MtgSuomi.fi
Kortit ja pakat => Turnauspakat ja limited => Modern => Aiheen aloitti: Eibon - 04.02.12 - klo 06:56
-
dark acsendionin myötä monored sai kivan keinon voittaa kolmannella rundilla modernissa. Kun modernissa perinteisesti bännätään kolmannen vuoron tappokeinot, niin mikä kombon palanen tulisi bännätä, jottei keksimäni deckki saa killiä aikaan.. (suunnittelen suhteellisen paljon tribaalideckejä ja tällänen tuli puolivahingossa hogattua)
T1 Mountain, faithless looting, demigod revenge gravelle.
T2 Mountain, Simian spitit guide, seething song, demigod revenge, ajetaan 10
T3 ajetaan 10
-
Tuo sun voittokeino perustuu siihen, että sulla on oikea käsi (seitsemän oikein kuten lotossa) ja, että vastustajalla ei ole mitään vastausta tuohon sun pyörimiseen. Esim. Tokan vuoron countteri ei ole mitenkää harvinainen näky. Tuskin vasara rupeaa heilumaan tällaisen takia
-
Facepalm. Kuldotha redillä voi voittaa vuorolla 2, pistetäänkö goblin bushwhacker banniin vaikka kukaan ei pelaa tuota deckkiä? Niinkuin ei tuotakaan.
-
-
-
bännäshän ne Blazing Shoalinkin, kun sillä voi tapaa infect ukolla tokalla rundilla. Kukaan ei välitä siitä miten usein moinen tapahtuu, vaan siitä että se ylipäätään on mahdollista. Toi "kiva käsi" jättää kouraan kolme lappua, kolmannelle kierrokselle ja jos nyt ajattelet maksimimäärät kutakin korttia deckissä, niin sanosin karkeesti, että turnauksessa kolmannen vuoron killejä tulee noin yhdessä-kahdessa pelissä, ja neljännen kierroksen tappoja sitten sitäkin useammin. Tokan kierroksen counter ei paljoa jeesaa, jos tällä pääsee aloittamaan.
Noi poistot/counterit on ylipäätään vähän huonoja argumenttejä, sillä samoilla argumenteilla vois balancekin olla legacy laillinen, kun sen saa pois duresilla ykkösrundilla.
-
Blazing Shoal -voitto ei vaadi juuri minkäänlaista valmistelua. Pelaat ensimäisen vuoron infectkavun ja ajat vastustajan toisella vuorolla pois. Käsi näyttää esimerkiksi tältä: Forest, Glistener Elf, Blazing Shoal, Progenitus ja kolme voiton kannalta irrelevanttia korttia, mahdollisesti jotain puolustamaan omaa kavuasi.
Oma voittosi vaatii Demigodin gravelle, toisen käteen ja manat sen pelaamiseen. Sinulle kyllä jää kolme korttia käteen kombosi jälkeen, mutta nämä kolme korttia ovat sokeita nostoja joihin et voi millään tavalla vaikuttaa. Joten loppujen lopuksi tuo voittosi perustuu siihen, että aloituskätesi on Mountain, Mountain, Simian Spirit Guide, Faithless Looting, Seething Song, Demigod of Revenge ja Demigod of Revenge.
-
Blazing Shoal -voitto ei vaadi juuri minkäänlaista valmistelua. Pelaat ensimäisen vuoron infectkavun ja ajat vastustajan toisella vuorolla pois. Käsi näyttää esimerkiksi tältä: Forest, Glistener Elf, Blazing Shoal, Progenitus ja kolme voiton kannalta irrelevanttia korttia, mahdollisesti jotain puolustamaan omaa kavuasi.
Oma voittosi vaatii Demigodin gravelle, toisen käteen ja manat sen pelaamiseen. Sinulle kyllä jää kolme korttia käteen kombosi jälkeen, mutta nämä kolme korttia ovat sokeita nostoja joihin et voi millään tavalla vaikuttaa. Joten loppujen lopuksi tuo voittosi perustuu siihen, että aloituskätesi on Mountain, Mountain, Simian Spirit Guide, Faithless Looting, Seething Song, Demigod of Revenge ja Demigod of Revenge.
