MtgSuomi.fi

Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: Samsson - 13.09.14 - klo 13:32

Otsikko: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: Samsson - 13.09.14 - klo 13:32
Uusia Morph-kortteja ei ole printattu yli 7 vuoteen, joten on jopa todennäköistä että moni MtGSuomen pelaajista ei ole kohdannut Morpha ennen Khans of Tarkirin tuloa. Siksi ajattelin kirjoittaa lyhyen tekstinpätkän teille siitä mitä kannattaa muistaa näitä kortteja pelattaessa.

Morph-kortin kääntäminen kentällä kuvapuoli ylöspäin on Special Action kyky, joka ei käytä stäkkiä. Toisin sanoen se on verrattavissa landin pelaamiseen ja siihen ei voi reagoida tai vastata. Jos joku kyky triggeraa siitä että kortti kääntyy, niin siihen voi sitten vastata normaalisti. Eli itse kääntyminen tapahtuu ilman stäkkiä.

Face-Up tai Face-Down oleminen on permanentille status, ihan samalla tavalla kuin tapped tai untapped.
Eli jos joku taika targetoi Face-Down olevaa creaturea ja sitä käännetään Face-Up, niin taika targetoi vieläkin samaa permanenttia. Se ei ole uusi tai toinen permanentti. Jos Face-Down olevaan permanenttia "blinkataan", eli se käy muualla kuin battlefieldillä edes hetkellisesti, palaa se kentälle Face-Up, joka on default status kaikille permanenteille.

Face-Down oleminen ikään kuin Layer 1.5 mitä tulee jatkuviin effekteihin.
Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

Jos teet Face-Down olevasta kortista kopion toisesta kortista tai permanentista, pysyy se silti 2/2 värittömänä olentona kentällä, MUTTA sitä ei voi kääntää Face-Up ellei sillä kortilla, mitä kopioitiin, ole Morph kykyä myös. Eli Face-Up puolella kortti "näyttää siltä kortilta" mitä kopioitiin mutta kopioiminen ei muuta permanentin statusta. Tämä siis ihan samalla tavalla kuin kopioiminen ei muuta sitä oliko kortti tapped vai untapped.

Jos taas teet Face-Down olevasta kortista "jotain muuta", esim. Turn to Frogilla teet Face-Down 2/2 värittömästä olennosta 1/1 sinisen sammakon ilman kykyjä, on kentällä oleva Face-Down kortti nyt 1/1 sininen sammakko ilman kykyjä. Sillä ei myöskään ole Morph-kykyä kääntöpuolella, joten sitä ei voi Morphata ennen kuin se on saannut kyvynsä takaisin. Jos joku kortti kysyy, on sen status edelleen Face-Down.

Ja viimeisenä muistutuksena, aina jos Face-Down oleva korttisi siirtyy kentältä pois, tulee sinun näyttää vastustajallesi että kyseessä todellakin oli kortista jolla on Morph kyky. Tämä pätee myös kun peli on jo ohi ja olette kasaamassa kortinne kentältä pois. Eli AINA kun olet siirtämässä Face-Down olevaa korttia johonkin muualle kuin kentälle, PALJASTA sitä vastustajallesi.

Pitääkää hauskaa Morpheilla! ;D
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: kivi - 13.09.14 - klo 13:39
Yksi lisähuomio, kun pelaatte useamman morphin kentälle täytyy niiden pelausjärjestys pystyä aina osoittamaan. Niitä ei siis saa järjestellä siinä toivossa että vastustaja ei enää tiedä missä järjestyksessä ne on kentälle pelattu.
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: DoorToNothingness - 13.09.14 - klo 15:57
Entäs jos remandaa morphin?
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: kivi - 13.09.14 - klo 16:24
Entäs jos remandaa morphin?

