MtgSuomi.fi

Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: andeus69 - 25.11.11 - klo 20:38

Otsikko: Zenithit ja unohdus + snapcaster
Kirjoitti: andeus69 - 25.11.11 - klo 20:38
Hei kun joskus jotkut esim minä unohdan zenithin resolvatessa sekottaa sen pakkaan. ennen on vain sanottu että voi voi oma moka se on nyt siellä gravella. mutta sehän on esim snapcasterin kanssa vaan hyvä kun on siellä. miten siis sääntöjen mukaan toimitaan kun pelaa zenithin "unohtaa" sekoittaa ja pari vuoron päästä pelaa snapcasteria jotta voi zenithaa lissää?
Otsikko: Vs: Zenithit ja unohdus + snapcaster
Kirjoitti: luma - 25.11.11 - klo 20:56
Jos Zenithin "unohtaa" sekoittaa pakkaan ja jää siitä kiinni, niin diskataan huijaamisesta.
Otsikko: Vs: Zenithit ja unohdus + snapcaster
Kirjoitti: Lochness - 25.11.11 - klo 21:29
Jos Zenithin "unohtaa" sekoittaa pakkaan ja jää siitä kiinni, niin diskataan huijaamisesta.

Mitäs käy Competive tason turnauksessa jos oikeasti unohtaa shufflata Zenithin dekkiin ja sitten huomataan viisi vuoroa myöhemmin että Zenith on gravella eikä dekissä. Ja jos tapahtuneesta ei tule Game Lossia/Match Lossia, niin pysyykö Zenith gravella vai shufflataanko se takaisin dekkiin?
Otsikko: Vs: Zenithit ja unohdus + snapcaster
Kirjoitti: Kide - 25.11.11 - klo 22:07
Tapauksessa selvitetään onko ollut varmasti vahinko ja Zenithi jätetään gravelle. Kyseessä on Game Play Error - Game Rule Violation josta tulee Warningia pelaajalle (ja Failure to Maintain Game Statesta Warning myös opponentille), mutta asiaa ei lähdetä korjaamaan jos kaikkia suoritettuja toimintoja ei voida reversata.
Otsikko: Vs: Zenithit ja unohdus + snapcaster
Kirjoitti: scor - 26.11.11 - klo 04:22
Eli teknisesti ottaen kyseisessä tilanteessa Snapcasterilla pääsee sen Zenithin flashbackkää?
Otsikko: Vs: Zenithit ja unohdus + snapcaster
Kirjoitti: Kide - 26.11.11 - klo 08:29
Kylläpä juu. Sit vaan toivoo ettei HJ ole pahalla päällä ettei napsahda DQ:ta.
Otsikko: Vs: Zenithit ja unohdus + snapcaster
Kirjoitti: duracel - 26.11.11 - klo 08:38
Jaa, en tiennytkään, että Magic-tuomaroinnissa on palattu reipas kymmenen vuotta ajassa taaksepäin. Tuomarin mielialalla ei kai pitäisi olla mitään tekemistä saatavan rangaistuksen kanssa?

~jari
Otsikko: Vs: Zenithit ja unohdus + snapcaster
Kirjoitti: kivi - 26.11.11 - klo 10:40
Kuten Jari tuossa totesi, tuossa pitää jo tutkia siinä vaiheessa kun tuo huomataan että onko mitään mahdollisuutta tahallisuuteen. Eli jos lätkäistään nuo GPE - GRV ja FtMGS vastustajalle niin siinä vaiheessa on jo käytännössä päätetty että tuo ei ole vilunkimielessä tehty (ellei siis pelaaja ole kilipää ja ala kehuskelemaan että sainpa huijattua tms.).

Otsikko: Vs: Zenithit ja unohdus + snapcaster
Kirjoitti: Babu - 26.11.11 - klo 15:02
Ihan vaan ohimenen kysyn: Eikö tuo GPE - GRV anneta ensin ja sen jälkeen tutkitaan oliko virhe tahallinen vai tahaton jonka jälkeen mahdollisesti upgradetetaan rangaistusta?
Otsikko: Vs: Zenithit ja unohdus + snapcaster
Kirjoitti: malin - 26.11.11 - klo 22:34
Ei.
Jos kyseessä on huijaus, ei se ollut GPE - GRV vaan Cheating - Fraud.

Ensin tutkitaan, oliko virhe tahallinen vai tahaton. Jos tahallinen -> Cheating, jos tahaton -> jokin muu.

Upgrade tulee vain tilanteessa, jossa pelaaja tekee useita samanlaisia tahattomia virheitä samassa turnauksessa tai on jokin muu (yleensä poikkeuksellinen) syy upgradettaa rangaistus.