Tosin, Faithless looting nostaa 2 korttia lisää, joten... Mutta kyllä, se on epätodennäköinen, mutta ei ihan mahdoton. ja nelos/vitosvuoron tappo on jo HYVIN todennäköinen.
-
Kuldotha redillä voi voittaa vuorolla 2
Miten muka?
t1 4x memnite, land, mox opal, goblin bushwhacker
t2 kääräset deckin päältä goblin bushwhackerin tai contested warzonen
tai vaihtoehtoisesti
t1 land, memnite, mox opal, signal pest, kuldotha moksiin, uusi mox, signal pest
t2 kääräset deckin päältä bushwhackerin tai contested warzonen.
-
Kun modernissa perinteisesti bännätään kolmannen vuoron tappokeinot...
Ei modernissa bännätä sillä perusteella, että yhdistelmä tiettyjä kortteja teoriassa voittaa kolmannella vuorolla kultakalaa vastaan. Ilman mitään komboja aggropakkakin voi ajamalla ja burnaamalla voittaa kolmosvuorolla.
Sen sijaan bännissä on semmoiset enablerit, jotka mahdollistavat konsistentisti kolmannen vuoron tapon (eli esim. puolet ajasta kolmannella vuorolla, ja 90-prosenttisesti viimeistään viidennellä vuorolla) ja vieläpä niin, että ne pystyvät taistelemaan hyvin häirintää vastaan.
Aloitusviestissä mainittu Demigod-combo vaatii, että pakan noin 10 ensimmäisen kortin joukossa on ainakin 2 Demigodia plus nuo manakiihyt. Näin ei kovinkaan isoa osaa ajasta tule olemaan, joten kolmosvuoron tappo on sen verran harvinainen, että mitään turnauksia dominoivaa kombopakkaa siitä ei synny. Ja tätä onnistumisprosenttia vielä pienentää vastustajan mahdolliset counterit tai Pathit tms.
-
bännäshän ne Blazing Shoalinkin, kun sillä voi tapaa infect ukolla tokalla rundilla. Kukaan ei välitä siitä miten usein moinen tapahtuu, vaan siitä että se ylipäätään on mahdollista.
Blazing Shoal nimenomaan tappoi usein ja counter-backupilla. Sen takia siihen puututtiin, että oli niin konsistentti tappo. Ei sen takia, että mahdollisti teoreettisen vuoron 2 tapon.
-
hyviä pointteja. Seuraisin kuitenkin miten vehje alkaa turnauksiin ilmestymään ja minkälaisiin deckkeihin. Burni on vissiin ihan hyvä jarruttamaan jund tyyppisiä deckkejä, jotka määräävät tällä hetkellä formaattia. Se että vehje itse ei kuole pulttiin, eikä pysähdy perusblockkereihin, tekee siitä erinomaisen finisherin burniin. Tarkoitus oli avata keskustelua ja sitä saatiin, sekä nostaa punasen kovin laputtaja, eli faithless looting valokeilaan.
-
joo ja ennenkuin kerrotte, ettei faithless looting tuo korttietua, miettikää vaikka fiery temperin, ja kaikkien flashback burnien kannalta tuottaako.. tai sen että haluaako kenties demigoodin heittää kädestään pois vaikka varmuutta uuden nostamiseen ei ole viiteenkymmeneen kierrokseen.
-
Koska tämä on aiheuttanut jonkin verran keskustelua, täytynee laittaa omakin lusikka, tahi tässä tapauksessa buildi, soppaan.
Mököjä:
4 Demigod of Revenge
3 Avatar of Discord
4 Goblin Guide
InstaSorsa-akseli:
4 Lihtning Bolt
4 Faithless Looting
4 Seething Song
4 Dark Ritual
3 Fiery Temper
3 Slagstorm
Planen kävelijöitä:
3 Liliana of the Veil
Läänejä:
4 Blood Crypt
4 Blackleave Cliffs
3 Dragonskull Summit
3 Arid Mesa
3 Marsh Flats
5 Mountain
4 Swamp
Sidelle vaikka tämmöstä:
3 Damnation
3 Big Game Hunter
4 Smash to the Smithereens
3 Call to the Netherworld
2 Hypnotic Specter
Että tuollasta. Kai tuolla vois jotain saada aikaseksikin (tahi sitten ei). En minä tiedä. Jatkakaa, tämä on tehty 15 minuutissa