MtgSuomi.fi
Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: Jape - 29.05.13 - klo 08:53
-
1. Elikkäs jos kopioi shivan meteorin pystyykö molemmat spellit targetoimaan reckoneriin vai kuoleeko se alta pois heti ekan spellin resolvatessa vai miten ne stackit menevät?
2. Jos antaa reckonerille Indestructiblen boros charmilla ja ampuu reckoneria shivan meteorilla pystyykö damaget ohjaamaan targettiin vai preventoituuko ne damaget ja mitään ei tapahdu?
-
1. Sanotaan että pelaat Shivan Meteorin ja sitten pelaat siihen Forkin. Nyt stäkissä on alkuperäinen ja sen päällä kopio, molemmat targetoivat samaa Boros Reckoneria. Ensin resolvaa yksi Shivan Meteor, tekee 13 damagea Reckoneriin, Reckonerin ability triggeroituu ja Reckoner puree nurmea. Ability tuuttaa 13 haluamaan kohteeseen. Yritetään resolvata toinen Meteor, ei onnistui kun Reckoner ei ole enää paikalla.
2. 700.4. If a permanent is indestructible, rules and effects cant destroy it. (See rule 701.6, Destroy.) Such permanents are not destroyed by lethal damage, and they ignore the lethal-damage state-based action (see rule 704.5g). Rules or effects may cause an indestructible permanent to be sacrificed, put into a graveyard, or exiled. .
Damaget eivät preventoidu ja Reckoner triggeroi normaaliin tapaan. Se ei vain kuole lethal damageen.