Eli voit selata pakan kertaalleen läpi Petalsilla löytääksesi tietyn kortin, mutta et voi Petalsin avulla järjestää koko pakkaa tiettyyn järjestykseen. Näistä äskeisistä ei voi myöskään tehdä shortcuttia, koska et voi etukäteen sanoa, kuinka monta iterointikertaa tarvitaan toivottuun tulokseen.
"Four Horsemanin" voittokeinon suorittaminen ei turnaussäännöillä onnistu, koska pakka ei äärellisellä määrällä iteraatiokertoja välttämättä asetu haluttuun järjestykseen, ja vaikka asettuisikin, pelaajan pitäisi pystyä nimeämään mikä niistä äärellisistä kerroista antaa halutun lopputuloksen. Turnauksissa voittaminen tulee tapahtua pelaamalla niitä kortteja, ei rakentamalla niistä matemaattista oliota joka saavuttaessaan äärettömyyden pääsee ehkä johonkin lopputulokseen. Saat kyllä viedä kyseisen pakan turnaukseen ja pyöriessäsi kokeilla pari kertaa, josko kaikki tarvittavat vehkeet menisivät pönttöön ennen Emrakulia, mutta sitten joudut tekemään jotain muuta, jos ei satu osumaan.
Samoin tuota tiettyä korttikolmikkoa kaivaessa Petalsilla voi pakan selata jonkun kerran läpi, minkä jälkeen täytyy tehdä taas muuta. Tuota järjestelyä ei voi shorcuttaa, koska eri Petalsien kohdalla tehdään eri valinnat.
3.3. Tournament Error Slow Play
...
It is also slow play if a player continues to execute a loop without being able to provide an exact number of iterations and the expected resulting game state.
"Four Horsemanin" voittokeinon suorittaminen ei turnaussäännöillä onnistu, koska pakka ei äärellisellä määrällä iteraatiokertoja välttämättä asetu haluttuun järjestykseen, ja vaikka asettuisikin, pelaajan pitäisi pystyä nimeämään mikä niistä äärellisistä kerroista antaa halutun lopputuloksen. Turnauksissa voittaminen tulee tapahtua pelaamalla niitä kortteja, ei rakentamalla niistä matemaattista oliota joka saavuttaessaan äärettömyyden pääsee ehkä johonkin lopputulokseen. Saat kyllä viedä kyseisen pakan turnaukseen ja pyöriessäsi kokeilla pari kertaa, josko kaikki tarvittavat vehkeet menisivät pönttöön ennen Emrakulia, mutta sitten joudut tekemään jotain muuta, jos ei satu osumaan.
Samoin tuota tiettyä korttikolmikkoa kaivaessa Petalsilla voi pakan selata jonkun kerran läpi, minkä jälkeen täytyy tehdä taas muuta. Tuota järjestelyä ei voi shorcuttaa, koska eri Petalsien kohdalla tehdään eri valinnat.
Onko tälle kirjoitettu sääntöihin oma kohtansa, vai miksi kuitenkin matemaattiseti todistettavissa olevaa asiaa ei hyväksytä? Siis molemmissa tapauksissa on todistettavissa, että mikäli pakka järjestellään sattuman varaisesti aina tietyn tapahtuman jälkeen uudelleen, niin kun järjestelyjä tehdään äärettömästi, niin silloin jokainen kortti löytää itsensä jostain toisesta kohtaa pakkaa, josta seuraa, että jokainen kortti käy toistensa suhteen jokaisessa paikassa jollain uudelleen järjestys kerralla.
Olisi kiva tietää se sääntö artikla missä tätä käsitelään, niin jos keksisin sittenkin jonkun porsaan reiän? =)
3.3. Tournament Error Slow Play
...
It is also slow play if a player continues to execute a loop without being able to provide an exact number of iterations and the expected resulting game state.
Dear casual,
en tiedä minkälainen rainman mahdat olla, mutta kun se iteraatioiden määrä pitää ilmoittaa siinä vaiheessa kun combon on demonstroinut ja pitää vielä pystyä osoittamaan lopputulos. Eli kuten Nastaboi jo aiemmin totesi:Lainaus käyttäjältä: IPG3.3. Tournament Error Slow Play
...