707.9. If a face-down permanent moves from the battlefield to any other zone, its owner must reveal it to all players as he or she moves it. If a face-down spell moves from the stack to any zone other than the battlefield, its owner must reveal it to all players as he or she moves it. If a player leaves the game, all face-down permanents and spells owned by that player must be revealed to all players. At the end of each game, all face-down permanents and spells must be revealed to all players.
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: Pifase - 13.09.14 - klo 16:28
Jos teet Face-Down olevasta kortista kopion toisesta kortista tai permanentista, pysyy se silti 2/2 värittömänä olentona kentällä, MUTTA sitä ei voi kääntää Face-Up ellei sillä kortilla, mitä kopioitiin, ole Morph kykyä myös. Eli Face-Up puolella kortti "näyttää siltä kortilta" mitä kopioitiin mutta kopioiminen ei muuta permanentin statusta. Tämä siis ihan samalla tavalla kuin kopioiminen ei muuta sitä oliko kortti tapped vai untapped
Alleviivattu kohta ei nyt ihan aukene...
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: Retardi - 13.09.14 - klo 16:58
Jos teet Face-Down olevasta kortista kopion toisesta kortista tai permanentista, pysyy se silti 2/2 värittömänä olentona kentällä, MUTTA sitä ei voi kääntää Face-Up ellei sillä kortilla, mitä kopioitiin, ole Morph kykyä myös. Eli Face-Up puolella kortti "näyttää siltä kortilta" mitä kopioitiin mutta kopioiminen ei muuta permanentin statusta. Tämä siis ihan samalla tavalla kuin kopioiminen ei muuta sitä oliko kortti tapped vai untapped
Alleviivattu kohta ei nyt ihan aukene...

Sanotaan, että pelissä on 1 moprhina oleva creature ja Kalonian Tusker (3/3 vihreä creature). Pelataan Mirrorweave jonka targettina on Tusker, kun Mirrorweave on resolvannut niin pelissä on yhä Kalonian Tusker ja facedown oleva kortti joka on 2/2 creature, jonka toisella puolella on Kalonian Tusker.

Eli morph-korttien kuvapuoli muuttuu kopioinnin myötä, mutta tämä ei vaikuta siihen mitä kortin "takapuolella" on, siellä on vielä se sama 2/2 möllykkä.
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: scor - 13.09.14 - klo 18:05
Haluaako joku vääntää rautalangasta mitä tapahtuu kun kopioi Clonella face-down creaturen (morphin)?
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: Retardi - 13.09.14 - klo 18:20
Haluaako joku vääntää rautalangasta mitä tapahtuu kun kopioi Clonella face-down creaturen (morphin)?

Clonesi on 2/2 väritön creature ilman manacostia tai creaturetypejä.
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: yesverry - 13.09.14 - klo 19:03
Saako omien face down morphejen morph costeja vilkuilla koska vaan?
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: Kide - 13.09.14 - klo 19:06
Saako omien face down morphejen morph costeja vilkuilla koska vaan?

Omia morpheja saa katsella aina kun siltä tuntuu, ihan kuten esim. käsikortteja.
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: Hopo - 13.09.14 - klo 22:04
 Muistutetaan myös, että kun morph-kortin pelaa face down -miehenä on sen converted mana cost nolla. Stäkissä ja pöydässä.
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: scor - 13.09.14 - klo 23:48
Haluaako joku vääntää rautalangasta mitä tapahtuu kun kopioi Clonella face-down creaturen (morphin)?

Clonesi on 2/2 väritön creature ilman manacostia tai creaturetypejä.
Eli sitä ei pysty kääntämään ympäri?
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: Harvestman - 14.09.14 - klo 00:28
Haluaako joku vääntää rautalangasta mitä tapahtuu kun kopioi Clonella face-down creaturen (morphin)?

Clonesi on 2/2 väritön creature ilman manacostia tai creaturetypejä.
Eli sitä ei pysty kääntämään ympäri?

Clone on battlefieldillä ihan normaalisti face up. Mutta pelin silmissä se näyttää tältä (http://thisisinfamous.com/wp-content/uploads/2014/08/morph-token-MTG.jpg). Sitä ei pysty kääntämään ympäri, ellei sitten käytä jotain efektiä esim. Ixidron.

