MtgSuomi.fi
Kortit ja pakat => Turnauspakat ja limited => Standard => Aiheen aloitti: KnightNike - 11.12.12 - klo 14:42
-
Tervehdys!
Tässä nyt ensimmäistä kertaa mtg uran aikana kehitellyt enemmän competitive pakkaa ja pistänyt myös rahaa sen rakentamiseen paljon enemmän kuin yleensä. Siis Izzet (sini punainen) poltto ja kortinnosto/pakan läpikäymistä. Arvostan paljon mielipiteitä, että mitä pitäisi muuttaa. Eli pitemmittä puheitta:
Jätkät:
4x Guttersnipe
4x Goblin Electromancer
1x Niv-Mizzet, Dracogenius
2x Snapcaster Mage
Loitsut:
4x Searing Spear
4x Pillar of Flame
2x Devils Play
3x Izzet Charm
2x Think Twice
2x Dangerous Wager
2x Reforge the Soul
2x Increasing Vengeance
2x Cyclonic Rift
2x Past in Flames
1x Epic Experiment
2x Mizzium Mortars
Läänit:
4x Steam Vents
4x Sulfur Falls
9x Mountain
4x Island
Pari kommenttia vielä pelikokemuksista ja jostain korteista pakassa:
-Itse olen ollut aina kova pelaamaan valkoista ja vihreää, aggroa, nayan podia yms. joten sinipuna poltosta tai muusta ei ole kauheasti kokemusta. Kavereita vastaan ( ketkä ovat kovia keräämään ja pistävät rahaa mätkyyn paljon) on ollut positiivinen voittoprosentti. Kaikista eniten vaikeuksia tuottanut vampyyri Rakdos pakka, liian nopea ja pitää tuhlata kaikki poltto joihinkin 1/1 vampyyreihin tai ne kasvaa ja sitten on kuset housuissa.
- Kaverit ovat kommentoineet kortteja pakassa ja ovat ehdottaneet muutoksia ja olen niitä myös tehnytkin, mutta tässä joitain mitä en ole vaihtanut, te voitte kommentoida pitäisikö kääntyä kaverien ehdotuksen suuntaan:
- Reforge the Soul: tämä on itsellä toiminut hyvin, koska vaikka vastapelaaja saa myös sen 7 korttia handuun, niin poltossa( jos on tarpeeksi manaa) voi löytää juuri sen tarvittavan searing spearin ja voittaa pelin. Miracle cost on Wheel of Fortune ja minusta todella älytön hinta/laatu suhde. En ole vielä kertaakaan kussut omaa peliä kun tuon olen heittänyt. Lisäksi 2vs2 tiimikaveri tulee iloiseksi kun tuon pelaa :D.
-Increasing Vengeance vs Reverberate: Kaverit ovat aina olleet reverberaten puolellam, koska heidän mielestä se, ettei voi kopioida IV:lla ( increasing vengeance) vastustajan spellejä, tkee kortista liian rajoittuneen. Itse pidin ensin 2 Rev. ja 2 IV pakassa, mutta siinä oli liikaa kopioimista ja ne ovat kädessä kuolleita kortteja, etenkin jos vastustaja ei heitä mitään tai itsellä ei ole tilanteeseen sopivia spellejä kädessä. Kuitenkin menin sitten IV puolelle, koska sen flashback on itsestä aivan mahtava, etenkin jos on tarpeeksi manaa( ja vaikka pari electromanceria pelissä) ja heität past in flamesin ensin. 2 manalla tuplakopioiminen.
-Epic Experiment: Näitä on vain yksi, mutta pystyn hommaamaan lisää. Todella siisti kortti, mutta mitä mieltä porukka on tästä. Liian epäluotettava vai toimiiko niinkuin pitääkin suurimman osan ajasta?
-Bonfire of the Damned: liian kallis, oikeesti...
-Cyclonic Rift: Viimeisenä on tämä kortti. Itseltä löytyy näitä 4 kappaletta ja haluttaisi pistää niitä 4 pakkaan, mutta en osaa ottaa pois mitään. Riftillä ei ole polttamisen kanssa mitään tekemistä, mutta pelitestailun jälkeen se on osoittautunut todella näppäräksi kortiksi. Overload on joitain pakkoja vastaan liiankin törkeä vaikka onkin kallis( ihan syystäkin :D )
Kommenttia kiitos ja pahoittelut pitkästä tekstistä, toivottavasti ei ole liian raskasta luettavaa.
Nikke
-
Ensinnäkin haluaisin kysyä miten paljon olet playtestannut pakkaa? Tuttavapiriissäni on henkilö, joka pelaa hiukan samantyyppistä viritelmää ja tuntuu siltä, että pakka kaatuu melkein täysin siihen, kun guttersnipet poistetaan. Eli pitäisi ehkä miettiä riittääkö kello ilman guttersnipeä ja onko pakassa tarpeeksi win coneja? Harkitsisin myös ehkä desolate lighthouse:n pelaamista, sillä sinun mana basellasi se tuskin haittaisi pelaamista.
Dangerous wageriä pidän itse melko kehnona korttina, sillä se on erittäin usein dead card kädessä hyvin pitkään. Epic experiment on taas mielestäni erittäin turha lappu, varsinkin jos vastassa on yhtään nopeampi pakka. Paljonko siihen pitää oikeasti ympätä että se tekee yhtään mitään? Jos esimerkiksi pelaat sen x= 5, joka on aika paljon manaa electromancerinkin kanssa, sieltä tulee todennäköisesti 1-2 landiä ja creature ja 2 spelliä, joista toinen on mahdollisesti dangerous wager tai increasing vengeance tai past in flames.
Oletko harkinnut paria brimstone volleytä? Ne tekevät ikävästi vahinkoa kun castaat ne oikean paikan tullen.
Toisena Win Conina voisi toimia burning vengeance, jos olisit valmis muokkaamaan pakkaa enemmän flashback suuntaan. Tässä tapauksessa hyviä lisiä olisivat esimerkiksi thought scourit ja desperate ravingsit.
-
Itse miettinyt pakka joka lähtisi asetelmasta:
4 Goblin electromancer
4 Guttersnipe
4 Think Twice
4 Desperate ravings
4 Syncopate
Ja sitten en ole keksinyt mitään toimivaa.
Mutta seuraavia on pyörinyt mielessä:
Devils play
Snapcaster mage
Arcane Melee
Sphinx's Revelation (splash white)
Thought Scour
Essence Scatter
Dissipate
Negate
ja jopa
Thoughtflare
-
Nivmagus elemental ei olisi mitenkään huono idea tuon tyypin paikkaan. Spelli, joka counteroidaan tai jolla ei muutenvaan ole enää väliä voidaan syödä boostaamaan pieksuja.