MtgSuomi.fi
Kortit ja pakat => Keittiönpöytäpakat => Commander => Aiheen aloitti: Omni - 08.09.12 - klo 03:22
-
Pakan toimintaperiaatteet:
- Isoja uhkia pöytään manaa kiihdyttämällä ja enemmän tai vähemmän pienimuotoisella artifactien kyvyillä kikkailulla.
- Isohkoa korttietua artifacteja ja sinistä väriä hyväksikäyttäen.
- Oman pöydän puolustus pääasiassa erilaisten artifactien kyvyillä.
Pakan pelaaminen pitäisi olla pääasiassa hauskaa, ei niinkään täysillä voittoa tavoitteleva tai muuten dominoiva, mutta pitäisi pystyä myös tarvittaessa jonkin verran pistämään hanttiin vahvempia pakkoja vastaan. Ensin listaamani kortit ovat jo hallussa, ja toisena listassa ovat want-listan kamoja.
Commander:
Arcum Dagsson
Läänit (35):
32 Island
Seat of the Synod
Lonely Sandbar
Remote Isle
Otukset (24):
Mörssärit:
Wurmcoil Engine
Myr Battlesphere
Ulamog, the Infinite Gyre
It That Betrays
Platinum Angel
Blightsteel Colossus
Darksteel Colossus
Support:
Master Transmuter
Kuldotha Forgemaster
Riptide Shapeshifter
Synod Artificer
Filigree Sages
Aphetto Alchemist
Puppeteer
Etherium Sculptor
Grand Architect
Azure Mage
Sage of Lat-Nam
Vedalken Archmage
Myr Welder
Shimmer Myr
Pentavus
Artifactit (32):
Manakivet etc:
Gilded Lotus
Sol Ring
Grim Monolith
Everflowing Chalice
Mind Stone
Armillary Sphere
Ventifact Bottle
Pristine Talisman
Cloud Key
Semblance Anvil
Equipment:
Lightning Greaves
Whispersilk Cloak
Swiftfoot Boots
Mask of Avacyn
Deathrender
Explorer's Scope
Muut:
Mind's Eye
Crystal Ball
Trigon of Thought
Clock of Omens
Voltaic Key
Thousand-Year Elixir
Unwinding Clock
Magewright's Stone
Darksteel Forge
Quicksilver Fountain
Oblivion Stone
That Which Was Taken
Mimic Vat
Mirrorworks
Prototype Portal
Liquimetal Coating
Reito Lantern
Instant & Sorcery (7):
Reshape
Fabricate
Blue Sun's Zenith
Stroke of Genius
Mindbreak Trap
Repeal
All Is Dust
Enchantment (2):
March of the Machines
Training Grounds
Tämänhetkinen kasassa oleva pakka on jotakuinkin siinä, löytyy vielä parikymmentä vaihtoehtokorttia kansiosta kunhan pääsee jossain vaiheessa testailemaan, että mikä toimii ja mikä ei. Tähän vielä viimeiseksi pitkä lista korteista joita harkitsen vaihtavani pakkaan kunhan saan niitä käsiini:
Terrain Generator
Mishra's Factory
Tectonic Edge
Tolaria West
Mystifying Maze
Academy Ruins
Darksteel Citadel
Temple of the False God
Minamo, School at Water's Edge
Caged Sun
Mana Vault
Gauntlet of Power
Extraplanar Lens
Thran Dynamo
Coalition Relic
Coldsteel Heart
Sapphire Medallion
Memnarch
Kozilek, Butcher of Truth
Platinum Emperion
Arcanis the Omnipotent
Thada Adel, Acquisitor
Phyrexian Metamorph
Solemn Simulacrum
Voltaic Construct
Tezzeret the Seeker
Transmute Artifact
Planar Portal
Quicksilver Amulet
Cryptic Command
Dismiss
Capsize
Mind Spring
Rhystic Study
Future Sight
Magus of the Future
Mindslaver
Vedalken Shackles
Acquire
Bribery
Crystal Shard
Akroma's Memorial
Darksteel Pendant
-
Nevis diskin kaveriksi:
Darksteel Forge + Mycosynth Lattice = noh, ehkei muille niin fun times :)
Rings of Brightheart:ia en myöskään huomannut listalta. Tosin nämä kun lisää deckkiin niin siitä tulee jo kerralla sitten dominoiva ja seuraavissa peleissä ei dominointi olekaan enää niin helppoa. Mutta sellainen se Arcum nyt vaan on, en tiedä sitten haluatko johonkin eri suuntaan tuota viedä, mutta tuo on kai aika perinteinen suunta.
