MtgSuomi.fi

Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: absurdimuukalainen - 22.06.12 - klo 00:19

Otsikko: Dead Ringers ja creaturen värin vaihtuminen
Kirjoitti: absurdimuukalainen - 22.06.12 - klo 00:19
Dead Ringers


Pelaan Dead Ringersin ja vastus responssaa vaihtamalla toisen targetin väriä, tuhoutuuko Dead Ringerin toinen targetti vai fizlaako koko spelli?
Otsikko: Vs: Dead Ringers ja creaturen värin vaihtuminen
Kirjoitti: Kide - 22.06.12 - klo 00:28
Spellit eivät ole virallisesti fizzlanneet enää aikoihin. Kunhan vastustaja valitsee värit oikein, Dead Ringers resolvaa ja tekee ei-mitään.
Otsikko: Vs: Dead Ringers ja creaturen värin vaihtuminen
Kirjoitti: luma - 22.06.12 - klo 09:52
Spellit eivät ole virallisesti fizzlanneet enää aikoihin. Kunhan vastustaja valitsee värit oikein, Dead Ringers resolvaa ja tekee ei-mitään.

...mutta fizzlaamisella tarkoitetaan edelleen sitä, että spelli counteroituu resolvatessaan laillisten targetien puutteeseen, joten kysymykseen voisi vastata sen mukaisesti tarpeettoman pilkunviilaamisen sijaan.

Dead Ringers ei siis counteroidu, koska sen targetointivaatimukset ovat ainoastaan "two target creatures", mutta se ei tee mitään, jolleivat targetit ole täsmälleen saman värisiä.

Edit: en lukenut korttia tarpeeksi hyvin, targetointivaatimus on "nonblack creatures." Dead Ringers siis counteroituu jos molemmat targetit muuttaa mustaksi.
Otsikko: Vs: Dead Ringers ja creaturen värin vaihtuminen
Kirjoitti: monkoosi - 22.06.12 - klo 11:35
Valitsemalla oikein värit taitaaa kyllä countteroituakkin jos sikseen haluaa.
Otsikko: Vs: Dead Ringers ja creaturen värin vaihtuminen
Kirjoitti: luma - 22.06.12 - klo 11:46
Valitsemalla oikein värit taitaaa kyllä countteroituakkin jos sikseen haluaa.

Kas, lukeehan siinä "nonblack". Tarvitsee tosin vaihtaa molemmilta miehiltä värit sitä varten.
Otsikko: Vs: Dead Ringers ja creaturen värin vaihtuminen
Kirjoitti: t-m - 23.06.12 - klo 12:15
Luulin että Judget käyvät täällä vastaamassa sääntökysymyksiin ja auttamassa skeneä eteenpäin, eikä rölläämässä tyhmille kysymyksille. Pisti vihaksi.

Spellit eivät ole virallisesti fizzlanneet enää aikoihin. Kunhan vastustaja valitsee värit oikein, Dead Ringers resolvaa ja tekee ei-mitään.
Otsikko: Vs: Dead Ringers ja creaturen värin vaihtuminen
Kirjoitti: Kide - 23.06.12 - klo 16:19
Luulin että Judget käyvät täällä vastaamassa sääntökysymyksiin ja auttamassa skeneä eteenpäin, eikä rölläämässä tyhmille kysymyksille. Pisti vihaksi.

Tarkoituksena ei ollut röllätä kysymykselle, kysymys ei mielestäni ollut tyhmä ja mielestäni vastasin kyllä kysymykseen. Spelli resolvaa, muttei tee mitään, ei counteroidu, mikäli pelaaja tekee creaturesta eri värisen kuin toinen. Fizzlaamisesta mainitsin lähinnä siksi, että lähes jokaisella kerralla kun olen vastaavaan törmännyt, on vastaaja maininnut asiasta. Pahoittelen, jos joku on kärsinyt asian takia mielipahaa.
Otsikko: Vs: Dead Ringers ja creaturen värin vaihtuminen
Kirjoitti: Armus79 - 23.06.12 - klo 17:07
Tähän liittyen, jos vaihtaa värit niin että ringers resolvaa muttei tee mitään, onko tuolla They can't be regenerated-fraasilla enää vaikutusta? Eli jos esim. bolttaa otuksen ringersin jälkeen, voiko sitä regeneroida?
Otsikko: Re: Vs: Dead Ringers ja creaturen värin vaihtuminen
Kirjoitti: luma - 23.06.12 - klo 18:15
Tähän liittyen, jos vaihtaa värit niin että ringers resolvaa muttei tee mitään, onko tuolla They can't be regenerated-fraasilla enää vaikutusta? Eli jos esim. bolttaa otuksen ringersin jälkeen, voiko sitä regeneroida?
Ei ole. Se liittyy ainoastaan Dead ringersin tuhoamisabilityyn, eikä vaikuta enää myöhemmin.