MtgSuomi.fi

Muuta => Hearthstone => Aiheen aloitti: Anrix - 15.02.14 - klo 12:44

Otsikko: Hearthstone
Kirjoitti: Anrix - 15.02.14 - klo 12:44
En ainakaan pikaisella etsimisellä löytänyt aihetta vielä otsikon mukaisesta pelistä. Elikä tähän ketjuun voisi kertoa omia mietteitä itse pelimekaniikasta, pakkojen vahvuuksista, tippejä/vinkkejä, pakkalistoja jne.

Jos nyt itse aloittaisin. Olen nyt pelannut monella eri herolla poislukien rogue, shaman ja hunter. Pakkojen voimatasoissa on huomattavia eroja, ainakin alkuun. Druidilla alku on aikamoista tervan juontia, kun taas paladin, mage ja priest on aikas voimakkaita (casual playssa sekä rankedissa ainakin rank19 asti). Warlockilla pärjääminen riippuu aika paljon vastustajan herosta, kun taas paladin on suht hyvä kaikkia vastaan.

Pelimekaniikka on sopivan yksinkertaista, minkä vuoksi pelit ei veny pitkään ja peliä on kiva pelata tiukallakin aikataululla. Yksinkertaisuus ei kuitenkaan tarkoita, että pelivirheitä ei voisi tehdä! Itse olen ainakin muutaman pelin hävinnyt ihan omaan kämmiin ja vastaavasti voittanut toisen munatessa. Areenaa olen muutaman kerran päässyt kokeilemaan vaihtelevalla menestyksellä ja siihen olisikin kiva saada vinkkejä eli mitä kannattaisi yrittää draftata milläkin herolla.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: höpömies - 15.02.14 - klo 13:11
Itse innostuin kattelemaan TrumpSC nickillä twitchissä esiintyvän miehen videoita aiheesta. ja streamia...

Mies analysoi peliään ja sitä katsoessa tulee helposti opittua.

Täällä taisi kuitenkin olla aiemminkin aiheesta jotain keskustelua?
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: Lunsku - 15.02.14 - klo 13:40
Areenaa hakkasin vuodenvaihteessa sen verta että tylsistyin (mitenkään mahdottoman pitkään ei tässä kestänyt). Vois tsekata pelin uusiksi sitten kun korttipooli laajenee.

Ihan leppoisaa lätkyttelyä ainakin areena oli. Pelimekaniikat ja kortit tosiaan mallia simppeli, mikä lienee vähän tarkoituskin. Onhan tämä ihan eri tasolla pelaamisen sujuvuudessa kuin vaikka Magic modossa.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: Co - 15.02.14 - klo 15:16
Pelimekaniikat on tylsiä, jokasella herolla on vaan pääasiassa yksi tapa rakentaa pakka ja areena on aikamoista kuraa verattuna oikeeseen MTG dräftiin.

Kyllä sitä välillä tulee pelattua, koska nopea ja helppo pelata. Areena on aikamoista lottoa ja keskimääräsellä pakalla on äärettömän tylsä pelata. Trump on hauska sälli, mutta pelin vaikeammatkin kuviot oppii todella nopeasti, ja videoiden hyödyllisyys katoaa.

Bonuksena vielä, että pelaaminen alkaa loppujen lopuksi muistuttamaan kahden pelaajan pasianssia, jossa välillä täytyy arvata minkä kortin ympäri pelaa.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: Thalian - 15.02.14 - klo 16:56
Jokusen viikon olen nyt lätkinyt ja onhan tässä pari perusongelmaa vaikka itse pelaaminen onkin ihan ok hauskaa lätkintää.

Secondary marketin puute on harmittaa, sillä se on aivan puhdas rahantekoratkaisu ja sellaisena sitä ei voi hyväksyä. Joo, peli on F2P, mutta oisivat sanoneet edes suoraan, että katteet tippuvat liian alas, jos pelaajien välinen kaupankäynti sallitaan. Nykyisellään hymistellään jotain käsittämätöntä sontaa ja sokeakin näkee, että valhettahan se on.

Kunnon conssiturnausten puute on myös valtava miinus ja niitä pitää alkaa näkymään pian, mikäli peli yrittää yhtään olla vakavasti otettava. Nykyisellään kun arena on ainoa paikka, missä pääsee kilpailullisesti pelaamaan muita vastaan ja se nyt ei vain riitä yhtään mihinkään.

Pelit pelataan paras yhdestä ja sidejä ei tunneta. Tämä on vähän kuin MtGtä joskus -95, jolloin dekeissä oli jotain circlejä vaikka miltä väriltä ja sitten toivottiin, että käteen tulee se circle, jonka väristä pakkaa vastustaja pelaa. Erilaisia tiettyjä dekkejä (classeja) vastaan suunnattuja kortteja kun on aivan hitosti, mutta ilman sideä suurin osa on täysin pelikelvottomia.

Älyttömästi ei siis olisi sellaista korjattavaa, mitä ei järkevässä ajassa saisi tehtyä. Interaktion puute on toki myös ongelmallista, mutta se on tietoinen ratkaisu, joten siihen tuskin tulee muutosta. Korjausten jälkeen tää voisi olla ihan hyvää ajanvietettä, ja kyllä tää nykyiselläänkin menettelee, mutta ei tää kyllä kilpaile esim. MtGn kanssa edes samassa sarjassa.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: ramela - 15.02.14 - klo 22:59
Minun mielestä secondary marketin puuttuminen on paras asia tässä pelissä.

Ja se että ei tartte varata 3 tuntia aikaa draftiin on se olennaisin syy että tätä tulee hakattua enemmän kuin MtGO:ta.

Jos MtGO:ssa olisi joku Sealed/Pauper liiga systeemi jota voisi pelata yhden pelin silloin kun on aikaa, kuten tuo HS arena, niin voi olla että loppuisi HS:n pelaaminen. On se mätky sen verran parempi peli.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: kivi - 16.02.14 - klo 07:24
Jos MtGO:ssa olisi joku Sealed/Pauper liiga systeemi jota voisi pelata yhden pelin silloin kun on aikaa, kuten tuo HS arena, niin voi olla että loppuisi HS:n pelaaminen. On se mätky sen verran parempi peli.

MODO:ssa OLI Sealed liiga, muistaakseni ainakin vielä v2:ssa. Ei kuitenkaan ole ollut enää viiteen vuoteen. Virallinen syy sen kuoppaamiseen oli v2->v3 siirto, mutta se ei kyllä ollut mikään rahasampo WotC:lle kun vertaa dräfteihin. Siinä oli myös muita ongelmia (tiebreaker systeemi isoimpana), mutta se oli juuri mainiota ajanvietettä jos ei ollut aikaa itstua koneen ääressä putkeen paria tuntia.

