MtgSuomi.fi
Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: l33twash0r - 16.01.15 - klo 23:20
-
Mitenkäs competetive tasolla toimii Hive mind ja esimerkiksi kaverina omalla vuorolla Pact of negation jonka jälkeen passaa vuoron vastustajalle ja triggerit pitää vasta announcaa kun niillä on ensimmäisen kerran merkitystä. Saako vastustajan antaa nostan kortin ja sanoa hävisit vai pitääkö upkeepissä muistuttaa pactista?
-
Tuossa tapauksessa tulisi missed trigger ja se resovattaisiin, sinun päätöksesi mukaan heti tai kun pelaaja saisi seuraavan kerran priorityn. Eli kyllä, jos vastus ei tajua maksaa pactia, käytännössä ennen kuin nostaa kortin, hän häviää pelin. Kaiken lisäksi vastus saa warninging koska ei muistanut itselleen haitallista triggeriä.
E: Vastusta siis ei tarvitse koskaan muistuttaa hänen triggereistään. Toki jos haluaa, niin niin saa tehdä.
-
Tuossa tapauksessa tulisi missed trigger ja se resovattaisiin, sinun päätöksesi mukaan heti tai kun pelaaja saisi seuraavan kerran priorityn. Eli kyllä, jos vastus ei tajua maksaa pactia, käytännössä ennen kuin nostaa kortin, hän häviää pelin. Kaiken lisäksi vastus saa warninging koska ei muistanut itselleen haitallista triggeriä.
E: Vastusta siis ei tarvitse koskaan muistuttaa hänen triggereistään. Toki jos haluaa, niin niin saa tehdä.
Mä olen ainakin kokenut näin, et se olis vast'ikään muuttunut siihen suuntaan, et säkin voit saada warningin jos missaat peliämuuttavan vihun triggerin. Esim, tuossa pactitapauksessa luulisin et molemmat saa warningin. Muistaakseni loka-marraskuussa asia tarkentui tähän muotoon viime vuonna. En ole judge, mutta näin asia tuomittiin esim eräissä sanktioiduissa tapahtumissa, joihin osallistuin loppuvuonna. Se joku Gamestate-Warning siit muistaakseni annettiin syyllisille tjsp. Mut kannattaa varmaan viel tarkistaa asia.
- allekirj. non-judge nyypsteri
-
Tuossa tapauksessa tulisi missed trigger ja se resovattaisiin, sinun päätöksesi mukaan heti tai kun pelaaja saisi seuraavan kerran priorityn. Eli kyllä, jos vastus ei tajua maksaa pactia, käytännössä ennen kuin nostaa kortin, hän häviää pelin. Kaiken lisäksi vastus saa warninging koska ei muistanut itselleen haitallista triggeriä.
E: Vastusta siis ei tarvitse koskaan muistuttaa hänen triggereistään. Toki jos haluaa, niin niin saa tehdä.
Mä olen ainakin kokenut näin, et se olis vast'ikään muuttunut siihen suuntaan, et säkin voit saada warningin jos missaat peliämuuttavan vihun triggerin. Esim, tuossa pactitapauksessa luulisin et molemmat saa warningin. Muistaakseni loka-marraskuussa asia tarkentui tähän muotoon viime vuonna. En ole judge, mutta näin asia tuomittiin esim eräissä sanktioiduissa tapahtumissa, joihin osallistuin loppuvuonna. Se joku Gamestate-Warning siit muistaakseni annettiin syyllisille tjsp. Mut kannattaa varmaan viel tarkistaa asia.
- allekirj. non-judge nyypsteri
Mistään vastustajan unohtamasta triggeristä ei tarvitse huomauttaa, jollei halua. Triggerin unohtamisesta ei voi saada penaltya kukaan muu kuin triggerin kontrolloija.
-
Tässä tapauksessa lienee vielä hämäävänä että se Hive Mindin tuottama Pacti on tosiaankin vastustajan kontrolloima asia (ja samoin sen tuottama triggeri) vaikka se ei välttämättä vastustajasta siltä tunnu.