MtgSuomi.fi
Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: haltijajorma - 27.10.12 - klo 14:08
-
Eli minulla on pöydässä Gigantomancer. Vastustaja ampuu sitä ensin Thunderous Wrath:lla. Tällöin maksan yhden ja teen mancerista 7/7. Mancer ottaa siis 5 damagea mutta jää henkiin. No tästä vastustaja ampuu Searing Spear:lla Gigantomanceria tehden kolme damagea lisää. Voinko maksaa mancerin yhdelle manalla uudelleen 7/7, jolloi se ei kuolisi spearin ja wrathin combodamageen??
-
Voit käyttää Gigantomancerin abilityä uudelleen, mutta eipä siitä mitään hyötyä ole, koska sehän on jo valmiiksi 7/7. Abilityn käyttäminen ei poista sillä olevaa 5 damagea, joten Searing Spearin resolvattua se on 7/7, jolla on 8 damagea ja kuolee.
-
Voit maksaa, mutta Gigantomancer kuolee silti. Tämä johtuu siitä, että kyseinen ability ei anna olennolle lisää poweria/toughnessia vaan asettaa ne tiettyyn arvoon. Seurauksena sinulla on Gigantomancer johon ammuttu 5 damagea ja johon on tulossa 3 damagea lisää.
Edit: Pahus luma kun oot nopee.
-
Tää on muuten niitä asioita, mitkä ainakin Duels of the Planeswalkers näyttäisi opettavan väärin. Siinä nimittäin damage pienentää toughnessia.
-
Pienentääkö peli toughnessia vai esittää vain jäljellä olevan damagen jota mörkö kestää?
Siis: 5/5 mörkö jolla on 2 damagea. Antaako Momentous Fall 3 vai 5 lifeä?
Pahoitteluni Off-Topikista.
-
Tosiaan, Duels of the Planeswalkerssissa damage näyttää laskevan toughnessia, mutta damagen jälkeen toughness näkyy punaisella (5/3). Momentous Fall -kysymykseen en osaa vastata, ei ole pelissä sellaista tilannetta viellä tullut vastaan.
-
Ja koska minäkään en ole judge, en halua vastailla kysymyksiin tällä palstalla.
Kyseessähän ei ollut pätkän vertaa vastaus, vaan kysymys.... Joten kiitos vaan vastauksesta.
-
Tosiaan. Oikea kiitos TimeTravelerille, joka vastasikin kysymykseeni yksityisviestinä.