E: Tarkennukseksi vielä, että vaikka kuvassa lukee nimen kohdalla "Morph", ei face down creatureilla ole nimeä.
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: SalaHyena - 14.09.14 - klo 01:43
Morph-kreatureilla ei ole nimeä? Voiko Morph-kretun nimetä Pithing needleen/Phyrexian Revokeriin, jos vaikka Morphatulle kretulle on annettu Dragon Mantle, jotta voisi estää sen firebreathingin käyttämisen?
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: Harvestman - 14.09.14 - klo 01:50
Voiko Morph-kretun nimetä Pithing needleen/Phyrexian Revokeriin.

Ei voi.

E: Tai jos nyt pilkkua viilataan, niin morph -creaturen voi kyllä nimetä, mutta face down -creaturea ei voi nimetä. Ja jos morph -creature on nimetty neulaan, voi nimetyn creaturen morphata face down -> face up, koska
Morph-kortin kääntäminen kentällä kuvapuoli ylöspäin on Special Action kyky.
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: HumbleRex - 14.09.14 - klo 12:11
Muistutetaan myös, että kun morph-kortin pelaa face down -miehenä on sen converted mana cost nolla. Stäkissä ja pöydässä.

Aloittelijan tyhmä kysymys Morph cretun CMC:hen liittyen ihan näin yleisellä tasolla (Standardin ulkopuolelta)

Matti pelaa tämän
(click to show/hide)
pöytään face-down cretuna 2/2 ja siirtää priorityn ja vuoron Pekalle. Pekka pelaa Threads of Disloyalty:n targetoiden Matin pelaamaa face-down cretua. Nyt kysymys: voiko Pekka katsoa omistamaansa face-down Morph-ukkoa ja pelata sen face-up, olettaen että Pekalla olisi siihen sopiva manabase? Vai meneekö tämä nyt mitenkään edellä kuvatulla tavalla oikein?  :-'
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: kivi - 14.09.14 - klo 12:27
Lyhyt vastaus: morphin kontrolloija saa katsoa sitä ja aktivoida sen special abilityn kääntää se face-up tilaan.
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: freedfromthereal - 14.09.14 - klo 12:27
E: Tai jos nyt pilkkua viilataan, niin morph -creaturen voi kyllä nimetä, mutta face down -creaturea ei voi nimetä.

Eli jos pöydässä on kaksi 2/2 morph-möllykkää, targetoin toista niistä bile blightilla, niin vain se yksi kuolee?
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: kivi - 14.09.14 - klo 12:29
E: Tai jos nyt pilkkua viilataan, niin morph -creaturen voi kyllä nimetä, mutta face down -creaturea ei voi nimetä.

Eli jos pöydässä on kaksi 2/2 morph-möllykkää, targetoin toista niistä bile blightilla, niin vain se yksi kuolee?

Kyllä. Nimettömyys ei ole sama kuin sama nimi  :P
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: hallava - 14.09.14 - klo 13:26
Pysyykö +1/+1 counterit morph-ukoilla kun ne kääntää face-up?
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: trauma80 - 14.09.14 - klo 13:52
Hyvä ja aiheellinen keskustelu! Ja lisää noob-luokan kysymyksiä:

Jos vastustaja targetoi Lightning Boltilla morph-miestäni, voinko responssata bolttiin kääntämällä sen morph-ukkoni face-up, kuvitellaan että sieltä paljastuu toughness 4:llä varustettu kretu ja se jää henkiin?
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: Yms - 14.09.14 - klo 13:54
Pysyykö +1/+1 counterit morph-ukoilla kun ne kääntää face-up?

Kyllä.

Hyvä ja aiheellinen keskustelu! Ja lisää noob-luokan kysymyksiä:

Jos vastustaja targetoi Lightning Boltilla morph-miestäni, voinko responssata bolttiin kääntämällä sen morph-ukkoni face-up, kuvitellaan että sieltä paljastuu toughness 4:llä varustettu kretu ja se jää henkiin?

Kyllä.
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: SalaHyena - 14.09.14 - klo 14:31
Tästähän saadaan kunnon FAQ - Morph.

