Niin noh sitten ollaankin taas takaisin midrangella. Tämmöinen STG:n turnauksen voittaja dekki siis on:
Laitetaanpas spoilerin taakse niin ei vie niin mahottomasti tilaa.
Creatures (15)
4 Butcher of the Horde
4 Goblin Rabblemaster
3 Seeker of the Way
2 Wingmate Roc
2 Brimaz, King of Oreskos
Planeswalkers (5)
1 Chandra, Pyromaster
1 Elspeth, Sun's Champion
2 Sarkhan, the Dragonspeaker
1 Sorin, Solemn Visitor
Lands (25)
5 Mountain
1 Swamp
3 Battlefield Forge
4 Bloodstained Mire
2 Caves of Koilos
4 Nomad Outpost
2 Temple of Silence
4 Temple of Triumph
Spells (15)
3 Chained to the Rocks
4 Crackling Doom
3 Lightning Strike
2 Mardu Charm
1 Murderous Cut
2 Hordeling Outburst
Sideboard
1 Hushwing Gryff
1 Bile Blight
1 Erase
1 Utter End
1 Sorin, Solemn Visitor
3 Anger of the Gods
2 End Hostilities
1 Glare of Heresy
3 Read the Bones
1 Thoughtseize
dekin isoin ongelma on hankalat manat ja se ei muuttunut FRF:n myötä. ei ole järkevää pelata matalan curven Mardua kun joudut kuitenkin castaamaan asioita off-curvella. Järkevämpää on pelata kalliimpia spellejä, kun hyvin usein ne kuitenkin tulee samaan aikaan peliin kuin nuo halvemmat spellit. Ykkösvuoron pelaus on useimmiten tapland, mitään ykkösen droppeja en siis pelaisi.
Battle Brawler on ehkä ainoa mielenkiintoinen lisäys dekkiin jos haluaa kokeilla aggressiivisempaa tyyliä. Pystyy useimmiten uhkaamaan combatista niin Courseria kuin Siege Rhinoakin Sorinin +:lla tai sitten Lightning Strikellä (tai ehkä sillä uudella boltilla).
Niin tarkoituksena olikin pohdiskella saisiko kipuländeillä mitään pelattavaa läjää ettei olla siellä off kurvella. Battle Brawler on hyvä mutta aika altis sille että poistetaan kaveri josta saadaan se bonus ja sit ollaankin vanilla 2/2:ssa. Tietty jos pelaa settiä hordeling Outburst niin pitäs olla edes tokeneita tai Rabble. Ikävää vain castaa asioita ennen combattia etc.
v
Hordeling Outburst on liian hyvä Sorinin ja Butcher of the Horden kanssa jotta sitä voisi cuttaa. Mardu Strike Leader on omasta mielestäni enemmänkin 4-droppi kuin 3-droppi, mutta ei pärjää kummassakaan slotissa muille hyville vaihtoehdoille.
EDIT: luonnollisesti dekissä pelataan 4x Goblin Rabblemaster
Hordeling Outburst on hyvä jos pelaat 4 Rabblea ja Sorinia + Butchereita. Formaatti on vain täynnä asioita millä pääsee 1/1 ja 2/2 massasta eroon liian helposti. Tiedä sitten jos pitäs mielummin pelata jotain Master of the Feast 3 slotissa. Tuplamusta on vain niin nihkeä. Niin ja mielestäni ilman bursteja on Mardu Strike Leader parempi kuin Rabble koska sillä on mahdollista jossain tilanteessa saaha se haste (Tosin ei ole kokemusta tästäkään pelillisesti)
E: pari typoa pois ja lisäsin unohtuneen jutun Mardu Strike Leadern perusteluun.
ei oo pakko pelaa midrangea jos ei halua, mutta kannattaa kuitenkin hyväksyä pelaavansa tahallaan huonoa versiota pitkään hiotusta ja pärjänneestä dekistä.
Pakko vielä palata tähän kommenttiin että olikin tarkoitus kokeilla dekkiä mitä ei ehkä ollut metassa. Tosin nyt kun kattelen noita SCG Standardin dekkejä Day 2:lta (1/24 SCG Open Washington) näyttääkin siltä et Mardu aggro pärjäs paremmin kuin Mardu midrange kun 2 päivälle meni 116 pelaajaa joista 2 pelas aggroa ja 9 midrangea. Paras Mardu aggro löyty sijalta 10 ja paras midrange sijalta 22. Pitemmittä puheitta lista oli tällainen.
http://sales.starcitygames.com//deckdatabase/displaydeck.php?DeckID=79111 (http://sales.starcitygames.com//deckdatabase/displaydeck.php?DeckID=79111)
Creatures (18)
3 Akroan Hoplite
3 Brutal Hordechief
2 Butcher of the Horde
4 Goblin Rabblemaster
4 Monastery Swiftspear
2 Seeker of the Way
Planeswalkers (1)
1 Sorin, Solemn Visitor
Lands (23)
4 Mountain
1 Swamp
4 Battlefield Forge
4 Bloodstained Mire
2 Caves of Koilos
1 Mana Confluence
4 Nomad Outpost
3 Temple of Triumph
Spells (18)
4 Chained to the Rocks
2 Crackling Doom
2 Lightning Strike
4 Stoke the Flames
2 Wild Slash
4 Hordeling Outburst
Sideboard
2 Hushwing Gryff
2 Crackling Doom
2 Erase
1 Chandra, Pyromaster
2 Anger of the Gods
1 Arc Lightning
2 Glare of Heresy
3 Thoughtseize
Kommentteina dekistä voisin sanoa että Brutal Hordechief ja Akroan Hoplite tuli vähän puun takaa + se että dekki pelaa vain 2:ta Butcher of the Horde:a. Tuohon listaani pohdiskelin itsekkin enne tämän dekin näkemistä että tiputtas suoraan 1 droppeja pois niin se ehkä auttaisi kurven/tap landien kanssa kun edes alotus ländin voi pelata täpissä, tosin tuossa SCG listassa on 7 tap landiä kun ite ajattelin ettei paljon yli 4 uskaltaisi pelata. Kenelläkään mielipiteitä miten dekkiä vois hioa ja mahdollisesti parantaa tai muuten vain sanottavaa ?