Mitä Hearthstoneen tulee niin se on hyvää ajanvietettä ja ainakin omalla kohdalla tappanut innon satunnaiseen modotteluun (tosin se into on muutenkin kuollut). Yksinkertainenhan se on, mutta esim. sidetystä en ole jäänyt kaipaamaan. Arena on hauskaa niin kauan kun ei häviä pelejä paskoihin alkukäsiin tai täysin levottomiin pooleihin vastapuolella, constructed onkin sitten melkoista jörssiä kun oma korttipooli on vielä varsin ohut.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: Thalian - 16.02.14 - klo 10:11
Minun mielestä secondary marketin puuttuminen on paras asia tässä pelissä.

En keksi kyllä yhtään pelaajan kannalta hyvää puolta tästä, joten olen kiinnostunut kuulemaan, mitä hyvää asiassa näet.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: Co - 16.02.14 - klo 10:48
En keksi kyllä yhtään pelaajan kannalta hyvää puolta tästä, joten olen kiinnostunut kuulemaan, mitä hyvää asiassa näet.

Se että parhaimmatkin legendaryt maksaa 1600 dustia, ja paskimmatkin legendaryt on 25% parhaiden arvosta. Secondary marketilla jouduttaisiin luopumaan koko crafting systeemistä. Lisäksi nopeasti kasvavassa marketissa tarjontaa ei ole riittävästi, kun legendaryjä on joka (~30?) boosterissa. Hirvittää ajatella minkä hintasiksi top 5 legendaryt kiipeäisivät...

Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: Thalian - 16.02.14 - klo 11:24
En keksi kyllä yhtään pelaajan kannalta hyvää puolta tästä, joten olen kiinnostunut kuulemaan, mitä hyvää asiassa näet.

Se että parhaimmatkin legendaryt maksaa 1600 dustia, ja paskimmatkin legendaryt on 25% parhaiden arvosta. Secondary marketilla jouduttaisiin luopumaan koko crafting systeemistä. Lisäksi nopeasti kasvavassa marketissa tarjontaa ei ole riittävästi, kun legendaryjä on joka (~30?) boosterissa. Hirvittää ajatella minkä hintasiksi top 5 legendaryt kiipeäisivät...

1600 dustia on aivan helvetisti. Sen saamiseksi pitää pistää puolet kokoelmasta palasiksi ja silloinkin saa vasta yhden legendaryn. Craftaus ei millään tavalla helpota legendaryjen saamista vaan päin vastoin vaikeuttaa sitä verrattuna secondary markettiin.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: Co - 16.02.14 - klo 12:14
1600 dustia on aivan helvetisti. Sen saamiseksi pitää pistää puolet kokoelmasta palasiksi ja silloinkin saa vasta yhden legendaryn. Craftaus ei millään tavalla helpota legendaryjen saamista vaan päin vastoin vaikeuttaa sitä verrattuna secondary markettiin.

1600 dustia on tavallaan paljon, mutta kyllä mulla kelpais, jos voisin vaihtaa 4 Champion of Stray Soulsia yhteen Brimaziin.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: Thalian - 16.02.14 - klo 12:35
1600 dustia on tavallaan paljon, mutta kyllä mulla kelpais, jos voisin vaihtaa 4 Champion of Stray Soulsia yhteen Brimaziin.

Huomaa, että tuolla saat vain yhden sopivan legendaryn. Jos tarvitkin vaikkapa kaksi, niin sulla pitää olla 8 roskalegendaa. Ja mitä silloin, jos haluatkin pelata jollain erilaisella dekillä? Et saa vaihdettua niitä legendoja 1-1, vaan aina menevät 4-1. Käytännössä siis et voi vaihtaa dekkiä, vaan olet lukittu niihin dekkeihin, joihin hankitut legendat sopivat. Sehän tuosta nykysysteemistä juuri tekee rahastavan, että täytyy omistaa jokainen kortti, jotta voi pelata monipuolisesti dekkejä. MtGssä esim. voit vaihtaa dekin melko pienellä vaivalla toiseen, sillä se valmis dekki on usein about saman arvoinen kuin se, mihin haluat vaihtaa, eikä Heartstonemaisesti neljäsosan arvoinen.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: Co - 16.02.14 - klo 13:00
Huomaa, että tuolla saat vain yhden sopivan legendaryn. Jos tarvitkin vaikkapa kaksi, niin sulla pitää olla 8 roskalegendaa. Ja mitä silloin, jos haluatkin pelata jollain erilaisella dekillä? Et saa vaihdettua niitä legendoja 1-1, vaan aina menevät 4-1. Käytännössä siis et voi vaihtaa dekkiä, vaan olet lukittu niihin dekkeihin, joihin hankitut legendat sopivat. Sehän tuosta nykysysteemistä juuri tekee rahastavan, että täytyy omistaa jokainen kortti, jotta voi pelata monipuolisesti dekkejä. MtGssä esim. voit vaihtaa dekin melko pienellä vaivalla toiseen, sillä se valmis dekki on usein about saman arvoinen kuin se, mihin haluat vaihtaa, eikä Heartstonemaisesti neljäsosan arvoinen.

Siis kyllähän tää systeemi on paska, mutta pyysit jotain hyvää puolta. Itseä ainakin sapettaa välillä mtg:ssä secondary market, kortteihin sijoittaminen ja niiden hamstraaminen. Varsinkin kun muutama legendary on käytännössä autoinclude jokaseen deckiin heartstonessa, niin niiden arvo olisi aivan levoton. Tähän päälle vielä heartstonen streamien suosio ja niiden tuoma hamstraus hype. Ihan sopiva systeemi kasuaalipelaamiselle. Kilpapelaaminen on aivan typerää heartstonessa, sidejen ja muiden puuttuessa.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: Polari - 16.02.14 - klo 15:47
Secondary marketin puute on harmittaa, sillä se on aivan puhdas rahantekoratkaisu ja sellaisena sitä ei voi hyväksyä. Joo, peli on F2P, mutta oisivat sanoneet edes suoraan, että katteet tippuvat liian alas, jos pelaajien välinen kaupankäynti sallitaan. Nykyisellään hymistellään jotain käsittämätöntä sontaa ja sokeakin näkee, että valhettahan se on.

Mua vähän hämmästyttää millä logiikalla rajanvedon saa tehtyä juuri tähän kohtaan, kun jo sekin että kortteja ylipäätään joutuu erikseen keräämään on aivan puhdas rahantekoratkaisu jota en hyväksy.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: Thalian - 16.02.14 - klo 21:34
Mua vähän hämmästyttää millä logiikalla rajanvedon saa tehtyä juuri tähän kohtaan, kun jo sekin että kortteja ylipäätään joutuu erikseen keräämään on aivan puhdas rahantekoratkaisu jota en hyväksy.