Jos se uus Morph-kretu, joka on 0/6 morphilla, on pöydällä Face-Up. Sitten joku ensin laittaa stäckiin efektin joka kääntäisi sen Face-Down, sitten shockaa sitä. Kuoleeko nyt 2/2 morph kretu?

Toinen, koskee Morph-kretua joka on vaikkapa 1/1 statseiltaan ja sillä on death touch mutta se on facedown. Jos nyt vastustaja pelaa Scouring Sandsin, ja sen jälkeen hyökkää omalla kretullaan, jonka jälkeen blokkaan tällä kretulla, niin kun se kääntyy face-up, säilyykö dealattu damage ja se kuolee suoraan, vai mitä?
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: Retardi - 14.09.14 - klo 15:19

Jos se uus Morph-kretu, joka on 0/6 morphilla, on pöydällä Face-Up. Sitten joku ensin laittaa stäckiin efektin joka kääntäisi sen Face-Down, sitten shockaa sitä. Kuoleeko nyt 2/2 morph kretu?

Kyllä.

Lainaus
Toinen, koskee Morph-kretua joka on vaikkapa 1/1 statseiltaan ja sillä on death touch mutta se on facedown. Jos nyt vastustaja pelaa Scouring Sandsin, ja sen jälkeen hyökkää omalla kretullaan, jonka jälkeen blokkaan tällä kretulla, niin kun se kääntyy face-up, säilyykö dealattu damage ja se kuolee suoraan, vai mitä?

Kyllä kuolee.
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: Nekron - 14.09.14 - klo 18:42
Haluaako joku vääntää rautalangasta mitä tapahtuu kun kopioi Clonella face-down creaturen (morphin)?

Clonesi on 2/2 väritön creature ilman manacostia tai creaturetypejä.
Eli sitä ei pysty kääntämään ympäri?

Clone on battlefieldillä ihan normaalisti face up. Mutta pelin silmissä se näyttää tältä (http://thisisinfamous.com/wp-content/uploads/2014/08/morph-token-MTG.jpg). Sitä ei pysty kääntämään ympäri, ellei sitten käytä jotain efektiä esim. Ixidron.

E: Tarkennukseksi vielä, että vaikka kuvassa lukee nimen kohdalla "Morph", ei face down creatureilla ole nimeä.

Aihetta läheisesti sivuten. Kun olen ottanut clonella kopion ukosta jolla on mörhps (Vaikkapa willbender ja sitten tulee ixidron tiskiin, niin enkös voi sopivan tilaisuuden tullen kääntää oman cloneni ympäri maksamalla willbenderin mörphs kostin?
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: Yms - 14.09.14 - klo 19:27
Aihetta läheisesti sivuten. Kun olen ottanut clonella kopion ukosta jolla on mörhps (Vaikkapa willbender ja sitten tulee ixidron tiskiin, niin enkös voi sopivan tilaisuuden tullen kääntää oman cloneni ympäri maksamalla willbenderin mörphs kostin?

Kyllä voit. Clone muistaa edelleen olevansa kloonaamansa kortti vaikka kääntyykin face-down.
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: luma - 14.09.14 - klo 20:21
Muistutetaan myös, että kun morph-kortin pelaa face down -miehenä on sen converted mana cost nolla. Stäkissä ja pöydässä.

Aloittelijan tyhmä kysymys Morph cretun CMC:hen liittyen ihan näin yleisellä tasolla (Standardin ulkopuolelta)

Matti pelaa tämän
(click to show/hide)
pöytään face-down cretuna 2/2 ja siirtää priorityn ja vuoron Pekalle. Pekka pelaa Threads of Disloyalty:n targetoiden Matin pelaamaa face-down cretua. Nyt kysymys: voiko Pekka katsoa omistamaansa face-down Morph-ukkoa ja pelata sen face-up, olettaen että Pekalla olisi siihen sopiva manabase? Vai meneekö tämä nyt mitenkään edellä kuvatulla tavalla oikein?  :-\