It is also slow play if a player continues to execute a loop without being able to provide an exact number of iterations and the expected resulting game state.
Entä jos tuomari ei ymmärrä selitystä, ja joku toinen tuomari puolestaan ymmärtää? Eli riippuuko se sitten ihan tuomarista, että saako näitä ei-triviaaleja tapauksia shortcutata?
Four Horsemanissa tilanne on toinen. Kun millattujen korttien määrä lähestyy ääretöntä, todennäköisyys, että tarvittavat kolme korttia osuvat gravelle ennen Emrakulia lähestyy ykköstä, muttei koskaan saavuta sitä. Juuri tämän satunnaisuuden takia combon pyöritys on slow playta. (Tosin ainahan sitä voi selittää opponentille, että "näin tämä toimii, skuuppaatko?", ja vaikka ei keräisikään korttejaan, antaisin noin kuusi emmyn shufflea aikaa löytää palaset ennen kuin käskisin tehdä jotakin muuta. Siitä vaan kokeilemaan onneaan :P )
-Anna jonkin asian resolvata pyörähdysten välissä. Joka toisella anna tulla vaikak yksi nacromoeba tiskiin, ja joka toisella pelaa cabal therapyja flashbackillä. Tai pelaa ponder johonkin väliin. Näin edistät pöytätilannetta, ja slow playtä ei voi antaa. Yksitellen nacromoebojen tiputtaminen tiskiin on myös paljon helpompaa.
-Anna jonkin asian resolvata pyörähdysten välissä. Joka toisella anna tulla vaikak yksi nacromoeba tiskiin, ja joka toisella pelaa cabal therapyja flashbackillä. Tai pelaa ponder johonkin väliin. Näin edistät pöytätilannetta, ja slow playtä ei voi antaa. Yksitellen nacromoebojen tiputtaminen tiskiin on myös paljon helpompaa.
Olen vähän eri mieltä tästä. Ensinnäkin, kaikki Narkkiksethan saa halutessaan kerralla tiskiin millaamalla vain lisää Emrakulin triggeri stäkissä. Toisekseen se, että pyörimisten välissä pelaillaan välillä Cabal Therapya Tarpaniin ja Narkkisten määrä pöydässä vaihtelee kolmen ja neljän välillä, ei kyllä itselleni menisi kovin kauaa läpi pelitilanteen edistämisenä. Jos killtti Timo-setä antaa sinun kuusikin kertaa kokeilla noihin kolmeen korttin osumista ennen Emrakulia, se 82,2 % todennäköisyys onnistumiselle on niin hyvä tarjous että en lähtisi enää enempää kokeilemaan slow playn rajoja.
36 kortista et kyllä ole Petals of Insightilla saamassa kolmea vapaavalintaista korttia peräkkäin. 36 kun on ikävästi jaollinen kolmella, jolloin näet jokaisella 12 Petals-iteraation kierroksella samat kolmen kortin joukot.
713.2a At any point in the game, the player with priority may suggest a shortcut by describing a sequence of game choices, for all players, that may be legally taken based on the current game state and the predictable results of the sequence of choices. This sequence may be a non-repetitive series of choices, a loop that repeats a specified number of times, multiple loops, or nested loops, and may even cross multiple turns. It can't include conditional actions, where the outcome of a game event determines the next action a player takes. The ending point of this sequence must be a place where a player has priority, though it need not be the player proposing the shortcut.
Joku ehdotti jossain sellaista ongelmaa, että saadaan jotenkin viuhutettua loputtomasti Goblin Bangchuckersin aktivaatioita. Ensin annetaan sille vaikka protection punaiselta. Saako nakella vaikka kaksi tuntia kolikkoa, jos vastuksella on ns. helevetisti lifeä?
Entä mitä tapahtuisi, jos vihu pystyy pyörittämään lifeä itselleen aina responssinä tuohon? Esim vaikka melira, keittiö finksi ja joku mikä tahansa kelpaava palikka.