No jos hyväksyy sen, että kyseessä on TCG, niin silloin niitä kortteja joutuu keräämään. Toki sekin on rahastusta, että kortit joutuu keräämään, mutta jos kortit olisivat heti saatavilla, niin silloin kyseessä olisi joku LCG ja suhtautuminen peliin aivan erilainen. TCGhen liittyy se keräily ja keräilyyn liittyy oleellisesti se, että voi vaihtaa niitä kortteja. Se, että tämä feature on poissa, harmittaa jonkin verran reilusti.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: ramela - 16.02.14 - klo 22:17
Kyseessä on siis Collectible Card Game eikä Trading Card Game, ei siinä ole mitään vikaa. Itse olen tyytyväinen sillä omalla casual meiningilläni ei riitä kiinnostusta vaihteluun ja elämä on yksinkertaista kun korttien hinta ei määräänny kysynnän ja tarjonnan lakien mukaan. Pitää vain valita tarkkaan mitä haluaa pelata, jos haluaa constructedia pelata.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: Polari - 16.02.14 - klo 23:43
Mua vähän hämmästyttää millä logiikalla rajanvedon saa tehtyä juuri tähän kohtaan, kun jo sekin että kortteja ylipäätään joutuu erikseen keräämään on aivan puhdas rahantekoratkaisu jota en hyväksy.

No jos hyväksyy sen, että kyseessä on TCG, niin silloin niitä kortteja joutuu keräämään. Toki sekin on rahastusta, että kortit joutuu keräämään, mutta jos kortit olisivat heti saatavilla, niin silloin kyseessä olisi joku LCG ja suhtautuminen peliin aivan erilainen. TCGhen liittyy se keräily ja keräilyyn liittyy oleellisesti se, että voi vaihtaa niitä kortteja. Se, että tämä feature on poissa, harmittaa jonkin verran reilusti.

Jos hyväksyy sen, että kyseessä on TCG, niin eikö silloin ole jo valmiiksi hyväksynyt että peli on vammautettu rahastuksen vuoksi? Mulle tulee tästä vain entistä vahvemmin mielikuva, että hyväksyttäviä ominaisuuksia ovat tasan ne jotka MtG:n kautta on itselleen rationalisoinut. Itselleni tuo craftaussysteemi treidauksen paikalla on sivuhuomautus sen rinnalla että pelin todellinen hinta on obfuskoitu erikseen hankittavien korttien taakse, mihin taas pystyy upottamaan ihan tolkuttomasti rahaa (tai grindausta, mikä ei ole yhtään sen vähemmän pöljää).
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: Thalian - 17.02.14 - klo 08:26
Mua vähän hämmästyttää millä logiikalla rajanvedon saa tehtyä juuri tähän kohtaan, kun jo sekin että kortteja ylipäätään joutuu erikseen keräämään on aivan puhdas rahantekoratkaisu jota en hyväksy.

No jos hyväksyy sen, että kyseessä on TCG, niin silloin niitä kortteja joutuu keräämään. Toki sekin on rahastusta, että kortit joutuu keräämään, mutta jos kortit olisivat heti saatavilla, niin silloin kyseessä olisi joku LCG ja suhtautuminen peliin aivan erilainen. TCGhen liittyy se keräily ja keräilyyn liittyy oleellisesti se, että voi vaihtaa niitä kortteja. Se, että tämä feature on poissa, harmittaa jonkin verran reilusti.

Jos hyväksyy sen, että kyseessä on TCG, niin eikö silloin ole jo valmiiksi hyväksynyt että peli on vammautettu rahastuksen vuoksi? Mulle tulee tästä vain entistä vahvemmin mielikuva, että hyväksyttäviä ominaisuuksia ovat tasan ne jotka MtG:n kautta on itselleen rationalisoinut. Itselleni tuo craftaussysteemi treidauksen paikalla on sivuhuomautus sen rinnalla että pelin todellinen hinta on obfuskoitu erikseen hankittavien korttien taakse, mihin taas pystyy upottamaan ihan tolkuttomasti rahaa (tai grindausta, mikä ei ole yhtään sen vähemmän pöljää).

Heartstone lienee ensimmäinen pelkästään netin kautta toimiva vakavasti otettava TCG (tai CCG) ellei jotain Tyrantia tai vastaavia flash-kilkkeitä lasketa (Tyrant ainakin oli aikalailla P2W, mikä vähän laski mielenkiintoa). Koska kaikki aiemmat esimerkit (muitakin kuin MtG) ovat olleet pahvilla, jolloin korttien vaihtaminen on ollut selviö, niin totta kai tätäkin verrataan niihin. Kun vaihtaminen on erikseen kielletty, niin totta kai se nyppii, sillä tämä on ensimmäinen kerta, kun sellainen todella tulee vastaan. Jos peli olisi LCG, niin silloin kortteja ei tarvisi vaihtaa, mutta koska kyseessä on TCG, niin korttien vaihtaminen kokoelman täydentämiseksi on vähän niin kuin se oletus (esim. wikipedian artikkelissa http://en.wikipedia.org/wiki/Collectible_card_game (http://en.wikipedia.org/wiki/Collectible_card_game) korttien vaihtaminen mainitaan kolmannessa lauseessa) ja poikkeamat pitää perustella hyvin. Perustelut ovat tässä tapauksessa paskaa, joten en pidä ratkaisusta.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: rukif - 17.02.14 - klo 08:33
Jaksoihan tuota hetken aikaa pyöritellä. Jotenkin vaan alkoi kyllästytämään se että rankedissa tulee kokoajan turpaan ihan puhtaasti sen vuoksi että kaverilla on niin paljon laadukkaampi korttikokoelma kuin itsellä. Areena on vieläkin ihan suht hauskaa, mutta meikäläisen tuurilla siitäkään ei tule mitään. Silloinkin kun sattuu aukaisemaan hyvän "poolin" niin alotuskäsissä näkyy pelkkiä end curven vehkeitä.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: May_19 - 17.02.14 - klo 10:02
Kun verrataan tätä systeemiä MODO:n bottiarmeijoihin niin ei kyllä kahta sanaa kumman otan mielummin.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: ramela - 17.02.14 - klo 10:09
Hah.

Mulla leipiintymistä aiheuttaa lähinnä se että manan kusuja ei ole ja aloituskädet kusevat niin harvoin kun mulligointi on niin kontrolloitua. Olisi parempi että olisi pakko mulligoida koko käsi kerralla tai ei ollenkaan, niin tulisi mielenkiintoisia valintoja enemmän.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: rukif - 17.02.14 - klo 10:19
Tuo koko käden mulligointi voisi tehdä pelistä vähän reilumman aloittamisenkin suhteen. Ylimääräinen kortti+coin on ihan reilua coinflipin hävinneelle, mutta mun mielestä se menee jo epäreiluuden puolelle kun näet aluksi 1 kortin enemmän ja pystyt kontrolloimaan alotuskättä huomattavasti paremmin. En ole vielä pelannut pakkaa joka haluaa aloittaa pelin..
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: Thalian - 17.02.14 - klo 11:04
En ole vielä pelannut pakkaa joka haluaa aloittaa pelin..

