MtgSuomi.fi
Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: Wrakis - 02.11.12 - klo 22:13
-
Pelaan spellin X, johonka vastustaja heittää countterin. Minulla on kädessä (vaikka) Misdirection. Voinko käskeä counterspellin targetoitumaan misdirectioniin (tai itseensä) pelastaakseni X:n countterilta?
-
voit vaihtaa counterspellin targetin misdirectioniin, mutta et voi vaihtaa sitä counterspelliin (spelli ei voi targetoida itseään)
-
Lisäkysymys samasta aiheesta: Mitä jos Misdirectionin pelaaja ei oikein tiedä, miten counteri counteroidaan MD:llä? Eli tilanne on vaikkapa se, että pelaaja kyllä tietää, että näin voi tehdä, muttei ymmärrä vaihtaa targetia Misdirectioniin, vaan yrittää vaikkapa pistää counterin counteroimaan itseään. Voiko tuossa tilanteessa kysyä judgelta, miten homma toimii, tai vaikkapa sen MD:n lailliset targetit siinä tilanteessa?
-
Misdirectionilla on pakko vaihtaa targettia, jos uusi laillinen target vain on olemassa, joten jos turnauksessa joku kutsuisi tuomarin tyylliin "pelasin Misdirectionin tuohon counterspelliin, mitä nyt tapahtuu", määräisin että counterin täytyy vaihtaa targettia ainoaan muuhun lailliseen kohteeseen eli stackissa olevaan Misdirectioniin. Jos taas pelaaja oli yrittänyt pistää counterin targetoimaan itseään, GRV-varoitus (jos ei regular-tason turnaus) ja ohjataan valitsemaan counterspellille laillinen uusi target.