-
Lisäisin edellisten lisäksi, tai jopa vaikket haluaisikaan järin haistakaamursutkakka-listaa rakennella:
Plague Myr
Silver Myr
Millikin
Manakin
+ muita 2-3 manan manamiehiä. Pois joutaisi vaikka "huonoimmat" manakivet.
Näitten ideahan on kiihdyttää Arcumia vuorolla pöytään ja sen jälkeen toimia kyseiselle miehelle safkana, josta sitten saat nakattua vaikka noita isompia manakiviä alkupelissä.
-
Muutaman pelin testailun jälkeen: Ensimmäisenä huomasin, että tämänhetkinen artifact creaturejen määrä ei riitä lähellekkään ruokkimaan Arcumia. Eli Plague Myr, Palladium Myr, Manakin ja Millikin pitäis hankkia ja mahdollisesti jotain muita otuja jotka alussa tekee jotain relevanttia mutta voi sitten myöhemmin syöttää Arcumille... Sain haltuuni myöskin Memnarchin ja olen vähän kahen vaiheilla, että vaihdanko sen kenraaliksi vai en. Tosin fiiliksen mukaan voi vaihdella...
Ulos:
Mindbreak Trap (aika randomi)
Repeal (sama kuin yllä)
Quicksilver Fountain ("ihan kiva" kortti, mutta ihan liian hidas)
Explorer's Scope (ei tule alussa otuksilla paljon hyökkäiltyä ja alun jälkeen aika turha)
Semblance Anvil (alussa ei halua yleensä heittää mitään pois ja lopussa aika turha)
Pristine Talisman (heikko manakivi)
Ventifact Bottle (alunperin täytekortti)
Armillary Sphere (ei varmaan niin tehokas monovärisessä)
Azure Mage (non-artifact ukko, eli ei pahemmin synergiaa ja ilman tiettyjä kortteja aika kallis pyörittää)
Grand Architect (niin vähän cretuja, että en ole sitä kertaakaan aktivoinut)
Magewright's Stone (liian vähän täpilla aktivoitavia kykyjä)
Shimmer Myr (eipä tollasta kikkailua juuri tarvitse)
Sisään:
Sensei's Divining Top
Nevinyrral's Disk
Silver Myr
Elixir of Immortality
Memnarch
Rings of Brightheart
Ghost Quarter
Worn Powerstone
Treasure Mage
Vielä on tyhjää tilaa pakassa ja wantilla vaikka kuinka paljon parempaa tavaraa täyttää ne ja vaihtaa joidenkin lappujen tilalle.
-
Pari potentiaalista lappua proxy- tai muuhun testaukseen.
Dagsonille ruokaa voisi tarjoilla mm. Myr Matrix. Muuta yleispätevää lappua tai muuten fakseja tukevaa:
Snapcaster Mage
Thirst for Knowledge
Thoughtcast
Argivian Restoration
Thopter Assembly
Buried Ruin
Memory Jar
-
Pari potentiaalista lappua proxy- tai muuhun testaukseen.
Dagsonille ruokaa voisi tarjoilla mm. Myr Matrix. Muuta yleispätevää lappua tai muuten fakseja tukevaa:
Snapcaster Mage
Thirst for Knowledge
Thoughtcast
Argivian Restoration
Thopter Assembly
Buried Ruin
Memory Jar
Argivian Restoration, Thopter Assembly ja Myr Matrix on ainakin ihan loistavia lappuja, pitänee yrittää hankkia... Kertakäyttösistä nostolapuista en niin välitä, mutta ehkä niitäkin voisi paremman puutteessa kokeilla...
-
Myr Turbine on IMO parempi kuin Myr Matrix, koska saat syötävää ilmaiseksi. Toki myyrät eivät saa tehoa lisää, mutta pystyt hakemaan esim Myr Battlespheren, kun niitä myyriä vääjäämättä tulee paljon.
Magewright's Stone on minusta hyvä lappu. (Thousand-Year Elixir olisi toki parempi.) Koska onhan kenraalilla täppiability. 2 Ikävää hakua oikeaan tilanteeseen saattaa jo voittaa pelin.