MtgSuomi.fi
Kortit ja pakat => Turnauspakat ja limited => Highlander => Aiheen aloitti: Dubter - 02.04.13 - klo 18:38
-
Viime viikonloppuisen 0-4 rökityksen jälkeen päätin laittaa dekkini tänne ja antaa viisaampien kertoa mikä on dekissä vikana.
Itse dekki:
RB-Aggro
Land:
17x Mountain
10x Swamp
Sulfurous Springs
Blood Crypt
Dragonskull Summit
Graven Cairns
Tectonic Edge
Teetering Peaks
Artifact:
Sword of Fire and Ice
Sword of War and Peace
Sensei's Divining Top
Isochron Scepter
Creature:
1cc
Spark Elemental
Pulse Tracker
Grim Lavamancer
Goblin Guide
Rakdos Cackler
Gravecrawler
Vexing Devil
Furnace Scamp
Carnophage
Diregraf Ghoul
Figure of Destiny
2cc
Hellspark Elemental
Dauthi horror
Ash Zealot
Stigma Lasher
3cc
Vampire Nighthawk
Boros Reckoner
Zo-zu the Punisher
Geralf's Messenger
Guttersnipe
Shambling Remains
Anathemancer
Magus of the Moon
Boggart Ram-Gang
Ball Lightning
4cc
Desecration Demon
Keldon Champion
Rakka Mar
Rubblebelt Raiders
Hellrider
6cc
Inferno Titan
Sorcery:
Rakdos's Return
Consuming Vapors
Rift Bolt
Dreadbore
Hymn to Tourach
Lava Spike
Assault Strobe
Molten Rain
Sign in Blood
Red Sun's Zenith
Blightning
Bump in the Night
Ruination
Traitorous Blood
Dimir Machinations Transmuten takia mukana
Instant:
Flames of the Blood Hand
Price of Progress
Magma Jet
Fireblast
Thunderous Wrath
Searing Spear
Diabolic Edict
Skullcrack
Shred Memory Transmuten takia mukana
Lightning Bolt
Shock
Smash to Smithereens
Enchantment:
Blood Moon
Sulfuric Vortex
Necropotence
Dark Turelage
Phyrexian Arena
Planeswalker:
Chandra, the Firebrand
Koth of the Hammer
Tässä tulevat muutokset:
Ulos:
Dark Turelage
Dimir Machinations
Sisään:
Badlands
Demonic Tutor
Dark Confidant
-
En oo ehkä viisain tietäjä, mutta annan silti joitain vinkkejä ;)
- Ensiksikin huomaa, että musta väri antaa nyt aika vähän sellaista valueta pakallesi, jota et saisi monopunaisesta irti säännöllisemmin. Kommentoin silti tästä eteenpäin ottamatta tätä enää uudestaan huomioon.
- Sulta löytyy ainoastaan 8 instanttia, jotka menee isochronin sisään, ja niistäkin vähistä vielä harvempi on optimaalisia imprintattavia. Lisäksi kun vastustaja tuhoaa isochronin, menetät kaksi korttia kerralla. Poistaisin.
- Hirmuinen määrä löytyy sulta noita tiettyä manaa useamman vaativia. Otetaan nyt esimerkkeinä necropotence, ball lightning ja geralf's messenger (+ 2manan vastaavia löytyy, ash zealottia ym.). Kun sulla ei ole manafiksaajia (fetsejä ym.), on erittäin epätodennäköistä saada näitä peliin silloin, kun haluaisit ne pelata.
- Pakasta löytyy muutamia heikkoja kortteja, esim. assault strobe. Transmuten takia ei myöskään kannata pitää kortteja pakassa, jos ne eivät etsi combon osia.
-
Alla on omaa viritelmää. Kokeilin joskus myös miekkoja ja mm. tombstalkeria yms. isompia miehiä, mutta huomasin niiden olevan yleensä auttamatta liian hitaita. Lisäksi discardi, joka ei tee lämää päähän ei ollut minulle ainakaan mieluista. Tämä oma listani onkin enemmän monopunaisen tyylinen mustalla splashilla. Listassa ei ole kaikkia uusimpia lappuja (esim. rakdos cackler, skullcrack), sillä olen pelannut highlanderia vain kerran vuoden aikana (sitä ennen useammin ja melko hyvällä menestyksellä aina välillä). Omassa listassa on vielä aika paljon sweepereitä, jotka vielä ainakin vuosi sitten olivat aika hyviä omassa metassani. Lähinnä musta tarjoaa omaan pakkaani muutaman hyvän miehen, korttinostoa sekä Forsaken Wastes, jonka vuoksi mustaa alunperin halusin lähteä pakkaan tunkemaan. Toivottavasti oli jotain apua.
Lands
Graven Cairns
11 Mountain
3 Swamp
Blackcleave Cliffs
Lavaclaw Reaches
Dragonskull Summit
Marsh Flats
Mishra's Factory
Barbarian Ring
Scalding Tarn
Sulfurous Springs
Blood Crypt
Ghitu Encampment
Bloodstained Mire
Badlands
Urborg, Tomb of Yawgmoth
Wooded Foothills
Wasteland
Verdant Catacombs
Arid Mesa
Creatures
Carnophage
Hellspark Elemental
Dauthi Horror
Keldon Marauders
Stigma Lasher
Mogg Fanatic
Hell's Thunder
Mogg Maniac
Diregraf Ghoul
Magus of the Moon
Tattermunge Maniac
Manic Vandal
Shambling Remains
Blistering Firecat
Ashenmoor Gouger
Boggart Ram-Gang
Goblin Guide
Grim Lavamancer
Ember Hauler
Dark Confidant
Vampire Lacerator
Ball Lightning
Vexing Devil
Spells
Magma Jet
Blightning
Forsaken Wastes
Sulfuric Vortex
Pyrite Spellbomb
Seal of Fire
Arc Trail
Thunderbolt
Incinerate
Bump in the Night
Price of Progress
Demonic Tutor
Flame Jet
Flame Rift
Rift Bolt
Lightning Bolt
Molten Rain
Staggershock
Smash to Smithereens
Fire Ambush
Chain Lightning
Cursed Scroll
Shrine of Burning Rage
Searing Blaze
Lava Spike
Volcanic Hammer
Volcanic Fallout
Blood Moon
Flame Javelin
Phyrexian Arena
Earthquake
Koth of the Hammer
Steam Blast
Flamebreak
Wheel of Fortune
Firebolt
Terminate
Breath of Darigaaz
Acidic Soil
Flames of the Blood Hand
Dark Tutelage
Char
Forked Bolt
Fireblast
Thunderous Wrath
-
http://tappedout.net/mtg-decks/br-aggro-26/
Tuolta löytyy vanha tekele, josko siitä olisi jotain apuja.
Nyt tuo pakkasi näyttää hivenen sekalaiselta, joten kannattaisi tosiaan noita 2-3 samaa väriä maksavien määrää karsia, etenkin kun sulla ei ole fetsejä. Tilalle löytyy kuitenkin käypiä lappuja paljon. Transmuten takia ei välttämättä kannata pelata korttia, se vie sulta kuitenkin vuoron ja sitten kun se haettu lappu counteroidaan (jota osataan odottaa) tai poistetaan, niin menee pahimmillaan toinenkin vuoro hukkaan.