reworkataan vähän väliä, jotta ne pärjäisivät uusia vastaan. Seasonien välissä menee lähes kaikki uusiksi. Ilman esimerkkiä ei tähän mitään osaa sanoa, sillä itselle kahden vuoden aikana ei ole tullut vastaan mitään kitinän aihetta. Ainakaan sellaista, joka olisi oikeasti merkittävää. Ei siis pelkästään omakohtaisesti vaan ihan yleisesti.
-
Jaa. Luulisi ihmisten osaavan jo välttää grindauksen, jos on tarkoitus isojen poikien altaisiin mennä. Monilla pelaajilla, varsinkin propellaajilla on useita smurffeja. Nämä yleensä on farmattu kohtalaisesti. Tarpeen vaatiessa servun vaihto rahalla on melko minimaalinen vaiva. Lisäksi melko pienellä panostuksella (paitsi aika, sanotaan joku parin viikon non-stop grind ynnä parikybää), saa hommattua suurimman osan tarvittavista runeista tiettyä roolia varten. Ihan siis itsestäänkin. Samalla voi harjoitella sitä tiimipeliä, pelin omia pikkujuttuja opetella yms yms. En siis näe tuota grindausta mitenkään rajoittavana, pikemminkin bullshit-tekosyynä ettei jaksa pelata.
Sun mielestä on ok että "parin viikon non-stop grind" antaa "suurimman osan tarvittavista runeista tiettyä roolia varten"? Selvä.
Väännetään nyt vielä rautalangasta tätä kasuaali- ja kilpapelaamisen eroa. On ihmisiä jotka pelaavat peliä ajanvietteenä. Unohdetaan nyt sellaiset. On myös ihmisiä jotka nauttivat ensisijaisesti kilpailusta, ja tekevät sitä useammassa eri pelissä. Esim. tappelupelien saralla perustaidot siirtyvät erittäin hyvin pelistä toiseen, ja yhden pelin huippu pystyy nopeasti pelaamaan suht korkealla tasolla jossain muussa pelissä. Ja tälle ei ole mitään keinotekoisia esteitä, peli ei pakota hakkaamaan nyrkkeilysäkkiä vaan korkeintaan hahmoja joutuu unlockkaamaan yksinpelissä, mitä sitäkin närkästellään, ja siinä sentään puhutaan tunneista eikä viikoista.
Ei ole mitään syytä miksei Dotan sukuisten pelien välillä voisi liikkua vastaavasti. Dotan ja Honin välillä näin on tapahtunutkin, ja jotkut noiden pelien kovat nimet ovat harjanneet Lolissakin. Jos tällainen pelaaja siirtyy Dota kakkoseen, siellä voi pelata heti ensimmäisestä pelistä alkaen samoilla säännöillä kuin missä tahansa turnauksessa, eikä mikään estä hakeutumasta huippujen seuraan treenaamaan tosissaan jos vain taidot riittävät. Lolissa saat aloittaa kasuaaleja vastaan epäpelillä jossa mm. Flashia ei ole ja jungleja ei pysty hyödyntämään kunnolla. Jos olet liian hyvä niin saat vastaasi vihollisia, jotka edelleen ovat huonoja pelaamaan mutta joilla on paremmat hahmot. Kun grindauksen ensimmäisestä vaiheesta pääsee yli ja ihmiset ovat periaatteessa samalla viivalla, käytössä on vain pieni määrä pickkejä ja loppuja voi grindata vaikka maailman tappiin asti, uusia tulee yhtä nopeasti kuin vanhoja saa auki. Kuulemma suht pienelläkin määrällä pickkejä voi pärjätä; näin Dota-pelaajana ajatus siitä että vapaaehtoisesti sivuuttaisi merkittävän osan heroista tuntuu hullulta, mutta kai se LoLissa on realistista kun herot ovat niin tasapaksua massaa.
Edelleen, kasuaalipeliin grindaus on ihan ok, mutta jos LoLia halutaan markkinoida kilpalajina (ja sitähän markkinoidaan), pitäisi mainitun kaltaisten ihmisten pystyä lähtemään mukaan ilman että ensin tarvitsee hukuttaa kohtuuton määrä aikaa paskaan. Useiden viikkojen grindaus pelin leikkiversiolla ei ole kohtuullista.
