MtgSuomi.fi
Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: bluemagic - 04.06.12 - klo 19:11
-
siis tuo exilettäminen niin miten se menee on ollu ongelmaa kun oon pelannut
ja trample sitäkään en ihan tajua :(
-
EDIT: Asia erittäin kunnossa. En huomannut kun etusivun kautta klikkasin, että kyseessä oli "Sääntöongelmat"-alue, vaan jotenkin oletin vain kyseessä olevan "Aloittelija-Alue", johon olen ennenkin vastaillut. Pahoittelut.
Jospa me tuomarit hoitaisimme vastaamisen, ja muut käyttäjät lukisivat palstan säännöt ennen postaamista. -Juha / Nastaboi
-
Exile on pelin zone siinä missä esim. Library, Battlefield ja Graveyard. "Exile target creature" tarkoittaa, että siirrät kyseisen creaturen Exile-zonelle (yleensä esim. graven vieressä poikittain graveen nähden). Exilessä olevat kortit eivät vaikuta pelin kulkuun, ellei kortin sinne laittanut efekti tai kortin teksti erikseen niin määrää.
Trample toimii yksinkertaisuudessaan siten, että jos hyökkäävä creature tekee enemmän damagea kuin blokkerien tappamiseen tarvitaan, loput damagesta voi kohdistaa puolustavaan pelaajaan (tai planeswalkeriin). Esimerkki: Minulla on hyökkäävä 5/5 creature jolla trample, sinulla on 3/2 ja 2/2 creaturet, jotka asetat molemmat blokkimaan. Laitan blokkereista 3/2 -miehen jonon etummaiseksi. Combat damage -stepissä laitan ensimmäiseen blokkeriin 2 damagea, jälkimmäiseen 2 ja puolustavaan pelaajaan vielä yhden.
Tarkentavia lisäkysymyksiä voi esittää, jos mielessäsi on vaikka jokin konkreettinen pelitilanne jossa kyseisiä sääntöongelmia on esiintynyt.
-
vielä toi haste on sekava sitten tiedän säännöt niin hyvin että pääsen pelaamaan kunnolla
-
Tavallisesti creature ei voi hyökätä sillä vuorolla kun tulee peliin / sinun kontrolliisi, eikä sen mahdollista tap-abilityä voi käyttää. Tätä kutsutaan summoning sickness - termillä.
Haste sen sijaan sanoo, että ukko voi hyökätä ja käyttää tap-abilityjä myös sillä vuorolla, kun tulee peliin / sinun kontrolliisi.
-
Tavallisesti creature ei voi hyökätä sillä vuorolla kun tulee peliin / sinun kontrolliisi, eikä sen mahdollista tap-abilityä voi käyttää. Tätä kutsutaan summoning sickness - termillä.
Heipä hei, täällä OUG. Vaikuttaako summoning sickness kaikkiin muihin permanentteihin? Tuossa puhuttiin ukoista. Millainen on tap-ability?
-
Mikä on soulbond?
-
Summoning sicness vaikuttaa ainoastaan creatureihin. Tap-ability on mikä tahansa ability, jossa esiintyy (https://mtgsuomi.fi/keskustelu/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fresources.wizards.com%2Fmagic%2Fimages%2Fsymbols%2FSymbol_T_mana.gif&hash=5ff0b6beb82f5ea5678dbb004f9961336195f89f)-symboli osana abilityn hintaa. Esim. (https://mtgsuomi.fi/keskustelu/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fresources.wizards.com%2Fmagic%2Fimages%2Fsymbols%2FSymbol_T_mana.gif&hash=5ff0b6beb82f5ea5678dbb004f9961336195f89f): this deals 1 damage to target player.
Soulbound toimii siten, että soulbound-miehen tullessa peliin voit parittaa sen oman parittoman miehesi kanssa. Vaihtoehtoisestii jos pöydässä on parittomia soulbound-miehiä, uuden creaturen tullessa peliin voit parittaa sen aiemmin pelatun parittoman soulbond-miehen kanssa. Molemmat creaturet saavat kort(e)issa mainitut bonukset niin kauan, kuin molemmat pysyvät pelissä sinun puolellasi.
Lisää soulbondista täältä (http://www.wizards.com/magic/magazine/article.aspx?x=mtg/faq/avr).
Sellainen kaino toivomus, että mitä jos lukisit vaikka sääntökirjan ensin ajatuksella, ja kysyisit sen jälkeen vasta ne kysymykset, joihin et itse kykene löytämään vastausta. Basic Rulebook (http://www.wizards.com/magic/rules/EN_MTGM12_Rulebook_web.pdf) (pdf)
-
Olen ostanut vasta innistrad:n sen ihme paketin missä tuli 60 korttia ja boosteri ohjeissa ei ollut soulbondia mutta muita asioita mitä kysyin niin en ymmärtänyt suoraan ja en kyllä jaksa käydä läpi tuota ohetta
-
Siinä tapauksessa kannattaa etsiytyä korttikauppoihin tai muihin paikkoihin, joissa joku voi livenä selittää pelin hienouksia. Kyseessä on kumminkin varsin monimutkainen peli, vaikka pelaamisen voikin aloittaa hyvin pienillä esitiedoilla. Jos asenteesi kuitenkin on, että en viitsi itse ottaa selvää yhtään mistään, en kyllä tiedä miten kauan tuomarisetäkään viitsii vastailla.
-
en kyllä jaksa käydä läpi tuota ohetta
Ctrl + f, löydät mitä tarvitset kun ongelmia tulee.
Onhan postaus luvallinen kun tämä kerran ei ole vastaus sääntökysymykseen?