Toisen käden tietona sanottakoon, että ainakin jossain vaiheessa aloittaja voitti noin 3% enemmän peleistä.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: kivi - 17.02.14 - klo 12:16
Areenassa on kylläkin fiilis että aloittaminen ei ole hyvä juttu, mutta muutoin mekaniikka tuntuu olevan hyvin tasapainossa.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: Co - 17.02.14 - klo 12:37
Areenassa on kylläkin fiilis että aloittaminen ei ole hyvä juttu, mutta muutoin mekaniikka tuntuu olevan hyvin tasapainossa.

Mekaniikka varmaan muuten olisi tasapainossa, mutta Coin lasketaan spelliksi. Sillä saa spelli triggereitä käytettyä (Mana Wryrm, Roguen Combo) mikä mahdollistaa todella vahvoja alotusvuoron pelauksia.

Roguesta vielä sen verran, että en muista millon olisin viimeksi voittanut rankedissa lähtemättä toisena. Koko hero perustuu siihen, että saadaan coinattua jotain hyvää sisään.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: Padishar - 17.02.14 - klo 14:43
Itse olen pelannut lähes yksinomaan Hearthstonea sen jälkeen, kun se tuli open betaan vajaa neljä viikkoa sitten. Siinä on niin monta asiaa paremmin kuin modossa, että en vielä tiedä koska seuraavan kerran mododraftille taivun. Tässä muutamia mietteitä:

Oma vaatimaton pisemmän tähtäimen tavoitteeni onkin saada conssivehkeet kultaisina versioina kasaan käyttämättä rahaa peliin, ja aion tästä pitää kiinni kunnes areenan voittoprosentti tippuu tarpeeksi alhaiseksi ettei pysty enää pyörimään daily questien avustuksella loputtomasti. Toki tähän menee aikaa, mutta niin kauan kun areena tuntuu niin hauskalta kuin se vielä tuntuu eikä ole mitään suurta poltetta rankedin pelaamiseen, homma saa jatkua.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: ramela - 17.02.14 - klo 14:51
Joo, tuon Craftays systeemin paras ominaisuus on tosiaan se että jäte commonitkin ovat jonkun arvoisia, toisin kuin Magicissa. Se oli päässyt unohtumaan kun siitä on niin pitä aika kun Conssia on pelannut sellaisella deckillä joka Legendaryja kaipaa...
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: jaycool - 18.02.14 - klo 09:43
Ihan mielenkiinnosta, kun Modon käyttöliittymää haukutaan, niin onko nämä kokemukset siitä vanhasta clientistä?  Se uusi beta versio on ainaki meikäläisesti tosi hyvä.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: Padishar - 18.02.14 - klo 10:14
Ihan mielenkiinnosta, kun Modon käyttöliittymää haukutaan, niin onko nämä kokemukset siitä vanhasta clientistä?  Se uusi beta versio on ainaki meikäläisesti tosi hyvä.

En ole testannut modon betaa. HS:n sujuvampi käyttöliiyymä johtunee pääosin siitä, että mitään prioritypässejä ei ole, vaan molemmat pelaavat vuoronsa aina kokonaisuudessaan ennen kuin toinen pääsee tekemään mitään. Modotus vaatii käytännössä sormen f2:lle, tai se on tuskaa.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: ramela - 18.02.14 - klo 10:19
Itselläni Beta Clientti kaatuilee parinkymmenen minuutin välein ja on siten käyttökelvoton. Kaiken lisäksi noista on vaikea tehdä bugi ilmoituksia, kun mitään virheilmoituksia ei tule eikä kaatumiset varsinaisesti seuraa mitään selkeää kaavaa.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: jaycool - 18.02.14 - klo 12:37
Itselläni Beta Clientti kaatuilee parinkymmenen minuutin välein ja on siten käyttökelvoton. Kaiken lisäksi noista on vaikea tehdä bugi ilmoituksia, kun mitään virheilmoituksia ei tule eikä kaatumiset varsinaisesti seuraa mitään selkeää kaavaa.

Mullaki se kaatuilee kerran iltaan, mutta mun kone onkin paska. Mutta joka kerta, kun se kaatuu niin kyllä tulee virheilmoitus jossa kerrotaan mikä on ollu vikana. Siinä pystyy painaa reporttia. Kavereilla, kellä on paremmat koneet niin tätä kaatumis ongelmaa ei ole.

Mutta joo, kuullostaa siltä että MtG on niin eri tyylinen peli kuin HS, vaikka paljon samaa onkin. F2 on tuttua ja F4 myös. Itse kaipaisin enemmän ns. korttien vaihtelua pelaajien kesken. Nyt botit spämmää trade osion täyteen. Tosin niiden ansiosta korttien saanti on helppoa. Ei tarvitse juosta pitkin kyliä etsimässä puuttuvaa korttia.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: Thalian - 18.02.14 - klo 15:06
Ihan mielenkiinnosta, kun Modon käyttöliittymää haukutaan, niin onko nämä kokemukset siitä vanhasta clientistä?  Se uusi beta versio on ainaki meikäläisesti tosi hyvä.

Draftaamiseen se uus clientti on ainakin noin satakertaa heikompi kuin vanha.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: jaycool - 18.02.14 - klo 22:22
Ihan mielenkiinnosta, kun Modon käyttöliittymää haukutaan, niin onko nämä kokemukset siitä vanhasta clientistä?  Se uusi beta versio on ainaki meikäläisesti tosi hyvä.

Draftaamiseen se uus clientti on ainakin noin satakertaa heikompi kuin vanha.

Perusteluja?
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: Thalian - 19.02.14 - klo 08:14
Ihan mielenkiinnosta, kun Modon käyttöliittymää haukutaan, niin onko nämä kokemukset siitä vanhasta clientistä?  Se uusi beta versio on ainaki meikäläisesti tosi hyvä.

Draftaamiseen se uus clientti on ainakin noin satakertaa heikompi kuin vanha.

Perusteluja?

Teoriassa se pakan tekeminen siinä draftauksen aikana on hyvä idea, mutta käytännössä se oli tosi vaivalloista. Esimerkiksi sorttaus ei toiminut enää automaattisesti. Samoin kuin automaattipiilotuksia ei ollut, vaan piti viedä kortteja manuaalisesti sinne sidelle. Lisäksi asettelu on paljon heikompi kuin aiemmin ja koska ruudulla on paljon enemmän asioita kuin ennen, niin oleelliset elementit, eli kortit, ovat pienempiä.