-
Kysynpä, kun alkoi mieltä askarruttaa. Onko tällä bannatulla mulvaanilla ollut tiedossa, että jos perseily vielä jatkuu niin ensi kerralla jäähdytellään vähän pidempään? Nimittäin jos on, niin en näe tässä mitään ongelmallista.
Ja ennen kun joku vetää ylläolevasta jonkun nokkelan analogian oikeaan elämään, niin sanon että puhuin vain nettipelaamisen kontekstissa. En edes tiedä mitä MOBA tarkoittaa, mutta nettipräiskintöjä jonkunverran pelanneena minun puolestani kusipäitä saa pistää elinikäiseen bänniin surutta.
-
Jaa. Luulisi ihmisten osaavan jo välttää grindauksen, jos on tarkoitus isojen poikien altaisiin mennä. Monilla pelaajilla, varsinkin propellaajilla on useita smurffeja. Nämä yleensä on farmattu kohtalaisesti. Tarpeen vaatiessa servun vaihto rahalla on melko minimaalinen vaiva. Lisäksi melko pienellä panostuksella (paitsi aika, sanotaan joku parin viikon non-stop grind ynnä parikybää), saa hommattua suurimman osan tarvittavista runeista tiettyä roolia varten. Ihan siis itsestäänkin. Samalla voi harjoitella sitä tiimipeliä, pelin omia pikkujuttuja opetella yms yms. En siis näe tuota grindausta mitenkään rajoittavana, pikemminkin bullshit-tekosyynä ettei jaksa pelata.
Sun mielestä on ok että "parin viikon non-stop grind" antaa "suurimman osan tarvittavista runeista tiettyä roolia varten"? Selvä.
Jos ei jaksa paria viikkoa grindata perustarpeita, niin mitenkäs olisi tarkoitus grindata pari kuukautta sitä rankedia, että ylipäätään pääsee pois paskan seasta propeleihin? Puhumattakaan siitä suunnattomasta pelaamisen määrästä, jos haluaa päästä edes jotenkin samalle viivalle niiden top-tier jätkien kanssa. Ihan vain eloa katsellen. Sori, en nyt vaan kykene näkemään tässä ongelmaa. Muut pointit oli ymmärrettäviä, mutta tämä ei aukea. Jos on tarkoitus lähteä kilpapelaamaan muutenkin, niin eikös juuri sillä grindauksella saavuteta se ns. tieto-taito ja "kestävyys" samalla kuin availee sitä jöötiä? Joo, vastaan tulee hessuja. Joo, se on puuduttavaa paskaa. Harmin paikka, samat hessut tulevat rankedissa vielä pitkälti vastaan. Se vasta puuduttaakin eikä siihen auta kuin kehittää toleranssi. Nimim. mahdoton tehtävä.
Casualpeli vs kilpalajista en osaa pahemmin sanoa, mutta väittäisin välineurheilun pätevän tähän. Jos kaverilla on paremmat vehkeet, niin treenaa enemmän ja voita tai hanki vielä paremmat, eikös näin? Rocky Balboa, vittu ;D
Edit: "Dota-pelaajana ajatus siitä että vapaaehtoisesti sivuuttaisi merkittävän osan heroista tuntuu hullulta, mutta kai se LoLissa on realistista kun herot ovat niin tasapaksua massaa." Tämä jäi vielä noteeraamatta, joten lisätään tähän random pihakustaa kommentointi à la joku partis_harja. Ei mitään henk.koht, mutta tämä nyt vain oli aivan käsittämättömän paska heitto. Pelissä ei ole champpia, jolla taidokkailla peliliikkeillä ja kommunikaatiolla ei saisi asioita tehtyä. Jos tämä on mielestäsi tasapaksua, niin voi tätä silmien pyörittelyä.
-
Sivusta heitettynä mun mielestä välineurheilupelit on suurinta paskaa. Se, että joku saa rahalla ostettua paremmat vehkeet ja pärjää siksi, on vain kilpailullisen pelaamisen kannalta melko nihkeää. Esim MTGssä korttien kalleus on ihan oikea ongelma ja rajoittaa oleellisesti pelaamista ja siitä nauttimista.
