MtgSuomi.fi

Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: Oldini - 13.10.13 - klo 13:03

Otsikko: Ajani's Chosen ja Bestow
Kirjoitti: Oldini - 13.10.13 - klo 13:03
Jos Minulla on Ajani's Chosen pelissä, ja pelaan esimerkiksi Boon Satyrin 3 manalla, Ajani's chosen triggeraa ja saan myös 2/2 kisulin.

Voinko tässä tilanteessa päättää Boon Satyrin olevan Aura ja enchanttaavan uutta kisulia, vai pitääkö minun pelata Boon Satyr Bestow Costilla että se on Aura ja tämä onnistuu?
Otsikko: Vs: Ajani's Chosen ja Bestow
Kirjoitti: Kide - 13.10.13 - klo 13:13
Bestow-miehet on auroja vain, jos ne pelataan Bestow costilla, joten et pysty laittamaan sitä kissimirrillesi.
Otsikko: Vs: Ajani's Chosen ja Bestow
Kirjoitti: Oldini - 13.10.13 - klo 13:21
Tämä menee jo hakemiseksi. Entä jos pelaan boon satyrin Bestow Costilla vastustajan Phantasmal Beariin?

Oman ymmärrykseni mukaan seuraava tapahtuu.
Stackissa on siis Boon Satyr joka on pelattu targetoiden Phantasmal Bearia.
Phantasmal Bearin ability triggeraa ja vastustaja saccaa sen.
Boon Satyrilla ei ole enää laillista targettia se tulee peliin omana itsenään 4/2 enchantment creaturena.
Ajani's chosen triggeraa ja luo 2/2 kisulin.
Onko satyyri vielä Aura spell tässä vaiheessa, koska bestow costi oli maksettu?
Otsikko: Vs: Ajani's Chosen ja Bestow
Kirjoitti: Kide - 13.10.13 - klo 14:18
Kun Satyr alkaa resolvata, se tarkistaa onko kohde legaali. Kun se ei ole, muuttuu se takaisin non-auraksi, ja saapuu tiskiin miehenä. Et voi vieläkään antaa kisulle lahjoja. :(
Otsikko: Vs: Ajani's Chosen ja Bestow
Kirjoitti: Reflektio - 13.10.13 - klo 15:02
Heeetkinen. Eli siis enchantattu Bestow-mies ei ole creature (kuten Bestowin selityksessä kortissa lukeekin) eikä sitä voi sellaisena siis tuhota, mutta ettäkö creature-muodossaan oleva Bestow-mies ei ole enchantment?
Otsikko: Vs: Ajani's Chosen ja Bestow
Kirjoitti: Kide - 13.10.13 - klo 15:09
Heeetkinen. Eli siis enchantattu Bestow-mies ei ole creature (kuten Bestowin selityksessä kortissa lukeekin) eikä sitä voi sellaisena siis tuhota, mutta ettäkö creature-muodossaan oleva Bestow-mies ei ole enchantment?

Kyllä se on aina enchantment. Ollessaan mies se vain ei ole aura.
Otsikko: Vs: Ajani's Chosen ja Bestow
Kirjoitti: SalaHyena - 01.03.14 - klo 03:21
Kysytääs tähän kysymykseen tarkennusta.

Enchantment kreaturet, joilla on Bestow/Jotka bestowataan, ovat Auroja, vaikka kortin tyyppi-kohdassa sitä ei luekkaan?
Otsikko: Vs: Ajani's Chosen ja Bestow
Kirjoitti: Nastaboi - 01.03.14 - klo 08:49
Lainaus käyttäjältä: Comprehesive Rules
702.102a Bestow represents two static abilities, one that functions while the card with bestow is on the stack and another that functions both while it’s on the stack and while it’s on the battlefield. “Bestow [cost]” means “You may cast this card by paying [cost] rather than its mana cost.” and “If you chose to pay this spell’s bestow cost, it becomes an Aura enchantment and gains enchant creature. These effects last until one of two things happens: this spell has an illegal target as it resolves or the permanent this spell becomes, becomes unattached.” Paying a card’s bestow cost follows the rules for paying alternative costs in rules 601.2b and 601.2e–g.

Kortin pelaaminen bestowilla tekee siitä auran. Se ei ole aura vielä ollessaan kädessä.
Otsikko: Vs: Ajani's Chosen ja Bestow
Kirjoitti: SalaHyena - 04.03.14 - klo 03:56
Eli voiko sen Bestow-costilla cästätyn spellin counterata kortilla, jossa lukee "Counter target Creature spell" vai muuttuuko sen tyypiksi "Enchantment - Aura" pelkästään, kun sen Bestow maksetaan?
Otsikko: Vs: Ajani's Chosen ja Bestow
Kirjoitti: kivi - 04.03.14 - klo 06:27
Eli voiko sen Bestow-costilla cästätyn spellin counterata kortilla, jossa lukee "Counter target Creature spell" vai muuttuuko sen tyypiksi "Enchantment - Aura" pelkästään, kun sen Bestow maksetaan?

Ei voi eli kortilta tipahtaa tuo creature ominaisuus siinä vaiheessa kun se pelataan bestow costilla ja se on sekä stäkissä että pöydässä Enchantment - Aura. Yksi kuva onneksi selittää enemmän kuin monta kymmentä sanaa:

(https://mtgsuomi.fi/keskustelu/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fstatic.starcitygames.com%2Fwww%2Fimages%2Farticle%2F09302013hayashi1.png&hash=36e92e4e87d7b78d9c115df5d25060993f0c173f)