Bonuksena sitten vielä toki se, että uudessa clientissä ei voi enää pitää chattia esillä, koska se on erillinen ikkuna eli koko ajan jonkun toisen elementin päällä. Aiempi systeemi, jossa sille oli fiksattu paikka, oli huomattavasti parempi.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: jaycool - 19.02.14 - klo 09:48
Ihan mielenkiinnosta, kun Modon käyttöliittymää haukutaan, niin onko nämä kokemukset siitä vanhasta clientistä?  Se uusi beta versio on ainaki meikäläisesti tosi hyvä.

Draftaamiseen se uus clientti on ainakin noin satakertaa heikompi kuin vanha.

Perusteluja?

Teoriassa se pakan tekeminen siinä draftauksen aikana on hyvä idea, mutta käytännössä se oli tosi vaivalloista. Esimerkiksi sorttaus ei toiminut enää automaattisesti. Samoin kuin automaattipiilotuksia ei ollut, vaan piti viedä kortteja manuaalisesti sinne sidelle. Lisäksi asettelu on paljon heikompi kuin aiemmin ja koska ruudulla on paljon enemmän asioita kuin ennen, niin oleelliset elementit, eli kortit, ovat pienempiä.

Bonuksena sitten vielä toki se, että uudessa clientissä ei voi enää pitää chattia esillä, koska se on erillinen ikkuna eli koko ajan jonkun toisen elementin päällä. Aiempi systeemi, jossa sille oli fiksattu paikka, oli huomattavasti parempi.

Aivan. Itse teen draftauksen aikana pakan. Ja sorttaushan toimii, jos sulla on esim. mana costilla sortattu ja sulta löytyy jo siitä maksusta kortti niin sehän menee samaan nippuun. Jos sellaista maksua ei löydy niin se menee jonon perälle. Korttien kokoa voi itse muuttaa. Pitää tänään kokeilla, että onko hiiren oikean napin alla vaihtoehtoa, että siirtää sen kortin suoraan sideen.

Itsellä oli ongelmia lähinnä 19" (ei-wide) näytön kanssa. Mutta hankin viime viikolla 23" widen niin homma on parantunut.

Tosta chätistä, niin eikös sen voi ankkuroida haluamaan paikkaan? Muistelisin, että se tarjoaa sitä vaihtoehtoa kun sitä ikkunaa liikuttelee yms. Tosin itse pidän sen piilossa, koska se vie tilaa.

Itse en ole vanhaa softaa käyttänyt kuin kerran parin normipelin pelaamiseen. Sekin tapahtu pakon edestä, koska vanha läppäri ei pystynyt pyörittää uudempaa. Eipä kyllä tee mielikään palata.

Parannettavaa kyllä tuosta uudesta löytyy. Muistinkäyttö on yksi sellainen. Mutta käytettävyydeltä minusta se on hyvä. Kaipaisin oman kokoelmaan sellaista vaihtoehto missä voisit heittää kortteja "roskiin", tai piilottaa ne jonnekkin. Pelaan vain stantardia niin siellä aina pomppaa turhia kortteja esille.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: WoRMaSTeR - 19.02.14 - klo 09:57
Kaipaisin oman kokoelmaan sellaista vaihtoehto missä voisit heittää kortteja "roskiin", tai piilottaa ne jonnekkin. Pelaan vain stantardia niin siellä aina pomppaa turhia kortteja esille.
Pistät vaan kaiken ei halutun tradettavaksi ja meet botille jossa sanotaan että se ostaa kaiken ja kirjoitat chattiin sell. Sillä niistä pääsee, tosin eipä niistä juuri mitään kostu mutta pääsee eroon. Toki kantsii hiukan kattella ettei mee mitään promodualeja 1 tixulla siinä samalla ne kun ottaa kaiken hyvänkin törkeään alihintaan.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: jaycool - 19.02.14 - klo 19:53
Kaipaisin oman kokoelmaan sellaista vaihtoehto missä voisit heittää kortteja "roskiin", tai piilottaa ne jonnekkin. Pelaan vain stantardia niin siellä aina pomppaa turhia kortteja esille.
Pistät vaan kaiken ei halutun tradettavaksi ja meet botille jossa sanotaan että se ostaa kaiken ja kirjoitat chattiin sell. Sillä niistä pääsee, tosin eipä niistä juuri mitään kostu mutta pääsee eroon. Toki kantsii hiukan kattella ettei mee mitään promodualeja 1 tixulla siinä samalla ne kun ottaa kaiken hyvänkin törkeään alihintaan.


Jooh, on käyny mielessä. Ja varmaan paras vaihtoehtokin.. lähinnä miettiny että jos joskus tulee tehtyä jotain hassuttelupakkoja niin on kortteja, mutta onhan tuolla noita botteja mitkä antaa tyyliin 100 korttia per tiketti.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: Sigu7 - 24.02.14 - klo 22:38
Mitäs, kuinka paljon porukka on ihan rankedia pelannut? Itseäni ei Arena ainakaan vielä ole hirveämmin innostanut (pari kertaa sen paisteillut), joten tänään sitten päätin rankedia kokeilla ja tein Beast Aggron:

Lihat
1 Leper Gnome
1 Worgen Infiltrator (Olen molempia saanut pussista yhden enkä viitsinyt craftaillä toista Gnomea, kun tämäkin ihan pelattava on)
2 Timber Wolf
2 Dire Wolf Alpha
2 Ironbeak Owl
2 Scavenging Hyena
2 Unleash the Hounds
2 Starving Buzzard
2 Animal Companion
2 Ironfur Grizzle
2 Houndmaster
2 Stranglethorn Tiger
2 Tundra Rhino

2 Arcane Shot
2 Deadly Shot
2 Kill Command

Mietteitä dekistä? Eihän tuolla mitään ison budjetin dekkejä varmaankaan piestä, mutta päätin tehdä nyt aluksi tämmöisen tosi halvan dekin (taisi alle 400 dustia maksaa, kun omistin jo joitakin kortteja) jolla sitten pärjää johonkin asti.

Tähän asti dekki toiminut todella hyvin, olen tainnut 3 peliä hävitä yhteensä ja pelannut olen n.15. Explosive Trappejä varmaankin kannattaa laittaa sisään, kun alkaa Murloc Aggroja tulla vastaan, mutta niitä ei vielä ainakaan ole näkynyt, kun Rankkini on 16.  Minkälaisia dekkejä itse olette kasailleet? Varsinkin budjetti läjät kiinnostavat.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: höpömies - 25.02.14 - klo 06:07
Tommosta oon itekki kokeillu pari kertaa, mutta sanosin että semmmonen allin aggro versio vois tulla hyvin "budjetilla" niinku määzikissäkin. Ja se on hunterilla ehkä jopa paras kun classi abilityllä voi aina ampua shokkia päähän.