Tähän sellainen huomautus, että jos Threadsatun morphin CMC on oikein päin kääntämisen jälkeen yli 2, Threads tippuu pois ja kavu palaa alkuperäiselle kontrolloijalle. "When ~ is turned face up..." -triggerit ovat kuitenkin Threads-pelaajan kontrolloimia.
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: chillygel - 15.09.14 - klo 10:57
Miten todistat että olet maksanut oikean manacostin morphille? yhtä lailla voit maksaa satunnaisia manoja ja huijata kortin pöytään halvempana.. Siis helpostihan sen havaitsee jos pelaa morphi kretun jonka morphi vaatii 5 manaa mutta kaverilla yksi ländi joka paljastuu myöhemmin, mutta jos pyöritään esim. 7 ländin paikkeilla ja ylimääräiset ländit tulisivat tarpeeseen esim. countteriin, niin miten todistaa? esim kysyä mitkä manat käytit kyseisen morphin castaamiseen ja jos saa, niin saako tämän merkata ylös paperille?
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: luma - 15.09.14 - klo 11:00
Miten todistat että olet maksanut oikean manacostin morphille? yhtä lailla voit maksaa satunnaisia manoja ja huijata kortin pöytään halvempana.. Siis helpostihan sen havaitsee jos pelaa morphi kretun jonka morphi vaatii 5 manaa mutta kaverilla yksi ländi joka paljastuu myöhemmin, mutta jos pyöritään esim. 7 ländin paikkeilla ja ylimääräiset ländit tulisivat tarpeeseen esim. countteriin, niin miten todistaa? esim kysyä mitkä manat käytit kyseisen morphin castaamiseen ja jos saa, niin saako tämän merkata ylös paperille?

Morphin castaaminen maksaa aina 3 manaa, riippumatta siitä mikä morphi se on. Morph cost on hinta, jolla nurin päin olevan morphin saa kääntää oikeinpäin kun se on jo pöydässä.
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: chillygel - 15.09.14 - klo 11:07
Miten todistat että olet maksanut oikean manacostin morphille? yhtä lailla voit maksaa satunnaisia manoja ja huijata kortin pöytään halvempana.. Siis helpostihan sen havaitsee jos pelaa morphi kretun jonka morphi vaatii 5 manaa mutta kaverilla yksi ländi joka paljastuu myöhemmin, mutta jos pyöritään esim. 7 ländin paikkeilla ja ylimääräiset ländit tulisivat tarpeeseen esim. countteriin, niin miten todistaa? esim kysyä mitkä manat käytit kyseisen morphin castaamiseen ja jos saa, niin saako tämän merkata ylös paperille?

Morphin castaaminen maksaa aina 3 manaa, riippumatta siitä mikä morphi se on. Morph cost on hinta, jolla nurin päin olevan morphin saa kääntää oikeinpäin kun se on jo pöydässä.
siis tarkoitin sitä että castaat kädestä morphin ja maksat oikeat manat.. Ilmaisin asian väärin viestissäni

NOOOO SIIIITTEN!
sitten olen pelannut ihan väärin näitä kortteja. Vähän ihmettelinkin että on vähän vaikea todistaa että mitkä manat maksoit siitä
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: Padishar - 15.09.14 - klo 12:29
Sanotaan, että pelissä on 1 moprhina oleva creature ja Kalonian Tusker (3/3 vihreä creature). Pelataan Mirrorweave jonka targettina on Tusker, kun Mirrorweave on resolvannut niin pelissä on yhä Kalonian Tusker ja facedown oleva kortti joka on 2/2 creature, jonka toisella puolella on Kalonian Tusker.

Eli morph-korttien kuvapuoli muuttuu kopioinnin myötä, mutta tämä ei vaikuta siihen mitä kortin "takapuolella" on, siellä on vielä se sama 2/2 möllykkä.