-
Jos ei jaksa paria viikkoa grindata perustarpeita, niin mitenkäs olisi tarkoitus grindata pari kuukautta sitä rankedia, että ylipäätään pääsee pois paskan seasta propeleihin? Puhumattakaan siitä suunnattomasta pelaamisen määrästä, jos haluaa päästä edes jotenkin samalle viivalle niiden top-tier jätkien kanssa. Ihan vain eloa katsellen. Sori, en nyt vaan kykene näkemään tässä ongelmaa. Muut pointit oli ymmärrettäviä, mutta tämä ei aukea. Jos on tarkoitus lähteä kilpapelaamaan muutenkin, niin eikös juuri sillä grindauksella saavuteta se ns. tieto-taito ja "kestävyys" samalla kuin availee sitä jöötiä? Joo, vastaan tulee hessuja. Joo, se on puuduttavaa paskaa. Harmin paikka, samat hessut tulevat rankedissa vielä pitkälti vastaan. Se vasta puuduttaakin eikä siihen auta kuin kehittää toleranssi. Nimim. mahdoton tehtävä.
Siis kysymyshän on siitä kuinka paljon ylimääräisiä esteitä pelissä on hyväksyttävää olla ennen kuin sitä pystyy pelaamaan samoilla säännöillä kuin millä kilpailut käydään. Dotassa vaadittu grindauksen määrä on 0. Starcraftissa se on 0. Counter-Strikessä se on 0. Street Fighterissa se on 0. Jalkapallossa se on 0. LoLissa se on... no, riippuu mikä kelpuutetaan riittäväksi määräksi avattuja vaihtoehtoja. Kaikki herot ja runet käytössä ei ole edes realistisesti mahdollista ainakaan ilman aivan poskettomia rahasummia, matalammilla tavoitteilla voidaan puhua "vain" viikkojen työstä.
Voisit nyt lukea ajatuksen kanssa mitä olen aiemmin kirjoittanut koska olen moneen kertaan korostanut että nyt EN puhu LoLista kasualpelinä, ja ilmeisesti et osaa yhtään hahmottaa millaista on tulla peliin erilaisista lähtökohdista. Ei, grindauksella EI saavuteta oleellista tietotaitoa. Unohdapa nyt omat kokemuksesi jossa oletettavasti lähdettiin nollasta liikkeelle ja levelejä grindatessa vähitellen aukesi miten Dotan sukuiset pelit toimivat, ja kuvittele ihminen joka vastaavien pelien ja muilla tavoin hankitun tiedon kautta ymmärtää pelin perusdynamiikan, jonka pitäisi lähinnä ottaa totutella siihen miten korkeamman tason pelit etenevät, ja joka hyvin lyhen harjoittelun jälkeen pystyy pelaamaan riittävän hyvällä tasolla treenatakseen jonkinlaisen tiimin kanssa. Grindaus ennen tasoa 30 on täysin hyödytöntä paskaa, koska peli toimii aivan eri tavalla kuin oikeissa peleissä, ja muutenkin matchmakingin jyystäminen opettaa ainoastaan taitoja jotka pystyisi poimimaan tärkemmän treenin sivussa.
Casualpeli vs kilpalajista en osaa pahemmin sanoa, mutta väittäisin välineurheilun pätevän tähän. Jos kaverilla on paremmat vehkeet, niin treenaa enemmän ja voita tai hanki vielä paremmat, eikös näin? Rocky Balboa, vittu ;D
Niin, ja se että pelistä on täysin keinotekoisesti tehty välineurheilua on täyttä paskaa. Se että jossain autourheilussa välineet ovat iso juttu on välttämätön paha, ja sitä kautta syntyviä eroja yritetään parhaan mukaan minimoida sääntöjen avulla. Jos et näe tässä mitään ongelmaa niin ehkä sun ei kannattais osallistua keskusteluun pelien sopivuudesta kilpalajeiksi.
Edit: "Dota-pelaajana ajatus siitä että vapaaehtoisesti sivuuttaisi merkittävän osan heroista tuntuu hullulta, mutta kai se LoLissa on realistista kun herot ovat niin tasapaksua massaa." Tämä jäi vielä noteeraamatta, joten lisätään tähän random pihakustaa kommentointi à la joku partis_harja. Ei mitään henk.koht, mutta tämä nyt vain oli aivan käsittämättömän paska heitto. Pelissä ei ole champpia, jolla taidokkailla peliliikkeillä ja kommunikaatiolla ei saisi asioita tehtyä. Jos tämä on mielestäsi tasapaksua, niin voi tätä silmien pyörittelyä.