Eli perus commonit siihen

2x Leper gnome
2z Abusive Sergeant
2x Bluegll Warrior
2x Wolfrider
2x Timber Wolf
2x Animal Companion (tää on hyvä)
2x Unleash the Hounds (v**** mikä nimi ja ihan sairas lappu)
2x starving buzzard
2x Scavenging Hyena

Isot lihat on liian hitaita tähän, houndmasterit ja muut
haste beast ei tee mitään kun kaikella pitää muutenkin olla haste eli charge.
 Unleash on iso combo kortti, mjutta muuten vaan käytetään hero abilityä ja mennään kaikella aina päähän.
Kill Command ja Arcane shot, usein Arcane Golem auttaa finishaamisessa.

Toine mitä oon ite pelannu on sitten rogue combo , mutta siihen tarvii jonu verran rareja, on silti käytännössä ilmanen.

Eli siinä pelataan kaikkia mitkä nostaa lappuja battlecryllä tai deathrattlella, sitten niitä buffaafia asioita kuten shattered sun cleric ja defender of argus ja sitten kaikkia hyviä roguen combo lappuja: SI:7 agent, eviscerate, cold blood, etc. Näillä grindataan korttietua, finishataan sitten miekalla.

Itse pelaan kuitenkin oikeastaan vain areenaa, koska haluaisin niin pelata noilla muutamilla kivoilla legendoilla :D
yhden craftatyn legendan olen nyt saanut areenasta grindattua, ja kai kolme heikohkoa legendaa tullut boostereista.


EDIT:typo
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: Sigu7 - 25.02.14 - klo 09:09
Tommosta oon itekki kokeillu pari kertaa, mutta sanosin että semmmonen allin aggro versio vois tulla hyvin "budjetilla" niinku määzikissäkin. Ja se on hunterilla ehkä jopa paras kun classi abilityllä voi aina ampua shokkia päähän.

Eli perus commonit siihen

2x Leper gnome
2z Abusive Sergeant
2x Bluegll Warrior
2x Wolfrider
2x Timber Wolf
2x Animal Companion (tää on hyvä)
2x Unleash the Hounds (v**** mikä nimi ja ihan sairas lappu)
2x starving buzzard
2x Scavenging Hyena

Isot lihat on liian hitaita tähän, houndmasterit ja muut
haste beast ei tee mitään kun kaikella pitää muutenkin olla haste eli charge.
 Unleash on iso combo kortti, mjutta muuten vaan käytetään hero abilityä ja mennään kaikella aina päähän.
Kill Command ja Arcane shot, usein Arcane Golem auttaa finishaamisessa.

Tuommoistakin voisi kyllä kokeilla. En kyllä itse lähtisi tekemään ilman Ironbeak Owleja ja ehkä vielä Deadly Shotteja. Tulee muuten jostain isosta Tauntterista liian vaikea pala. Toisekseen pelkään kyllä myös, että healaus voi koitua tän haste listan kohtaloksi. Mutta joo, pitää testata ennenkun liikaa haukkuu :D

Miten itsellä pelit mennyt tuolla omalla läjälläni, niin olen aika usein saanut controlloitua boardia tosi hyvin ja sitten päässyt finishoimaan noilla isoilla beasteilla, kun vastus on massapoistanut pienet lihani. Ja Houndmaster ollut tosi hyvä kanssa just vastuksen sweeppauksen jälkeen.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: rayenni - 25.02.14 - klo 10:02
Omalta osaltani budjettidekit taisivat loppua jo marraskuussa, mutta ihan yleisen tietoisuuden kasvattamisen nimissä mainittakoon kahden tunnetun streamaajan "F2P"-legendarypakat. Molemmat on kasattu "ilmaiseksi", eli nollasta aloittaen ja vain constructedista voitettua kultaa ja dustia käyttäen. Lisähuomiona mainittakoon, että Trumpin pakan Faceless Manipulator on aika kurja jonnekin rank 5 asti, kunnes vastaan alkaa tulla enemmän Giants-pakkoja ja muita controlleja. Sen tilalle voinee lätkäistä minkä vaan suosikkilegendarynsa tai vaikka Earthen Ring Farseerin tai Mad Bomberin.

Reynad budget warrior (http://www.hearthhead.com/deck=22783/reynad-warrior)
Trump free mage (http://www.hearthhead.com/deck=27228/trump-free-mage)

Näistä erityisesti Reynadin warrioria tulee rankeilla 3-10 tosi paljon vastaan, joten pakkaa vastaan on myös hyvä miettiä omat juonet valmiiksi. Ja onpa tuo magekin Trumpin ansiosta yleistynyt, mutta buildit eroavat enemmän toisistaan.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: yeou - 31.05.14 - klo 22:36
hearthstone karsii kaikki työttömät ja opiskelijat mtg:stä nopsaan, kaikki sellaiset paitsi hullut, jotka tunteella takertuvat aitoihin kortteihinsa.

minulle sopii hearthstone paremmin koska minä olen huono pelaamaan näitä kaikkia, koska olen laiska, koska ostan mieluiten
(click to show/hide)
tuollaisen kuin mtg korttiläjän.
ihan tosi, mielen räjäyttävä hattu.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: de-layer - 01.06.14 - klo 05:03
Onha tää nyt ihan järkyttävää paskaa <piste>
Uninstall viuhu kohtuu nopiaa kaikkien tutoriaalien ja muutaman dailyn jälkeen. Aivan liian simppeli ja säälittävä korttipooli, hyi.

-Terveisin MTG since 1995.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: Yabo - 01.06.14 - klo 10:34
Seasoni loppui ja uusi alkoi. Naputtelin itseni rankille 14 seuraavanlaisella listalla (pidemmällekkin olisi varmasti menty jos olisi aikaa pelata  :)):

1x Soulfire
2x Abusive Sergeant
2x Blood Imp
2x Flame Imp
2x Grimscale Oracle
2x Leper Gnome
2x Murloc Raider
2x Murloc Tidecaller
2x Voidwalker
1x Young Proestess
1x Acidic Swamp Ooze
2x Bluegill Warrior
2x Knife Juggler
2x Murloc Tidehunter
2x Coldlight Seer
2x Murloc Warleader
1x Old Murk-Eye

Murloc.dec siis kyseessä. Budjetilla mennään ja yhtään ainutta euroa en ole peliin laittanut. Areenaa grindannut aina, kun goldit olen saanut kasaan.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: Juzam Djinn - 01.06.14 - klo 10:43
Parhaillaan kävin rank 2 tällä seasonilla. Ensi seasonilla sitten jos enemmän keskittyisi ja pääsisi sinne legendarylle.

