MtgSuomi.fi

Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: Reflektio - 16.01.14 - klo 19:42

Otsikko: Archetype-cycle
Kirjoitti: Reflektio - 16.01.14 - klo 19:42
Oletusarvoisesti tämä ongelma tulee kuitenkin viimeistään prelluissa esille, joten kysynpä nyt ennakkoon Born of the Godsin Archetype-creaturecyclestä:

"Creatures you control have keyword. Creatures your opponents control lose keyword and can't have or gain keyword." Sivumainintana tätä kirjoitettaessa on spoilattu sininen (flying) ja valkoinen (first strike) arkkityyppi.

Elikkäs, jos vastustajalla on pöydässä Archetype ja pelaan pöytään saman keywordin omaavan Archetypen, miten käy?

Olettaisin, että omat creatureni eivät saa esim. lentoa koska opponentin Archetype estää sen ("can't gain"), mutta oma Archetypeni kuitenkin poistaa vastustajan creatureilta lennon, koska mikään ei estä sitä ja myös estää niitä saamasta lentoa jatkossa niin kauan kuin Archetypeni on pöydässä (ei kai tuo efekti enää sen jälkeen jatku?). Mikäli tämä pitää paikkansa, niin tuo "can't gain" vaikuttanee jollain tavalla myös time stamppiin, ja jos vaikuttaa niin miksi?
Otsikko: Vs: Archetype-cycle
Kirjoitti: jkk - 16.01.14 - klo 19:50
http://blogs.magicjudges.org/rulestips/2014/01/official-bng-preview-card-archetype-of-courage/ (http://blogs.magicjudges.org/rulestips/2014/01/official-bng-preview-card-archetype-of-courage/)
Otsikko: Vs: Archetype-cycle
Kirjoitti: Nekron - 19.01.14 - klo 12:18
Jos on nukkunut enkun tunnit eikä oikein ssaanut selvää mitä tapahtuu jos tuo arkkityyppi tapetaan first strike damagen ja normaalin damagen välissä, nii mitä tahtui niille keillä on pohjilta first strike, mutta olivat menettäneet sen.

Siis jos vihulla on tuo arkkityyppi ja siihen on laitettu  Lightning Talons, ja mull on celestial archon ja grizzly bear ja hyökkään molemmilla ja kun mun archonilla ei ole first strikeä mutta vihun arkkityypillä on, niin se tekee ensin damagen siihe beariin (Blokkasin siis) ja sitte ennen normaalia damagea tapan oman arkkityyppini, niin tekeekö se archon mitään muhun, kun se sai first strikensä takaisin ja sen "lyöntivuoro meni jo"
Otsikko: Vs: Archetype-cycle
Kirjoitti: Yms - 19.01.14 - klo 12:57
Jos on nukkunut enkun tunnit eikä oikein ssaanut selvää mitä tapahtuu jos tuo arkkityyppi tapetaan first strike damagen ja normaalin damagen välissä, nii mitä tahtui niille keillä on pohjilta first strike, mutta olivat menettäneet sen.

Siis jos vihulla on tuo arkkityyppi ja siihen on laitettu  Lightning Talons, ja mull on celestial archon ja grizzly bear ja hyökkään molemmilla ja kun mun archonilla ei ole first strikeä mutta vihun arkkityypillä on, niin se tekee ensin damagen siihe beariin (Blokkasin siis) ja sitte ennen normaalia damagea tapan oman arkkityyppini, niin tekeekö se archon mitään muhun, kun se sai first strikensä takaisin ja sen "lyöntivuoro meni jo"

Jos kummallakin pelaajalla on kyseinen Archetype, ei kenelläkään voi olla first strikeä.

Tilanteessa, jossa sinulla ei ole Archetypeä ja vastustajallsi on sellainen ja tuhoat tämän archetypen sen jälkeen kun First Strike - damaget on jo tehty, lyövät kaikki olentosi tasa-arvoisesti normaalissa "lyöntivuorossa" vaikka saisivatkin first striken..