Tämän pointti liittyi siihen miten ihmiset vähättelevät LoLin vaatimaa grindausta koska pienemmälläkin määrällä heroja kuulemma pärjää. Esimerkiksi näin:
Lisäksi melko pienellä panostuksella (paitsi aika, sanotaan joku parin viikon non-stop grind ynnä kybän tai kahden seteli), saa hommattua suurimman osan tarvittavista runeista tiettyä roolia varten.
Dotassa en voisi mitenkään kuvitella lähteväni turnaukseen vain kourallisella käytettäviä heroja. Sille miksi LoL-pelaajien mukaan näin tekeminen on ihan ok näen pari mahdollista selitystä.
Ensimmäinen vaihtoehto on että LoLin heroista oikeasti aika pieni osa olisi pelattavia, mikä on ihan uskottavaa koska ne ovat huomattavasti samankaltaisempia keskenään kuin Dotan herot, jolloin olis ihan mahdollista että toiset niistä ovat vain parempia. Aika monesta LoLiin liittyvästä asiasta voin myöntää tietäväni melko vähän, mutta jos itse väität etteivät herojen abilityt olisi tasapaksuja Dotan valikoimaan verrattuna, olet varmasti enemmän pihalla Dotasta kuin minä olen LoLista.
Toinen vaihtoehto on että väite on liioiteltu, ja vaikka pienellä valikoimalla pystyy pelaamaan pubeja ja muutenkin jokseenkin pärjäämään, oikeissa peleissä olisi kyllä syytä olla valtaosa vaihtoehdoista avoinna.
Itse veikkaan todellisuuden olevan yhdistelmä kumpaakin edellistä, mutta jos tiedät paremmin niin kerro toki. Vähän kyllä veikkaan ettet tajua mistä puhutaan koska esim. "Pelissä ei ole champpia, jolla taidokkailla peliliikkeillä ja kommunikaatiolla ei saisi asioita tehtyä." ei vastaa yhtään mitenkään mihinkään mitä olen sanonut.
-
Vastenmielistä on kun siirrytään turnaustoimintaan ja joku muissa vastaavissa peleissä harjaantunut haluaisi skipata sen pakotetun kymmenien tuntien tutoriaalin ja lähteä suoraan treenaamaan peliä sellaisena kuin sitä turnaustasolla pelataan. Tämä ei edes ole mitään hypoteettista pohdintaa vaan esim. eräältä nettitutulta joka on vanha dotaharja on tullut kuultua tarinaa jossa mies olisi haluttu mukaan tiimiin pelaamaan mutta ei meinaa onnistua kun pitäis grindata ihan vitusti että sais tarvittavat vehkeet accountille.
Olet kyllä niin asian ytimessä tässä. En ole millään muotoa kilpapelaaja missään pelissä tällä hetkellä ja tuskin sellaiseksi koskaan tulenkaan, mutta silti korpeaa että peleissä on kymmenien (edit: tai satojen) tuntien grindi siihen, että voit pelata muiden kanssa samalta viivalta. En voisi vähempää välittää MOBA-peleistä, mutta MWO/Planetside ovat ihan samalla linjalla nykyään.
Onhan se ymmärrettävää, että P2W-malli on rahakkaampi vaihtoehto kuin pelin myyminen kokonaisena kuluttajalle, mutta jonkinlaista kompromissia silti toivoisi.
-
Kirjottelen ny vaikka tähän ku en jaksa miettiä sopivampaa. Path of Exile kickstartattiin ja pitäs olla mitä dublo kolosen piti. Olen aika alussa ni paha sanoa vielä. Peli itsessään on ilmainen(open betassa parhaillaan,char wipeä ei enään tule). Peliä rahoitetaan p2jotain, esim saat suunnitella uniikki itemin, lisää pankkitilaa(jonka tarvetta en oikein näe ainakaan vielä) sun muuta sellasta, mutta eivät halua minkään olevan p2w. Kysehän ei toki ole sinänsä kilpalajista kunhan halusin suositella lajityypin ystäville.