Vau, enpäs tiennyt. Nyt on pakko luoda tämmöinen tilanne:

Mulla on Serra Angel, ja vastustaja pelaa Ixidronin. Nyt Serrani on 2/2 face down -mötkö. Pelaan sitten Gathan Raidersin face up, ja targetoin sitä Mirrorweavella. Voinko nyt morphata Serra Angelini discardaamalla kortin, mutta se on vuoron loppuun asti Gathan Raiders ja ensi vuorolla taas Serra Angel?
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: Samsson - 15.09.14 - klo 12:35
Sanotaan, että pelissä on 1 moprhina oleva creature ja Kalonian Tusker (3/3 vihreä creature). Pelataan Mirrorweave jonka targettina on Tusker, kun Mirrorweave on resolvannut niin pelissä on yhä Kalonian Tusker ja facedown oleva kortti joka on 2/2 creature, jonka toisella puolella on Kalonian Tusker.

Eli morph-korttien kuvapuoli muuttuu kopioinnin myötä, mutta tämä ei vaikuta siihen mitä kortin "takapuolella" on, siellä on vielä se sama 2/2 möllykkä.

Vau, enpäs tiennyt. Nyt on pakko luoda tämmöinen tilanne:

Mulla on Serra Angel, ja vastustaja pelaa Ixidronin. Nyt Serrani on 2/2 face down -mötkö. Pelaan sitten Gathan Raidersin face up, ja targetoin sitä Mirrorweavella. Voinko nyt morphata Serra Angelini discardaamalla kortin, mutta se on vuoron loppuun asti Gathan Raiders ja ensi vuorolla taas Serra Angel?

Juuri näin.
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: KukistajA - 21.09.14 - klo 02:32
Muistutetaan myös, että kun morph-kortin pelaa face down -miehenä on sen converted mana cost nolla. Stäkissä ja pöydässä.

Aloittelijan tyhmä kysymys Morph cretun CMC:hen liittyen ihan näin yleisellä tasolla (Standardin ulkopuolelta)

Matti pelaa tämän
(click to show/hide)
pöytään face-down cretuna 2/2 ja siirtää priorityn ja vuoron Pekalle. Pekka pelaa Threads of Disloyalty:n targetoiden Matin pelaamaa face-down cretua. Nyt kysymys: voiko Pekka katsoa omistamaansa face-down Morph-ukkoa ja pelata sen face-up, olettaen että Pekalla olisi siihen sopiva manabase? Vai meneekö tämä nyt mitenkään edellä kuvatulla tavalla oikein?  :-\

Tähän sellainen huomautus, että jos Threadsatun morphin CMC on oikein päin kääntämisen jälkeen yli 2, Threads tippuu pois ja kavu palaa alkuperäiselle kontrolloijalle. "When ~ is turned face up..." -triggerit ovat kuitenkin Threads-pelaajan kontrolloimia.

Itse muutaman lukemisen jälkeen oletin tilanteen olevan se, että Threadsiin respondataan kääntämällä äijä face-up. Tässä tilanteessa face-up triggeri menee stäkkiin ennen Threadsin resolvausta, ja triggeriä kontroloi tietenkin creaturen alkuperäinen controller. Kun se on resolvannut, Threads counteroituu yrittäessään resolvata, koska se ei voi enchantata targettiaan.

Mikäli Threads resolvaa ilman että äijä käännetään responssina ympäri, käy juuri niin kuin Luma kertoi.
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: Tsodmi - 21.09.14 - klo 02:35
Entäs sitten tää?

Pöydässä on Knowledge Pool ja mä haluaisin niin pistää sinne kortin Morphattuna niin miten se toimii sitten siellä Knowledge Poolissa? Saako kaikki katsoa mikä kortti se on? Onko se siellä 2/2 mörkönä? Onko se siellä väärinpäin?

Entäs mitä tapahtuu jos käytät kortteja kuten Deadeye Navigator tai Flickerform. Niin voitko sä tämmöisillä kortteja "huijata" sen morphi kortin pöytään Face-Uppina ilman maksamatta morphia kerta ne käy exilessä ja tulee takaisin vain pysyykö ne exilessä niin 2/2 Morph äijänä?

