MtgSuomi.fi

Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: Nekron - 31.01.14 - klo 07:57

Otsikko: Floodtide serpent
Kirjoitti: Nekron - 31.01.14 - klo 07:57
Tuossa kortissa lukee, että ei voi löydä jos ei nosta enchua käteen, mutta onko mahdollista nostaa monta enchua käteen tuolla?

Siis menee declare attacker's phaseen ja sitten päättää kerran tuon abilityn stackkiin ja responssina siihen nostaa kaikki kivat enchut käteen.
Otsikko: Vs: Floodtide serpent
Kirjoitti: Nastaboi - 31.01.14 - klo 08:39
Ei ole mahdollista. Serpentin hyökkäysmaksu on maksettava kertaalleen hyökkääjiä julistettaessa, eikä sitä voi maksaa useaan kertaan. Se ei myöskään käytä stäkkiä, eikä muutenkaan abilityjen resolvatessa tapahtuvia asioita tehdä "responssina abilityyn".

Lainaus käyttäjältä: Comprehensive Rules
508.1g If any of the chosen creatures require paying costs to attack, the active player determines the total cost to attack. Costs may include paying mana, tapping permanents, sacrificing permanents, discarding cards, and so on. Once the total cost is determined, it becomes “locked in.” If effects would change the total cost after this time, ignore this change.

508.1h If any of the costs require mana, the active player then has a chance to activate mana abilities (see rule 605, “Mana Abilities”).

508.1i Once the player has enough mana in his or her mana pool, he or she pays all costs in any order. Partial payments are not allowed.
Otsikko: Vs: Floodtide serpent
Kirjoitti: SalaHyena - 22.02.14 - klo 01:53
Voikos sen costin maksaa vaikka ei hyökkäisikään? Eli sellainen tilanne, että pöydällä Fencing Ace, sille Enchantattu Ephara's Enlightment, ja Floodtide Serpent. Sanon että menen Combatin alkuun. Saanko maksaa Floodtide Serpentin hyökkäyskostin (eli nostaa Ephara's Enlightmentin käteen) ja kuitenkin olla hyökkäämättä sillä serpentillä?

Näin me sitä kaveriporukassa pelattiin kun BNG tuli ulos, eli "maksettiin cost" nostamalla Ephara's käteen, ja sitten hyökättiin vain ja ainoastaan Fencing Acellä.
Otsikko: Vs: Floodtide serpent
Kirjoitti: malin - 22.02.14 - klo 02:56
Et voi. Tuo on hyökkäyksen hinta - jos et hyökkää, et myöskään voi maksaa hintaa.