Lopuksi lainaan Snugun(tuntee ketkä tuntee:)) sanoja:"Mihin maailma on mennytkään,ennen kauheella vaivalla waretin kaikki pelit ja nykyään maksan ilmaispeleistä...."
-
PS4 ja muuta Playstation shittiä varmaankin julkistetaan tänä iltana.
http://www.gamespot.com/features/playstation-meeting-2013-ps4-announcement-6403818/
-
PS4 ja muuta Playstation shittiä varmaankin julkistetaan tänä iltana.
http://www.gamespot.com/features/playstation-meeting-2013-ps4-announcement-6403818/
En tiedä teistä mutta tiedän mihin minun rahani on menossa. :D
-
PS4 ja muuta Playstation shittiä varmaankin julkistetaan tänä iltana.
http://www.gamespot.com/features/playstation-meeting-2013-ps4-announcement-6403818/
En tiedä teistä mutta tiedän mihin minun rahani on menossa. :D
Toivottavasti tässä tapauksessa ei käy samoin kuin edellisen Playstationin kanssa, eli rautaa ei päivitetä ollenkaan koko laitteen elinkaaren aikana. Tällä kertaa se laitteisto kun on jo nyt muutaman vuoden vanhaa tavaraa.
-
Tällä kertaa se laitteisto kun on jo nyt muutaman vuoden vanhaa tavaraa.
Seuraako tästä jotakin oikeaa harmitusta vai pelkkää virtuaalista harmitusta? Tietysti raudasta johtuvat virheet voivat joskus nousta esiin, mutta onko niin sitten käynyt aiemmin?
-
Tällä kertaa se laitteisto kun on jo nyt muutaman vuoden vanhaa tavaraa.
Seuraako tästä jotakin oikeaa harmitusta vai pelkkää virtuaalista harmitusta? Tietysti raudasta johtuvat virheet voivat joskus nousta esiin, mutta onko niin sitten käynyt aiemmin?
Mielestäni konsolipelit ovat ihan kiitettävän näyttäviä, pelattavia ja ties mitä verrattuna PC-peleihin. Ei se rauta ole mikään itseisarvo. Playstationista en osaa sanoa ilman oman käden kokemusta, mutta ei ole esim. Xboxin osalta tullut mitään oksennusreaktiota raudan takia koko aikana, jona olen sellaisen omistanut. Eikä se konsolikaan yleensä maksa saman verran kuin pelikelpoinen pc. Pelkkä näytönohjain maksaa jo enemmän.
-
En tiedä kiinostaako tämä teitä mutta tahtoisin summata asia liittyen PS4:seen.
- Teknologisesti PS3:sta vahvempi (eli vähän paremmat prosessori, muisti, ym.)
- Sitä painostetaan sosiaalisella toiminnalla (kuten Share-nappi jolla voi jakaa kuvia ja videota muille FB:n ja UStreamin välityksellä)
- Latauksiin tulee huomattava muutos, sillä voit aloittaa pelaamisen jo ennenkun peli on kokonaan lataantunut.
- Voit jatkaa pelaamista mihin jäit viimeksi pelissä (eli voit pitää tauon sammuttamalla sen ja jatkaa mihin jäit. En kyllä tiedä onko tämä varmaa mutta kuulostaa hyvältä)
- Ja monta monta muuta asiaa mitä en jaksanut kirjoittaa tähän tai saamme tietoon vasta E3:ssa.
Minua kyllä vaivaa muutama kysymys joihin toivon vastausta.
- On huhuja että PS4:sen online pelaamisesta tulee maksullista kuten Xbox Livessä. Pitääkö paikkansa?
- Vanhojen pelejen pelattavuus PS4:ssa? (Tämä ei ole kyllä mulle suuri ongelma sillä en nykyään omista pleikkaria)
- Mahdollinen hinta ja julkaisupäivä. Lisäksi kannattaako se ostaa julkaisuhetkellä vai odottaa muutama viikko hinnan laskua varten?
-
PS4 tiedotustilaisuus tiivistettynä:
http://www.youtube.com/watch?v=0rJDn0jRnUQ
PS4 ei ole backwards compatible eli sillä ei voi suoraan pelata vanhoja pleikkaripelejä iskemällä levyn koneeseen, mutta sillä voi pelata ja streamata vanhoja pelejä pilvipalvelimen kautta. Se miten tämä tulee käytännössä toimimaan on sitten ihan toinen asia (miten konsoli tunnistaa omistasi vanhat pelit, miten paha lag peleissä tulee olemaan, jne.). Tämä tulee myös näillä näkymin olemaan maksullinen palvelu.