EDIT: Tähän viimeseen sanon että sen Morph äijä on siellä kentässä väärinpäin.
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: Gagis - 21.09.14 - klo 02:50
Entäs mitä tapahtuu jos käytät kortteja kuten Deadeye Navigator tai Flickerform. Niin voitko sä tämmöisillä kortteja "huijata" sen morphi kortin pöytään Face-Uppina ilman maksamatta morphia kerta ne käy exilessä ja tulee takaisin vain pysyykö ne exilessä niin 2/2 Morph äijänä?
Kyllä voi. Akroma, Angel of Fury menee väillä Flickerwispin kanssa pakkoihin, jotka eivät pelaa yhtäkään punaista manasourcea.
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: KukistajA - 21.09.14 - klo 02:52
Pöydässä on Knowledge Pool ja mä haluaisin niin pistää sinne kortin Morphattuna niin miten se toimii sitten siellä Knowledge Poolissa? Saako kaikki katsoa mikä kortti se on? Onko se siellä 2/2 mörkönä? Onko se siellä väärinpäin?

Et voi laittaa Pooliin kortteja väärin päin. Voit pelata äijän morphina, ja kun Poolin triggeri resolvaa vieden morphiäijän stäkistä, se kääntyy ympäri.

Lainaus
Entäs mitä tapahtuu jos käytät kortteja kuten Deadeye Navigator tai Flickerform. Niin voitko sä tämmöisillä kortteja "huijata" sen morphi kortin pöytään Face-Uppina ilman maksamatta morphia kerta ne käy exilessä ja tulee takaisin vain pysyykö ne exilessä niin 2/2 Morph äijänä?

EDIT: Tähän viimeseen sanon että sen Morph äijä on siellä kentässä väärinpäin.

Voi huijata. Kun morphattu äijä lähtee battlefieldiltä, se kääntyy ympäri. Jos sama efekti sattuu palauttamaan morphiäijän takas battlefieldille, se tulee tiskiin kuvapuoli ylöspäin. Akroma ja Cloudshift yritti olla modernissa kavereita keskenään.
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: hallava - 21.09.14 - klo 11:27
Mitkä on seuraukset jos joku vahingossa pelaa ei-morph kortin morphina ja se flipataan kesken pelin?
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: luma - 21.09.14 - klo 11:43
Mitkä on seuraukset jos joku vahingossa pelaa ei-morph kortin morphina ja se flipataan kesken pelin?

Competitive-turnauksessa game loss, koska kyseessä on sääntörike jota vastustaja ei voi mitenkään huomata.

Regular-turnauksessa tuomitsin eilen niin, että koska peliä oli pelattu jo pitkään kortin pelaamisen jälkeen eikä takaisin palaaminen ollut mahdollista, kortti jää peliin nurinpäin eikä sitä pysty kääntämään oikein päin koska sillä ei ole morphia.

Molemmissa tapauksissa toki diskaus jos rike oli tahallinen.
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: hallava - 21.09.14 - klo 11:47
Mitkä on seuraukset jos joku vahingossa pelaa ei-morph kortin morphina ja se flipataan kesken pelin?

Competitive-turnauksessa game loss, koska kyseessä on sääntörike jota vastustaja ei voi mitenkään huomata.

Regular-turnauksessa tuomitsin eilen niin, että koska peliä oli pelattu jo pitkään kortin pelaamisen jälkeen eikä takaisin palaaminen ollut mahdollista, kortti jää peliin nurinpäin eikä sitä pysty kääntämään oikein päin koska sillä ei ole morphia.

Molemmissa tapauksissa toki diskaus jos rike oli tahallinen.

Selvä. :) Eilen prellussa kävi vastustajalle juuri näin, kutsuttiin tuomari. Koska peli oli suunnilleen vuorolla 3-4, päädyttiin siihen että peliä jatkettiin kuin morphia ei olisi koskaan pelattu (sen aiheuttamat lämät pois, manat untäppiin siitä mikä oli aiheuttanut sen flippauksen etc).
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: Nastaboi - 21.09.14 - klo 13:08
Selvä. :) Eilen prellussa kävi vastustajalle juuri näin, kutsuttiin tuomari. Koska peli oli suunnilleen vuorolla 3-4, päädyttiin siihen että peliä jatkettiin kuin morphia ei olisi koskaan pelattu (sen aiheuttamat lämät pois, manat untäppiin siitä mikä oli aiheuttanut sen flippauksen etc).

