MtgSuomi.fi

Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: May_19 - 06.05.15 - klo 13:18

Otsikko: Competitive + Chains of Mephistopheles
Kirjoitti: May_19 - 06.05.15 - klo 13:18
Mitenkä Competitive tasolla toimitaan mikäli pelaaja nostaa muun kuin vuorokorttinsa ja unohtaa diskata kortin ennen nostoa olettaen että
a) kädessä on kortteja
b) kädessä ei ole kortteja.

Kiitokset etukäteen.
Otsikko: Vs: Competitive + Chains of Mephistopheles
Kirjoitti: luma - 06.05.15 - klo 15:54
Kyseessä on Game Rule Violation, joka korjataan palaamalla takaisin siihen pisteeseen missä virhe tapahtui. Kädestä siis palautetaan nostettujen korttien verran satunnaisia kortteja pakan päälle, jonka jälkeen suoritetaan kortinnostoefekti Chainsilla höystettynä. Penaltyna tästä on warning.
Otsikko: Vs: Competitive + Chains of Mephistopheles
Kirjoitti: Arska - 06.05.15 - klo 18:37
Kyseessä on Game Rule Violation, joka korjataan palaamalla takaisin siihen pisteeseen missä virhe tapahtui. Kädestä siis palautetaan nostettujen korttien verran satunnaisia kortteja pakan päälle, jonka jälkeen suoritetaan kortinnostoefekti Chainsilla höystettynä. Penaltyna tästä on warning.

Siis competitivessä? Olen käsittänyt, että jos nostaa ylimääräisen kortin ei-tyhjään käteen, seurauksena on vähintään game loss.
Otsikko: Vs: Competitive + Chains of Mephistopheles
Kirjoitti: Samsson - 07.05.15 - klo 13:18
Tässä tapauksessa ensimmäinen virhe mitä pelaaja on tehnyt on ollut discardaamatta/millaamatta.
Jos ensimmäinen virhe olisi ylimääräisen kortin nostaminen niin olisit oikeassa että Game Loss tulisi.

Eli Chainsin joko discardaa tai millaa jäi tekemättä, jolloin tämä oli eka virhe, joka otetaan huomioon.
Sen virheen fiksi on GRV varoitus sekä Luman selittämä korjaus.
Otsikko: Vs: Competitive + Chains of Mephistopheles
Kirjoitti: luma - 07.05.15 - klo 13:21
Tässä tapauksessa rike ei ole Drawing extra cards (josta tosiaan saisi game lossin), vaan Game rule violation. Virhe oli discardaamatta/millaamatta jättäminen Chainsin unohtamisen takia.

Tässä (http://apps.magicjudges.org/forum/topic/12251/) vielä L5-tuomari Scott Marshallin tulkinta aiheesta (valitettavasti vain tuomarien luettavissa), mutta tuomio on siis warning game rule violationista.