MtgSuomi.fi
Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: Tuomou - 24.12.11 - klo 00:43
-
1. Eli jos olen imprintannut Isochron Scepteriin Vision Charmin ja vaihtelen vastustajan manojen väriä, miten tätä käytetään järkevästi?
405.6c Mana abilities resolve immediately. If a mana ability produces both mana and another effect, the mana is produced and the other effect happens immediately. If a player had priority before a mana ability was activated, that player gets priority after it resolves. (See rule 605, "Mana Abilities.")
Jos tulkitsin tämän oikein, manan ottaminen landista ei mene stackiin, joten tehokkain tapa häiritä vastustajan peliä olisi muuttaa untap stepissa manojen väriä. Jos vastustaja on jättänyt maita pystyyn, hän voi ottaa manat haluamansa värisenä ennen kuin Vision Charm resolvaa ja pelata niillä instantteja untap stepin aikana ennen kuin mana palaa pois poolista, correct?
-------------------
2. Toinen kysymys on lähinnä ajatusleikki mitä tossa mietittiin. Kentällä on 5x Crappy Creature ja pelaan Day of the Dragonsin. Otukset menee exileen ja tilalle tulee tokeneita. Jos pelaan toisen Day of the Dragonsin, tokenit menee exileen, tuhoutuu ja tilalle tulee uudet tokenit.
Onko jompi kumpi Day of the Dragons "sidottu" exilessä oleviin olentoihin vai pitääkö kummatkin poistaa ennen kuin ne saa takaisin, vai jääkö olennot pyörimään jonnekin limboon toisen Day of the Dragonsin myötä?
-------------------
3. Kentällä on Veteran Armorer ja ja kasa 2/2 olentoja. Pelaan Pyroclasmin.
"Damage dealt to creatures is removed at the end of each turn from the creature unless damage dealt to that creature equals or exceeds the toughness which causes the creature to be destroyed and put into the graveyard unless another effect replaces this." (- http://wiki.mtgsalvation.com)
Eli, Veteran Armorer kuolee, damaget on vielä sisällä -> loputkin äijät kuolee?
-------------------
4. Pöydässä on Coastal Piracy ja lyön vastustajaa Looter il-Korilla. Saanko päättä kumpi tapahtuu ensin, joko nostan kaksi ja discardaan yhden tai nostan, discardaan ja nostan?
-
1. Muuten oikein, mutta untap stepissä ei kumpikaan pelaaja voi tehdä mitään. Kuvailemasi temppu toimii kyllä esim. upkeep stepissä.
2. Kumpikin Day of the Dragons muistaa, mitkä creaturet sille exilettiin. Ensimmäinen siis palauttaa viisi Crappy Creaturea, ja jälkimmäinen ei mitään (tokenit, jotka se exilasi, lakkasivat olemasta heti abilityn resolvattua).
3. Kyllä.
4. Saat päättää missä järjestyksessä triggerit tapahtuvat, koska molemmat ovat sinun kontrolloimiasi triggereitä jotka menevät stackiin samalla kertaa.