Tokeni druidilla ja kahdella eri warrior buildilla tuli kirittyä rank 12 -> rank 2.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: syfilisx - 01.06.14 - klo 10:46
Seasoni loppui ja uusi alkoi. Naputtelin itseni rankille 14 seuraavanlaisella listalla (pidemmällekkin olisi varmasti menty jos olisi aikaa pelata  :)):

Murloc.dec siis kyseessä. Budjetilla mennään ja yhtään ainutta euroa en ole peliin laittanut. Areenaa grindannut aina, kun goldit olen saanut kasaan.

Mä pelasin tolla aikalailla samalla listalla rankille 11 tossa joku aika sitten, epäilen hieman, että se on paikka jossa alkaa tulla kova raja vastaan. Metagame ja dekit siellä tasolla alkaa olla jo niin hemmetin hostile tolle läjälle, että ei ole enää ees hauskaa :)
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: Yms - 01.06.14 - klo 13:01
Seasoni loppui ja uusi alkoi. Naputtelin itseni rankille 14 seuraavanlaisella listalla (pidemmällekkin olisi varmasti menty jos olisi aikaa pelata  :)):

Murloc.dec siis kyseessä. Budjetilla mennään ja yhtään ainutta euroa en ole peliin laittanut. Areenaa grindannut aina, kun goldit olen saanut kasaan.

Mä pelasin tolla aikalailla samalla listalla rankille 11 tossa joku aika sitten, epäilen hieman, että se on paikka jossa alkaa tulla kova raja vastaan. Metagame ja dekit siellä tasolla alkaa olla jo niin hemmetin hostile tolle läjälle, että ei ole enää ees hauskaa :)

Aika moni tutuistani on puhunut kanssa jämähtäneensä noille tasoille, joten kai siinä on sitten joku pullonkaula.

Itse olen jatkanut Hearthstonen pelaamista muutaman kuukauden jälkeen ja Handlock on tuottanut erittäin hyviä tuloksia vaikken kaikkia kortteja siihen olekkaan saanut.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: Anssi - 01.06.14 - klo 13:24
Yllattaen siina on pullonkaula kun ei voi enaa saada bonustreakeja noilla tasoilla, niin sun winraten pitaa oikeesti olla selvasti yli 50% etta paasee 25 pelin lapi.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: Padishar - 02.06.14 - klo 11:45
Rank vitoselle kyllä tuntuu pääsevän helposti homebreweillä, mutta siitä eteenpäin sitten onkin haastetta, kun vastustajien taso tuntuu tuossa olevan selvästi parempaa eikä tietty saa enää voittoputkitähtiä.

Itse pelaan enimmäkseen areenaa, niin ei kauheasti tuota rankedia tule pelattua. Ehkä sen legendaarisen card backin voisi koittaa hommata, mutta se vaatii melkoisia pelitunteja päästä vitoselta legendaksi. Kun ottaa huomioon, että areenasta saa paremmin palkintoja (jos pärjää), niin ei vaan kauheasti houkuta tuo 10 kultaa per kolme voittoa. Jos rankedista saisi seasonin lopussa jotain muutakin kuin card backeja sen mukaan, kuinka korkealle sijoittuu, niin voisi innostaa enemmän sen hankaaminen.

Edit:
Onko kukaan teistä aikomassa qualifoitua worlds-qualifieriin? Joko yksittäisistä turnauksista (lista täältä (http://us.battle.net/hearthstone/en/blog/14302618/hearthstone™-world-championship-eligible-community-tournaments-5-29-2014)) tai koittamalla sijoittua top16 legendaksi jollain ranked-seasonilla? Helppoahan ei ole ainakaan tuolla legend-ladderilla suoriutua tuosta, mutta 100k päävoitto plus 5k takuusumma myös viimeisille worlds-turnauksen sijoille ainakin antavat vähän motivaatiota. Toki päästäkseen worldseihin pitää myös sijoittua top4:een tuossa 130 pelaajan qualifierissä, mutta se lienee helpompaa kuin tuohon itse qualifieriin pääsy.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: monkoosi - 02.06.14 - klo 12:02
 Itsehän pelaisin mieluummin modoa, mutta kun ei jaksa häslätä korttien pyörittelyn kaa ni se on aika kallista touhua.
Toisekseen siihen draftiin menee kuitenki aina jokunen tunti.

 HSssä ois tosiaan ihan kiva jos siitä constructedista sais jotain muutakin kuin sen cardbackin. Pelannu vaan dailyt siitä(päätyny R3 ja R4). En ole varsinaisesti huomannu minkään classin olleen juuri sen parempi/huonompi pitemmän päälle.
  roarDurid,drawShammy ny on kivoja ku niil saa voittaa jo valmiiks hävittyjä pelejä ihan puskista. Priesti ois kiva jos löytäs jonku balancen. Tuntuu nimittäin, että pakko valita häviääkö joko handLokille vai agroille. Eli ei mulla varsinaisesti muuta asiaa ollu kuin jos löytys jotain insightiä tohon pappiongelmaan.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: kivi - 02.06.14 - klo 12:51
Melko yksinkertaista lätkyttelyähän tämä tarjoaa. Parhaat valuet olen ainakin itse saanut Arenaa pelaamalla, kaikilla muilla classeilla 12 voittoa onkin tullut napattua paitsi Priestillä millä on parhaimmillaankin päässyt vain yhdeksään voittoon. Muutoinkin priesti tuntuu alitehoiselta muutamaa comboa lukuunottamatta. Constructedissa sillä on monkoosin mainitsema ongelma että jos päättää voittaa aggron niin handlock muuttuu ihan karmeaksi matchupiksi ja päinvastoin. Muutoinkin conssi maistuu puulta vaikka sinne R5 tienoille olen jaksanut itseni raivata parilla kaudella.

Parasta pelissä on että siihen ei ole tarvinnut kaataa rahaa latin latia.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: rayenni - 02.06.14 - klo 13:15
Kuten ylläolevatkin ovat sanoneet, Rankille 5 asti tosiaan pääsee tosiaan käytännössä vähän millä vain aika vähäisillä pelitunneilla. Tästä eteenpäin edistyminen hidastuu huomattavasti ja lopulta legendaryyn asti pääsemiseen tarvitsisi vähintäänkin satakunta peliä, realistisemmin vielä paljon enemmän.

Priestillä on tosiaan vähän sellainen metagame-vastauksen asema. Noin kuukausi sitten se oli loistava valinta, koska sille sai erinomaiset matchupit sekä hunteria että sen voittavaa warrioria vastaan. Juuri nyt paljetti on niin levällään, ettei tosiaan ole juuri pelkoa priestillä pärjäämisestä.