Eli kun minä olin aktiivinen pelaaja ja aktivoin kerran tuota goblinia johon responssina vihu uhraa keittö finksin asemaan ja damageen responssina minä taas aktivoin sen untap abilityn ja sitten tulee paljon efectejä ja sitten huudetaan judge kun ei enää ymmärretä itsekkään mitä tapahtuu.
Tässä on varmasti liian monta variaatiota mitä tapahtuu kun eri kohdissa responssaa eritavalla, mutta jos molemmat pelaa "optimaalisesti" eli haluavat voittaa, niin onko se silloin tasapeli?
Koska oletan, että jos olisi muitakin legal targetteja kuin vihu, niin silloin pitäisi aina välillä ampua niitäkin ja sitten ei ikinä loppuisi, vai miten silloin toimitaan?
, jolloin tietokonesimulaation ajaminen ei kestäisi ihan hirveästi liikaa. (Älkää tosin odottako, että suurin osa judgeista lähtee tätä tekemään. Isommissa turnauksissa en edes minä.)
Hetkinen, onko mahdollista tuoda oma kone turnaukseen mikä voi simuloida _jotain_?
Nopeasti tulee mieleen, että onko salitua simuloida tuo aikaisemmin mainuttu 4 hevosmiestä comboilu? Eli rakentaa simulaattorin mikä osaa brute forcea tuota comboa ja sen jälkeen ilmoittaa miten monta kertaa dekki piti sufflaa ennen kuin sai narkkikset + sharuumin + aseman pönttöön ennen emrakulia. (Ja siitähän sai jo jatkaa ilman temppuja, kun osasi kertoa, että miten asema aktivoituu narkkiksesta)
Tai jos tuommoista ei saa simuloida, niin olisiko hyväksyttävää simuloida tuo goblin kolikonheittely?
Tai miten menisi semmoinen tilanne, että on omniscience ja tamiyon emblem. Sitten tiskissä on Generic source [Grizzyly bear] ja Chance Encounter ja resp siihen upkeep win triggeriin castaa Desperate Gambit sen graahamin luvun verran kertoja. (oletuksena vihulla ei ole mitään postoa mun sourceen) Voitinko pelin, vai heitelläänkö noppaa kunnes voitan?
Tai jos on rakennettu joku tilanne, että pystyy looppaamaan kahta Ral Zarek ja on doubling season tiskissä, jolloin saa aina heittää kolikkoa lisävuoroista, niin täytyykö joka kerta kun ability aktivoidaan nii heittää ne kolikot, jos on siis aukottomasti todistettu että vihu ei pysty mitenkään keskeyttämään sitä, että pelaan tuon ralen tiskiin grahamin luvun verran kertoja ja joka kerta aktivoin ne lisävuoro moodin. (Ja kaikilla permamenteilla on jotenkin prot kaikelta muulta paitsi Curse of the Pierced Heart, joten voittaminen ilman niitä lisävuoroja ei onnistu)
Onko sallittua tuoda oma kone ja simuloida/brute forceta juttuja?
