MtgSuomi.fi

Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: kriisi - 22.03.12 - klo 04:44

Otsikko: Snapcaster Mage ja Curse of Death's Hold
Kirjoitti: kriisi - 22.03.12 - klo 04:44
Eli, vastustajani on pelannut jossain vaiheessa oletettua matsia Cursen minuun, ja pelaan Snapcasterin, ehdinkö valita haudasta spellin vai en?
Otsikko: Re: Snapcaster Mage ja Curse of Death's Hold
Kirjoitti: luma - 22.03.12 - klo 04:56
Lyhyt vastaus: kyllä.

Pitkä vastaus:
Tässähän tilanteessa tapahtuu seuraavaa:
- Snapcaster resolvaa ja tulee peliin 1/0:na. Koska se tulee peliin, sen ability triggeröityy.
- State-based actionit tarkastetaan, ja huomataan, että pelissä on Snapcaster jolla on 0 toughnessia. Snapcaster kuolee.
- Snapcasterin ability menee stackiin ja valitset sille targetin.
- Snapcasterin ability resolvaa ja antaa kohteelleen flashbackin.
Otsikko: Re: Snapcaster Mage ja Curse of Death's Hold
Kirjoitti: jupu_ - 22.03.12 - klo 15:24
Jos flashbackkaan snapcasterilla zenithin, sekoittuuko se pakkaan vai meneekö exileen?
Otsikko: Re: Snapcaster Mage ja Curse of Death's Hold
Kirjoitti: Rancid- - 22.03.12 - klo 15:38
Menee exileen:

Lainaus käyttäjältä: Comprehensive Rules
702.31a Flashback appears on some instants and sorceries. It represents two static abilities: one that functions while the card is in a player's graveyard and the other that functions while the card is on the stack. "Flashback [cost]" means "You may cast this card from your graveyard by paying [cost] rather than paying its mana cost" and "If the flashback cost was paid, exile this card instead of putting it anywhere else any time it would leave the stack." Casting a spell using its flashback ability follows the rules for paying alternative costs in rules 601.2b and 601.2e-g.

Lisäinfo - pakkaa ei myöskään sekoiteta, koska:

Lainaus käyttäjältä: Comprehensive Rules
701.15d If an effect would cause a player to shuffle one or more specific objects into a library, and a replacement or prevention effect causes all such objects to be moved to another zone instead, that library isn't shuffled.