Tarkoitit varmaan: pelissä palattiiin ajassa taaksepäin tilanteeseen, joka oli juuri ennen kuin väärää korttia oltiin laittomasti castaamassa morphina?

Tällainen backup voidaan tehdä, jos (pää)tuomarin mielestä se ei sekoita liikaa peliä. Mutta silloin pitää peruuttaa aivan kaikki virheen jälkeen tapahtunut.
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: hallava - 21.09.14 - klo 13:52
Selvä. :) Eilen prellussa kävi vastustajalle juuri näin, kutsuttiin tuomari. Koska peli oli suunnilleen vuorolla 3-4, päädyttiin siihen että peliä jatkettiin kuin morphia ei olisi koskaan pelattu (sen aiheuttamat lämät pois, manat untäppiin siitä mikä oli aiheuttanut sen flippauksen etc).

Tarkoitit varmaan: pelissä palattiiin ajassa taaksepäin tilanteeseen, joka oli juuri ennen kuin väärää korttia oltiin laittomasti castaamassa morphina?

Tällainen backup voidaan tehdä, jos (pää)tuomarin mielestä se ei sekoita liikaa peliä. Mutta silloin pitää peruuttaa aivan kaikki virheen jälkeen tapahtunut.

Ei. Tilanne otettiin kohtaan ennen flippausta (responssi Arc lightningiin) samalla vuorolla, mutta morph ei ollut koskaan paikalla ja sitä ei pelattu (ilmeisesti vastustajalla ei myöskään ollut kyseistä morph-korttia kädessään). Minulle annettiin mahdollisuus muuttaa valintojani (olla castaamatta sitä neljän manan ukkelia joka raidilla antaa kolme manaa ja siitä sitten Arc lightning), mutta ei muuttamaan hyökkäämistäni tai vastustaja blockauksiaan.

Morphi oli pelattu kaksi vuoroa aikaisemmin ja oli hyökännyt edellisellä vuorolla tehden kaksi vahinkoa päähän. Tämä vahinko peruttiin.
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: Nastaboi - 21.09.14 - klo 14:06
No tuo ei ollut ohjekirjan mukainen tapa hoitaa tilanne. Oikea tapa olisi joko peruuttaa koko peli virheen tapahtumahetkeen, jos tilanne on riittävän yksinkertainen, tai sitten vain jatkaa pelaamista face-down creature tiskissä kuten Arttu tuomitsi tuossa toisessa tapauksessa.

Ei tuossa nyt mahdotonta vääryyttä tapahtunut, jos pelaajatkin olivat tuomioon tyytyväisiä, mutta ohjeistuksen mukaan joko peruutetaan kaikki tai sitten ei mitään.
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: hallava - 21.09.14 - klo 14:11
Juu, itse en koe kokeneeni juurikaan vääryyttä (voitin pelin) ja tuskin vastustajakaan, kun kerran voitti kaksi muuta peliä.
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: Pifase - 14.10.14 - klo 10:49
Morphin kääntäminen ei käytä stackkia niin pystyykö Kheru Spellsnatcherilla ja vastaavilla counteroimaan split-second kortteja?
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: luma - 14.10.14 - klo 10:53
Morphin kääntäminen ei käytä stackkia niin pystyykö Kheru Spellsnatcherilla ja vastaavilla counteroimaan split-second kortteja?

Kyllä pystyy, mutta stackilla tai sen käyttämättömyydellä ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Split second sanoo, etteivät pelaajat voi castata spellejä tai aktivoida activated abilityjä. Morph ei ole kumpaakaan (vaan special action), joten sitä pystyy käyttämään myös split second -spellin ollessa stackissa.
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: ramela - 14.10.14 - klo 23:56
Oletan että Morphina olevan Hooded Hydran kuollessa ei saa tokeneita?
Otsikko: Vs: [Keskustelu] How to handle: Morph-kortit
Kirjoitti: Kide - 15.10.14 - klo 00:06
Oletan että Morphina olevan Hooded Hydran kuollessa ei saa tokeneita?

Ihan oikein oletettu.