Tai jos on rakennettu joku tilanne, että pystyy looppaamaan kahta Ral Zarek ja on doubling season tiskissä, jolloin saa aina heittää kolikkoa lisävuoroista, niin täytyykö joka kerta kun ability aktivoidaan nii heittää ne kolikot, jos on siis aukottomasti todistettu että vihu ei pysty mitenkään keskeyttämään sitä, että pelaan tuon ralen tiskiin grahamin luvun verran kertoja ja joka kerta aktivoin ne lisävuoro moodin. (Ja kaikilla permamenteilla on jotenkin prot kaikelta muulta paitsi Curse of the Pierced Heart, joten voittaminen ilman niitä lisävuoroja ei onnistu)
En näe mitään syytä miksi et heittelisi kolikkoa ja pelaisi kaikkia vuoroja. Peli edistyy koko ajan koska curse tekee vahinkoa. (tosin vain itseesi. Sun pitäisi saada viholliselle äärettömät vuorot, mut oletetaanpa, että kyseessä olisi vaikkapa Form of the Dragon)
Otetaan tuosta se teoreettinen tilanne: Minulla on Tamiyo, the Moon Sagen emblemi, Omniscience & Doubling Season tiskissä ja kädessä 2 Ral Zarekia. Pystyykö shortcuttaa siihen että lisävuoroja on ääretön määrä, koska vaikka kuinka huonosti sitä kolikkoa heittää, niin tuossahan on ääretön määrä mahdollisuuksia sitä kolikkoa heitellä. (Vastustaja ei voi tehdä mitään syystä tai toisesta, sillä on infinite määrä lifeä, mulla Platinum Angel sekä Form of the Dragon. Voitanko?)(click to show/hide)
Otetaan tuosta se teoreettinen tilanne: Minulla on Tamiyo, the Moon Sagen emblemi, Omniscience & Doubling Season tiskissä ja kädessä 2 Ral Zarekia. Pystyykö shortcuttaa siihen että lisävuoroja on ääretön määrä, koska vaikka kuinka huonosti sitä kolikkoa heittää, niin tuossahan on ääretön määrä mahdollisuuksia sitä kolikkoa heitellä. (Vastustaja ei voi tehdä mitään syystä tai toisesta, sillä on infinite määrä lifeä, mulla Platinum Angel sekä Form of the Dragon. Voitanko?)(click to show/hide)
2. Jos nyt kuitenkin haluat lähteä heittelemään kolikkoa näissä tilanteissa, joudut niin tekemään. Et pysty osoittamaan että saat 100% varmuudella mitään määriä lisävuoroja, joten et saa shortcutata.
TL;DR mitkä kaikki metodit on hyväksyttyjä arvontaan?
TL;DR mitkä kaikki metodit on hyväksyttyjä arvontaan?
Kolikonheiton voit vaihtaa nopanheittoon, muita fiksuja menetelmiä ei oikeasti ole. Tietokoneen käyttäminenkin on siinä rajoilla, mitä luultavammin suurin osa tuomareista kattoisi sitä vinoon.
Siis joku 10 noppaa vielä menee, mutta jos tarkoitus on heittää lähes miljoonittain noppia/kolikoita, niin onko ok käyttää esimerkiksi tuhansia arvonta välinettä kerralla jos ne voidaan puitteiden rajoissa jotenkin järkevästi laskea.Heitätte vaikka yksittäistä noppaa niin monta kertaa kuin tarvitsee. En sallisi sinun heittävän enempää noppia kerralla kuin pystyt käsissäsi pitää.
Minulla ja vihulla on 20 lifeä ja molemmilla on tiskissä:
Sanguine Bond + Exquisite Blood
Sitten castaan vihuun lightning helix ja vihu huutaa judge, kun ei enää ymmärrä mitä on juuri tapahtumassa.
Entä onko tässä mahdollista responssaa jossain kohtaa pelaamalla vihuun esim. Skullcrack jolloinka lifen saaminen estyy ja miten se vaikuttaa asioihin?
Tai mitä jos kyseessä oli moninpeli ja kaikilla oli tuo 20 lifeä ja vain minulla ja yhdellä vihulla oli nuo edellä mainitut vekottimet tiskissä?
Entä mitä käy jos vasta jossain kohtaa muistin, että minulla on morphattu Nantuko Vigilante ja manat kääntää se jolloinka paskon vihulta taas jomman kumman, mikä nyt onkaan relevanttia?
Tai mitä käy jos meillä olisikin ollut vain 2 lifeä? (Vähemmän kuin mitä tuo pulti tekee)
Tai mitä jos meillä olisi ollut molemmilla alkuun 2 lifeä ja olisin ampunut hornet sting mutta jossain kohtaa olisin huomannut, että minulla on morphattu Skirk Commando ja keksin kääntää sen ja ampua vihua.
Entä onko tässä mahdollista responssaa jossain kohtaa pelaamalla vihuun esim. Skullcrack jolloinka lifen saaminen estyy ja miten se vaikuttaa asioihin?