-
PS4 tiedotustilaisuus tiivistettynä:
http://www.youtube.com/watch?v=0rJDn0jRnUQ
PS4 ei ole backwards compatible eli sillä ei voi suoraan pelata vanhoja pleikkaripelejä iskemällä levyn koneeseen, mutta sillä voi pelata ja streamata vanhoja pelejä pilvipalvelimen kautta. Se miten tämä tulee käytännössä toimimaan on sitten ihan toinen asia (miten konsoli tunnistaa omistasi vanhat pelit, miten paha lag peleissä tulee olemaan, jne.). Tämä tulee myös näillä näkymin olemaan maksullinen palvelu.
Tämä oli kyllä hauska! :D mutta ottaa vähän päähän maksullinen palvelu
-
Suomen myydyimmät pelit viikolla 11:
1. Starcraft
2. jokin mättöpeli
3. Simcity
4. NHL (vuosiluku)
5. Tomb Raider
Mikä vuosi on kyseessä? Pelilistasta voisi veikata sitä aikaa jolloin vapaa-aika tarkoitti suurelta osin jotankin yllämainituista peleistä.
(päivän lehdestä osui tämä silmääni vaikkei ole tullut enää kyseisiä peleja pelattua moneen vuoteen)
-
Suomen myydyimmät pelit viikolla 11:
1. Starcraft
2. jokin mättöpeli
3. Simcity
4. NHL (vuosiluku)
5. Tomb Raider
Mikä vuosi on kyseessä? Pelilistasta voisi veikata sitä aikaa jolloin vapaa-aika tarkoitti suurelta osin jotankin yllämainituista peleistä.
(päivän lehdestä osui tämä silmääni vaikkei ole tullut enää kyseisiä peleja pelattua moneen vuoteen)
Heitetäämpä tälläinen veikkaus että 1999,ennen kuin ihmiset meni sekaisin millenium huumasta...
-
Suomen myydyimmät pelit viikolla 11:
1. Starcraft
2. jokin mättöpeli
3. Simcity
4. NHL (vuosiluku)
5. Tomb Raider
Mikä vuosi on kyseessä? Pelilistasta voisi veikata sitä aikaa jolloin vapaa-aika tarkoitti suurelta osin jotankin yllämainituista peleistä.
(päivän lehdestä osui tämä silmääni vaikkei ole tullut enää kyseisiä peleja pelattua moneen vuoteen)
Kyseessä lienee Starcraftin julkaisuvuosi eli 1998. Piti tosin ensin tarkistaa ettei kyseessä ole tuore lista kun Heart of the Swarm on julkaistu, uusi Tomppa Raideri sekä SimCity ovat olemassa...
-
Suomen myydyimmät pelit viikolla 11:
1. Starcraft
2. jokin mättöpeli
3. Simcity
4. NHL (vuosiluku)
5. Tomb Raider
Mikä vuosi on kyseessä? Pelilistasta voisi veikata sitä aikaa jolloin vapaa-aika tarkoitti suurelta osin jotankin yllämainituista peleistä.
(päivän lehdestä osui tämä silmääni vaikkei ole tullut enää kyseisiä peleja pelattua moneen vuoteen)
Kyseessä lienee Starcraftin julkaisuvuosi eli 1998. Piti tosin ensin tarkistaa ettei kyseessä ole tuore lista kun Heart of the Swarm on julkaistu, uusi Tomppa Raideri sekä SimCity ovat olemassa...
Kyllä se vain on tämä vuosi.
-
Kyllä se vain on tämä vuosi.
*Klir*. Kuvaa vaan miten bulkkipelaajat ovat 15 vuotta myöhemminkin lampaita.
-
*Klir*. Kuvaa vaan miten bulkkipelaajat ovat 15 vuotta myöhemminkin lampaita.
HotSin yksinpelikampanjan kenttäsuunnittelu on kaikkien arvosteluiden perusteella erinomaista, ja erinäiset lehdistön ja tuttavapiirin todistajanlausunnot antavat olettaa, että tuoreessa Tomb Raiderissa on rutkasti laatua ja yritystä.
