Gravelle menee seuraava määrä kortteja: 2 A:n olentoa, B:n olento, 3 C:n nontoken olentoa, Archon of Justice sekä Decree of Pain. Bloodchief Ascension triggeröityy jokaisesta B:n vastustajan kortista, joten A menettää 4 lifeä, C 6 ja sinä 2. B gainaa 12 lifeä.
Itse olen aina luullut, että kortin mennessä exileen sen kyvyt eivät resolvaa. Tämä on siis harhakäsitys?
Abilityn sourcen poistaminen ei vaikuta abilityyn mitenkään, jollei kyseinen ability nimenomaisesti niin sano. Ascensionin tapauksessa ability tarkistaa resolvatessaankin Ascensionin päällä olevien counterien määrän, mutta jos se on siihen mennessä poistunut battlefieldiltä, käytetään tietoa siitä, mikä tilanne oli kortin lähtiessä battlefieldiltä.
Hämmennän vielä kysymyksellä. Katsoin kortin rulingit magiccards.info:sta (http://magiccards.info/zen/en/82.html (http://magiccards.info/zen/en/82.html)) ja siellä viimeisessä kohdassa lukee seuraavaa: 10/1/2009: Bloodchief Ascension's second ability doesn't behave like a leaves-the-battlefield triggered ability, since the card put into an opponent's graveyard may come from anywhere. If a Bloodchief Ascension with three quest counters on it and a permanent an opponent owns are destroyed at the same time, for example, the game will not "look back in time" at the game state, and Bloodchief Ascension's second ability won't trigger.
En ole varma liittyykö tämä asia mitenkään kyseiseen tilanteeseen. Mitäs tämä tällainen ruling oikein tarkoittaa ja missä tilanteessa kortin toinen ability ei triggeröidy?
-Aulis