Tai mitä jos vihu huomaa, että hänellä oli kädessään time stop ja puhaltaa pelin seis ennen kun skullcrack on pelattu
Tai mitäs jos johonkin kohtaan minä responssaan pelaamalla krosan grip vihun sanguine bondiin /(onko eroa jos pelaan sen siihen toiseen echuun)?
Tai mitä jos kyseessä oli moninpeli ja kaikilla oli tuo 20 lifeä ja vain minulla ja yhdellä vihulla oli nuo edellä mainitut vekottimet tiskissä?
Entä mitä käy jos vasta jossain kohtaa muistin, että minulla on morphattu Nantuko Vigilante ja manat kääntää se jolloinka paskon vihulta taas jomman kumman, mikä nyt onkaan relevanttia?
Tai mitä käy jos meillä olisikin ollut vain 2 lifeä? (Vähemmän kuin mitä tuo pulti tekee)
Tai mitä jos minulla on morphattu Skirk Commando ja keksin kääntää sen ja ampua vihua. (Kunsillä oli 2 lifeä)
Onko kaikissa tilanteissa tuomio tasapeli, vai mitä voi tehdä, jotta ei tulisi tasapeliä?
Kiitos jo kun viitsit edes lukea :)
no entä mitä käy jos molempiin tulee yhtäaikaa damagee? Esim earthquake X = 5. SIlloinhan molempien vehkeet triggerää ja sitten tapahtuu jotain
no entä mitä käy jos molempiin tulee yhtäaikaa damagee? Esim earthquake X = 5. SIlloinhan molempien vehkeet triggerää ja sitten tapahtuu jotain
Jos pelataan Earthquake niin kaksinpelissä se, jonka vuoro ei ole, voittaa. Samaan aikaan tapahtuvat triggerit laitetaan stäkkiin järjestyksessä aktiivinen pelaaja, epäaktiivinen pelaaja. Näin ollen vain epäaktiivisen pelaajan combo viuhuaa.
Jos pelaaja poistuu pelistä, hänen omistamansa asiat katoavat stäkistä. Jos nyt tätä hait, en oikein ymmärtänyt tuota viimeisen kohdan kysymystä.
Siis meinasin, että jos unmorphaan lethal damaget pelaajaan, niin kuoleeko se pelaa ennen kun hän ehtii saada lifeä noista vehkeistä?
Mites muuten käy, jos molemmilla pelaajilla on tiskissä vain seuraavat:
pelaaja A = Melira, Sylvok Outcast + kitchen finks + Ashnod's Altar + Divine Intervention +Akroma's memorial
Pelaaja B = Melira, Sylvok Outcast+ murderous redcap + Ashnod's Altar
Siis se on selvää, että molemmilla on grahamin luvun verran manaa, mutta kuoleeko kumpikaan koskaan/voiko toista syyttää jostin slow play vai onko aina tilanne tasan? (ollaan siis pelaajan A upkeepissa ja tuo Divine Intervention draw trigger on stäkissä)
Niin ja tehdään semmoinen oletus, että:
Pelaaja A sanoo "Draw on ok"
Pelaaja B sanoo "Resp ammun sua päähän tästä combolla"
Pelaaja A sanoo "Resp persist trigger gain grahamin luvun verran lifeä, ja sen jälkeen otan kaksi päähän"
Pelaaja B sanoo "Resp Interventioon ammutaan uudestaan päähän ja iteroidaan kunnes on tehty grahamin luku +2 damagea"
Pelaaja A sanoo "Resp persist trigger etc.etc"
Ja näin jatkuu kunnes judge tulee ja tekee asialle jotain.
Pakko kommentoida tähän että eikö tuossa B pitäisi voittaa pakosti?
Pelaaja A sanoo "Draw"
Pelaaja B sanoo "Resp sac Redcap -> persist stackiin"
Pelaaja A ei saa ottaa responssina infinite lifeä joten hänen on sanottava joku reaaliluku
Pelaaja B redcap tiskiin ja 2 lämää Meliraan
...
Kun Melira poissa pelistä ja enää Divine Intervention triggeri stäckissä niin tekee sitten sen +2 damagea