Kyllä se on niin lambia pelata hyviä pelejä.
-
Et tainnyt nyt hiffata, että kuuluu asiaan arvostella kaikki massatuotannot ja pelisarjat (paitsi indie) täydeksi kukuksi. Joskus tällä voi olla yhtymäkohtiakin todellisuuden kanssa, mutta se ei ole vaatimus.
-
/thread closed (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xw5t45tEPWQ)
-
*Klir*. Kuvaa vaan miten bulkkipelaajat ovat 15 vuotta myöhemminkin lampaita.
HotSin yksinpelikampanjan kenttäsuunnittelu on kaikkien arvosteluiden perusteella erinomaista, ja erinäiset lehdistön ja tuttavapiirin todistajanlausunnot antavat olettaa, että tuoreessa Tomb Raiderissa on rutkasti laatua ja yritystä.
Wings of Libertyn kampanjasta tykkäsin todella paljon mutta HotSin vastaava oli kyl tosi tylsä + lyhyt.
-
/thread closed (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xw5t45tEPWQ)
Nyt tais tulla väärä trailer. Tarkotit varmaan tätä: http://www.youtube.com/watch?v=6N0PzqF9gWY
-
-
-
Muuten konsolit ovat kivoja mutta kun verrataan niiden ohjausta hiireen ja näppäimistöön, muodostuu yksi asia joka konsoliohjaimissa on tehty väärin: ne eivät ole hiiri ja näppäimistö.
ainut mikä niillä on hyvä tehdä on splitscreen yms. Pelit.
Legend of grimrockin level editorin kanssa on tullut pelailtua ja täytyy sanoa että se on todella hyvä. BTW peli oli tänään oli steamissa alennuksessa hintaan 4.99 vs. Normaalihinta 13.99 jolla sen eilen ostin :(
-
Dishonored DLC:eistä kokemuksia? Onko hintansa väärttejä?
-
Menköön vaikka tänne kun en omaa lankaa kehtaa tehdä:
Mega Man Unlimited (http://megaphilx.com/?page_id=26) julkaistiin nelisen tuntia sitten. Kyseessä on fanipeli ja ikuisuusprojekti joka vahingossa valmistui. Itse en projektin etenemistä seurannut enkä siitä ihan hirveästi tiedä, mutta internetseissä ihmiset tuntuvat olevan sen verran innoissaan että pakkohan tuota on kokeilla.
Keksin myös että voisin vaikka streamata omaa suoritusta heti julkaisun jälkeen; tämä ilta meni pelaamisen sijaan tapellessa sen kanssa että sain mitään toimimaan, lopputuloksena setuppi jossa video toimii samalla kun itsellä framerate putoaa vittumaisesti mutta pysyy vielä pelattavana. Tarkoituksena olis huomenna arviolta viiden jälkeen lähteä vääntämään oikeasti, jolloin touhua voi seurata osoitteessa http://www.twitch.tv/p0lari/ (http://www.twitch.tv/p0lari/).
-
Itse seurasin Mega Man Unlimitedin syntyä viimeisimmät kolmisen vuotta. Elikkäs peli on tullut nähtyä kuta kuinkin siitä kehitysasteesta, että olemassa oli kasa spritejä, osa pomoista, vähäsen gameplay-materiaalia ja muutama musiikkiraita. Täytyy kyllä sanoa, että viiden vuoden ahertaminen todella kannatti koska tässä pelissä on sopivasti haastetta ja tahkoamista. Ehkä vähän liiaksikin ajoittain. Pelin turhauttavimpiin hetkiin taitavat lukeutua ne joissa ajaudut väistämättä viholliskontaktiin koska ovat liian nopeita tai arvaamattomia ilman tarkkoja refleksejä ja armotonta naputustahtia. Tuostakaan ei voi silti valittaa.. onhan tätä spektaakkelia odotettu.
Ainoa asia mistä täytyy vähän nurista on MUSIIKIT. Mitä helvetin sieniä siellä on vedetty kaveriporukalla? Muutama todella onneton ja ponneton raita on päässyt puikahtamaan pelin uumeniin vaikka ainakin herrojen tubekanavien mukaan olisi löytynyt ihan maukkaita vaihtoehtoisia valintoja joita jäi pöytälaatikkoon. Toivon erityisen syvästi, että "captured wily castle boss battle" on sentään päässyt mukaan. Muuten tulee armoton delete. Miksikö? Musiikit ovat aina olleet Mega Manin pelin sielu, joka saa pelin tuntumaan juuri siltä itseltään.
