MtgSuomi.fi
Muu MTG => MTG yleensä => Aiheen aloitti: Lunsku - 18.02.14 - klo 09:54
-
Hasbro kävi läpi firman tuloksia normaaliin tapaansa sijoittajille viime viikolla messuilla. Esityksestä löytyy useampi kalvo dataa Magicin kehityksestä vuonna 2013. Koko esitys täältä (http://files.shareholder.com/downloads/HAS/2939245559x0x726027/71567f07-770e-4bc6-bfd9-49ac801993ca/HAS%20Investor%20Update%20at%20NYC%20Toy%20Fair_021414_FINAL.pdf), Magic-juttua sivulta 71 alkaen.
Pähkinänkuoressa slideistä (webcastia en ole jaksanut kuunnella):
Magicin kasvu ei ota taittuakseen, revenuen kasvu viiden vuoden aikana 182% ja 2013 taas selvästi 2012 enemmän.
Pelaajakunnan ikäjakauma: 13-17 13%; 18-24 40%; 25-34 35%; 35+ 12%. Todettiin #toisaalla että ns. teiniosaston osuus on lopulta yllättävän pieni, sillä oletuksella että tieto perustuu kunnon Hasbron kuluttajatutkimuksiin.
Magic-turnausten (ts. käsittääkseni organized play -tapahtumat) määrä on kasvanut viiden vuoden aikana 170%. Yhteensä turnauksia vuoden 2013 aikana silmämääräisesti graafista katsellen luokkaa 530000. Webcastissa kuulemma selvisi 2013 turnauksiin osallistuneiden uniikkien pelaajien lukeman olevan noin 835000 pelaajaa.
Esityksen loppuvaiheen kalvoista näkyisi että Magic on Hasbron investointisuunnitelmissa, itseasiassa ainoa brändi jotka investing-osiossa mainitaan ihan erikseen (tarkalleen, investoinnin kohteena "Magic: The Gathering Infrastructure"). En tiedä speksattiinko webcastin kohdalla mitä tämä käytännössä meinaa.
-
Mulla kiinnittyi huomio myös siihen että Hasbro aikoo tämän vuoden aikana säästää 50-53 Miljoonaa dollaria henkilöstökuluissa, toivottavasti ei WotC:n puolelta.
Huvittavaa että jossain lelu/peli strategiaa kuvaavassa liuskassa mainittiin erikseen että Hasbro ottaa strategiassaan huomioon maailmassa kasvavat luokka erot. Pitäähän kapitalistien tarkkaan harkita miten pidetään myyntiä yllä kun kapitalismin lieveilmiöt alkavat kaventaa asiakaskuntaa.