Väitän, että pelin constructedin yksinkertaisuus on täysi pelin yksinkertaiseen mekaniikan aiheuttama myytti. Constructed-peleissä on mielestä selvästikin enemmän ja vaikeampia valintoja kuin vaikkapa Standardissa. Olen itsekin joskus pelannut Standard-pakkoja, joilla oikean playn tekeminen on ollut niin itsestäänselvää, että voitin koko FNM:n, vaikka dekkilistanikin oli ihan mitä sattuu. Oikeastaan päin vastoin, parhaat pelaajat tuntuvat pärjäävän Hearthstonessa konsistentimmin kuin Magicissa! Tämän voi todeta vaikkapa tarkastelemalla kolmen viime kauden EU:n top satasta, missä samat jätkät on onnistuneet pitämään pintansa huolimatta pelin räjähdysmäisestä kasvusta. Jännä nähdä, haastaako kukaan realistisesti kesään mennessä noita tämänhetkisiä tähtiä.

Constructed-palkinnoista; en ihan ymmärrä miksi palkinnoilla on väliä. Itse pelihän ei muutu miksikään. Todennäköisemmin tuossa kävisi niin, että jonkun pienenkin buy-innin palkinnollisessa pelimuodossa vastaan tulisi enemmän samoja pakkoja, mikä vähentäisi pelaamisen mielekkyyttä - ainakin itselleni. Tietty kovimmat highrollerit voivat haluta pelata panoksesta, mutta itse peliin tämä ei toisi Hearthstonen - kuten ei modonkaan - tapauksessa juurikaan lisäarvoa.

Viimeiseksi lykkään vielä jänskää statistiikkaa, josta toivottavasti tulee piakkoin viime kuunkin versio: http://hearthstats.net/apr
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: Yms - 02.06.14 - klo 13:28
Lähinnä rankedin pelaaminen on siitä nihkeää kun siitä ei palkita mitenkään. Antaisivat vaikka x-määrän kultaa aina kun pääset seasonilla ensimmäisen kerran rankille x, y ja z.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: vhirvela - 02.06.14 - klo 13:32
Olen vasta aloittanut mutta halusiin oppia peliä paremmaksi. Mitä tarkoittaa handlock deckki.
Voiko joku antaa esimerkki deckkilistan priestilllä mikä pärjää agrolle ja mikä taas pärjää tälle handlockille.

Ite oon yrittänyt areenaa mättää mutta oon sika huono ja pelit päättvät yleensä 1 tai 2 häviöön.
Oon joku 6-10 draftia ostanut rahallakin ns. nopeuttaakseni oppimis prosessia mutta pah. olen susi huono! XD
Käytän reddit draft guidea pickkien valitsemiseen ja mieluiten pelaan rogueta tai warrioria arenassa vaikka mage on varmaan vahvin mutta tällä en osaa tätäkään vertaa pelata.
Druidia ja shamaania en vaan tykkää pelata. Aika harvoin tulee valittua priestiäkään.

Kunnon pakan olen jaksanut rakentaa warriorille ja uskaltaisin kyllä melkein väittää, että se on paras mahdollinen deckki mitä warriorille voi nyky card poolista rakentaa!;) vahva väite?! noh ei ole minun kehittämäni pakka vaan ns. reynad warrior deckki jolla on joku hakannut itsensä legendaryksikin.
Voin postata listan jos kiinnostaa. Äärimmäisen halpa se on kasata.

Olisi kyllä siitiä jos opisi sen verta hyväksi pelaajaksi että voisi hakata vaan arenaa eikä tarvitsisi noita questeja pakottaa läpi kun rahat loppuu. Mutta noh. :D ihan kyllä kiva peli. En oikein vaan osaa.:P joka harmittaa kun peli jotenkin tuntuu vaan helpotetulta magicilta mutta ehkä tämä helpontuntuisuus on vaan harhaa tosiaan:P
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: tutka - 02.06.14 - klo 16:57
Pääasiassa conssia tulee hakattua joko Trump Zoolla tai miracle roguella, joista ainakin ensin mainittu on levelaamiseen toimiva ja huomattavasti helpompi pelata. Miraclella kun joutuu miettimään useamman vuoron etukäteen ja taskulaskinta ei aina ehdi kaivaa vuoromatematiikan laskemiseen. Kutosella kävin viime seasonilla korkeimmillaan, ja jos tällä kaudella pääsisi siitä ylemmäs.

Toki muista classeista löytyy semikilpailukykyisiä pakkoja valmiina, jotta questit saa tehtyä.

Ainiin: pelin paras puolihan on se, että jos "pelaa vähän Hearthstonea", niin se pitää paikkansa (vrt. "vähän Diabloa" tai "vähän Modoa".)
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: monkoosi - 02.06.14 - klo 18:17
 Niin lähinnä conspalkinnoks kaipais esim just, että sais vaikka pari pussia ku sais legen tms.

Atm toi mun pappilista on CCjärjestyksessä seuraava:2 CoH,2 smite,2 PW:S,2 Ancient Watcher,2 Crazed Alchemist,2 Sunfury Protector,2 Injured Blademaster,Shadow Madness,Soulpriest,2 Argus,2 Holy Nova,2 Holy Fire,2 Cabal Priest,Ragna ja 2 MC. Tota vastaan ei paljo aggrot soittele ellei ny satu mulligoimaan kädellistä CC5+ vehkeitä ja vihulta tulee curvessa pieksut.
 Jos taas haluaa pärjätä lihadurideille(joita ei ny oo näkyny ikuisuuksiin) ja handlokeille ni SW:Deathit,Clonet ja esim Deathwingi on aika poikaa, mutta sitte tosiaan alkaa tulla liikaa liian heikkoja alkuja agrojen kaa.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: tutka - 04.06.14 - klo 14:06
Siitä töihin! (http://us.blizzard.com/en-us/company/careers/posting.html?id=140008U) Vaatimuksetkin ovat helpot ja keskenään täysin verrattavissa:

Lainaus
The ideal candidate has experience in either attaining Legendary status in Hearthstone or has attained top 8 in a pro tour for Magic the Gathering.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: JuGe - 04.06.14 - klo 14:09
Siitä töihin! (http://us.blizzard.com/en-us/company/careers/posting.html?id=140008U) Vaatimuksetkin ovat helpot ja keskenään täysin verrattavissa:

Lainaus
The ideal candidate has experience in either attaining Legendary status in Hearthstone or has attained top 8 in a pro tour for Magic the Gathering.
Päivän ensimmäiset naurut tuli kyllä.

Kiitos siitä.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: Anssi - 04.06.14 - klo 14:18
Aijai, molemmat löytyis. Työpaikka vaan vähän kaukana :/
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: kivi - 04.06.14 - klo 14:31
Aijai, molemmat löytyis. Työpaikka vaan vähän kaukana :/

Paremmat kelit siellä on. Hakemaan vaan.
Otsikko: Vs: Hearthstone
Kirjoitti: luma - 05.06.14 - klo 14:13
Nyt kun Hearthstonelle on kokeilumielessä oma palstansa, niin laitan tämän yleisketjun lukkoon.