Kokonaisuudessaan kuitenkin peli vangitsee juuri oikealla tavalla Mega Manin oleelliset elementit ja tuntuu aidolta.
-
Hetken päästä lähtee.
-
Megan kännykkäyhteydellä ei jaksanut pyörittää tökkimättä, eli katsoisin, jos olisi kotosalla.
-
Kopioin yhteenvedon sellaisenaan toiselta foorumilta jossa olin tätä mainostanut:
Had 5-8 people watching for most of the time, nobody spoke up so I did indeed talk Finnish all the time. Near the end I had been playing for close to three hours and was replaying levels that I initially skipped, that is, the most bullshit ones, so I was mostly quiet, frustrated and dying. That part probably wasn't all that interesting to watch.
To sum it up, stages were wildly different in quality and difficulty, overall I'd say it's better than SFxMM but not on the same level as the original games or the better romhacks. The first boss I fought glitched and got stuck doing nothing. Props for original content though as opposed to the romhack standard of borrowing sprites and music from other games.
The UI has saving and loading and some nice menu features, but as I found out it's almost as easy to destroy your progress as in SFxMM. With half the robot masters down I died early on in a stage, figured I'd reset my lives, realized the stage has no pits or spikes early, remembered the game's fancy menus, and hit select. The options presented were Resume Game, Title Screen, Exit Game. I hit Title Screen without thinking much about it and indeed found myself at the Title Screen with all progress lost with no confirmation dialog or anything. I suppose I should have seen that coming but come on, if you're going to have saving and menus that look the same as in modern games, I'd expect you to not pull off shit like that. You could, for example, let me Resume Game from there or autosave after clearing a stage or something. Anything.
Anyway, I got through most of the robot master stages (all but the end of Glue Man and Yo-Yo Man) and I'll work on getting them down at my own pace, which hopefully won't take forever. I'll put a stream up again once I get to the Wily stages or whatever it is that comes after the initial 8.
-
Tuosta yhteenvedosta tulikin mieleen, että pelin stagesuunnittelu tavallaan saa multa kiitosta ja etenkin Trinitro Manin kenttä on oivaltava esimerkki todella huolellisesta työstä.. Silti huomasin saman kuin sä. Laatu muuttuu todella vaihtelevasti.
Pelin äärellä vietetty nyt miltei etenemättä muutama tunti. Hermot ovat riekaleina, muutama EI SAATANA!! - moment koettu mutta pelissä on hyvä havina, kun sulkee silmänsä muutamalta kohdalta eikä keskity joihinkin sysipaskoihin musiikkeihin
-
Muuten konsolit ovat kivoja mutta kun verrataan niiden ohjausta hiireen ja näppäimistöön, muodostuu yksi asia joka konsoliohjaimissa on tehty väärin: ne eivät ole hiiri ja näppäimistö.
PS3:han tukee hiirtä ja näppäimistöä. On eri asia tukeeko peli sitä. /Huom.
(Muistan että minun piti vastata tähän viestiin jo silloin joskus keväällä, se vain jäi tekemättä.)
-
8 robot masteria piesty, huomenna kuudelta jatketaan streamissa "salaisesta" yhdeksännestä.
Pelin aseet ovat muuten tuntuneet tosi hyviltä ja jotkut niistä myös helpottavat liikkumista siten että niillä saa kivasti kusetettua vittumaisissa hypyissä joihin aiemmin hajoilin. Edelleen arvioisin parhaat romhackit tämän edelle, mutta kaukana ei olla.
-
Tänään meni kaksi tuntia suorittaa Yoku Man ja ensimmäinen Wily vai mikälie stage. Laatu oli vaihteeksi sieltä paskemmasta päästä niin ettei enää mietitytä tuliko peli tuomittua alkuun liian ankarasti. Putosin myös kahteen kertaan lattian läpi aseita vaihtaessa.
Streamaan huomenna jälleen samaan aikaan koska kyllähän tää pitää kuitenkin läpi hakata ja miksi ei, mutta foorumilla mainostus olkoon nyt tässä.